2017-09-21, 21:12
Medlem
Kanske det hr kommer vara ngot, jag hoppas det; 8k och bra synflt.
http://m.sweclockers.com/nyhet/24466...ia-kickstarter

n slnge har VR tyvrr varit rtt skit. Upplsningen har inte hllt mttet och det kanske inte har varit mycket att gra ngot t nr tekniken inte funnits.
Men samtliga har misslyckats helt med synfltet. Som att se igenom en jkla kikare, det borde ngon av tillverkarna kunnat fixa bttre tidigare.
Citera
2017-09-21, 21:17
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter

n slnge har VR tyvrr varit rtt skit. Upplsningen har inte hllt mttet och det kanske inte har varit mycket att gra ngot t nr tekniken inte funnits.
Men samtliga har misslyckats helt med synfltet. Som att se igenom en jkla kikare, det borde ngon av tillverkarna kunnat fixa bttre tidigare.

Av ren nyfikenhet undrar jag; vilka VR-set har du testat? Sjlv har jag bara testat Google Cardbox och frbluffades av hur bra den simpla tekniken r. Har lst att de betydligt dyrare varianterna (HTC Vive och PlayStation VR t. ex) ska vara lgupplsta ocks. Samtidigt lanseras snart VR-funktion fr Fallout 4, s man undrar ju hur bra det kan tnkas bli. Har du koll p vad som r rimligt att frvnta sig?
Citera
2017-09-22, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Av ren nyfikenhet undrar jag; vilka VR-set har du testat? Sjlv har jag bara testat Google Cardbox och frbluffades av hur bra den simpla tekniken r. Har lst att de betydligt dyrare varianterna (HTC Vive och PlayStation VR t. ex) ska vara lgupplsta ocks. Samtidigt lanseras snart VR-funktion fr Fallout 4, s man undrar ju hur bra det kan tnkas bli. Har du koll p vad som r rimligt att frvnta sig?

Har testat samsung vr, HTC vice och Playstation vr.
Jag tycker inte ngon av de var bra. Dlig fov p samtliga, du ser som igenom en kikare och upplsningen r fr dlig.
Citera
2017-09-22, 14:02
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerealtubeman
Om man som jag har glasgon r vr vrt det? Jag ska nd vnta som trefemmor. Tnker bara om det ens r vrt att tnka p det.

Jag kan inte heller urskilja 3D.

Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Tydligen fungerar det bra att ha glasgon till psvr men inte htc vive och oculus som jag frsttt det
Det dr men 3d vet jag tyvrr inget om hur det kan pverka ens vr upplevelse.
Jag har rtt stora glasgon men dom fr helt enkelt inte plats i Vive-hjlmen. Jag trodde ju i mitt stilla sinne att eftersom det hela r fejkad 3D och skrmar som sitter nra gonen s skulle det g utan brillor men tji fick jag.

Eller, plats fr jag men det r ju inte bekvmt.

Eller om det var Oculus jag testade, informationen var bristfllig.
Citera
2017-09-23, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har rtt stora glasgon men dom fr helt enkelt inte plats i Vive-hjlmen. Jag trodde ju i mitt stilla sinne att eftersom det hela r fejkad 3D och skrmar som sitter nra gonen s skulle det g utan brillor men tji fick jag.

Eller, plats fr jag men det r ju inte bekvmt.

Eller om det var Oculus jag testade, informationen var bristfllig.

Har sjlv skaffat glasgon frra mnaden och kan sga att glasgon o vr inte gr ihop ngot vidare
Kanske fr kpa linser?
Citera
2017-09-23, 13:15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Har sjlv skaffat glasgon frra mnaden och kan sga att glasgon o vr inte gr ihop ngot vidare
Kanske fr kpa linser?
Hehe. Grejen r ju att om jag hade velat ha linser s hade jag haft det. Som tur r s r jag inte jtteintresserad av VR personligen, surt fr andra dock.
Citera
2017-10-09, 16:46
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter

