2016-02-20, 21:04
Medlem
seusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
massa text

Det är självklart tråkigt att vården och samhället svikit dig... Men vad vill du egentligen säga? Att en stor andel av alla som går på soc egentligen har grava handikapp som inte sjukvården kan diagnostisera? Annars är det ju ganska irrelevant och du är undantaget som bekräftar regeln.
Citera
2016-02-20, 23:19
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seuss
Det är självklart tråkigt att vården och samhället svikit dig... Men vad vill du egentligen säga? Att en stor andel av alla som går på soc egentligen har grava handikapp som inte sjukvården kan diagnostisera? Annars är det ju ganska irrelevant och du är undantaget som bekräftar regeln.

Att verkligheten inte är så enkel som många tycks tro.
Citera
2016-02-21, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill
"61 kronor per dag.
Det är vad en asylsökande får i bidrag.
Det är också vad kyrkoherde Pontus Gunnarsson tänker leva på fram till påsk. "

källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22297074.ab

Varför får asylsökande mer pengar än mig?
nog för att jag går på soc.. lyckligtvis är jag ensam om att leva ett sånt fattigt liv, i min släkt.

alltså missförstå mig inte, jag är inte rasist eller så.. men borde inte jag som arisk svensk med prominenta rötter sedan 1600-talet ha 'rätt' till en större ekonomiskt 'throwback' än människor som kommer ifrån ett samhälle totalt isolerat ifrån Sveriges ekonomi.
ett land som dessutom har fallerat till krig & kaos..

känns ju lite som om Sverige belönar fel individ..

Så varför får asylsökande MER pengar än mig.. dessutom så får dem pengarna.. bara för de andas luft i Sverige.. verkar det som?

ps.
jag själv lever på soc och enligt soc normen, så 'lever' jag på 58 kr per dag.
efter jag har hoppat genom socialens byråkratiska hinderbana, såklart.

Tragiskt att alla disinformerar topicen och frågorna i stil med
-*fnys* varför har inte du jobb för då .. VA? va?
-*jorå ..blablabla ekonomisk-utopi-sverige!
-* nää har man varit med och byggt upp ett samhälle i 400 års tid så kan man inte få en del av samhällets kaka... näru.. du ska inte tro att du är något här inte.. de här asylsökandena förtjänar mer pengar än dig.. se så ut och jobba för sverige nu

Du är redan i landet. När ett land vill ha fler invånare så måste de locka med nånting. Märk väl att nog lockas invällare av fri sjukvård, tandvård, bostäder, med mera men det är den här sjuka nationen som använder det som morot för att få hit dom. USA åtminstone för 2 decennier sedan krävde att du var bra inom idrott, förmögen eller vinnare på green card lottery för att få stanna. Det vill säga att det är du som tillför något till landet. Sverige saknar helt självrespekt och sympati för sina befintliga medborgare. Sverige är en skamfläck på världskartan. Och folket är tamejfan det dummaste folket på jordens yta. IQ är högre än en Somaliers, men Somaliern använder sina 68 IQ-poäng så att han är relative en jävla hjärnkirurg bredvid medelsvensson. Till och med för 40 år sen såldes tröjor och kaffemuggar till turistande svenskar som fritt översatt sa "den dumme svensken". Svenskarna tyckte det var kul eftersom de är så smarta. De undrade aldrig varför de var kända som korkade och naiva i utlandet. Tyvärr har svensken inte blivit smartare det halvsekel som sedan dess passerat. De väljer samma skit till makten varje år, även om de lever på 61 kronor om dagen, och sen klagar det på sina 61 kronor. Som en storrökare som sitter med en cigg i munnen och gnäller över sin strup- och lungcancer.
Citera
2016-02-21, 01:22
Medlem
Citat:
Sverige 'investerar' en jäkla massa i csn lån till SFI studenter..? och 'nytt hem möbel-bidrag'? osv osv..

mina släktingar har i flera generationer betalat skatt och drivit Sverige framåt till ett i-land..?

på så sätt har mitt släkt namn ackumulerat/omsatt pengar i de svenska näringslivet under 400 år?

därför så tycker jag att jag har en 'arvsrätt' som bör överstiga dessa asylsökanden med farfäder ifrån en annan kontinent.. eller fungerar bara 'arvs rätten' när det kommekr till 'synd' i sverige?

Du svarar ju på din egen fråga , din släkt har betalat skatt och gjort rätt för sig , men vad fan har du själv gjort? Bara för att din pappa arbetade så betyder det intr du ska själv leva på ddt . Ut o jobba för fan , blir ledsen av att läsa sånt här skit
Citera
2016-02-21, 01:35
Medlem
Citat:
"61 kronor per dag.

nog för att jag går på soc.. lyckligtvis är jag ensam om att leva ett sånt fattigt liv, i min släkt.

alltså missförstå mig inte, jag är inte rasist eller så.. men borde inte jag som arisk svensk med prominenta rötter sedan 1600-talet ha 'rätt' till en större ekonomiskt 'throwback' än människor som kommer ifrån ett samhälle totalt isolerat ifrån Sveriges ekonomi.

