2016-02-20, 03:44
Medlem
Dr.Rutigs avatar
kan bli spännande det här . . . : )

Nu har jag satt dig i arbete för hela helgen.
Citera
2016-02-20, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Rutig
Den politiska korrektheten är väl källa nog att alla "måste" kvotera för att inte bi utfryst av eblassemanget?

Visa källa på din uppfattning då?
Du är ju så övertygad och vill ha källor på allt, borde ju ha massa källor färdiga

Lever du inte som du lär ??
2kap. 1-2§ Diskrimineringslagen.

Och nej, jag ser inte den politiska korrektheten som en bra källa. Mest eftersom det finns massor av företag med få eller inga invandrare som inte har några som helst problem av det.
Senast redigerad av RulleRivare 2016-02-20 kl. 03:46.
Citera
2016-02-20, 03:50
Medlem
shitlists avatar
Haha, vilket gnäll. Ryck upp dig och ta tag i ditt liv istället för att gnälla på andra. Personligen tycker jag att du och ni andra bidragstagare får på tok för mycket pengar. Nu har jag inte läst allt som har skrivits men från din inledning så tycker jag inte att du ska ha ett öre överhuvudtaget, finns det inget mer fel på dig än dyslexi så bör du kunna jobba lika bra som alla andra, patetiskt.

Slopa bidragen helt och skapa lågavlönade jobb där personer som du kan börja istället för att tära på samhället. Alla har inte rätt till allt och försöker du inte ska du inget ha heller.
Citera
2016-02-20, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Du är rätt kaxig som går på soc och känner att du är överlägsen varenda flykting…

Du står längst ned på respektstegen, men kan mycket enkelt kravla dig uppåt, om du bara vill,

haha oj, klassikern "du kan ju bara om du vill... du bor i sverige och har allllllaaa förutsättningar som finns!"

är du en medelålders kvinna som brinner för socialdemokraterna eller?
du är inte riktigt insatt i verklighetes samhälle.

dessutom har jag aldrig sagt att jag är överlägsen flyktingar..
jag ifrågasätter bara varför en asylsökande får 3 kr mer per dag än vad jag får.. jag utför relativt hårt kroppsarbete varje dag på min praktik och måste kriga varje månad för att få ekonomin att gå ihop. - vad gör de mer än att andas svensk luft?

Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Och återigen står det ingenting om att detta skulle ha med den totala kostnaden för hela gruppen att göra. Det är en sak om du råkar tolka in saker i det jag skriver

Hur menar du här?
Hela din trådstart handlar om att du tycker att det är orättvist att flyktingar får 3kr mer än du per dag.

Japp, absolut. Vi skär ner flyktingarnas bidrag med 3kr per dag så ordnar sig allting.

Jag ser inte alls vad du försöker säga här. Jag vill att alla ska vara garanterade mat, bostad och ett någorlunda drägligt liv.

jag ifrågasätter varför jag inte fick hjälp i skolan.. alla pengarna gick till flyktingar då - och idag är det en ny generation svenskar som går samma öde till mötes i 'sveriges super braiga skolsystem'...

jag förstår överhuvudtaget inte varför >>asylsökande<< ska få en krona per dag.

tänker avsluta med ett citat.
"det bästa sättet att ställa två grupperingar emot varandra är att ge den ena gruppen oförtjänta tillgångar"

(SD = från 3% till 26% på typ 8 år? )
Senast redigerad av Fittsill 2016-02-20 kl. 03:58.
Citera
2016-02-20, 03:57
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill
a-kassa betalade 50% av min 'socfalls-lön' @ praktik
fast Soc drog av 'inkomster' och gav mig ett lägre bistånd.. så därför får jag fortfarande bara 58 kr / dag

hur mkt är 80% av deras lön? de lär väl få över minimum i lön iaf?
minimum ligger väl typ runt 12-14tkr?

soft.. staten 'snor' tom ifrån min 'lön' och förser arbetare i klassen 'outbildade'.. dessutom så betalar staten företags-löner för medarbetare... men bara om de är utlänningar..

slutsats:
aa i sverige finns det super mkt möjligheter...lol j/k, för oss dyslektiker som inte klarar av dagens skolpolitik finns det inte mkt hopp.. de få jobben som är aktuella för oss outbildade..
kommer gå till utlänningar, eftersom staten betalar lönen och inte företagen.

