2016-02-15, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jo vi delar den synen men få andra verkar göra det. Vi är två psykopater tydligen :P
jo vi är nog udda men jag gillar att sticka ut lite och inte göra som alla andra
Citera
2016-02-15, 13:54
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Jag brukar vara uppriktig med vad jag förväntar mig. Vill man inte acceptera det så slipper man. Det jag förväntar mig är att den är ärlig om att den dejtar/ligger med andra. Jag brukar sällan säga att jag kommer dra när det kommer fram då folk tenderar att ljuga om det då och det är inget dom behöver höra mig säga, kan dom inte lista ut det är dom inte särskilt smarta i alla fall.

Jag brukar ta upp sådant innan man ens går på första dejten, att jag vill veta sådant. Sen om dom tolkar det som kontroll/psykopatbehov så är dom mer än välkomna att göra det, båda slipper varandra. Win - Win.

Ok. Jag själv tycker att det är ganska olustigt med män som ovillkorligt berättar hur dejtandet ska gå till och vilka regler som gäller innan man ens har hunnit fatta tycke för varandra.

De allra flesta tycks ta dejtingen som den kommer. Tack och lov.

Citat:
Ursprungligen postat av Kratach
Innan jag ens har sex med någon så är jag väldigt tydlig med att jag enbart har exklusiva KK relationer. Vill dom inte så slipper dom. Jag tvingar ingen. Jag har inte sex med mina vänner heller. jag går heller aldrig från vän till KK/relation. Men jag har gått från KK/Relation till vän.

KK = knullkompis. Otäckt jävla ord. Jag ligger inte med kompisar. Jag skiljer på vänner och älskare.

Jag är mer här och nu. Och så verkar de allra flesta människor vara. Verkar jävligt omständligt att i detalj gå igenom hur man ser på sexuella relationer och exklusivitet redan innan man ligger med någon första gången. Vad hände med attraktion och passion här och nu? Ska man sitta där med checklistan och gå igenom allt och vara ense på alla punkter innan underbyxorna åker av?

Citat:
Nej, klart man måste prata om det, speciellt idag då det är mer norm att ligga runt och dejta med femhundra pers på samma gång än det är att vara nyfiken på en och samma.

Ligger man oskyddat måste man prata om det, ja.

Citat:
Om du vill kalla det så. Är jag inte intressant nog så finns det ju ingen poäng med att dejta vidare.

Vad är det som säger att du inte kan vara ointressant trots att du och dejten är monogama?

Citat:
Jag ser inte hur man kan kräva att någon ska vara trogen om man själv har knullat runt med andra tidigare. Finns ingen logik i det alls. Hon behöver ju inte veta det. Att kräva monogami i en relation är ju psykopatbeteende. (Eller något sådant som du sa). Nej jag tycker inte man ska knulla runt med andra när man blir ett par men jag tycker inte man ska förvänta sig att personen inte ska göra det om man själv gjort så.

Det av mig fetade. Va?

Aldrig någonsin har jag sagt att det är pskykopatbeteende att kräva monogami i en relation. Det här är vad jag skrev:

"Alla är vi olika. Jag tycker att det är snudd på psykfallsvarning att förvänta sig seriositet på dejtingstadiet när saken ens inte har diskuterats."

Om du inte förstår skillnaden på begreppen "förvänta sig seriositet på dejtingstadiet" och "kräva monogami i en relation" kan jag inte göra annat än att beklaga.

När man dejtar och inte har gjort några utfästelser om exklusivitet är läget givetvis helt annorlunda än då man har valt att ingå i en seriös tvåsamhet. För det flesta av oss följer trohet och exklusivitet av att leva i seriös tvåsamhet. Men tydligen inte för dig.

Citat:
Vad är poängen med att dejta någon då? Du nöjer dig med att vara nummer 2, 3, 4, 5 eller vad det nu kan vara alltså? De andra ville inte ha honom så han nöjer sig med dig eftersom det är du som blev kvar. Kvinnor är konstiga, men det är klart kvinnor brukar ju även vilja ha sina vänners killar så det säger ju en hel del.

