2016-03-15, 13:34
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Sämsta argumentet hittills... till varför manlig omskärelse är mer okej en kvinnlig. Kappan är liksom inte att jämställa med ollonet.

Japp stolt är jag över det också
Nej, det är den inte. Skinnflår du ollonet så kan du jämställa det med kappan. Klitoris har ingen egen ytterhud under kappan - det har ollonet.

Edit
I övrigt anser jag fortfarande inte - vilket jag redan sagt - att någon av formerna är acceptabla, däremot är de inte likställda/jämförbara.
Citera
2016-03-15, 13:35
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De vanligaste formerna innebär att hela eller delar av klitoris avlägsnas, den värsta formen skrapar man bort alltihop och syr igen.

Inte någon typ av manlig omskärelse innebär att någon del av ollonet avlägsnas.

Och nerver har faktiskt kvinnan också i de skinnpartier som inte räknas som klitoris.

Konsekvenserna för kvinnor är ofta omfattande - för män förekommer problem - en jävla skillnad.

Ingen man har heller dött vid barnalstrande på grund av att han är omskuren -- kvinnor dör i tusental varje år just på grund av konsekvenserna från stympningen.
Så sluta förringa det kvinnor och flickebarn utsätt för.

Nu likställer jag inte manlig och kvinnlig omskärelse så sluta fåna dig.

Men jo män har dött, särskilt när det görs som initiatnsrit, det står i länken, jag kanske tom citerade det
Citera
2016-03-15, 13:36
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Den siffran hamnar på typ 0,13 %.

Hitta du på den siffran?
Citera
2016-03-15, 13:36
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Nej, det är den inte. Skinnflår du ollonet så kan du jämställa det med kappan. Klitoris har ingen egen ytterhud under kappan - det har ollonet.

No. Förhuden är som kvinnans inre blygdläppar de påverkar frenulum som enligt egen empiri samt fältstudier och litteratur är mannens lustcentrum.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-03-15 kl. 13:39.
Citera
2016-03-15, 13:37
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Nu likställer jag inte manlig och kvinnlig omskärelse så sluta fåna dig.

Men jo män har dött, särskilt när det görs som initiatnsrit, det står i länken, jag kanske tom citerade det
Nej, det förekommer att småpojkar dör på grund av felaktiga ingrepp och infektioner .. men inte alls i samma omfattning som småflickor/unga kvinnor .. och som de riskerar att göra också långt efter stympningen på grund av infektioner, barnfödslar, samlag osv..
Citera
2016-03-15, 13:38
Medlem
Citat:
Verkligen fullt acceptabelt du... tycker du det är lika acceptabelt att rabbiner stoppar de nyfödda pojkarnas blodiga kukar i sina munnar också?

Nej det skall vara totalt jävla förbud mot all form av könsstympning. Som sagt är du vuxen och väljer det själv eller om du behöver det i medicinskt syfte är en jäkla skillnad.

Jag hade inga synpunkter på utförandet, det skiljer sig åt kan man tänka. Lite udda att referera till små barns kön som 'kukar'.
Citera
2016-03-15, 13:39
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
No. Förhuden är som kvinnans inre blygdläppar de påverkar frenulum som enligt egen empiri samt studier fältstudier och litteratur är mannens lustcentrum.
Nej, de är inte jämförbara när man talar om ingreppet.
Citera
2016-03-15, 13:43
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Nej, det förekommer att småpojkar dör på grund av felaktiga ingrepp och infektioner .. men inte alls i samma omfattning som småflickor/unga kvinnor .. och som de riskerar att göra också långt efter stympningen på grund av infektioner, barnfödslar, samlag osv..

Citat:
Nej, de är inte jämförbara när man talar om ingreppet.

jag är inte så imponerad av ditt binära tänkande. Vet inte om du hänger med i det faktum att man kan se något från flera perspektiv.

Nu jämförde jag fysiologisk funktion, inte hur omskärelsen utförs, om det är en för hög nivå för dig så tror jag vi hoppar vidare diskussion
Citera
2016-03-15, 13:44
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

Edit
I övrigt anser jag fortfarande inte - vilket jag redan sagt - att någon av formerna är acceptabla, däremot är de inte likställda/jämförbara.

Jo det är precis vad den var. Du skinflår ollonet när du tar bort förhuden runt den så. Jaså väldigt konstig hud må jag säga... ollonet har så vitt jag vet ingen egen ytterhud heller.

Så jag struntar i vad du säger om att det inte går att jämföra.
Citera
2016-03-15, 13:46
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Jag hade inga synpunkter på utförandet, det skiljer sig åt kan man tänka. Lite udda att referera till små barns kön som 'kukar'.

Vad för kön har små pojkar då?
Citera
2016-03-15, 13:48
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Jo det är precis vad den var. Du skinflår ollonet när du tar bort förhuden runt den så. Jaså väldigt konstig hud må jag säga... ollonet har så vitt jag vet ingen egen ytterhud heller.

Så jag struntar i vad du säger om att det inte går att jämföra.
Då tycker jag du tar en närmare titt på ditt ollon .. för det omges av en ytterhud om du inte är vanskapt. Den är tunnare än i dina händer, men ett yttre hudlager som skyddar skall den ha.
Citera
2016-03-15, 13:50
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Hitta du på den siffran?

Nej, ca. 70 000 judar i Sydafrika (som har en befolkning på 52 miljoner). Visst blir det 0.13%? Matte är inte min starkaste sida, så rätta mig gärna om jag har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in