#fml

Jag instämmer i detta.

Då jag själv var i en djup depression, så fick jag luta mig mot soc, samt a-kassa.
Problemet var bara det att jag hade endast en viss tid att få ut min A-kassa. Sedan ansåg Soc att det var en inkomst samt överskott. Så att jag fick avdrag för allt "överskott" A-kassan hade gett mig. Jag fick ca 9000 innan a-kassan gick ut, då ansåg soc att detta skulle jag minsann ha sparat en del av detta för att klara mig själv.
Därav överskottet. Men dessa pengar använde jag ju för att överleva månaden. Med det var tydligen enligt dom 2000:- för mycket per månad.

Vilket utdraget blev ca 6000:-. Och så fick jag leva i nästan 1 1/2 år. 6000:- När du har en hyra på 4200 är fan inte kul. Speciellt när man mår dåligt.

Sedan blev man tvingad via Arbetsförmedlingen att jobba gratis på diverse skitjobb. Så sjukt förnedrande. Medans man redan mådde jävligt dåligt.

Nu har jag tagit mig ur detta, men fan ta er som kasta smuts på oss som behövde soc ett tag. Det är dagens sanning att invandrarna idag får så mycket mer än vad vi fick. Jag fick mina 6000:- att leva på, utan hyra. Så jag hade ca 1800 kvar i månaden att leva på. Jag överlevde men inte fan var det roligt. Jag fick köpa mina kläder själv med mera. Det behöver inte våra "älsklingar" göra. Utan de får dessa pengar utöver kläder, möbler och annat inköp.

Fan va ni är blåögda som kastar oss som har varit utsatt i skiten. Jag brukar hålla god ton, men nu blev jag fan upprörd hur folk skriver. Ni känner inte till folks historia, sluta dra alla över en kam.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Haha, vilket gnäll. Ryck upp dig och ta tag i ditt liv istället för att gnälla på andra. Personligen tycker jag att du och ni andra bidragstagare får på tok för mycket pengar. Nu har jag inte läst allt som har skrivits men från din inledning så tycker jag inte att du ska ha ett öre överhuvudtaget, finns det inget mer fel på dig än dyslexi så bör du kunna jobba lika bra som alla andra, patetiskt.

Slopa bidragen helt och skapa lågavlönade jobb där personer som du kan börja istället för att tära på samhället. Alla har inte rätt till allt och försöker du inte ska du inget ha heller.

Och du kan ta dig någonstans där solen inte lyser!
Vad vinner du på att klanka ner på folk som behöver hjälp?
Samt läs igenom tråden, den är fan inte lång.
Citera
2016-02-20, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Historik
Vad vinner du på att klanka ner på folk som behöver hjälp?
Som exempelvis flyktingar?

Ja, det finns bidragsturister också, men det finns även rätt många svenskar som utnyttjar systemet.
Citera
2016-02-20, 04:06
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill
jag vet inte ens om jag håller med dig om det teoretiskt finns mer att hämta hos flyktingarna.

då krävs det ju att de sätts i arbete omgående eller utvisas tillbaka om de inte passar att skura trapphus för minimilön.
"omsätt och generera en stark ekonomi eller få ingen del utav den." .. men att kräva det krävs också civilkurage bland de svenska politikerna, och det finns ju verkligen inte.

hur menar du att det teoretiskt finns mer att hämta i denna målgrupp?

du verkar också ha en såndär spåkula där man kan spå framtidens 'vinst' i emmigranter?
är det bara jag som kommer ihåg grundprincipen bakom ett kommersialiserat samhälle?
tillgång och efterfrågan.

mera arbetare = sämre lönevilkor
sämre löner = sämre utbildningar hos 2:a gen.
sämre utbildningar = större klyftor
större klyftor = mer hat
mer hat = fler kostnader/avskärmning ifrån varandra
...

Jag baserar det på att majoriteten (eller näst intill) av de arbetslösa (sysslolösa kanske?) är invandrade. För infödda innebär det kanske 5%. För invandrade innebär det kanske 30%.

Jag tror att det är lättare att få ner dessa 30% till inföddas nivå på 5%, än att låta den infödda nivån på 5% sänka sig ytterligare för att täcka den andra biten.