Poängen med att dejta är att lära känna nya människor, hänga och ha det trevligt och förhoppningsvis göra roliga aktiviteter på kuppen. Mitt syfte med dejtande är inte att vara någons nummer ett och oersättliga allt. Men har man tur så kanske man träffar han den däringa alldeles särskilda snubben.

Träffar jag någon jag blir kär i och älskar och vill dela mitt liv med är läget ett annat. Då blir det givetvis för känslomässigt påfrestade om känslorna inte skulle vara ömsesidiga. Men annars funderar jag inte så mycket över den där rangordningen du pratar om.

Citat:
Är det sunt att knulla runt och dejta massor av personer samtidigt? Du får gärna utveckla det där.Varför skulle någon som gör så vara trogen mot en partner sen? Den har ju uppenbarligen problem att fokusera på en person.

Du har sannerligen svåra problem med läsförståelse.

Har någonsin gjort gällande att det är sunt att knulla runt och dejta flera personer samtidigt?

Det här är vad jag skrev:

"Ja, om vi "bara" dejtar och inte har gjort några utfästelser så får han givetvis ligga med och träffa andra. Har vi inte en seriös relation så avkräver jag inte total hängivelse och trohet.

Det är inte ett självskadebeteende. Det är ett sunt förhållningssätt till relationer. Att tro att man helt och hållet kan äga en annan människa är inte friskt. Särkilt inte när man blott har dejtat en månad eller två och inte har utlovat någon exklusivitet."

Är du verkligen så här korkad eller låtsas du bara?

Jag tycker att det är ett sunt förhållningssätt till relationer. Att inte avkräva monogami och total hängivelse när man bara är på dejtingstadiet. Man måste ta saker och ting för vad de är. Dejtande är dejtande. En relation där man på allvar investerar tid och känslor något helt annat.

Det finns ingenting som säger att människor som inte exklusiva under dejtingfasen inte kan blir dödskära och vilja leva stillsamt och monogamt en med parnter.

Citat:
Klart man kan, kan man knulla runt och dejta andra så betyder ju personen ingenting, så varför ska man sluta ligga med andra bara för att man bestämmer sig för att bli mer stadiga? Snarare så att personen inte försvinner bara för man råkar nämna att man knullat någon annan på jobbet.

Som sagt. Du verkar ha stora problem med att förstå skillnaden mellan dejtingfasen då man fortfarande klämmer och känner på varandra och den seriösa relationen då man går all in och sammanfogar sitt liv med den andre. Jag har försökt förklara men vet inte vad mer jag kan göra för att nå fram till dig.

Citat:
Att sänka sig till att vara exklusiv med någon som legat runt när man dejtat och helt plötsligt ledsnat på de andra eller inte är åtråvärd av de andra längre är höjden av självförakt.

Håller jag inte med om. Som de flesta av oss vuxna människor vet handlar fungerande relationer om känslor och tillfälligheter (eller tajming om du förstår det ordet bättre).

Jag vet inte om du förstår det själv. Men ditt sista stycke säger en del om din självbild. Du tar det för självklart att personen du ingår exklusivitet med har blivit ratad av de andra alternativt ledsnat på dem. Tanken har aldrig slagit dig att du faktiskt blir vald för att känslor har uppstått. Du tycks se dig själv som tröstpriset. Trist.
Citera
2016-02-15, 14:06
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Jag fikar med folk ofta. Men jag dejtar dom inte för det. Det är en stor skillnad på att hänga och att dejta. På samma sätt som jag inte dejtar vänner jag fikar/käkar middag med.

När du ingår i en relation med någon brukar du säga "Jag knullade runt när vi dejtade men du får inte knulla med andra nu" ?

Jag fikar aldrig med människor. I don't do fika.

Jag har kompishäng och så har jag dejthäng. Och de flesta jag har dejtat har sett på saken på samma sätt. Vi är inte kompisar. Vi träffas för att det finns ett underliggande romantiskt/sexuellt intresse, åtminstone förhoppningar om sådant, och hänger och ser hur det känns. Tar en öl, går på bio, äter middag eller kollar en utställning… Det behöver inte vara vit duk, tända ljus och en ros i kavajslaget för att det ska vara en dejt.

