2016-06-15, 15:26
Medlem
Struntpratmannens avatar
Byggd 1982 av Dubigeon-Normandie S.A., Prairie-au-Duc, Nantes, Frankrike.

Dimensioner. 185,25 x 27,01 x 6,80 m.

Effekt. 19850 kW.

Knop 20,0.

Passagerare. 1606.

Efter ombyggnad. 1512. (Hur ska 1800 f plats?)

Hyttplatser. 1606.

Efter ombyggnad. 1512.

Bilar. 530.

Efter ombyggnad. 0.

Lngtradare 51.

Efter ombyggnad. 0.

2015 11 27. Sld till Cruise Holdings Inc, Limassol, Cypern.

2015 12. Omdpt till OCEAN GALA. Satt under Bahama flagg, hemmahamn Nassau.

Ps. Bekvmlighetsflagg betyder att man registrerar sitt fartyg i ett land med lga kostnader och begrnsad kontroll av skerhet, s kallad utflaggning. Till exempel Cypern och Bahamas r knda lnder, dr mnga fartyg registrerats under bekvmlighetsflagg.
Senast redigerad av Struntpratmannen 2016-06-15 kl. 15:32.
Citera
2016-06-15, 15:33
Medlem
En liten by med 200 invnare kommer niodubblas, det lter ju inte alls problematiskt. Vad ska dessa gra i byn? Hur lnge ska de vara p bten? Stackars invnare i byn, kommer bli MYCKET otryggt.
Citera
2016-06-15, 15:38
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag undrar fortfarande hur skerheten skall kunna upprtthllas. Det finns skert en arrest ombord, med en eller tv platser, men snuthcken ligger ju i Hrnsand. 1800 personer r vldigt mycket folk och det krvs mer n en kajplats...

Fretaget bakom Ocean Gala ger oss betryggande besked hr:
Hur klarar ni skerheten?
Ett fartyg som liger i hamn har en strng skerhetsprocedur, dessutom r hamnomrdet inhgnat, sger Kjell Tandberg.

http://www.allehanda.se/vasternorrla...kan-stoppa-det

Vad som menas med den skerheten fr vi vl se nr helvetet brakar loss.
Arresthytterna har skert byggts om till passagerarhytter fr att maximera vinsten.
Kan man kra trgas genom sprinklersystemet kanske?
Citera
2016-06-15, 15:40
Medlem
Struntpratmannens avatar
Med tanke p att fartyget r registrerat p Bahamas dr skerhetskraven r lika med 0 s r jag mycket orolig att dom asylskandes vana att rka inomhus och anvnda spisen som element kan leda till en katastrofal brand eftersom fartyget inte lyder under svenska brandskerhets krav.
Citera
2016-06-15, 15:51
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Struntpratmannen
Ps. Bekvmlighetsflagg betyder att man registrerar sitt fartyg i ett land med lga kostnader och begrnsad kontroll av skerhet, s kallad utflaggning. Till exempel Cypern och Bahamas r knda lnder, dr mnga fartyg registrerats under bekvmlighetsflagg.

Jag gissar att personalen kommer att vara filippinier d.

MENA och somalier inkvarteras p bt, hemmahrande p Bahamas och ankrad i norrlndsk, av globaliseringen vergiven industrihamn, betjnas av filippinier och allt betalas av svenska skattebetalare... frlt, framtida svenska skattebetalare skall det vara.

That's a good deal?
Citera
2016-06-15, 16:13
Medlem
Afrosvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Fretaget bakom Ocean Gala ger oss betryggande besked hr:
Hur klarar ni skerheten?
Ett fartyg som liger i hamn har en strng skerhetsprocedur, dessutom r hamnomrdet inhgnat, sger Kjell Tandberg.

http://www.allehanda.se/vasternorrla...kan-stoppa-det

Vad som menas med den skerheten fr vi vl se nr helvetet brakar loss.
Arresthytterna har skert byggts om till passagerarhytter fr att maximera vinsten.
Kan man kra trgas genom sprinklersystemet kanske?
Vad Kjell avser med skerheten r sdant som r relaterat till stld, brand, olyckor osv. Det har inget med passagerarna/de boende att gra. De r givetvis fria att rra sig av och p fartyget som de vill.

