Citat:
Ursprungligen postat av
LaScala
Fretaget bakom Ocean Gala ger oss betryggande besked hr:
Hur klarar ni skerheten?
Ett fartyg som liger i hamn har en strng skerhetsprocedur, dessutom r hamnomrdet inhgnat, sger Kjell Tandberg.
http://www.allehanda.se/vasternorrla...kan-stoppa-det
Vad som menas med den skerheten fr vi vl se nr helvetet brakar loss.
Arresthytterna har skert byggts om till passagerarhytter fr att maximera vinsten.
Kan man kra trgas genom sprinklersystemet kanske?
Vad Kjell avser med skerheten r sdant som r relaterat till stld, brand, olyckor osv. Det har inget med passagerarna/de boende att gra. De r givetvis fria att rra sig av och p fartyget som de vill.
Jag tror du missuppfattat hur saker och ting fungerar. Svensk lag gller p fartyget vilket innebr att man inte kommer kunna slnga bngstyriga araber i ngon arrest p fartyget. Brk och brott r polisira frgor.
Citat:
Ursprungligen postat av
GreffueAnthonius
Jag gissar att personalen kommer att vara filippinier d.
MENA och somalier inkvarteras p bt, hemmahrande p Bahamas och ankrad i norrlndsk, av globaliseringen vergiven industrihamn, betjnas av filippinier och allt betalas av svenska skattebetalare... frlt, framtida svenska skattebetalare skall det vara.
That's a good deal?
Det r ju tv verksamheter som bedrivs p fartyget. Den strsta r relaterat till verksamheterna fr asylskarna, tex mat, stdning, ordning osv. Eftersom fartyget r ankrat behvs nog en vldigt liten besttning fr underhll och kontroll, de kan givetvis vara frn filippinerna men jag har svrt att tnka mig att dessa, nr fartyget r ankrat, kommer verstiga 5-10 personer. Den strsta personalstyrkan kommer utgras av stdpersonal, tolkar, lrare, handlggare och annat. Om jag frsttt det rtt s kommer Migrationsverket st fr hela den delen. Asylbaronerna str endast fr att fartyget ligger p plats och flyter, enkelt uttryckt.
Jag tror dock att Migrationsverket kommer inse den hr galenskapen och det hela kommer att sluta som ett svindyrt boende fr ngra hundra lyckskare.
Ls mitt inlgg hr:
(FB) Kryssningsfartyget Ocean Gala blir nytt asylboende? - 2016-02-17