Citat:
Ursprungligen postat av
RulleRivare
Generellt är jag allmänt allergisk mot alla resonemang som enbart grundar sig i en konstig jämförelse mellan två grupper.
Jo, det där är ju ett vanligt argument vi har fått leva med i 2 val nu.
Ge mig en sekund att försöka behärska mig... ... Nej, det går inte.
FÖR I HELVETE POLITIKERNAS ENDA JÄVLA JOBB ÄR VÄL ATT SE TILL ATT TILLGÅNGARNA DELAS UT SÅ RÄTTVIST DET GÅR MELLAN OLIKA GRUPPER!? DET ÄR DEN ENDA JÄVLA HUVUDUPPGIFTEN!!
Vadå konstig jämförelse mellan olika grupper? Vad fan är inte en grupp? Är inte pensionärer en grupp? Är inte arbetare en grupp? Är inte barn en grupp? Är inte studenter en grupp? Är inte kvinnor en grupp? (Där verkar det vara jävligt viktigt att de är en grupp).
Allt är grupper, och politik handlar om att skapa en harmoni mellan grupper. Och alla människor ingår i många olika grupper. Det är så vi bygger ett samhälle.
Att driva den här skadliga identitetspolitiken där "det finns inga grupper", men kvinnor och invandrare ska behandlas annorlunda är ju bara sjukt. Mer Orwellskt tänk har jag aldrig varit med om.
Kan inte människor bara få vara människor? Kan vi inte bara försöka sträva efter rättvisa? Kan vi inte bara vara människor som ingår i olika grupper?
Att vara i en grupp är inte en reflektion på dig. Du är en reflektion av gruppen. Jag förstår inte varför dagens feminister har så svårt att förstå det. (Jag använder feminister eftersom alla politiker idag kallar sig själv det, och det är ett modeord. Är feminister en grupp?)
Ursäkta ranten. Men jag förstår inte hur man kan ljuga så grovt och hårt som dagens politiker gör och komma undan med det, och hur en sådan som dig (för du verkar ändå ganska resonlig) går på det.