Citat:
Ursprungligen postat av
Fittsill
a-kassa betalade 50% av min 'socfalls-lön' @ praktik
fast Soc drog av 'inkomster' och gav mig ett lägre bistånd.. så därför får jag fortfarande bara 58 kr / dag
hur mkt är 80% av deras lön? de lär väl få över minimum i lön iaf?
minimum ligger väl typ runt 12-14tkr?
soft.. staten 'snor' tom ifrån min 'lön' och förser arbetare i klassen 'outbildade'.. dessutom så betalar staten företags-löner för medarbetare... men bara om de är utlänningar..
slutsats:
aa i sverige finns det super mkt möjligheter...lol j/k, för oss dyslektiker som inte klarar av dagens skolpolitik finns det inte mkt hopp.. de få jobben som är aktuella för oss outbildade..
kommer gå till utlänningar, eftersom staten betalar lönen och inte företagen.
#fml
Jag instämmer i detta.
Då jag själv var i en djup depression, så fick jag luta mig mot soc, samt a-kassa.
Problemet var bara det att jag hade endast en viss tid att få ut min A-kassa. Sedan ansåg Soc att det var en inkomst samt överskott. Så att jag fick avdrag för allt "överskott" A-kassan hade gett mig. Jag fick ca 9000 innan a-kassan gick ut, då ansåg soc att detta skulle jag minsann ha sparat en del av detta för att klara mig själv.
Därav överskottet. Men dessa pengar använde jag ju för att överleva månaden. Med det var tydligen enligt dom 2000:- för mycket per månad.
Vilket utdraget blev ca 6000:-. Och så fick jag leva i nästan 1 1/2 år. 6000:- När du har en hyra på 4200 är fan inte kul. Speciellt när man mår dåligt.
Sedan blev man tvingad via Arbetsförmedlingen att jobba gratis på diverse skitjobb. Så sjukt förnedrande. Medans man redan mådde jävligt dåligt.
Nu har jag tagit mig ur detta, men fan ta er som kasta smuts på oss som behövde soc ett tag. Det är dagens sanning att invandrarna idag får så mycket mer än vad vi fick. Jag fick mina 6000:- att leva på, utan hyra. Så jag hade ca 1800 kvar i månaden att leva på. Jag överlevde men inte fan var det roligt. Jag fick köpa mina kläder själv med mera. Det behöver inte våra "älsklingar" göra. Utan de får dessa pengar utöver kläder, möbler och annat inköp.
Fan va ni är blåögda som kastar oss som har varit utsatt i skiten. Jag brukar hålla god ton, men nu blev jag fan upprörd hur folk skriver. Ni känner inte till folks historia, sluta dra alla över en kam.
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av
shitlist
Haha, vilket gnäll. Ryck upp dig och ta tag i ditt liv istället för att gnälla på andra. Personligen tycker jag att du och ni andra bidragstagare får på tok för mycket pengar. Nu har jag inte läst allt som har skrivits men från din inledning så tycker jag inte att du ska ha ett öre överhuvudtaget, finns det inget mer fel på dig än dyslexi så bör du kunna jobba lika bra som alla andra, patetiskt.
Slopa bidragen helt och skapa lågavlönade jobb där personer som du kan börja istället för att tära på samhället. Alla har inte rätt till allt och försöker du inte ska du inget ha heller.
Och du kan ta dig någonstans där solen inte lyser!
Vad vinner du på att klanka ner på folk som behöver hjälp?
Samt läs igenom tråden, den är fan inte lång.