Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Svamlet är helt ditt.
Vad spelar det för roll om Olympiska kommitténs beslut gällande detta är från 2003?
Det VAR alltså deras beslut OCH det står svart på vitt vad detta beslut gick ut på för krav på intersexuella eller andra liknande fall. de krävde intim kirurgi på könets yttre delar, som alltså INTE spelar ett skit roll för testosteronnivåer, eller könsidentitet för den delen.
Om de nu har ändrat detta 2011, så är det ju finemang, men inget som ändrar att det var skit då.
(men nu tror jag inte de har ändrat denna bit just)
Och en förstorad klitoris är på intet sätt definierat som varandes en penis plötsligt, bara för att du känner dig obekväm.
Jag tycker du ska läsa på lite vad intersexualitet faktiskt är för något. Och vilka olika varianter där kan finnas.
Sen tycker jag du ska försvara din, som det verkar i mina ögon, ståndpunkt att intersexuella, hemafroditer m.m. prompt måste bestämmas som det eller det könet. Vad om dessa nu inte vill det, eller om dessa, eller andra vill behålla sn reproduktiva förmåga trots att de byter kön.
I min värld anser jag att precis som småflickorna nere i Somalia ska ha rätt kräva få ha sitt kön i fred OCH sin reproduktiva förmåga under egen kontroll, så ska dessa intersexuella människor i världen också ha rätt själva bestämma över vad som ev. ska göras, eller inte göras med dem.
Samma debatt. Vilket är vad twetaren i TS också menar, enligt mig.
Micro har rätt, vissa länder sysslar med systematisk doping och vissa gör vad som helst för att vinna fördelar...ett OS guld kan inbringa en jäkla massa miljoner i sponsor/reklampengar.
En gravidetet kan vara effekthöjande precis i början av graviditeten, det finns misstankar om att några kvinnor blivit gravida i perfekt tid till OS, efter bärgad medalj och avslutat OS så blev det abort.
Kravet på kirurgi för att få tävla är inte att man kräver stympning utan för att damernas tävlingar skall vara fulla med kvinnor som "påbörjat ett könsbyte" och går på hormonbehandling.
Kort sagt exempelvis Kina kan inte ha 20 damer som påbörjat ett könsbyte och därför får hormonbehandling...när tävlingarna är över så ångrar sig alla 20 och har äggstockar, mus och pattar i behåll och kanske några medaljer hängande om halsen.
Att dopa sig på det sättet funkar inte om kirurgin skall vara färdig för då skall dom tävla med männen.
regeln är till för att alla kvinnor skall tävla med samma förutsättningar.
När det gäller kvinnor med manliga könskörtlar så tvingar man dom inte, men vill dom tävla så måste dom välja.
Kika på denna bilden på Caster...ser det ut som en kvinna och tävlar hon med samma förutsättningar som andra kvinnor?
http://gfx2.aftonbladet-cdn.se/image...f0/manliggetty