Så varför får asylsökande MER pengar än mig.. dessutom så får dem pengarna.. bara för de andas luft i Sverige.. verkar det som?

ps.

-* nää har man varit med och byggt upp ett samhälle i 400 års tid så kan man inte få en del av samhällets kaka... näru.. du ska inte tro att du är något här inte.. de här asylsökandena förtjänar mer pengar än dig.. se så ut och jobba för sverige nu

Synd att du trots din härkomst inte lärt dig bättre svenska! Det kanske syns i ditt cv att det är svårt med grammatiken = svårt att få jobb?
Citera
2016-02-21, 01:45
Medlem
phobics avatar
Citat:
"61 kronor per dag.

ps.

Varför ska jag överhuvudtaget betala för dig din jävla loser? Skylla på invandrare när du själv bara lever på bidrag. Ditt lilla egoistiska svin, håll käft och dö.
Citera
2016-02-21, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phobic
Varför ska jag överhuvudtaget betala för dig din jävla loser? Skylla på invandrare när du själv bara lever på bidrag. Ditt lilla egoistiska svin, håll käft och dö.

Den inställningen är precis samma inställning de som avser rasera välfärdsstaten Sverige har. Jag tycker det är okej att försörja en annan via de skyhöga skatter vi har, särskilt om deras föräldrar byggt nationen och välfärdssystemet, men det är fan inte okej att de skyhöga skatterna går till 99 Somalier som inte gett Sverige ett skit,samtidigt som det blöder ut statskassan i rekordfart och ger sämre skolresultat, usel sjukvård med mera. Vilket är vad du för propagerar när du ger utlopp för din oförståelse angående den ursprungssvenska modellen.
Citera
2016-02-21, 04:13
Medlem
carlps avatar
Helt otroligt hur folk inte kan känna empati för dig men samtidigt känna empati för resten av världen.

Hjärntvätten har kommit så långt att den som förtjänar välfärden blir bespottad på samtidigt som man öser pengar på annat folk som inte gjort sig förtjänta av den.

Det kan finnas många anledningar till varför Svenskar hamnar snett.
Men det är inte det som är poängen med tråden.

Har man Svenska rötter så ska man absolut ha del av välfärden som hans förfäder har varit med och byggt upp.

Att tycka något annat är helt tokigt.

Sverige och Svenskarna har skapade välfärden för landets befolkning och dess framtid.
Välfärden är skapad för dig inte någon annan!

Ge mig en anledning till varför invandrare förtjänar välfärden mer än ts?

DET FINNS INTE
Citera
2016-02-21, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlp
Helt otroligt hur folk inte kan känna empati för dig men samtidigt känna empati för resten av världen.

Sverige och Svenskarna har skapade välfärden för landets befolkning och dess framtid.
Välfärden är skapad för dig inte någon annan!

nej välfärden är inte skapad för en sagofigur från Asien som TS utger sig för att vara!
Citera
2016-02-21, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlp

Har man Svenska rötter så ska man absolut ha del av välfärden som hans förfäder har varit med och byggt upp

Och hur vet du att hans förfäder varit med och byggt välfärden?
De kanske var fängelsekunder, byfånar och pedofiler som själva levt på att stjäla och fördärva, ts måste ju fått sitt lata beteende och utsugarmentalitet från någon/någonstans.
Citera
2016-02-21, 11:48
Medlem
phobics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Den inställningen är precis samma inställning de som avser rasera välfärdsstaten Sverige har. Jag tycker det är okej att försörja en annan via de skyhöga skatter vi har, särskilt om deras föräldrar byggt nationen och välfärdssystemet, men det är fan inte okej att de skyhöga skatterna går till 99 Somalier som inte gett Sverige ett skit,samtidigt som det blöder ut statskassan i rekordfart och ger sämre skolresultat, usel sjukvård med mera. Vilket är vad du för propagerar när du ger utlopp för din oförståelse angående den ursprungssvenska modellen.

Jag säger inte att det är så mycket roligare att betala för somalier, men jag klarar att hålla två tankar i huvudet samtidigt: lever man själv på bidrag kanske man ska vara jävligt försiktig med att ha vida åsikter om vad och vem folk ska betala för. Jag blir så provocerad av sånt. Jag kunde mycket väl ha spenderat mina 800.000 skattekronor på roligare saker än förtappade losers förra året, oavsett etnisk tillhörighet.
Citera
2016-02-21, 11:52
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phobic
Jag säger inte att det är så mycket roligare att betala för somalier, men jag klarar att hålla två tankar i huvudet samtidigt: lever man själv på bidrag kanske man ska vara jävligt försiktig med att ha vida åsikter om vad och vem folk ska betala för. Jag blir så provocerad av sånt. Jag kunde mycket väl ha spenderat mina 800.000 skattekronor på roligare saker än förtappade losers förra året, oavsett etnisk tillhörighet.
Du blir provocerad av att en "loser" har en åsikt om hur skattemedel används? Har du tänkt på att de allra flesta som uppbär försörjningsstöd gör det under en väldigt begränsad period i sitt liv och kanske under resterande livstid betalar mer skatt än vad du gör? Har du funderat över varför vi har ett socialt skyddsnät och vad det har för betydelse för den svenska ekonomin överlag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in