2016-02-15, 18:15
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Beror på vart jag träffar personen. Är det IRL så brukar det komma fram under dejten. Jag tycker sex är intressant att prata om och jag ser det som ett neutralt ämne. Och nej jag frågar inte "tycker du om att få kuk i röven?"(exempel) utan jag är mer allmän när det kommer till sådant. Man pejlar lite precis som man gör med allt annat. Sällan jag frågar vad folk gör på dagarna och liknande också utan jag brukar få reda på sådant under samtalen.
Lättast är det på nätet då kan man snacka om sådant på ett annat sätt och en sida jag är med på (men träffar inte folk från den) så kan man fylla i vad man gillar för BDSM grejer. Då kan man se sådant direkt och så kan man snacka om sådant och se vilka grader det gäller osv.

IRL så är det som sagt vanliga samtal som glider in på sådant och så frågar man lite försiktigt och ser hur den reagerar. Efter ett tag brukar dom fråga mig rakt ut (av någon anledning gör dom alltid det. Nyfikenheten är väldigt stor hos folk har jag märkt.) vad jag gillar osv. Och så berättar jag en nedtonad allmän version av vad jag gillar.

Det brukar komma fram rätt fort eftersom jag tydligen är väldigt bra på att få folk att öppna sig för mig och känna sig säkra/trygga/avslappnade i mitt sällskap. Men jag går sällan på dejter med folk som jag vet är supervaniljare som inte ens kan tänka sig vissa saker. En del saker jag gör är kul grejer mer, medan andra är väldigt viktiga för att det ska fungera alls.

Ja sex är ett intressant ämne, och något alla förhåller sig till oavsett om man älskar det eller om man kan leva utan det. Tror att jag kanske skulle dra öronen åt mig dock om ämnet kom upp på en första dejt, det kanske skulle kännas som att det "var det enda" personen var intresserad av i det läget, men det beror ju också på hur man kommer in på ämnet.
Citera
2016-02-15, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Ja sex är ett intressant ämne, och något alla förhåller sig till oavsett om man älskar det eller om man kan leva utan det. Tror att jag kanske skulle dra öronen åt mig dock om ämnet kom upp på en första dejt, det kanske skulle kännas som att det "var det enda" personen var intresserad av i det läget, men det beror ju också på hur man kommer in på ämnet.

Beror på hur det kommer upp och i vilken situation. Om man nu snackar om det under första dejten. Dock brukar jag ha ett hum om vad personen gillar innan jag ens går på en dejt med den. Har lärt av erfarenhet att inte träffa tjejer som inte är inne på det eller nyfikna på det. Drar mig dock från att träffa för erfarna då jag själv försöker hitta min nisch inom det hela och helst vill ha någon att utvecklas tillsammans med.
Fast nu dejtar jag inte alls eftersom lite erfarenheter har gjort att jag drar mig för att träffa folk. Verkar mest som folk bara vill ligga och det är inte vad jag är ute efter. Även om det ibland kan låta så när jag pratar med folk jag känner.
ONS och liknande funkar inte alls för mig längre så varför försöka ens? :P
Citera
2016-02-15, 18:31
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Beror på hur det kommer upp och i vilken situation. Om man nu snackar om det under första dejten. Dock brukar jag ha ett hum om vad personen gillar innan jag ens går på en dejt med den. Har lärt av erfarenhet att inte träffa tjejer som inte är inne på det eller nyfikna på det. Drar mig dock från att träffa för erfarna då jag själv försöker hitta min nisch inom det hela och helst vill ha någon att utvecklas tillsammans med.
Fast nu dejtar jag inte alls eftersom lite erfarenheter har gjort att jag drar mig för att träffa folk. Verkar mest som folk bara vill ligga och det är inte vad jag är ute efter. Även om det ibland kan låta så när jag pratar med folk jag känner.
ONS och liknande funkar inte alls för mig längre så varför försöka ens? :P

