ven i Gvle skor sig ett utlndskt rederi p vr vansinniga asylpolitik. Ett fartyg med 600 platser vntar bara p att kra igng nr ndvndiga tillstnd r klara. Ingen uppgift om vad det kostar skattebetalarna dock och kanske lika bra att inte veta. http://svt.se/nyheter/lokalt/gavlebo...-fartyg-drojer
ven i Gvle skor sig ett utlndskt rederi p vr vansinniga asylpolitik. Ett fartyg med 600 platser vntar bara p att kra igng nr ndvndiga tillstnd r klara. Ingen uppgift om vad det kostar skattebetalarna dock och kanske lika bra att inte veta. http://svt.se/nyheter/lokalt/gavlebo...-fartyg-drojer
Normalt brukar kostnaden ligga p 350 kronor per person och dygn. S 210 000 kronor per dygn, minst, fr 600 platser. Vilket blir 6 300 000 i mnaden och 75 600 000 per r.
Normalt brukar kostnaden ligga p 350 kronor per person och dygn. S 210 000 kronor per dygn, minst, fr 600 platser. Vilket blir 6 300 000 i mnaden och 75 600 000 per r.
Nr de rapporterade live frn hrnsand sa reportern att kostnaden uppgr till 800 000 kr om dagen.
Helt. Jvla. Galet.
Hur lnge tror ni vakumtoaletterna fungerar? Dom klarar ju knappt av dasspapper...
Kul vara reparatr fr dessa nr det blir stopp verallt...
Man kan ju alltid hoppas p att den islamiska utveckling kommit s pass lngt att musselkvinnorna nu r 2016 har ftt lov att anvnda tamponger och inte enbart menslappar som var brukligt p medeltiden.
Vilken jvla summa Brjar bli lite vl verdrivet med dessa lyxiga kryssningsfartyg, d har det gtt lngt. Mste finnas andra mer normala och billigare stt n att anvnda svindyra kryssningsfartyg.
1800 flyktingar till en ttort med 200 invnare allts. Ska bli spnnande att flja. Hade jag bott dr hade jag fan flytt illa snabbt, lr vara nstan uteslutande mn p bten och hade jag haft ngon dotter eller fru s hade jag inte ltit dem g ut sjlva.
Jag undrar fortfarande hur skerheten skall kunna upprtthllas. Det finns skert en arrest ombord, med en eller tv platser, men snuthcken ligger ju i Hrnsand. 1800 personer r vldigt mycket folk och det krvs mer n en kajplats...
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!