2016-02-20, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Du glömde länken med dina "bevis"

Bevisbörd ligger på dig, du påstår att flyktingarna farit illa. Men vet att du är lögner och en ond kommunist, så din propaganda lura ingen.
Citera
2016-02-20, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba
Du har ju inget att diskutera? Jag kom med fakta, du kommer med påståenden du inte kan styrka.

Jag skrev att dom kostar lika mycket att anställa, fakta.
Det är krig och oroligheter i deras hemländer, fakta.
Många tar sig hit i gummibåtar, fakta.
Flyktingarna tar emot pengar som staten erbjuder dom, fakta.

Du skriver att dom flyr av ekonomiska skäl, inte fakta.
Att flyktingar är det enda som kan leda till krig i Sverige, inte fakta.
Dom flesta syrier har bott i Turkiet i 1-2 år, inte fakta.

Kom in i matchen din jävla tönt.

Jag skrev att dom kostar lika mycket att anställa. INTE FAKTA! Propaganda! Staten subventionera anställningar för nyanlända.

Många tar sig hit i gummibåtar. Ingen har bett dem att komma hit. Det självförvållad.EU Har bedrivit en dålig signalpolitk.

Att flyktingar är det enda som kan leda till krig i Sverige. Stora grupper av flyktingar kan leda i krig eller oroligheter i Sverige. Att du är sinnesslö är en annan sak, därav förstår inte allvaret att låta dem komma hit. Skaffa sjukdomsinsikt så löser det problemet.

Du skriver att dom flyr av ekonomiska skäl. Det är fakta! Man vill komma till Sverige för bidragen och man slipper jobba.

Dom flesta syrier har bott i Turkiet i 1-2 år. Dom kan givetvis bott längre i Turkiet. Men dom saknar asyl när dom kommer hit.
Citera
2016-02-20, 17:48
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Jag skrev att dom kostar lika mycket att anställa. INTE FAKTA! Propaganda! Staten subventionera anställningar för nyanlända.

Många tar sig hit i gummibåtar. Ingen har bett dem att komma hit. Det självförvållad.EU Har bedrivit en dålig signalpolitk.

Att flyktingar är det enda som kan leda till krig i Sverige. Stora grupper av flyktingar kan leda i krig eller oroligheter i Sverige. Att du är sinnesslö är en annan sak, därav förstår inte allvaret att låta dem komma hit. Skaffa sjukdomsinsikt så löser det problemet.

Du skriver att dom flyr av ekonomiska skäl. Det är fakta! Man vill komma till Sverige för bidragen och man slipper jobba.

Dom flesta syrier har bott i Turkiet i 1-2 år. Dom kan givetvis bott längre i Turkiet. Men dom saknar asyl när dom kommer hit.
Återigen har du bara påståenden och blandar ihop saker. Jag är arbetsgivare och har kontaktat arbetsförmedlingen och kollat upp detta. Mina utgifter blir exakt lika höga, oavsett vad.
Citera
2016-02-20, 17:56
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill
haha oj, klassikern "du kan ju bara om du vill... du bor i sverige och har allllllaaa förutsättningar som finns!"

är du en medelålders kvinna som brinner för socialdemokraterna eller?
du är inte riktigt insatt i verklighetes samhälle.

dessutom har jag aldrig sagt att jag är överlägsen flyktingar..
jag ifrågasätter bara varför en asylsökande får 3 kr mer per dag än vad jag får.. jag utför relativt hårt kroppsarbete varje dag på min praktik och måste kriga varje månad för att få ekonomin att gå ihop. - vad gör de mer än att andas svensk luft?

jag ifrågasätter varför jag inte fick hjälp i skolan.. alla pengarna gick till flyktingar då - och idag är det en ny generation svenskar som går samma öde till mötes i 'sveriges super braiga skolsystem'...

jag förstår överhuvudtaget inte varför >>asylsökande<< ska få en krona per dag.

tänker avsluta med ett citat.
"det bästa sättet att ställa två grupperingar emot varandra är att ge den ena gruppen oförtjänta tillgångar"

(SD = från 3% till 26% på typ 8 år? )

Först vill du ha mer socialunderstöd, sedan gnäller du på sossarna som ger dig det? Så här är det. SD gillar inte bidragstagare. De gillar inte dig. Människor som ej fungerar av olika skäl, psykiskt handikappade, slets ut av nazisterna från sjukhusen och sköts på gatan utanför. Om du vill landa där, så fortsätt rösta på SD, med ditt socialbidrag. Tacksamhet är inte för dig, va?

