2016-03-09, 22:11
Medlem
Stort VR FANS och vill prata om VR spel och allt inom VR

Jag vet att VR spel kommer att tar sjuk med plats fr grafikkort och annat grejer fr datordelar! Vad vet ni om VR s som Oculus Rift, HTC Vive och annat VR prylar?

Diskutera med mig och hjlp och utvecklar VR generationen i Sverige!

Har det bst VR FANS!^^
Senast redigerad av vrsweden 2016-03-09 kl. 22:26.
Citera
2016-03-09, 22:33
Medlem
ApaOnCracks avatar
Du gillar skert denna hemsida http://vrgeeks.se/.
Citera
2016-03-09, 22:38
Medlem
tycker ocks det r frnt men jag tror att tekniken r fr dlig nnu. Varken oculus eller vive imponerar jttemycket av det jag sett. klumpigt och otympligt, sladdar som hnger och slpar osv

nsta eller nstnsta generations grejor dock, d kper jag nog in mig men nu - nej
Citera
2016-03-09, 22:51
Medlem
De knner jag till! Vldigt bra info om vr!
titta p vrsweden.net och ser vad du tycker? Jag frsker pskynda vr generationen och behver s mycket info jag kan inom vr^^

Tack fr hjlpen!
Citera
2016-03-09, 22:53
Medlem
Hller med dig men vad ska man gra?
Jag ska bestlla microsoft hololens nsta r om den nu kommer dvs^^
Citera
2016-03-09, 23:20
Medlem
Kafferastens avatar
Virtual Boy floppade men man fick nd en blodad tand dr. Kan dom f spelen att inte bara vara rdsvarta utan i fler frger och bttre grafik s kr hrt.
Citera
2016-03-10, 01:05
Medlem
eenoks avatar
Playstation slpper VR brillor i hst, ska bli en frjd tror jag att glida runt i helikopter i bf4a eller first person och glida runt med bil i gta
Citera
2016-03-10, 01:35
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eenok
Playstation slpper VR brillor i hst, ska bli en frjd tror jag att glida runt i helikopter i bf4a eller first person och glida runt med bil i gta

Visst fan vore det coolt Men det jag ser mest fram emot r att f lira skrckspel i VR. Tnk dig att spela typ Alien Isolation, Silent Hills demot, Outlast eller andra skrckspel i VR. Det skulle ta skrck-aspekten flera niver upp. Pissar nstan p mig redan nu, undrar hur det blir i VR
Citera
2016-03-10, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Visst fan vore det coolt Men det jag ser mest fram emot r att f lira skrckspel i VR. Tnk dig att spela typ Alien Isolation, Silent Hills demot, Outlast eller andra skrckspel i VR. Det skulle ta skrck-aspekten flera niver upp. Pissar nstan p mig redan nu, undrar hur det blir i VR

Haha nej fy fan jag skulle d av hjrtattack tror jag
Jag tycker det skulle vara coolt att ansluta VR till GTA5 och glida runt undrar nr det kommer g felfritt
Citera
2016-03-10, 09:56
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToBrazil
Haha nej fy fan jag skulle d av hjrtattack tror jag
Jag tycker det skulle vara coolt att ansluta VR till GTA5 och glida runt undrar nr det kommer g felfritt

Det gr redan:
https://www.youtube.com/watch?v=1jLefMyuNpg

Faktum r att jag sparar ihop till en HTC Vive nstan enbart fr GTA5 .
Sjlvklart det andra ocks men just att springa runt i Los Santos och faktiskt vara inne i spelet ger mig en sn hrd nrd-erektion att det inte r sant
Senast redigerad av Nihenna 2016-03-10 kl. 10:01.
Citera
2016-03-10, 15:10
Moderator
^Eazs avatar
Spel: allmnt --> Spelrelaterat
/Moderator
Citera
2016-03-10, 18:56
Medlem
HTC Vive kostar runt 9500kr - 10000kr inkl frakt och man kan inte spela alla spel och krver ganska extrem VR data om man sger s.

Extrem spel data om du vill kunna spela alla spel och vill knna riktigt vr knsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in