2023-02-03, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Nu kpte jag ju sjlv Metas Quest men det finns Pico & htc vive ocks. Jag har tyvrr inte tillrckligt kunnande om vilka som anses bst om man spelar via datorn. Dremot s har jag sett lite bilder som ju tydligt visar att om man redan har en speldator s r det helt klart att man ska frska kra frn den. Kpa spelen p Steam. S kr man trdlst. Men datorn mste vara kopplad till routern med snabel & routern fr heller inte vara lngre bort n ngra meter. 5 GHz-bandet gller.

Fr mig som inte r van vid tunga speldatorer r det nd vldigt trevlig grafik p Quest & jag kommer inte kpa en dator bara fr att f lite till ven om det som sagt syns skillnad. All skillnad tycker jag inte r ndvndigtvis till det bttre utan just bara....skillnad. Men jag gillar ljusreflexerna frn t.ex. lyktor som kommer med PC. Antar att de tar en del processorkraft som inte Quest kan hantera sjlv utan fr hg vrmeutveckling/batteritgng? Fr jag har lst att Quests processor orkar egentligen mycket mer men de kan inte skruva p mer fr just vrmeutveckling & batteritid.

Snabel? Ngra meter frn router? En gamingdator har jag givetvis alltid internetkabeln inkopplad och kr aldrig wifi, varfr bara ngra meter om man kr med kabel till routern? Kan ju omjligt spela ngon roll! Om kabeln r 3 eller 10m lng?
Citera
2023-02-03, 14:32
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hojbrallan
Snabel? Ngra meter frn router? En gamingdator har jag givetvis alltid internetkabeln inkopplad och kr aldrig wifi, varfr bara ngra meter om man kr med kabel till routern? Kan ju omjligt spela ngon roll! Om kabeln r 3 eller 10m lng?
Snabel/kabel
Kabeln mellan dator & router kan vara lngre. De menar avstndet frn routern till sjlva brillorna nr man kr trdlst. Jag skrev lite slarvigt.

Allts, dator till router med kabel....sen trdlst mellan router & brillor men d mste routern vara inom ngra meter utan vggar emellan. Airlink
Citera
2023-02-03, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Snabel/kabel
Kabeln mellan dator & router kan vara lngre. De menar avstndet frn routern till sjlva brillorna nr man kr trdlst. Jag skrev lite slarvigt.

Allts, dator till router med kabel....sen trdlst mellan router & brillor men d mste routern vara inom ngra meter utan vggar emellan. Airlink

Tack fr frtydligande 😆 Jag har nog aldrig lst i datorforum tidigare s jag r lite korkad nr det kommer till slang i denna vrlden 😄
Citera
2023-02-03, 14:47
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hojbrallan
Tack fr frtydligande 😆 Jag har nog aldrig lst i datorforum tidigare s jag r lite korkad nr det kommer till slang i denna vrlden 😄
sch d. Jag sger ocks snurrbo om den dringa saken i min Snaab som ger mer sprutt nr man trycker p pedalen

Jag knner mig helkorkad nr jag lser i en del trdar hr. Men jag r som sagt ingen gejmer...eller trs man skriva gaymer
Citera
2023-04-13, 09:37
Medlem
Muppetys avatar
Jag hittade ett par VR-glasgon fr 40 kr p loppis; https://i.imgur.com/wdu2IB8.jpg

Dom var rtt coola. Jag testade Fulldive VR. Vad finns det mer fr appar man kan anvnda till dom? Grna om rymden o universum o liknande!
Citera
2023-11-17, 16:05
Medlem
Om ni gillar bordtennis s kan jag kokande hett varmt rekommendera Eleven Table Tennis.

Knns i stort sett som att spela IRL. Ni behver 3 meter i bredd.

Finns spelare att mta online = Ej fr dlig playerbase fr onlinespel.

Jag har kpt racketadapter frn SolidSlime som gr det nnu roligare att spela + inlevelsen/immersion blir mkt bttre.

Igen: Ni behver minst 3 meter i bredd att spela p.
Citera
2023-11-17, 16:10
Medlem
Quest 3 r ett fantastiskt headset. Kr det som Standalone till ovan nmnda spel och ett par till.

Framfrallt ett grymt headset till simracing. Man behver stark GPU fr simracing dock. 4070 TI fungerar vldigt bra till iRacing. Har 4090 sjlv o kan maxa grafiken i Automobilista 2.

Foven r precis p rtt grns fr man ska slippa kikarsikteeffekten. Klarheten/bildkvalitn med bra GPU r jvligt bra.
Citera
2023-12-29, 16:04
Avstngd
r jag den enda som blir extremt varm i kroppstemperatur nr jag spelar VR? Jag mste ha det runt 15 inomhus fr att inte bli verhettad. 🥵
Citera
2024-01-01, 22:51
Medlem
ntligen har den efterlngtade UEVR modden slppts frn Praydog som mjliggr att tusentals spel med spelmotorn Unreal Engine 4-5 som annars saknar VR nu fr en ny mjlighet att skina i vra headsets.

https://uevr.io/
Citera
2024-03-02, 14:45
Medlem
viko95s avatar
Apple Vision Pro

Jag vervger att kpa Apple Vision Pro nr de slpps i sverige eftersom jag tror att augmented reality (AR) r framtiden fr spel, srskilt bilspel som jag lskar. Som krgare med tidigare erfarenhet som lastbilschauffr finner jag hela marknaden fr AR och VR mycket intressant. Bde i privat och professionellt-bruk.

Vad tror ni om Apple Vision Pro och spel? Jag r nyfiken p att hra era sikter och insikter
Citera
2024-03-02, 14:49
Medlem
kommer att kosta runt 50.000 i Sverige - vntar ngra r.

$3500 fritt versatt - med svensk moms + valuta skillnader.
Citera
2024-03-02, 14:54
Medlem
viko95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bismaerkt
kommer att kosta runt 50.000 i Sverige - vntar ngra r.

$3500 fritt versatt - med svensk moms + valuta skillnader.

Kanske lite dyrt. Finns det andra bra AR headset att brja med och bra spel till dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in