Citat:
Ursprungligen postat av
Fittsill
haha oj, klassikern "du kan ju bara om du vill... du bor i sverige och har allllllaaa förutsättningar som finns!"
är du en medelålders kvinna som brinner för socialdemokraterna eller?
du är inte riktigt insatt i verklighetes samhälle.
dessutom har jag aldrig sagt att jag är överlägsen flyktingar..
jag ifrågasätter bara varför en asylsökande får 3 kr mer per dag än vad jag får.. jag utför relativt hårt kroppsarbete varje dag på min praktik och måste kriga varje månad för att få ekonomin att gå ihop. - vad gör de mer än att andas svensk luft?
jag ifrågasätter varför jag inte fick hjälp i skolan.. alla pengarna gick till flyktingar då - och idag är det en ny generation svenskar som går samma öde till mötes i 'sveriges super braiga skolsystem'...
jag förstår överhuvudtaget inte varför >>asylsökande<< ska få en krona per dag.
tänker avsluta med ett citat.
"det bästa sättet att ställa två grupperingar emot varandra är att ge den ena gruppen oförtjänta tillgångar"
(SD = från 3% till 26% på typ 8 år? )
Först vill du ha mer socialunderstöd, sedan gnäller du på sossarna som ger dig det? Så här är det. SD gillar inte bidragstagare. De gillar inte dig. Människor som ej fungerar av olika skäl, psykiskt handikappade, slets ut av nazisterna från sjukhusen och sköts på gatan utanför. Om du vill landa där, så fortsätt rösta på SD, med ditt socialbidrag. Tacksamhet är inte för dig, va?
Du har ju inte klarat av att fixa dig en betald praktik, utan tar det genom försörjningsstöd. Hur lågt kan man sjunka. Vad är det för fel på dig? Latat dig mucho? I vilket annat land som helst hade du hamnat på gatan. Jag tror inte att du förstår detta. En slimmad stat, typ Alliansen, hade skickat ut dig till vargarna direkt. Du hade inte kunnat slira mellan systemen. Du är en lycksökare, jag har svårt att begripa varför du praktiserar och inte jobbar som alla andra svenskar.
Jag ska vara snäll och lära dig svenska nu. Din rubrik är felaktig. Det heter inte "mer än mig".