Citat:
Ursprungligen postat av
LaScala
Företaget bakom Ocean Gala ger oss betryggande besked här:
Hur klarar ni säkerheten?
– Ett fartyg som liger i hamn har en sträng säkerhetsprocedur, dessutom är hamnområdet inhägnat, säger Kjell Tandberg.
http://www.allehanda.se/vasternorrla...kan-stoppa-det
Vad som menas med den säkerheten får vi väl se när helvetet brakar loss.
Arresthytterna har säkert byggts om till passagerarhytter för att maximera vinsten.
Kan man köra tårgas genom sprinklersystemet kanske?
Vad Kjell avser med säkerheten är sådant som är relaterat till stöld, brand, olyckor osv. Det har inget med passagerarna/de boende att göra. De är givetvis fria att röra sig av och på fartyget som de vill.
Jag tror du missuppfattat hur saker och ting fungerar. Svensk lag gäller på fartyget vilket innebär att man inte kommer kunna slänga bångstyriga araber i någon arrest på fartyget. Bråk och brott är polisiära frågor.
Citat:
Ursprungligen postat av
GreffueAnthonius
Jag gissar att personalen kommer att vara filippinier då.
MENA och somalier inkvarteras på båt, hemmahörande på Bahamas och ankrad i norrländsk, av globaliseringen övergiven industrihamn, betjänas av filippinier och allt betalas av svenska skattebetalare... förlåt, framtida svenska skattebetalare skall det vara.
That's a good deal?
Det är ju två verksamheter som bedrivs på fartyget. Den största är relaterat till verksamheterna för asylsökarna, tex mat, städning, ordning osv. Eftersom fartyget är ankrat behövs nog en väldigt liten besättning för underhåll och kontroll, de kan givetvis vara från filippinerna men jag har svårt att tänka mig att dessa, när fartyget är ankrat, kommer överstiga 5-10 personer. Den största personalstyrkan kommer utgöras av städpersonal, tolkar, lärare, handläggare och annat. Om jag förstått det rätt så kommer Migrationsverket stå för hela den delen. Asylbaronerna står endast för att fartyget ligger på plats och flyter, enkelt uttryckt.
Jag tror dock att Migrationsverket kommer inse den här galenskapen och det hela kommer att sluta som ett svindyrt boende för några hundra lycksökare.
Läs mitt inlägg här:
(FB) Kryssningsfartyget Ocean Gala blir nytt asylboende? - 2016-02-17