2016-02-18, 20:44
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KRYPTONITIFITTAN
Sverige r fantastiskt dligt p att stta invandrare i jobb. Bara om man kommer till Tyskland, UK mfl s r det otroligt mycket bttre p den biten.

S mycket bttre vet jag inte. Tyskland har precis som Sverige stora problem med att f flyktingar sysselsatta med ett arbete.

Citat:
Immigrants struggle in German job market
Immigrants to Germany from predominantly Muslim countries had the highest unemployment rates - particularly those from Lebanon, Iraq, Afghanistan, and Iran. "That is surely also because people don't come to Germany for professional reasons, but as refugees, and so find it more difficult to get a professional foothold," said Schfer.

In absolute terms, most of the unemployed people of foreign origin also belong to the largest immigrant groups in Germany: 140,000 of the 460,000 Turks, for instance. A Turk living in Germany is two or three times more likely to be unemployed than a German.
Citera
2016-02-18, 20:47
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Sverige r fantastiskt dligt p att stta invandrare i jobb.

Vilka jobb menar du att invandrarna ska ta?
Citera
2016-02-18, 20:48
Medlem
Lobengulas avatar
P ngot perverst stt s nskar jag nd att den hr idiotiska idn och den ddsdmda bten blir verklighet. Det mste vl nd bli spiken i kistan fr Migrationsverkets inkompetens?

Jag menar att ven en nerknarkad krackpundare har bttre konsekvensanalys n Migrationsverket. Vad r det egentligen fr mnniskor som arbetar dr? Har chefen (Anders Danielsson) helt tappat greppet om sin verksamhet?
Citera
2016-02-18, 20:48
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Tyskland fr tusan. De har vrldens tredje strsta export efter USA och Kina. De har HG invandring och inte alls samma problematik som vi har i Sverige. Vet du skillnaden? De fr jobb snabbare i Tyskland. I Sverige uppmuntrar vi passivitet fr att behlla ett hgt lnelge vilket gr att vi slr ut mnniskor. Folk behver ngot att gra.

Strsta skillnaden mellan Sverige och Tyskland r att man inte tar in lika mnga invandrare som vi gr per capita. En god frutsttning fr en lyckad integration r att inte gapa efter alltfr mycket.
2014 s fick Sverige 8.4 asylskande fr var 1000:e invnare. Tyskland hade 2.5. En rejlt stor skillnad, hller du inte med? Snittet fr hela EU lg p 1.2.
Asylum in the EU
Citera
2016-02-18, 20:50
Medlem
KRYPTONITIFITTANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Talar vi i 50 rs perspektiv s har garanterat du med frsttt vad som kommer att ske om man slpper 10-tusentals sunnimuslimska unga mn lsa i samhllet varje r. Fr vrigt s r min EQ vldigt hg.

Slpper ls? Du tror att de r s annorlunda frn dig och mig? Visst, de har en kultur och religion som vi inte knner igen oss i hr. Det r en problematik, jag r helt med dig dr. Dock vill jag mena att de som du och jag sker samma saker i livet. Vi mnniskor r ganska lika varandra. JOBB och social trygghet lser 95% av alla problem vi ser med invandringen idag.

Man har inte vldigt hg EQ fr att man grinar nr Simbas pappa dr i Lejonkungen. Att tycka det r en bra id att bura in flyktingarna tyder p det motsatta.
Citera
2016-02-18, 20:53
Medlem
KRYPTONITIFITTANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
S mycket bttre vet jag inte. Tyskland har precis som Sverige stora problem med att f flyktingar sysselsatta med ett arbete.

Jag bor i Tyskland och vill mena p att det fungerar vldigt mycket bttre hr n i Sverige. Men visst, du kanske vet bttre. Jag kan bara sga vad jag ser och lser hr.
Citera
2016-02-18, 20:53
Medlem
Citat:
Kolla p andra lnder som haft stor immigration. USA, Kanada, Mexico.. hela den amerikanska kontinenten. Dr har vi ngra av de rikaste lnder i vrlden.

Tyskland fr tusan. De har vrldens tredje strsta export efter USA och Kina. De har HG invandring och inte alls samma problematik som vi har i Sverige. Vet du skillnaden? De fr jobb snabbare i Tyskland. I Sverige uppmuntrar vi passivitet fr att behlla ett hgt lnelge vilket gr att vi slr ut mnniskor. Folk behver ngot att gra.

Felet ni PK mnniskor gr eller inte begriper(kanske har det med lg EQ att gra) r att lnder som USA och Kanada som stndigt ska jmfras med r vldigt selektiva med vilka de tar in och i t.ex USA s genomfrs strikta skerhetskontroller utifrn terroraspekt p varje enskild individ som kommer frn muslimska omrden. Tror de tagit emot ngot tusental efter Alan.

Detta verkar ni helt sidosatt i era slutsatser. Ledningen i dessa lnder r vl medvetna om vilka problem det blir om man inte tnker till innan man tar in dessa mnniskor. Sedan de fddes har de blivit intryckta en kultur i sina hjrnor som lrt dom att hata vsterlnningar och det r inget man bara kan plocka bort p ngra r, krvs generationer och ter generationer.
Citera
2016-02-18, 20:54
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Wi-Fi / mobiltelefoner fungerar knappt verhuvudtaget p dessa btar, d de flesta vggar i bten r gjorda av metall. I vissa ytterhytter kan det funka. Fr att f tillfrlitlig uppkoppling mste man troligen dra ntverkskabel och placera en liten accesspunkt i varje hytt, ganska dyrt och komplext.

Fast man mste in med bra WiFi-tckning verallt, annars gr araberna totalt brsrk.

Fr att lugna dem ngot s nr s blir det nog till att dra in fasta uttag i varje hytt, s de kan kolla p porr och ISIS-propaganda med bra fart.
Citera
2016-02-18, 20:55
Medlem
Kadeks avatar
Vad tror ni om att man helt enkelt ker mellan hamnstderna? gGr sm strandhugg och slpper av alla som fyllt 18 r. D blir det kommunens ansvar.
Citera
2016-02-18, 20:56
Medlem
XRAHs avatar
Fuck Farmen, jag brjar flja Bten istllet! Som uppgjort fr totalt jvla kaoz, s mycket som kan g snett!
Citera
2016-02-18, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
P ngot perverst stt s nskar jag nd att den hr idiotiska idn och den ddsdmda bten blir verklighet. Det mste vl nd bli spiken i kistan fr Migrationsverkets inkompetens?

Det var ngonstans dit jag ocks syftade med mitt raljanta inlgg tidigare. Totalstoppet r bara en jttekatastrof bort. Ett "litet" knivdrp i en asylbarack kan man alltid slnga lite utarbetade polisresurser p, men en ddsbrand med flera hundra asylanter lr f huvuden att rulla p mnga makthavare och stta slutpunkten fr det pgende vansinnet.
Citera
2016-02-18, 20:57
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Fast man mste in med bra WiFi-tckning verallt, annars gr araberna totalt brsrk.

Fr att lugna dem ngot s nr s blir det nog till att dra in fasta uttag i varje hytt, s de kan kolla p porr och ISIS-propaganda med bra fart.

Vi vet redan att Migrationsverket har mer eller mindre ondliga resurser s det r knappast ett hinder att dra kablage till varje hytt. Det sorgliga r att det r skattebetalarna som fr st fr notan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in