Även i Gävle skor sig ett utländskt rederi på vår vansinniga asylpolitik. Ett fartyg med 600 platser väntar bara på att köra igång när nödvändiga tillstånd är klara. Ingen uppgift om vad det kostar skattebetalarna dock och kanske lika bra att inte veta. http://svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/beslut-om-asylboende-pa-fartyg-drojer
Även i Gävle skor sig ett utländskt rederi på vår vansinniga asylpolitik. Ett fartyg med 600 platser väntar bara på att köra igång när nödvändiga tillstånd är klara. Ingen uppgift om vad det kostar skattebetalarna dock och kanske lika bra att inte veta. http://svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/beslut-om-asylboende-pa-fartyg-drojer
Normalt brukar kostnaden ligga på 350 kronor per person och dygn. Så 210 000 kronor per dygn, minst, för 600 platser. Vilket blir 6 300 000 i månaden och 75 600 000 per år.
Normalt brukar kostnaden ligga på 350 kronor per person och dygn. Så 210 000 kronor per dygn, minst, för 600 platser. Vilket blir 6 300 000 i månaden och 75 600 000 per år.
När de rapporterade live från härnösand sa reportern att kostnaden uppgår till 800 000 kr om dagen.
Helt. Jävla. Galet.
Hur länge tror ni vakumtoaletterna fungerar? Dom klarar ju knappt av dasspapper...
Kul å vara reparatör för dessa när det blir stopp överallt...
Man kan ju alltid hoppas på att den islamiska utveckling kommit så pass långt att musselkvinnorna nu år 2016 har fått lov att använda tamponger och inte enbart menslappar som var brukligt på medeltiden.
Vilken jävla summa Börjar bli lite väl överdrivet med dessa lyxiga kryssningsfartyg, då har det gått långt. Måste finnas andra mer normala och billigare sätt än att använda svindyra kryssningsfartyg.
1800 flyktingar till en tätort med 200 invånare alltså. Ska bli spännande att följa. Hade jag bott där hade jag fan flytt illa snabbt, lär vara nästan uteslutande män på båten och hade jag haft någon dotter eller fru så hade jag inte låtit dem gå ut själva.
Jag undrar fortfarande hur säkerheten skall kunna upprätthållas. Det finns säkert en arrest ombord, med en eller två platser, men snuthäcken ligger ju i Härnösand. 1800 personer är väldigt mycket folk och det krävs mer än en kajplats...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!