Du har ju inte klarat av att fixa dig en betald praktik, utan tar det genom försörjningsstöd. Hur lågt kan man sjunka. Vad är det för fel på dig? Latat dig mucho? I vilket annat land som helst hade du hamnat på gatan. Jag tror inte att du förstår detta. En slimmad stat, typ Alliansen, hade skickat ut dig till vargarna direkt. Du hade inte kunnat slira mellan systemen. Du är en lycksökare, jag har svårt att begripa varför du praktiserar och inte jobbar som alla andra svenskar.

Jag ska vara snäll och lära dig svenska nu. Din rubrik är felaktig. Det heter inte "mer än mig".
Senast redigerad av IQ130 2016-02-20 kl. 18:05.
Citera
2016-02-20, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Man kan tycka vad man vill om det, men infödda svenskar har generellt bättre möjligheter att skaffa ett jobb istället. Och ja, undantag finns.

Ja det må stämma men invandrare som söker jobb har stöd ifrån medier och våra politiker, medan svenskarna får klara sig helt själva.

De företag och företagare som nekar jobb till utlänningar hängs ut som rasistiska av våra journalister och fackförbunden uppmanar till strejk och blockad.

Våra politiker har get våra nyanlända RUT-avdraget, DO, Fas 3 och alla möjliga sorters bidrag på vår bekostnad! Så ärligt talat så jämnar det ut sig, det lutar t.o.m. till invandrarnas fördel, återigen på vår bekostnad!
Citera
2016-02-20, 18:05
Medlem
Citat:
Bevisbörd ligger på dig, du påstår att flyktingarna farit illa. Men vet att du är lögner och en ond kommunist, så din propaganda lura ingen.
Sluta gör bort dig mer

För övrigt har jag röstat på KD de senaste 2 valen.
Citera
2016-02-20, 18:07
Medlem
Citat:

Du glömde länkarna även denna gång??
Du är en skam för detta land din ynkliga bidragsparasit.
Citera
2016-02-20, 18:08
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22298634.ab

Även de gamla och indoktrinerade börjar vakna, vi svenskar har blivit rövknullade allt för länge.
Citera
2016-02-20, 18:35
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det är så många olika bud här. En ensamstående får från Soc drygt 72:- per dag. Detta utöver bidrag till hyra, mat, el och en del andra kostnader mot redovisning.

Soc kan dock dra ned på denna ersättning om den sökande inte har fullföljt villkor som Soc har ställt.

Drygt 72 kr om dagen? Hur fan då? En ensamstående person får 3890 kr, plus hyra el etc om sådana utgifter finns. Det där är alltså riksnormen, och det ger betydligt mer än 72 kr om dagen. Drygt 50 mer om dagen beroende på om man räknar 30/31 dagar. Så jag vet inte hur du räknar eller vilka felaktiga uppgifter du har fått tag på.
Citera
2016-02-20, 18:41
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Hur då?
Jag har inte hört den förut.
Citera
2016-02-20, 18:52
Medlem
EnSomKans avatar
Ahhh TS TS TS... du är en sådan där klassisk nolla som tar ut dina misslyckanden på invandrare.

Först å främst lever en ensamkommande på 700 kr i månaden, det är MINDRE än vad du får från soc. Sen ska vi inte glömma att trots att du e infödd svensk med bra förutsättningar i livet så har du misslyckats. Du är så patetisk hahahaha. Kan säga att jag har bruna gener men tjänar mer pengar än vad du kan drömma om, tycker du det också är orättvist?
Citera
2016-02-20, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Precis som dagersättningen till asylsökande ja. Sedan vet jag inte vad du menar med "övrigt försörjningsstöd i samhället".
Sorry skulle var bidragsstöd i samhället typ barn, bostad mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in