2016-10-30, 04:48
Medlem
Hade vart kul att testa om man fick svindel om man typ balanserar på en skyskrapa i VR eller något.
Typ Spiderman VR.
Citera
2016-11-02, 15:16
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Hade vart kul att testa om man fick svindel om man typ balanserar på en skyskrapa i VR eller något.
Typ Spiderman VR.
Det är ganska individuellt, men flera av mina vänner har intagit forsterställning när de fått testa ett oculus-demo där man befinner sig högt upp på en skyskrapa.
Citera
2016-11-04, 12:32
Medlem
Hi everyone, friendly neighbourhood Englishman here. I am sorry to write in English, but I am terrible with my Swedish so you would end up with something that wouldn't be understood at all. I am a CM for Vive in the Nordic region and am always looking for how VR is received by the public. It's nice to see how people are taking to the tech and what their favourite things are about it as well as the things that are annoying to them and cause issues.

I'm not here to spam adverts or to try to force some kind of agenda, just want to join in with the conversation because at heart I am also a huge fan of VR and hope it becomes the gaming juggernaut it could be in a few years time. That said, I'll post a couple of links that I found, and maybe you guys might find them interesting.

This new "Theme Park" (I'd rather say Arcade) opening in Taiwan, if there was one in Sweden would you be interested in visiting it?
http://vrscout.com/news/htc-viveland...e-park-taiwan/

Some teaser information about HTC's plans for upcoming games over the next year or so, some interesting stuff in this one:
https://uploadvr.com/htc-breton-interview-5/

The "best" room scale VR games available, would you agree? Would you add anything to the list?
http://www.vrheads.com/best-room-scale-games-htc-vive

Again, not here to blast competitors, just try to find cool things to talk about with regard to the tech. I would have posted this in the Vive thread but it seems to be dead and also it is interesting to see what PSVR and Oculus users think also.

Thanks everyone!
Citera
2016-11-10, 17:10
Medlem
ksdrs avatar
Hej
Jag är säkert fel ute men försöker här ändå.. jag har införskaffat mig VRDevelopment kit för jag fick det i födelsedagspresent.
Men nu sitter jag här efter googlat ihjäl mig, hur ska jag installera den riktigt till min laptop? Har en ganska medioker laptop som klarar tex cod: black ops 1 men tror inte den klarar black ops 3.
Jag får igång den men lampan som ska lysa grönt när den är i "fungerande läge" lyser blått, då står det att det kan vara att den inte är ikopplad ordentligt eller att "basstationen" är för nära datorn eller något, fartar verkligen inte.
Om jag börjar spela tex cod: MW2 fast blundar med ena ögat så ser det perfekt ut, alltså det känns som den inte kalibrerats till min dator och jag fattar inte vad jag ska göra??
KAN det vara att min dator är för kass?? Jätte tacksam för svar! Vill inte att min dröm leksak går till spillo.
mvh ksdr
Citera
2016-11-26, 16:08
Medlem
Som jag skrivit tidigare så testade jag på ett bilspel på psvr för någon månad sedan och funderar nu på att skaffa ps4+psvr.

men funderar på att köpa allt begagnat finns lite folk som redan lagt upp psvr på blocket och de gamla ps4 kan man få ganska billigt också har räknat på att jag kan komma undan med 6000 kr för allt om jag köper begagnat jämför med nytt då blir det lite för saftigt för mig 8000 kr

Så till er som har psvr är det värt 6000 kr eller var min upplevelse i butik något som man tycker är häftigt första timmen sen blir det tråkigt eller helt enkelt är det värt 6 tusen kronor?
Citera
2016-11-28, 17:46
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Som jag skrivit tidigare så testade jag på ett bilspel på psvr för någon månad sedan och funderar nu på att skaffa ps4+psvr.

men funderar på att köpa allt begagnat finns lite folk som redan lagt upp psvr på blocket och de gamla ps4 kan man få ganska billigt också har räknat på att jag kan komma undan med 6000 kr för allt om jag köper begagnat jämför med nytt då blir det lite för saftigt för mig 8000 kr

Så till er som har psvr är det värt 6000 kr eller var min upplevelse i butik något som man tycker är häftigt första timmen sen blir det tråkigt eller helt enkelt är det värt 6 tusen kronor?
Nu har jag Rift och inte PSVR, men...
Vill du komma undan billigt så vänta ett tag. Antalet bra VR-spel per investerad krona är fortfarande väldigt lågt.
Citera
2016-11-29, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sane?
Nu har jag Rift och inte PSVR, men...
Vill du komma undan billigt så vänta ett tag. Antalet bra VR-spel per investerad krona är fortfarande väldigt lågt.

Tack för ditt svar !
Spar nog pengarna tills nästa generation av vr headset typ psvr 2 kommer om det nu blir så populärt att folk vill fortsätta med vr iofs
Citera
2016-11-30, 03:29
Tycker det är helt sinnessjukt att man måste ha Windows 10 med oculus rift. De säger att det ska funka för Windows 7, men i princip allt kräver Windows 10 eller Windows 8.
Citera
2016-11-30, 04:16
Medlem
cerealtubemans avatar
Om man som jag har glasögon är vr värt det? Jag ska ändå vänta som trefemmor. Tänker bara om det ens är värt att tänka på det.

Jag kan inte heller urskilja 3D.
Citera
2016-12-02, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cerealtubeman
Om man som jag har glasögon är vr värt det? Jag ska ändå vänta som trefemmor. Tänker bara om det ens är värt att tänka på det.

Jag kan inte heller urskilja 3D.

Tydligen fungerar det bra att ha glasögon till psvr men inte htc vive och oculus som jag förstått det
Det där men 3d vet jag tyvärr inget om hur det kan påverka ens vr upplevelse.
Citera
2016-12-02, 20:42
Medlem
Kaptenkirks avatar
Vad är problemet då jag tittar på vr i tex youtube.
Den resetar ju bilden hela tiden.
Försöker jag kolla runt så hoppar bilden till en och samma punkt hela tiden.
Citera
2016-12-02, 21:07
Medlem
Pixm0s avatar
Hej hej! Lånar tråden lite. Skulle vilja införskaffa mig ett VR-headset. Har egentligen bara ett krav: att den funkar med Android, OnePlus 3. Tankar och tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in