Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-21, 21:12
  #61
Medlem
Kanske det här kommer vara något, jag hoppas det; 8k och bra synfält.
http://m.sweclockers.com/nyhet/24466...ia-kickstarter

Än sålänge har VR tyvärr varit rätt skit. Upplösningen har inte hållt måttet och det kanske inte har varit mycket att göra något åt när tekniken inte funnits.
Men samtliga har misslyckats helt med synfältet. Som att se igenom en jäkla kikare, det borde någon av tillverkarna kunnat fixa bättre tidigare.
Citera
2017-09-21, 21:17
  #62
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
Kanske det här kommer vara något, jag hoppas det; 8k och bra synfält.
http://m.sweclockers.com/nyhet/24466...ia-kickstarter

Än sålänge har VR tyvärr varit rätt skit. Upplösningen har inte hållt måttet och det kanske inte har varit mycket att göra något åt när tekniken inte funnits.
Men samtliga har misslyckats helt med synfältet. Som att se igenom en jäkla kikare, det borde någon av tillverkarna kunnat fixa bättre tidigare.

Av ren nyfikenhet undrar jag; vilka VR-set har du testat? Själv har jag bara testat Google Cardbox och förbluffades av hur bra den simpla tekniken är. Har läst att de betydligt dyrare varianterna (HTC Vive och PlayStation VR t. ex) ska vara lågupplösta också. Samtidigt lanseras snart VR-funktion för Fallout 4, så man undrar ju hur bra det kan tänkas bli. Har du koll på vad som är rimligt att förvänta sig?
Citera
2017-09-22, 13:55
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Av ren nyfikenhet undrar jag; vilka VR-set har du testat? Själv har jag bara testat Google Cardbox och förbluffades av hur bra den simpla tekniken är. Har läst att de betydligt dyrare varianterna (HTC Vive och PlayStation VR t. ex) ska vara lågupplösta också. Samtidigt lanseras snart VR-funktion för Fallout 4, så man undrar ju hur bra det kan tänkas bli. Har du koll på vad som är rimligt att förvänta sig?

Har testat samsung vr, HTC vice och Playstation vr.
Jag tycker inte någon av de var bra. Dålig fov på samtliga, du ser som igenom en kikare och upplösningen är för dålig.
Citera
2017-09-22, 14:02
  #64
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerealtubeman
Om man som jag har glasögon är vr värt det? Jag ska ändå vänta som trefemmor. Tänker bara om det ens är värt att tänka på det.

Jag kan inte heller urskilja 3D.

Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Tydligen fungerar det bra att ha glasögon till psvr men inte htc vive och oculus som jag förstått det
Det där men 3d vet jag tyvärr inget om hur det kan påverka ens vr upplevelse.
Jag har rätt stora glasögon men dom får helt enkelt inte plats i Vive-hjälmen. Jag trodde ju i mitt stilla sinne att eftersom det hela är fejkad 3D och skärmar som sitter nära ögonen så skulle det gå utan brillor men tji fick jag.

Eller, plats får jag men det är ju inte bekvämt.

Eller om det var Oculus jag testade, informationen var bristfällig.
Citera
2017-09-23, 11:42
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har rätt stora glasögon men dom får helt enkelt inte plats i Vive-hjälmen. Jag trodde ju i mitt stilla sinne att eftersom det hela är fejkad 3D och skärmar som sitter nära ögonen så skulle det gå utan brillor men tji fick jag.

Eller, plats får jag men det är ju inte bekvämt.

Eller om det var Oculus jag testade, informationen var bristfällig.

Har själv skaffat glasögon förra månaden och kan säga att glasögon o vr inte går ihop något vidare
Kanske får köpa linser?
Citera
2017-09-23, 13:15
  #66
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Har själv skaffat glasögon förra månaden och kan säga att glasögon o vr inte går ihop något vidare
Kanske får köpa linser?
Hehe. Grejen är ju att om jag hade velat ha linser så hade jag haft det. Som tur är så är jag inte jätteintresserad av VR personligen, surt för andra dock.
Citera
2017-10-09, 16:46
  #67
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
Kanske det här kommer vara något, jag hoppas det; 8k och bra synfält.
http://m.sweclockers.com/nyhet/24466...ia-kickstarter

