2016-03-15, 13:18
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är just omskärelse, det tar inte bort ollonet ...

Jag förstår att du som kvinnohatare jämställer skinnfliken med hela kvinnans kön ...
Kvinna använd ett par hjärnceller, all kvinnlig omskärelse tar heller inte bort klitoris.

Och förhuden är en skinnflik med nervändar. En omskuren man har förlorat en del av sin förmåga att njuta, de känner inte lika mycket som en oomskuren, de är stympade i sin sexualitet.
Citera
2016-03-15, 13:19
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Det är just omskärelse, det tar inte bort ollonet ...

Jag förstår att du som kvinnohatare jämställer skinnfliken med hela kvinnans kön ...

Sämsta argumentet hittills... till varför manlig omskärelse är mer okej en kvinnlig. Kappan är liksom inte att jämställa med ollonet.

Japp stolt är jag över det också
Citera
2016-03-15, 13:19
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Åh så fint man avvisar det man inte vill tro på, så praktiskt.

Demonismormis!

http://www.lakartidningen.se/Functio...rticleId=15400

Mao så är det lättare att våldta om man är omskuren.
En del av Jihad?

Din poäng? Försöker du hävda att de som smittas i Afrika smittas av andra män?

I Norden där vi inte omskär pojken är förekomsten av HIV bland de lägsta i världen -- mao så faller argumentet ..

Precis som skitargumentet att det inte skulle gå att hålla rent en snopp med förhud ..
Citera
2016-03-15, 13:20
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Kvinna använd ett par hjärnceller, all kvinnlig omskärelse tar heller inte bort klitoris.

Och förhuden är en skinnflik med nervändar. En omskuren man har förlorat en del av sin förmåga att njuta, de känner inte lika mycket som en oomskuren, de är stympade i sin sexualitet.

Precis
Citera
2016-03-15, 13:20
Medlem
demonmormors avatar
Citat:

http://www.lakartidningen.se/Functio...rticleId=15400

Mao så är det lättare att våldta om man är omskuren.
En del av Jihad?

Jihad i södra Afrika? I Sydafrika är 1,5% av befolkningen muslimer. Så det håller nog inte riktigt.
Citera
2016-03-15, 13:21
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Jihad i södra Afrika? I Sydafrika är 1,5% av befolkningen muslimer. Så det håller nog inte riktigt.

Hur många % är judar där då? Inte bara muslimer som ägnar sig åt detta.
Citera
2016-03-15, 13:28
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Din poäng? Försöker du hävda att de som smittas i Afrika smittas av andra män?

I Norden där vi inte omskär pojken är förekomsten av HIV bland de lägsta i världen -- mao så faller argumentet ..

Precis som skitargumentet att det inte skulle gå att hålla rent en snopp med förhud ..

Nej jag bara påpekade att det förespråkas för att de skyddar män, jag kan se saker från flera håll vettu.

Eh nej - sist jag kollade så var HIV vanligast i delar av afrika där sex är en handelsvara.
Ta i lite med dina hjärnceller nu.

I övrigt så är det roligt när kvinnor tar sig själva så mycket på allvar att de inte märker när folk driver.

Citat:

Same goes for you, själv skrattade jag så jag höll på att dratta av stolen igår, och idag.

Jelloh är underbar. Och fan vad lätt det är att driva med feminister och andra kvinnor som tar sig själva på allvar.
Citera
2016-03-15, 13:28
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Nu har jag ingen förhud, men har förläst mig på samlevnadsrådspalter både vad det gäller relationer och sex och samlevnad.

Och vad jag förstått där så går den att successivt töja ut på egen hand, vilket många män verkat göra också? Jag har tom läst om det här.

Är jag felinformerad?
Det är korrekt att alla normala män kan dra skinnet bakåt, så att ollonet sticker fram. Med tiden och i vuxen ålder är detta alltmer viktigt, då man genom denna konstruktion behåller känsligheten och mer sällan får problem med exempelvis erektion.
Citera
2016-03-15, 13:30
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Hur många % är judar där då? Inte bara muslimer som ägnar sig åt detta.

Den siffran hamnar på typ 0,13 %.
Citera
2016-03-15, 13:32
Medlem
demonmormors avatar
Citat:

Jelloh är underbar. Och fan vad lätt det är att driva med feminister och andra kvinnor som tar sig själva på allvar.

Ja, det är väl det enda greppet du har när man för en gångs skull håller med antifeministerna. NÅN härskarteknik måste du ju sysselsätta dig med i varje tråd.
Citera
2016-03-15, 13:33
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det är korrekt att alla normala män kan dra skinnet bakåt, så att ollonet sticker fram. Med tiden och i vuxen ålder är detta alltmer viktigt, då man genom denna konstruktion behåller känsligheten och mer sällan får problem med exempelvis erektion.

Ja jag menade att de som upplever att de har problem faktiskt kan "öva bort det", vilket jag förstår att unga killar inte direkt har nåt emot Själva övandet alltså.

Att ta till kniven verkar extremt, och ännu mer extremt "utifall att"

http://www.umo.se/Kroppen/Killars-un.../Trang-forhud/

Citat:
Ja, det är väl det enda greppet du har när man för en gångs skull håller med antifeministerna. NÅN härskarteknik måste du ju sysselsätta dig med i varje tråd.

Nah gumman då, ta inte allt personligt.
Citera
2016-03-15, 13:33
Avstängd
micro113s avatar
Citat:

De vanligaste formerna innebär att hela eller delar av klitoris avlägsnas, den värsta formen skrapar man bort alltihop och syr igen.

Inte någon typ av manlig omskärelse innebär att någon del av ollonet avlägsnas.

Och nerver har faktiskt kvinnan också i de skinnpartier som inte räknas som klitoris.

Konsekvenserna för kvinnor är ofta omfattande - för män förekommer problem - en jävla skillnad.

Ingen man har heller dött vid barnalstrande på grund av att han är omskuren -- kvinnor dör i tusental varje år just på grund av konsekvenserna från stympningen.
Så sluta förringa det kvinnor och flickebarn utsätt för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in