Jag tror du missuppfattat hur saker och ting fungerar. Svensk lag gller p fartyget vilket innebr att man inte kommer kunna slnga bngstyriga araber i ngon arrest p fartyget. Brk och brott r polisira frgor.

Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag gissar att personalen kommer att vara filippinier d.

MENA och somalier inkvarteras p bt, hemmahrande p Bahamas och ankrad i norrlndsk, av globaliseringen vergiven industrihamn, betjnas av filippinier och allt betalas av svenska skattebetalare... frlt, framtida svenska skattebetalare skall det vara.

That's a good deal?
Det r ju tv verksamheter som bedrivs p fartyget. Den strsta r relaterat till verksamheterna fr asylskarna, tex mat, stdning, ordning osv. Eftersom fartyget r ankrat behvs nog en vldigt liten besttning fr underhll och kontroll, de kan givetvis vara frn filippinerna men jag har svrt att tnka mig att dessa, nr fartyget r ankrat, kommer verstiga 5-10 personer. Den strsta personalstyrkan kommer utgras av stdpersonal, tolkar, lrare, handlggare och annat. Om jag frsttt det rtt s kommer Migrationsverket st fr hela den delen. Asylbaronerna str endast fr att fartyget ligger p plats och flyter, enkelt uttryckt.

Jag tror dock att Migrationsverket kommer inse den hr galenskapen och det hela kommer att sluta som ett svindyrt boende fr ngra hundra lyckskare.

Ls mitt inlgg hr: (FB) Kryssningsfartyget Ocean Gala blir nytt asylboende? - 2016-02-17
Senast redigerad av Afrosvensk 2016-06-15 kl. 16:16.
Citera
2016-06-15, 16:21
Medlem
Flyer6s avatar
Utansj har 209 invnare, glm inte att 150 av dessa skall vara invandrare med.

Citera
2016-06-15, 16:26
Medlem
1700 personer som klagar p maten kan ju bli ett problem. Hur mnga poliser kan mobiliseras i ngermanland? Hur ska polisen ens klara av att ta sig ombord p bten om asylskarna barrikaderar sig?
Citera
2016-06-15, 16:28
Medlem
LaScalas avatar

@Afrosvensk

Och jag undrade om inte Tandberg (avsiktligt?)missuppfattade frgan om skerhet?
Jag tror frgan gllde skerheten ombord. Men det kanske bara r fr att jag r skeptisk mot den.
Vakterna p t ex Finlandsfrjorna fr ju slnga folk i arresten och polis mter sen upp p kaj.
Men dr kanske finsk lag gller?
Skerheten fr kringboende har jag inte ens hunnit oroa mej fr. Men det kommer.
Senast redigerad av LaScala 2016-06-15 kl. 16:31.
Citera
2016-06-15, 16:29
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Kryssningsfartyget Ocean Gala har anlnt till Sverige och nu rder full strid om fartygets framtid.

Migrationsverket tror inte lngre att det kommer att bli ett asylboende men garen sger att de frsta flyttar in om tv veckor.

Samtidigt har kommunen polisanmlt hamngaren, som frsvunnit sprlst.

Tur att det r under kontroll...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23008087.ab
Citera
2016-06-15, 16:37
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
Tur att det r under kontroll...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23008087.ab

Efter den frsta astronomiska utbetalningen frn MV gissar jag att brderna Tandberg frsvinner sprlst.
Citera
2016-06-15, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
En liten by med 200 invnare kommer niodubblas, det lter ju inte alls problematiskt. Vad ska dessa gra i byn? Hur lnge ska de vara p bten? Stackars invnare i byn, kommer bli MYCKET otryggt.
Frmodligen r dom s rda det kan bli och har sjlva rstat fram denna regering. Dom kan gott ha det. Hela Norrland bestr av rda fanor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in