Ja, man kanske får en känsla på förhand. En del har varit väldigt tydliga vad dom söker och jag är inte så sugen på att vandra på någon stackare med stilettklackar eller ha en städslav (även om det låter praktiskt)
Som kvinna har jag också märkt att det kan vara knepigt att vara öppen kring, och ha lätt att prata om sex.
Citera
2016-02-15, 18:39
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frifart
ungefär lika sunt som när man ska köpa bil , man kollar så fyll olle inte körde rätt över rondellen med den bilen man är intresserad av , eller att snälla hans gömt undan de där 2000 obetalda parkeringsböterna han aldrig betalade under förarstolen innan han säljer , eller att bilen rullat 65 000 hårda mil i verkligheten fast det står 14 000 på mätaren , sanningen kan bli en överraskning i bland om man inte tänker sej för lite fast bilen va fin

Din liknelse haltar betänkligt. På vilket sätt har den bärighet på relationer människor emellan menar du?

En sak är dock säker. Du kan omöjligen kontrollera vad Fyll-Olle gjorde med bilen när han ägde den. Du kan blott ha dina misstankar. Precis så är det med en partner också.

På vilket sätt skulle någon annans obetalda parkeringsböter ligga dig till last?

Nog för att det går att mixtra med mätarställningen på en bil. Men till med du borde inse att människor oändligt mycket enklare kan mixtra med sin egen mätarställning. Oavsett om du själv ställer av bilen på vintern och i övrigt bara söndagskör till glasskiosken när solen skiner kan du inte skydda dig mot mixtrade mätarställningar hos en partner. Även om gärna vill tro att det är på det viset.
Citera
2016-02-15, 18:45
Medlem
Citat:
Ja, man kanske får en känsla på förhand. En del har varit väldigt tydliga vad dom söker och jag är inte så sugen på att vandra på någon stackare med stilettklackar eller ha en städslav (även om det låter praktiskt)
Som kvinna har jag också märkt att det kan vara knepigt att vara öppen kring, och ha lätt att prata om sex.

Haha, jag är inte UG så en tjej som söker sådant är inte min typ heller ^^
Knepigt hur då? Antar att alla tror du vill ligga bara för att du kan prata om sex?
Citera
2016-02-15, 18:50
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Jag förstår att man vill uppleva familjebildning och liknande med en person som inte redan gjort det. Men jag ångrar ju inte min relation, den sprack och det gör många förhållanden. Kanske först efter 20 år, eller 30. Anser inte att det är oseriöst.
Det handlar inte om seriositet utan att man bör vara på samma "plats" i livet.

Jag är några år äldre än du men har inga barn, och barn är helt enkelt en dealbreaker. Detta av det enkla skälet att man då inte är just på samma plats i livet och att det skulle kännas oerhört märkligt att varannan vecka vara den som kommer i andra hand när man själv inte har motsvarande situation. Så enkelt är det nog, dvs lika barn leka bäst.

Vad jag också tror händer nånstans i 30 - 35-årsåldern är att förutsättningarna förändras en hel del. Från att som kvinna haft det tämligen enkelt för sig eftersom det är männen som tvingats "jaga" så blir det tvärtom. Spelplanen ser helt enkelt annorlunda ut.

Jag har gott om vänner som är singlar, ungefär i min ålder och inga barn. Vi har bra och välbetalda jobb, bra boende, god social status (om man kan kalla det så) och allt välordnat i största allmänhet. Kan göra vad som helst när som helst. Inte heller några direkta problem att kunna gå ut och hitta ett bra ragg om man nu är ute efter det.

Men, om man som kvinna söker en seriös relation så får man vara beredd på att vi inte jagar. Vi vet ganska väl vad vi vill ha ut av en framtida partner. Hon måste också ha någonting att ha med sig till bordet så att säga. Det räcker inte att se bra ut och vara ett föremål för att bli uppraggad av en desperat kille. Spelplanen ser som sagt helt annorlunda ut och lika lite som att många killar fattar detta så är det många tjejer/kvinnor som inte heller förstår detta med att verkligheten förändrats.