Jag brukar sällan efterforska med vilka mina partners har legat och när. Men de gånger jag har levt i seriösa relationer så har vi gradvis hamnat där. Det är inte alltid vi har haft The Talk. Jag har nog aldrig sagt till en snubbe att han inte får knulla med andra. Och har aldrig fått det sagt till mig. Som sagt. För de flesta av oss följer monogami av en seriös relation så det är ingen som har känt sig nödgad att komma med slika förmaningar.

Citat:
Ursprungligen postat av frifart
jo jag är ganska ädel i det fallet garanterat jag har själv valt detta och kräver inte av någon att de ska följa mitt val , det är helt upp till de och det är ju det som man vill få reda på hur de agerar och tänker för att se om man passar ihop . träffar och date är ytliga grejer enbart på kul , det är när man börjar hänga i vardagen och lära känna varandra på riktigt som de viktiga valen /beslut ska tas och då påverkar vad som hände runt träffarna helt klart , är en helhetsbild av människan man är ute efter för att kunna göra ett rätt val i livet som påverkar lång tid av ens liv ganska viktiga saker om du tänker efter , inte så kul att få tankarna i efterhand att hon låg med 9st andra killar under tiden vi bekantade oss , sådant sliter i sinnet med åren

Som sagt. Det här med efterforskande av hur, när och med vem ens partner har legat är inget sunda människor håller på med. Det är här och nu och det som komma ska som är av intresse. Det som var då lämnar man bakom sig.
Citera
2016-02-15, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne

Jag har kompishäng och så har jag dejthäng. Och de flesta jag har dejtat har sett på saken på samma sätt. Vi är inte kompisar. Vi träffas för att det finns ett underliggande romantiskt/sexuellt intresse, åtminstone förhoppningar om sådant, och hänger och ser hur det känns. Tar en öl, går på bio, äter middag eller kollar en utställning… Det behöver inte vara vit duk, tända ljus och en ros i kavajslaget för att det ska vara en dejt.

Jag brukar sällan efterforska med vilka mina partners har legat och när. Men de gånger jag har levt i seriösa relationer så har vi gradvis hamnat där. Det är inte alltid vi har haft The Talk. Jag har nog aldrig sagt till en snubbe att han inte får knulla med andra. Och har aldrig fått det sagt till mig. Som sagt. För de flesta av oss följer monogami av en seriös relation så det är ingen som har känt sig nödgad att komma med slika förmaningar.

Som sagt. Det här med efterforskande av hur, när och med vem ens partner har legat är inget sunda människor håller på med. Det är här och nu och det som komma ska som är av intresse. Det som var då lämnar man bakom sig.
ungefär lika sunt som när man ska köpa bil , man kollar så fyll olle inte körde rätt över rondellen med den bilen man är intresserad av , eller att snälla hans gömt undan de där 2000 obetalda parkeringsböterna han aldrig betalade under förarstolen innan han säljer , eller att bilen rullat 65 000 hårda mil i verkligheten fast det står 14 000 på mätaren , sanningen kan bli en överraskning i bland om man inte tänker sej för lite fast bilen va fin
Citera
2016-02-15, 15:13
Medlem
Citat:
Ok. Jag själv tycker att det är ganska olustigt med män som ovillkorligt berättar hur dejtandet ska gå till och vilka regler som gäller innan man ens har hunnit fatta tycke för varandra.

De allra flesta tycks ta dejtingen som den kommer. Tack och lov.

Varför skulle man berätta hur det ska gå till? Det handlar om sunt förnuft. Något som de flesta verkar sakna idag. "Varför blev han arg? Jag knullade ju bara hans bästa polare?!?"

Citat:
KK = knullkompis. Otäckt jävla ord. Jag ligger inte med kompisar. Jag skiljer på vänner och älskare.

Jag är mer här och nu. Och så verkar de allra flesta människor vara. Verkar jävligt omständligt att i detalj gå igenom hur man ser på sexuella relationer och exklusivitet redan innan man ligger med någon första gången. Vad hände med attraktion och passion här och nu? Ska man sitta där med checklistan och gå igenom allt och vara ense på alla punkter innan underbyxorna åker av?