Jo jag kikade ocks p dem, de ser sjukt fina ut! Jag skulle vilja veta ved de har fr kontroll till d jag tnker modelera i VR med.
Citera
2017-10-14, 14:19
Medlem
2018 kommer nog bli ett bra vr r fr psvr konsumenter i och med att det ven p den plattformen kommer dyka upp multiplayer fps spel
https://www.youtube.com/watch?v=Z3HqHL66tuo hr r ett av spelen exempelvis sen finns det ett som heter zero killed ocks.
Blir att kpa psvr nr dessa spel slpps fr min del
Citera
2017-10-14, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Nej nr tekniken har blivit biligare kommer vr porr ta oss som storm.
Jo det r drfr PSvr frmodligen floppar tminstone sljer sdr
Citat:
Ursprungligen postat av Lizell
Hur bra upplsning r det p HTC VR etc?
Jag testade Samsung Gear VR med min Samsung S7 som har 2k upplsning och nd sg det inte direkt s bra ut.
Det r verkligen "Okej" fr att testa vad det handlar om men inget mer. Trodde jag skulle f uppleva det som jag sett folk gr p youtube men nr man vl stter p headsetet s ser det inte alls lika skarpt ut som p video.

Kanske nr mobilerna har 8k skrmar brjar vi nrma oss ngot... (Vilket troligtvis r rtt snart)

Du borde kolla in primax om du r orolig fr grafiken och de har mycket strre synflt.
Annars s funkar HTC viven nt s in i helvette bra!
DOOM 3 och 4 kommer bli skit nice!
Citera
2017-10-15, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vrsweden
Stort VR FANS och vill prata om VR spel och allt inom VR

Jag vet att VR spel kommer att tar sjuk med plats fr grafikkort och annat grejer fr datordelar! Vad vet ni om VR s som Oculus Rift, HTC Vive och annat VR prylar?

Diskutera med mig och hjlp och utvecklar VR generationen i Sverige!

Har det bst VR FANS!^^
Om det r prylar till VR du r ute efter s kommer det massa intressanta grejer!
https://www.youtube.com/watch?v=WT5957hPSlo
Citera
2017-10-15, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvej
Nja du har helt fel. VR erbjuder en helt annan niv av inlevelse i spelen och hrdvaran fungerar i stort sett felfritt. Det stora problemet handlar om att marknaden n s lnge r ganska liten, men redan nu finns en del riktigt bra spel (typ Dead and Buried och RecRoom). Sen terstr naturligtvis en del problem med upplsning och field of view vilket kommande generationer headsets kommer tgrda. Dock finns inga enkla lsningar p motionsickness, varfr hemmaspelande framfrallt kommer att begrnsas till roomscale fr en lng tid framver (tills exoskelet kommer). Bilspel, spel dr man rr sig lnga distanser etc. kommer istllet att ppna upp fr en ny typ av arkadhallar dr, frutom vr-headsets, omni-threadmills och bilsimulatorer kommer utgra standardutrustningen. Dessa kommer erstta de gamla trtta arkadhallarna som fastnat kvar i 80- och 90-talets teknik.

Att sedan flashbacks "enda trd" om VR knappt ftt mer n 50 inlgg handlar kanske om att gamers r ett konservativt slkte. Dessutom brukar ju Sverige alltid ligga 5-10 r efter andra lnder (har inte sttt p mnga svenskar med vr). Anpassning till det nya sttet att spela kan sledes vara en generationsfrga, dr 2d-spelande i framtiden framfrallt kommer att ga rum p ldreboenden (hr p flashback ltar ju folk fortfarande Tibia liksom, ocks sjlv kan jag nog nostalgiskt blicka tillbaka p LBA2 eller WoW ibland).

Edit: Ett annat tecken p att vr kommer i stor skala r att det blivit riktigt stort i Kina, som ju r framtidslandet. Dr framfrallt p arkadhallar och gym.

Att det blitt stort i Kina r nog fr porren. Sg en kinesisk uppfinning dr en gummi fitta satt p en stllning som rrde sig efter hur VR tjejen rrde sig Sg minst sagt trevligt ut
Citera
2017-10-19, 20:26
Medlem
Nihennas avatar
Skulle ni sga att PSVR har tillrckligt hgkvalitativt och intressant innehll fr att motivera ett kp nu till jul?

HTC Vive och Oculus r fr dyra, men jag misstnker starkt att PSVR kommer att f en rea till jul s att den kanske gr p 2500-3000.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in