Som kvinna 30+ på en dejtingsajt så kommer det bara vara dräggen som jagar. Dessa som är socialt inkompetenta och fyller mailboxen med rätt kassa och skamliga förslag. De män som lyckas är de som skiljer ut sig från mängden och de kvinnor som lyckas är de som tar initiativ och inser att även de män de är ute efter att hitta har krav.
Citera
2016-02-15, 18:56
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Haha, jag är inte UG så en tjej som söker sådant är inte min typ heller ^^
Knepigt hur då? Antar att alla tror du vill ligga bara för att du kan prata om sex?

Ja vete fan varför killarna vill bli dominerade av mig, tycker att jag ser rätt snäll ut.

Ja exakt, det uppfattas som en invit per automatik, därför är det kul med forum som dessa, så kan man ha diskussioner man annars inte skulle ha.
Citera
2016-02-15, 19:00
Medlem
Citat:
Ja vete fan varför killarna vill bli dominerade av mig, tycker att jag ser rätt snäll ut.

Ja exakt, det uppfattas som en invit per automatik, därför är det kul med forum som dessa, så kan man ha diskussioner man annars inte skulle ha.

Har en bekant som är UG och hon får förslag av killar hela tiden som vill att hon ska dominera dom, det är verkligen inte hennes grej och hon är tydlig med det. De flesta killarna verkar ha allvarliga problem att förstå när tjejer inte vill.

Nja flashback är ju inget vidare om man vill diskutera saker som inte är politik. För mycket troll. Men det är ont om andra ställen det är klart så man tager vad man haver.
Citera
2016-02-15, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Din liknelse haltar betänkligt. På vilket sätt har den bärighet på relationer människor emellan menar du?

En sak är dock säker. Du kan omöjligen kontrollera vad Fyll-Olle gjorde med bilen när han ägde den. Du kan blott ha dina misstankar. Precis så är det med en partner också.

På vilket sätt skulle någon annans obetalda parkeringsböter ligga dig till last?

Nog för att det går att mixtra med mätarställningen på en bil. Men till med du borde inse att människor oändligt mycket enklare kan mixtra med sin egen mätarställning. Oavsett om du själv ställer av bilen på vintern och i övrigt bara söndagskör till glasskiosken när solen skiner kan du inte skydda dig mot mixtrade mätarställningar hos en partner. Även om gärna vill tro att det är på det viset.
hehe nja jag vill bara se helheten av allt innan jag ev slår till , detaljerna är inte intressanta för mej , misstänker jag nått så är det upp till mej att avgöra om det blir nått , parkeringsböter följer med bilen nu för tiden om du inte viste det , så det kan bli en dyr historia och överraskning garanterat om man inte ser upp , skrev detta lite på skoj och meningen va att du skulle förstå att man vill ha lite koll på vad det gäller , är inte blåögd längre fast jag har blåa fina ögon
Senast redigerad av frifart 2016-02-15 kl. 19:19.
Citera
2016-02-15, 19:19
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det handlar inte om seriositet utan att man bör vara på samma "plats" i livet.

Jag är några år äldre än du men har inga barn, och barn är helt enkelt en dealbreaker. Detta av det enkla skälet att man då inte är just på samma plats i livet och att det skulle kännas oerhört märkligt att varannan vecka vara den som kommer i andra hand när man själv inte har motsvarande situation. Så enkelt är det nog, dvs lika barn leka bäst.

Vad jag också tror händer nånstans i 30 - 35-årsåldern är att förutsättningarna förändras en hel del. Från att som kvinna haft det tämligen enkelt för sig eftersom det är männen som tvingats "jaga" så blir det tvärtom. Spelplanen ser helt enkelt annorlunda ut.

Jag har gott om vänner som är singlar, ungefär i min ålder och inga barn. Vi har bra och välbetalda jobb, bra boende, god social status (om man kan kalla det så) och allt välordnat i största allmänhet. Kan göra vad som helst när som helst. Inte heller några direkta problem att kunna gå ut och hitta ett bra ragg om man nu är ute efter det.

Men, om man som kvinna söker en seriös relation så får man vara beredd på att vi inte jagar. Vi vet ganska väl vad vi vill ha ut av en framtida partner. Hon måste också ha någonting att ha med sig till bordet så att säga. Det räcker inte att se bra ut och vara ett föremål för att bli uppraggad av en desperat kille. Spelplanen ser som sagt helt annorlunda ut och lika lite som att många killar fattar detta så är det många tjejer/kvinnor som inte heller förstår detta med att verkligheten förändrats.

Som kvinna 30+ på en dejtingsajt så kommer det bara vara dräggen som jagar. Dessa som är socialt inkompetenta och fyller mailboxen med rätt kassa och skamliga förslag. De män som lyckas är de som skiljer ut sig från mängden och de kvinnor som lyckas är de som tar initiativ och inser att även de män de är ute efter att hitta har krav.

Jag har förstått att det är enklare att dejta någon som redan har barn då man är i samma situation. Som du säger så är det en del drägg som raggar på dejtingsiter, finns säkert snälla killar bland dem men de försvinner lite. Och visst ska män ha krav, det tycker jag är upp till var och en. Om jag inte träffar någon, så är det fine.
Citera
2016-02-15, 19:23
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Varför skulle man berätta hur det ska gå till? Det handlar om sunt förnuft. Något som de flesta verkar sakna idag. "Varför blev han arg? Jag knullade ju bara hans bästa polare?!?"

Du skrev ju att du klargör vad som gäller och dikterar villkoren redan innan du börjar dejta någon.

Citat:
Ursprungligen postat av Kratach
Du låter som en fd.bekant till mig. Antingen var man spontan och fick allvarliga problem med killar eller så var man detaljerad som in i helvete, något mellan fanns inte. Men du har rätt i en sak, jag snackar om saker först eftersom jag inte vill få polisen på mig första gången jag har sex med någon. Gillar man vaniljsex så är det säkert inga problem, är man mer inne på andra saker så är det en jävligt dålig idé att vara "super spontan bara ta det som det kommer, snacka inte om något woho!". Skulle vilja se dig dagen efter du träffat en kille som fick för sig att låsa fast dig samt börja slå dig från ingenstans. Glad du hade varit att ni inte snackat om det innan va?
"Här och nu" funkar om man är en astråkig vaniljare eller om man lider av självskadebeteende.

Vi har förstått att du gärna vill berätta att du är en dominant snubbe som gillar hårda tag.

Nu är det emellertid du som är onyanserad och svartvit. Menar du på fullaste allvar att sexuella aktiviteter antingen är vaniljgnidande eller sådana som kan rendera i polisingripande?

Men snälla du. Svara inte på det. Det hör inte tråden till. Ja, vi har fattat att du minsann inte är någon tråkig vaniljgnidare. Och ja, vi fattar att sexuella böjelser, fetischer och parafilier är ytterligare parametrar att ta hänsyn till när man söker en partner. Men den diskussionen har inte i aktuell tråd att skaffa.

Citat:
Vem fan dejtar någon man tycker är ointressant? Dejtar man flera förstår jag att man kan göra det för att ha något att göra/känna sig uppskattad men om man inte dejtar flera så är det ju mer än korkat att dejta någon man finner ointressant. Måste vara en tjejgrej det där.

Jag tror att det är ganska vanligt att folk, oavsett kön, dejtar som ett tidsfördriv. Som en kul grej.

Citat:
Och jag tycker det är psykopatbeteende att behöva knulla runt med andra och sedan förvänta sig monogami i ett senare skede.
Man behöver inte prata om det man kan istället tänka efter "Hmm vad kommer han tycka när jag berättar att jag knullat 3 andra i helgen?" Kan man inte berätta/vara ärlig om sådant så är man uppenbarligen inte stolt/okej med sitt eget beteende.
Jag skulle som sagt aldrig hamna i en relation med någon som knullat runt under tiden vi dejtat, eller börjat dejta andra efter att vi börjat dejta. jag hade låtit henne leka med de andra killarna istället.

Är det någon i tråden som sagt sig "behöva" knulla runt under dejtingstadiet?

Allt jag har sagt är att dejtingfas och seriöst förhållande är två skilda ting och att man inte kan förvänta sig exklusivitet i initialfasen om man inte har diskuterat den saken.

Det är såvitt jag kan se inte någon som gjort gällande att runtknullande tvunget måste ske.

Citat:
Men du skulle vara okej med att han knullar vidare tills han får samma känslor som dig?

Så länge jag och en snubbe dejtar och inte har kommit överens om exklusivitet så är han fri att ligga med andra.

Om vi diskuterar saken och han inte vill vara exklusiv men jag är kär i honom och mår dåligt av tanken på att han är med andra så skulle jag antagligen sluta träffa honom.

Citat:
Det är inget fel på min läsförståelse men du är så enkelspårig i din lössläppthet att du inte kan se saker från mer än ett håll.

Om mitt liv och vandel vet du noll och intet. Du drar äldsta tricket i boken för att förminska och misstänkliggöra en kvinna. Förminska hennes trovärdighet genom att låta påskina att hon är ett lössläppt luder. Gäsp. Det. Är. Så. Gjort.

Don't even go there. För din skull. Det studsar blott tillbaka på dig själv. Likt en kletig bajsbumerang.

Näst äldsta tricket i boken när man vill förminska och förlöjliga en kvinna är att säga att hon är bitter och oknullad.

Citat:
Sunt? Ja det kan man väl kalla det också. Jag tycker inte det är sunt att ha flera backups dock.

Du är osedvanligt korkad. Det som är sunt är att inte förvänta sig för mycket av andra människor. Särskilt inte sådant som inte uttryckligen har utlovats.

Citat:
Jag fårstår skillnaden. Du verkar dock ha svårt att förstå att man inte måste knulla runt och dejta mängder bara för att man är singel. Men jag har förstått att du mer än gärna är någons reserv och att du har svårt för att få känslomässiga relationer till folk. Vilket förmodligen beror på att du sprider ut din uppmärksamhet på flera olika eftersom du inte vet vilken som är bäst i långa loppet.

Vänligen länka till inlägg där jag skriver att man måste knulla runt för att man är singel. Pic or it didn't happen.

Och som sagt, om mitt liv och leverne vet du noll och intet.

Citat:
Min självbild är det inget fel på men om personen hade varit intresserad av mig hade den inte träffat andra. Om den hade envisats så hade jag inte respekterat den nog för att gå vidare med något annat än " värdelös knulldocka ". Respekt förtjänar man, den ges inte ut lika lättvindigt som Svenska Medborgarskap.
Att dejta andra och knulla med andra är allt annat än respektfullt.

Värdelös knulldocka? Du borde nog se över din syn på dina medmänniskor, din sexualmoralist.
Citera
2016-02-15, 19:27
Bannlyst
Citat:
Jag har förstått att det är enklare att dejta någon som redan har barn då man är i samma situation. Som du säger så är det en del drägg som raggar på dejtingsiter, finns säkert snälla killar bland dem men de försvinner lite. Och visst ska män ha krav, det tycker jag är upp till var och en. Om jag inte träffar någon, så är det fine.
jag tror vist du hittar någon men låt det ta den tid det tar bara , svåra grejer detta att hitta rätt . finns massor av bra partners i detta land . men gäller bara att råka träffa på de . landet är rätt långt från norr till söder så chansen att man bara springer på varandra på nått fik är ganska liten tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in