Du låter som en fd.bekant till mig. Antingen var man spontan och fick allvarliga problem med killar eller så var man detaljerad som in i helvete, något mellan fanns inte. Men du har rätt i en sak, jag snackar om saker först eftersom jag inte vill få polisen på mig första gången jag har sex med någon. Gillar man vaniljsex så är det säkert inga problem, är man mer inne på andra saker så är det en jävligt dålig idé att vara "super spontan bara ta det som det kommer, snacka inte om något woho!". Skulle vilja se dig dagen efter du träffat en kille som fick för sig att låsa fast dig samt börja slå dig från ingenstans. Glad du hade varit att ni inte snackat om det innan va?
"Här och nu" funkar om man är en astråkig vaniljare eller om man lider av självskadebeteende.

Men som sagt, läsförståelse var det ja, du verkar inte så het på den själv du. Bara för att man vill veta vissa saker så sitter man inte med en jävla lista och lögndetektor.

Citat:
Vad är det som säger att du inte kan vara ointressant trots att du och dejten är monogama?

Vem fan dejtar någon man tycker är ointressant? Dejtar man flera förstår jag att man kan göra det för att ha något att göra/känna sig uppskattad men om man inte dejtar flera så är det ju mer än korkat att dejta någon man finner ointressant. Måste vara en tjejgrej det där.

Citat:
Det av mig fetade. Va?

Aldrig någonsin har jag sagt att det är pskykopatbeteende att kräva monogami i en relation. Det här är vad jag skrev:

"Alla är vi olika. Jag tycker att det är snudd på psykfallsvarning att förvänta sig seriositet på dejtingstadiet när saken ens inte har diskuterats."

Om du inte förstår skillnaden på begreppen "förvänta sig seriositet på dejtingstadiet" och "kräva monogami i en relation" kan jag inte göra annat än att beklaga.

När man dejtar och inte har gjort några utfästelser om exklusivitet är läget givetvis helt annorlunda än då man har valt att ingå i en seriös tvåsamhet. För det flesta av oss följer trohet och exklusivitet av att leva i seriös tvåsamhet. Men tydligen inte för dig.

Och jag tycker det är psykopatbeteende att behöva knulla runt med andra och sedan förvänta sig monogami i ett senare skede.
Man behöver inte prata om det man kan istället tänka efter "Hmm vad kommer han tycka när jag berättar att jag knullat 3 andra i helgen?" Kan man inte berätta/vara ärlig om sådant så är man uppenbarligen inte stolt/okej med sitt eget beteende.
Jag skulle som sagt aldrig hamna i en relation med någon som knullat runt under tiden vi dejtat, eller börjat dejta andra efter att vi börjat dejta. jag hade låtit henne leka med de andra killarna istället.

Citat:
Poängen med att dejta är att lära känna nya människor, hänga och ha det trevligt och förhoppningsvis göra roliga aktiviteter på kuppen. Mitt syfte med dejtande är inte att vara någons nummer ett och oersättliga allt. Men har man tur så kanske man träffar han den däringa alldeles särskilda snubben.

Träffar jag någon jag blir kär i och älskar och vill dela mitt liv med är läget ett annat. Då blir det givetvis för känslomässigt påfrestade om känslorna inte skulle vara ömsesidiga. Men annars funderar jag inte så mycket över den där rangordningen du pratar om.

Sånt där gör jag med folk jag inte dejtar. Dejting för mig inkluderar sexuella handlingar efter en tid. Och att ligga runt med flera är ett fittigt beteende.

Men du skulle vara okej med att han knullar vidare tills han får samma känslor som dig?

Citat:
Du har sannerligen svåra problem med läsförståelse.

Har någonsin gjort gällande att det är sunt att knulla runt och dejta flera personer samtidigt?

Det här är vad jag skrev:

"Ja, om vi "bara" dejtar och inte har gjort några utfästelser så får han givetvis ligga med och träffa andra. Har vi inte en seriös relation så avkräver jag inte total hängivelse och trohet.