Än sålänge har VR tyvärr varit rätt skit. Upplösningen har inte hållt måttet och det kanske inte har varit mycket att göra något åt när tekniken inte funnits.
Men samtliga har misslyckats helt med synfältet. Som att se igenom en jäkla kikare, det borde någon av tillverkarna kunnat fixa bättre tidigare.
Jo jag kikade också på dem, de ser sjukt fina ut! Jag skulle vilja veta ved de har för kontroll till då jag tänker modelera i VR med.
Citera
2017-10-14, 14:19
  #68
Medlem
2018 kommer nog bli ett bra vr år för psvr konsumenter i och med att det även på den plattformen kommer dyka upp multiplayer fps spel
https://www.youtube.com/watch?v=Z3HqHL66tuo här är ett av spelen exempelvis sen finns det ett som heter zero killed också.
Blir att köpa psvr när dessa spel släpps för min del
Citera
2017-10-14, 19:50
  #69
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Nej när tekniken har blivit biligare kommer vr porr ta oss som storm.
Jo det är därför PSvr förmodligen floppar åtminstone säljer sådär
Citat:
Ursprungligen postat av Lizell
Hur bra upplösning är det på HTC VR etc?
Jag testade Samsung Gear VR med min Samsung S7 som har 2k upplösning och ändå såg det inte direkt så bra ut.
Det är verkligen "Okej" för att testa vad det handlar om men inget mer. Trodde jag skulle få uppleva det som jag sett folk gör på youtube men när man väl sätter på headsetet så ser det inte alls lika skarpt ut som på video.

Kanske när mobilerna har 8k skärmar börjar vi närma oss något... (Vilket troligtvis är rätt snart)

Du borde kolla in primax om du är orolig för grafiken och de har mycket större synfält.
Annars så funkar HTC viven nåt så in i helvette bra!
DOOM 3 och 4 kommer bli skit nice!
Citera
2017-10-15, 10:34
  #70
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vrsweden
Stort VR FANS och vill prata om VR spel och allt inom VR

Jag vet att VR spel kommer att tar sjuk med plats för grafikkort och annat grejer för datordelar! Vad vet ni om VR så som Oculus Rift, HTC Vive och annat VR prylar?

Diskutera med mig och hjälp och utvecklar VR generationen i Sverige!

Har det bäst VR FANS!^^
Om det är prylar till VR du är ute efter så kommer det massa intressanta grejer!
https://www.youtube.com/watch?v=WT5957hPSlo
Citera
2017-10-15, 11:21
  #71
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvej
Nja du har helt fel. VR erbjuder en helt annan nivå av inlevelse i spelen och hårdvaran fungerar i stort sett felfritt. Det stora problemet handlar om att marknaden än så länge är ganska liten, men redan nu finns en del riktigt bra spel (typ Dead and Buried och RecRoom). Sen återstår naturligtvis en del problem med upplösning och field of view vilket kommande generationer headsets kommer åtgärda. Dock finns inga enkla lösningar på motionsickness, varför hemmaspelande framförallt kommer att begränsas till roomscale för en lång tid framöver (tills exoskelet kommer). Bilspel, spel där man rör sig långa distanser etc. kommer istället att öppna upp för en ny typ av arkadhallar där, förutom vr-headsets, omni-threadmills och bilsimulatorer kommer utgöra standardutrustningen. Dessa kommer ersätta de gamla trötta arkadhallarna som fastnat kvar i 80- och 90-talets teknik.

Att sedan flashbacks "enda tråd" om VR knappt fått mer än 50 inlägg handlar kanske om att gamers är ett konservativt släkte. Dessutom brukar ju Sverige alltid ligga 5-10 år efter andra länder (har inte stött på många svenskar med vr). Anpassning till det nya sättet att spela kan således vara en generationsfråga, där 2d-spelande i framtiden framförallt kommer att äga rum på äldreboenden (här på flashback ältar ju folk fortfarande Tibia liksom, också själv kan jag nog nostalgiskt blicka tillbaka på LBA2 eller WoW ibland).

Edit: Ett annat tecken på att vr kommer i stor skala är att det blivit riktigt stort i Kina, som ju är framtidslandet. Där framförallt på arkadhallar och gym.

Att det blitt stort i Kina är nog för porren. Såg en kinesisk uppfinning där en gummi fitta satt på en ställning som rörde sig efter hur VR tjejen rörde sig Såg minst sagt trevligt ut
Citera
2017-10-19, 20:26
  #72
Medlem
Nihennas avatar
Skulle ni säga att PSVR har tillräckligt högkvalitativt och intressant innehåll för att motivera ett köp nu till jul?

HTC Vive och Oculus är för dyra, men jag misstänker starkt att PSVR kommer att få en rea till jul så att den kanske går på 2500-3000.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback