2016-02-20, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Nej, jag pratade om dig i generella termer.

Du försöker få dig själv att framstå som så begåvad och andra som så korkade. Borde inte denna begåvningsskillnad gjort att det är jag som går på soc och inte du? Och ja, DETTA var ett angrepp på dig.

Var har jag skrivit något om den totala kostnaden för en grupp?

du skrev "staten har betalat mer för dig(en person) än vad de någonsin kommer göra för EN asylsökande" ?
då säger jag såhär:
vad spelar det för roll om det finns 9 asylsökande till varje person som går på soc? din statistik är snevriden - dessutom så tjänar EN asylsökande MER än vad jag gör.

så ditt påstående är skeptiskt redan ifrån början, om du inte tänker gasa dem.. eller vad får dig att tro att de kommer få jobb i ett land där 1/4 är sd'are...

nej, jag försöker framstå som en person som argumenterar utan förutbestämda åsikter..
men det är jävligt svårt att ha en diskussion med någon som inte vill se att det ens finns stora problem i den svenska politiken - problem som aldrig tycks tas upp någon annanstans än i sandlådan?
Senast redigerad av Fittsill 2016-02-20 kl. 02:54.
Citera
2016-02-20, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beron
Tvärr så är man heterosexuell och dessutom man så förväntas man ha jobb...är det svårt och förstå?

aa, fast lever du med den samhällssynen så är inte heterosexuella kvinnor något mer än horor.
och simsalabim! så var Sverige 2'a i världen på våldtäkter.
Citera
2016-02-20, 02:56
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Generellt är jag allmänt allergisk mot alla resonemang som enbart grundar sig i en konstig jämförelse mellan två grupper.

Jo, det där är ju ett vanligt argument vi har fått leva med i 2 val nu.

Ge mig en sekund att försöka behärska mig... ... Nej, det går inte.

FÖR I HELVETE POLITIKERNAS ENDA JÄVLA JOBB ÄR VÄL ATT SE TILL ATT TILLGÅNGARNA DELAS UT SÅ RÄTTVIST DET GÅR MELLAN OLIKA GRUPPER!? DET ÄR DEN ENDA JÄVLA HUVUDUPPGIFTEN!!

Vadå konstig jämförelse mellan olika grupper? Vad fan är inte en grupp? Är inte pensionärer en grupp? Är inte arbetare en grupp? Är inte barn en grupp? Är inte studenter en grupp? Är inte kvinnor en grupp? (Där verkar det vara jävligt viktigt att de är en grupp).

Allt är grupper, och politik handlar om att skapa en harmoni mellan grupper. Och alla människor ingår i många olika grupper. Det är så vi bygger ett samhälle.

Att driva den här skadliga identitetspolitiken där "det finns inga grupper", men kvinnor och invandrare ska behandlas annorlunda är ju bara sjukt. Mer Orwellskt tänk har jag aldrig varit med om.

Kan inte människor bara få vara människor? Kan vi inte bara försöka sträva efter rättvisa? Kan vi inte bara vara människor som ingår i olika grupper?

Att vara i en grupp är inte en reflektion på dig. Du är en reflektion av gruppen. Jag förstår inte varför dagens feminister har så svårt att förstå det. (Jag använder feminister eftersom alla politiker idag kallar sig själv det, och det är ett modeord. Är feminister en grupp?)

Ursäkta ranten. Men jag förstår inte hur man kan ljuga så grovt och hårt som dagens politiker gör och komma undan med det, och hur en sådan som dig (för du verkar ändå ganska resonlig) går på det.
Senast redigerad av Lydan 2016-02-20 kl. 02:58.
Citera
2016-02-20, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill
du skrev "staten har betalat mer för dig(en person) än vad de någonsin kommer göra för EN asylsökande" ?
då säger jag såhär:
vad spelar det för roll om det finns 9 asylsökande till varje person som går på soc? din statistik är snevriden - dessutom så tjänar EN asylsökande MER än vad jag gör.
Och ingenstans där fanns det något om total kostnad. Det där var ett svar på DITT resonemang om att det var så orättvist.

Citat:
så ditt påstående är skeptiskt redan ifrån början, om du inte tänker gasa dem.. eller vad får dig att tro att de kommer få jobb i ett land där 1/4 är sd'are...

nej, jag försöker framstå som en person som argumenterar utan förutbestämda åsikter..
men det är jävligt svårt att ha en diskussion med någon som inte vill se att det ens finns stora problem i den svenska politiken - problem som aldrig tycks tas upp någon annanstans än i sandlådan?
Och då bortser du helt och hållet från det jag skrivit om att jag vill reformera hela välfärdssystemet och inte stirra mig blind på att någon annan får 3kr mer per dag? Bra jobbat.
Citera
2016-02-20, 02:58
Medlem
particulum1s avatar
Se det lite som att efterblivna människor i samhället behöver mer tillsyn och vård än någon som inte är. Klappa dig på axeln för att ägarna av detta landet förutsätter att du klarar dig på mindre, man kan väl säga att du är mindre efterbliven än andra som får mer pengar än dig.

Ju mer efterbliven= Ju mer pengar.

Sen kanske du kan vara glad att du får något överhuvudtaget, jag tror inte bidragen kommer att räcka till särskilt längre till, och då blir alla utan.
Citera
2016-02-20, 02:58
Medlem
Citat:
aa, fast lever du med den samhällssynen så är inte heterosexuella kvinnor något mer än horor.
och simsalabim! så var Sverige 2'a i världen på våldtäkter.

Hur i helvete kopplade du ihop det?
Citera
2016-02-20, 02:59
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Tvärr så är man heterosexuell samt man född i swe så förväntas man ha jobb...är det svårt och förstå?

Någon måste ju försörja andra skiten. Välkommen till den moderna världens slaveri.

Har du inget jobb? Nej
Vill ha hjälp? Ja
Är du vit eller svart?

Frågan är varför de vita heterosexuella männen accepterar det.
Citera
2016-02-20, 03:00
Medlem
trattfans avatar
Du lever på soc. Sluta gnälla och gör något åt det.

Eller begå självmord tillsammans med alla kriminella invandrare (de duktiga invandrarna får gärna fortsätta bidra till ett bättre Sverige).
Citera
2016-02-20, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Jo, det där är ju ett vanligt argument vi har fått leva med i 2 val nu.

Ge mig en sekund att försöka behärska mig... ... Nej, det går inte.

FÖR I HELVETE POLITIKERNAS ENDA JÄVLA JOBB ÄR VÄL ATT SE TILL ATT TILLGÅNGARNA DELAS UT SÅ RÄTTVIST DET GÅR MELLAN OLIKA GRUPPER!? DET ÄR DEN ENDA JÄVLA HUVUDUPPGIFTEN!!
Det går att säga mycket om deras uppgifter. Själv skulle jag säga att deras uppgift är att göra vad de har sagt att de ska göra innan folk röstade på dem.

Citat:
Vadå konstig jämförelse mellan olika grupper? Vad fan är inte en grupp? Är inte pensionärer en grupp? Är inte arbetare en grupp? Är inte barn en grupp? Är inte studenter en grupp? Är inte kvinnor en grupp? (Där verkar det vara jävligt viktigt att de är en grupp).

Allt är grupper, och politik handlar om att skapa en harmoni mellan grupper. Och alla människor ingår i många olika grupper. Det är så vi bygger ett samhälle.
Ja, alla tillhör olika grupper, men ett bra sätt att bygga ett samhälle är inte att stirra sig blind på millimeterrättvisa.

Citat:
Att driva den här skadliga identitetspolitiken där "det finns inga grupper", men kvinnor och invandrare ska behandlas annorlunda är ju bara sjukt. Mer Orwellskt tänk har jag aldrig varit med om.

Kan inte människor bara få vara människor? Kan vi inte bara försöka sträva efter rättvisa? Kan vi inte bara vara människor som ingår i olika grupper?

Att vara i en grupp är inte en reflektion på dig. Du är en reflektion av gruppen. Jag förstår inte varför dagens feminister har så svårt att förstå det.

Ursäkta ranten. Men jag förstår inte hur man kan ljuga så grovt och hårt som dagens politiker gör och komma undan med det, och hur en sådan som dig (för du verkar ändå ganska resonlig) går på det.
Det jag är så jävla emot är folk som tycker att det är bättre att grupp A och B får 50kr per dag än att grupp A får 70 och grupp B får 80.
Citera
2016-02-20, 03:05
Medlem
Lydans avatar
Citat:
a-kassa betalade 50% av min 'socfalls-lön' @ praktik
fast Soc drog av 'inkomster' och gav mig ett lägre bistånd.. så därför får jag fortfarande bara 58 kr / dag

hur mkt är 80% av deras lön? de lär väl få över minimum i lön iaf?
minimum ligger väl typ runt 12-14tkr?
#fml

Vet du vad som är värre då? Om du går på soc och har lägenhet eller bil eller sparkapital så ska SOC ha det. Men om en flykting kommer med pengar... Hört om Danmark?
Citera
2016-02-20, 03:06
Medlem
Dr.Rutigs avatar
Citat:
Det inlägg du citerade var en förklaring och inte någon åsiktsyttran.

Har du någon källa på att att man måste kvotera in invandrare?

Jo, det vågar faktiskt de flesta företag utan några som helst bekymmer.

Behöver du "källa" för att man kvoterar in invandrare är du inte värd att lägga tid på att diskutera med. Antingen ljuger du eller så är du född igår.

Förmodligen ljuger, för ingen har väl missat debatten i tiotals år om att ifall Ali/Muhammed och en svensk söker samma jobb ska Muhammed ha jobbet (mona sahlin)
Goggla får du göra själv, tänker inte göra jobbet åt dig
Citera
2016-02-20, 03:11
Medlem
Citat:
Och ingenstans där fanns det något om total kostnad. Det där var ett svar på DITT resonemang om att det var så orättvist.

Och då bortser du helt och hållet från det jag skrivit om att jag vill reformera hela välfärdssystemet och inte stirra mig blind på att någon annan får 3kr mer per dag? Bra jobbat.

du säger ju ordagrant "staten har spenderat mer pengar på DIG än på EN asylsökande."
jag tycker inte det är 'orättvist' jag är inte 10..

jag tycker helt enkelt bara det är fel och åthelvete att det ska vara så.
jag tycker att jag kunde ha fått special undervisning i skolan istället.. för tro mig, jag är inte dum i huvudet.

du skriver att du vill reformera välfärdssystemet.. men där har du ju din första tabbe.
de flesta som är kunder hos välfärdssystemet är funktions-nedsatta i samhället, de är inte funktionsnedsatta privat...

dvs, det är samhället som behöver reformeras.

Citat:
Hur i helvete kopplade du ihop det?
om män förväntas vara 'brödvinnarna' i familjen svensson med 2,5 barn.. så gör det fru svensson till kvinnan som valde sin man 'med goda förut$ättningar för avel' - aka kärlek blir bortprioriterat på samma sätt som för ett gatuluder?
Senast redigerad av Fittsill 2016-02-20 kl. 03:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in