Det är inte ett självskadebeteende. Det är ett sunt förhållningssätt till relationer. Att tro att man helt och hållet kan äga en annan människa är inte friskt. Särkilt inte när man blott har dejtat en månad eller två och inte har utlovat någon exklusivitet."

Är du verkligen så här korkad eller låtsas du bara?

Jag tycker att det är ett sunt förhållningssätt till relationer. Att inte avkräva monogami och total hängivelse när man bara är på dejtingstadiet. Man måste ta saker och ting för vad de är. Dejtande är dejtande. En relation där man på allvar investerar tid och känslor något helt annat.

Det finns ingenting som säger att människor som inte exklusiva under dejtingfasen inte kan blir dödskära och vilja leva stillsamt och monogamt en med parnter.

Det är inget fel på min läsförståelse men du är så enkelspårig i din lössläppthet att du inte kan se saker från mer än ett håll.

Sunt? Ja det kan man väl kalla det också. Jag tycker inte det är sunt att ha flera backups dock.

Korkad är det nog du som är då du inte begriper vad jag skriver alls. "Vänta måste man inte knulla runt? Jag förstår inte? va? vad händer? Min hjärna smälte precis!" ungefär. Frågan går tillbaka till dig, är DU så här korkad?

Visst är det så, men varför skulle partnern behöva gå med på det?

Citat:
Som sagt. Du verkar ha stora problem med att förstå skillnaden mellan dejtingfasen då man fortfarande klämmer och känner på varandra och den seriösa relationen då man går all in och sammanfogar sitt liv med den andre. Jag har försökt förklara men vet inte vad mer jag kan göra för att nå fram till dig.

Jag fårstår skillnaden. Du verkar dock ha svårt att förstå att man inte måste knulla runt och dejta mängder bara för att man är singel. Men jag har förstått att du mer än gärna är någons reserv och att du har svårt för att få känslomässiga relationer till folk. Vilket förmodligen beror på att du sprider ut din uppmärksamhet på flera olika eftersom du inte vet vilken som är bäst i långa loppet.

Jag förstår precis hur du menar. men du verkar ha väldigt svårt att förstå mig och den sidan jag representerar här. För dig är det "Knulla fritt" eller "lögndetektor och checklista".

Citat:
Håller jag inte med om. Som de flesta av oss vuxna människor vet handlar fungerande relationer om känslor och tillfälligheter (eller tajming om du förstår det ordet bättre).

Jag vet inte om du förstår det själv. Men ditt sista stycke säger en del om din självbild. Du tar det för självklart att personen du ingår exklusivitet med har blivit ratad av de andra alternativt ledsnat på dem. Tanken har aldrig slagit dig att du faktiskt blir vald för att känslor har uppstått. Du tycks se dig själv som tröstpriset. Trist.

Visst gör dom det.

Min självbild är det inget fel på men om personen hade varit intresserad av mig hade den inte träffat andra. Om den hade envisats så hade jag inte respekterat den nog för att gå vidare med något annat än " värdelös knulldocka ". Respekt förtjänar man, den ges inte ut lika lättvindigt som Svenska Medborgarskap.
Att dejta andra och knulla med andra är allt annat än respektfullt.
Citera
2016-02-15, 15:16
Medlem
Citat:

Nej du kör med gömma zucchinin istället.

Jag brukar ta reda på vissa saker eftersom vissa saker är viktiga. Men jag har aldrig "the talk" med mina partners. Saker har kommit gradvis under diskussioner om saker. Vissa saker vill man helt enkelt veta för att se om det är någon som har värderingar som liknar mina. Kvinnor som ger sig själva i sexslaveri till muslimer går fetbort (muslimer får bara ha sex med slavar utanför äktenskapet), tjejer som knullar blattar går fetbort eftersom dom då visar att dom inte vill bli behandlade med respekt (Nej blattar har inte respekt för svenska horor vad ni än inbillar er). Kvinnor som stannar kvar i relationer där de blir misshandlade går också bort. Kvinnor som varit otrogna i tidigare relationer går bort då de inte är pålitliga. Kvinnor som varit gifta/förlovade går även de bort då de inte är seriösa.

Dåså då är du helt okej med att killen din knullar andra, om ingen sagt något är det ju okej.
Du verkar enbart dejta män som är 50+. Dagens 18-45 är inte mono per automatik. Poly är sjukt vanligt. Och du är ju poly själv eftersom du knullar runt med flera samtidigt.
Senast redigerad av Kratatch 2016-02-15 kl. 15:19.
Citera
2016-02-15, 16:47
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Varför skulle man berätta hur det ska gå till? Det handlar om sunt förnuft. Något som de flesta verkar sakna idag. "Varför blev han arg? Jag knullade ju bara hans bästa polare?!?"

Du låter som en fd.bekant till mig. Antingen var man spontan och fick allvarliga problem med killar eller så var man detaljerad som in i helvete, något mellan fanns inte. Men du har rätt i en sak, jag snackar om saker först eftersom jag inte vill få polisen på mig första gången jag har sex med någon. Gillar man vaniljsex så är det säkert inga problem, är man mer inne på andra saker så är det en jävligt dålig idé att vara "super spontan bara ta det som det kommer, snacka inte om något woho!". Skulle vilja se dig dagen efter du träffat en kille som fick för sig att låsa fast dig samt börja slå dig från ingenstans. Glad du hade varit att ni inte snackat om det innan va?
"Här och nu" funkar om man är en astråkig vaniljare eller om man lider av självskadebeteende.

Men som sagt, läsförståelse var det ja, du verkar inte så het på den själv du. Bara för att man vill veta vissa saker så sitter man inte med en jävla lista och lögndetektor.

Vem fan dejtar någon man tycker är ointressant? Dejtar man flera förstår jag att man kan göra det för att ha något att göra/känna sig uppskattad men om man inte dejtar flera så är det ju mer än korkat att dejta någon man finner ointressant. Måste vara en tjejgrej det där.

Och jag tycker det är psykopatbeteende att behöva knulla runt med andra och sedan förvänta sig monogami i ett senare skede.
Man behöver inte prata om det man kan istället tänka efter "Hmm vad kommer han tycka när jag berättar att jag knullat 3 andra i helgen?" Kan man inte berätta/vara ärlig om sådant så är man uppenbarligen inte stolt/okej med sitt eget beteende.
Jag skulle som sagt aldrig hamna i en relation med någon som knullat runt under tiden vi dejtat, eller börjat dejta andra efter att vi börjat dejta. jag hade låtit henne leka med de andra killarna istället.

Sånt där gör jag med folk jag inte dejtar. Dejting för mig inkluderar sexuella handlingar efter en tid. Och att ligga runt med flera är ett fittigt beteende.

Men du skulle vara okej med att han knullar vidare tills han får samma känslor som dig?

Det är inget fel på min läsförståelse men du är så enkelspårig i din lössläppthet att du inte kan se saker från mer än ett håll.

Sunt? Ja det kan man väl kalla det också. Jag tycker inte det är sunt att ha flera backups dock.

Korkad är det nog du som är då du inte begriper vad jag skriver alls. "Vänta måste man inte knulla runt? Jag förstår inte? va? vad händer? Min hjärna smälte precis!" ungefär. Frågan går tillbaka till dig, är DU så här korkad?

Visst är det så, men varför skulle partnern behöva gå med på det?

Jag fårstår skillnaden. Du verkar dock ha svårt att förstå att man inte måste knulla runt och dejta mängder bara för att man är singel. Men jag har förstått att du mer än gärna är någons reserv och att du har svårt för att få känslomässiga relationer till folk. Vilket förmodligen beror på att du sprider ut din uppmärksamhet på flera olika eftersom du inte vet vilken som är bäst i långa loppet.

Jag förstår precis hur du menar. men du verkar ha väldigt svårt att förstå mig och den sidan jag representerar här. För dig är det "Knulla fritt" eller "lögndetektor och checklista".

Visst gör dom det.

Min självbild är det inget fel på men om personen hade varit intresserad av mig hade den inte träffat andra. Om den hade envisats så hade jag inte respekterat den nog för att gå vidare med något annat än " värdelös knulldocka ". Respekt förtjänar man, den ges inte ut lika lättvindigt som Svenska Medborgarskap.
Att dejta andra och knulla med andra är allt annat än respektfullt.