Ekonomiskt och företagsmässigt är det smart. I ett kort perspektiv. Men vem vill föda barn när man vet att det satsas mer på ekonomiska migranter? Så i ett långt perspektiv är det värdelöst. Men vad spelar det för roll för politiker? De har avskaffat sitt tjänstemanna-ansvar, satt sig själva på höga löner, och sett till att de får livstids pension om de sitter 12 år.

Vad är problemet? Invandrarna eller politikerna? Jag, som SD, och nästan alla andra jag läser på forumet är eniga: politikerna.

Sverige är inte röda korset. Även om röda korset är nästan lika politiskt. Sverige är ett samlingsnamn för oss som bor här och arbetar tillsammans för att skapa en bättre miljö och framtid för oss och våra barn.
Senast redigerad av Lydan 2016-02-20 kl. 04:08.
Citera
2016-02-20, 04:09
Medlem
Historiks avatar
Citat:

Ja, det finns bidragsturister också, men det finns även rätt många svenskar som utnyttjar systemet.

Problemet här är ju att det är majoriteten bidragsflyktingar.
Jag tycker givetvis att vi ska stödja de egentliga flyktingarna, men det är sällan de får den hjälp de behöver samt ens kommer hit.
Kvinnor och barn framförallt. Men de tar sig inte hit.

Sedan så handlade ju tråden om att flyktingarna får så mycket mer än va vi som är infödda i landet får. Och jag håller faktiskt med där.

Jag har aldrig varit med om så dålig vård/hjälp som då. När jag själv mådde dåligt.
Utan jag blev tvingad till att arbeta gratis på diverse skitjobb bara för att jag ens skulle kunna få mitt bidrag.

"Det är för ditt bästa välmående" sa dom. Näe snarare tvärtom.
Däremot så efter ett tag så insåg jag att jag måste ta mig ur denna jävla sylta, även om ja va depp.
Vilket jag lyckligtvis gjorde efter ett tag.

Men inte blev jag lyckligare under perioden då jag hade psykolog samt arbetsförmedlingen i hälarna.
Snarare tvärtom.
Citera
2016-02-20, 04:11
Medlem
Dr.Rutigs avatar
Citat:
2kap. 1-2§ Diskrimineringslagen.

Och nej, jag ser inte den politiska korrektheten som en bra källa. Mest eftersom det finns massor av företag med få eller inga invandrare som inte har några som helst problem av det.

Många startade kanske sina företag innan den muslimska världen började få slut på resurser efter årtionden av krig om samma uttjatade ämne-.

Borde vi öronmärkt platser till desetörerna redan 1950, eller ska vi sparka de svenska anställda när islamspridarna kommer till oss?
Citera
2016-02-20, 04:17
Medlem
Dr.Rutigs avatar
Kan vi få se nån annan än Gina Dirawi på tv?
Börjar tröttna lite på att ha henne på allt från julvärd till gala insamlingar till melodifestivalen, till talkshows till resedokumentärer.

poängen har gått fram på både längden o tvären, araber kan åxå bli stjärnor om all media lyfter fram dom

utmärkt exempel. Dra parallellerna själv
Citera
2016-02-20, 04:22
Medlem
Citat:

om du aldrig har gått på bidrag så vet du inte detta men, det finns ingen som 'utnyttjar systemet' ... det går inte.

alltså.. tror du på riktigt att timlönen för att 'utnyttja systemet' är högre än minimilönen så har du aldrig levt på bidrag..av samma anledning är det fullkomligt omöjligt för någon att "utnyttja" systemet - använda sig av systemet är mer korrekt - "utnyttja" förespråkar att individen har en mer än dräglig livsstil (eller iaf uppfyller minimilönekrav)
Citera
2016-02-20, 04:23
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Rutig
Kan vi få se nån annan än Gina Dirawi på tv?
Börjar tröttna lite på att ha henne på allt från julvärd till gala insamlingar till melodifestivalen, till talkshows till resedokumentärer.

poängen har gått fram på både längden o tvären, araber kan åxå bli stjärnor om all media lyfter fram dom

utmärkt exempel. Dra parallellerna själv

Nu brukar jag inte vara den som är den.. men OCKSÅ.

Samt att jag känner till gina sedan innan hon ens blev känd.
Men det är som du säger, blir de framlystna så kan de också blir kändisar.

Nåväl detta inlägg du postade kändes väldigt OT, kanske är mitt inlägg också det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in