Är nyfiken på hur du gör när du presenterar dina prefenser, är det innan dejten, under? eller kommer inte sex på tapeten förrän senare? Tänker att det är ju lite utanför normen och du verkar ju uppskatta tydlighet.
Citera
2016-02-15, 16:49
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Är nyfiken på hur du gör när du presenterar dina prefenser, är det innan dejten, under? eller kommer inte sex på tapeten förrän senare? Tänker att det är ju lite utanför normen och du verkar ju uppskatta tydlighet.
Hur fungerar normen?
Citera
2016-02-15, 17:09
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Hur fungerar normen?

Kratatch har ju skrivit att han inte direkt är vaniljsextypen och därmed är det kanske viktigare att flagga om det på förhand innan en sexuell situation uppstår? om det är bdsm han avser är det väl att betrakta som extra viktig att kommunicera kring för att det ska vara säkert.
Citera
2016-02-15, 17:13
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Hur fungerar normen?

Normen är väl knappast att klart och tydligt redogöra för preferenser, kinks och fetischer det första man gör.

Men om man nu tillhör BDSM-sfären, som Kratach verkar göra, och man träffas på nätet kan det mycket väl vara så att man grundligt går igenom preferenser innan man ens träffas.

Vi vanliga dödliga brukar dock vanligtvis inte slänga fram sådant det första vi gör. Låt oss säga att jag bjuder ut en snubbe jag träffat genom jobbet och vi träffas för en AW. Då är det knappast så att jag efter första klunken öl kommer att säga att jag gillar att bli slickad i röven. Det är inte normen. Det spar man till ett senare och bättre lämpat tillfälle.

Ska svara övriga vid ett senare tillfälle. Har suttit upptagen under eftermiddagen och är nu ute på vift med blott min telefon som surfredskap.
Senast redigerad av empoisonne 2016-02-15 kl. 17:29.
Citera
2016-02-15, 18:06
Medlem
Citat:

Beror på vart jag träffar personen. Är det IRL så brukar det komma fram under dejten. Jag tycker sex är intressant att prata om och jag ser det som ett neutralt ämne. Och nej jag frågar inte "tycker du om att få kuk i röven?"(exempel) utan jag är mer allmän när det kommer till sådant. Man pejlar lite precis som man gör med allt annat. Sällan jag frågar vad folk gör på dagarna och liknande också utan jag brukar få reda på sådant under samtalen.
Lättast är det på nätet då kan man snacka om sådant på ett annat sätt och en sida jag är med på (men träffar inte folk från den) så kan man fylla i vad man gillar för BDSM grejer. Då kan man se sådant direkt och så kan man snacka om sådant och se vilka grader det gäller osv.

IRL så är det som sagt vanliga samtal som glider in på sådant och så frågar man lite försiktigt och ser hur den reagerar. Efter ett tag brukar dom fråga mig rakt ut (av någon anledning gör dom alltid det. Nyfikenheten är väldigt stor hos folk har jag märkt.) vad jag gillar osv. Och så berättar jag en nedtonad allmän version av vad jag gillar.

Det brukar komma fram rätt fort eftersom jag tydligen är väldigt bra på att få folk att öppna sig för mig och känna sig säkra/trygga/avslappnade i mitt sällskap. Men jag går sällan på dejter med folk som jag vet är supervaniljare som inte ens kan tänka sig vissa saker. En del saker jag gör är kul grejer mer, medan andra är väldigt viktiga för att det ska fungera alls.
Citera
2016-02-15, 18:08
Medlem
Citat:
Kratatch har ju skrivit att han inte direkt är vaniljsextypen och därmed är det kanske viktigare att flagga om det på förhand innan en sexuell situation uppstår? om det är bdsm han avser är det väl att betrakta som extra viktig att kommunicera kring för att det ska vara säkert.

Precis. Så det går inte göra som Empi säger "ta det som det kommer och bara leva och impovisera efter humör"(mer eller mindre) gör man det lär man få sitta hos polisen rätt fort. Som vanilja funkar det säkert att bara köra på utan snack eller ens hintar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in