2016-02-15, 19:46
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frifart
hehe nja jag vill bara se helheten av allt innan jag ev slår till , detaljerna är inte intressanta för mej , misstänker jag nått så är det upp till mej att avgöra om det blir nått , parkeringsböter följer med bilen nu för tiden om du inte viste det , så det kan bli en dyr historia och överraskning garanterat om man inte ser upp , skrev detta lite på skoj och meningen va att du skulle förstå att man vill ha lite koll på vad det gäller , är inte blåögd längre fast jag har blåa fina ögon

Jag är rättslärd. Så jo, jag vet att en ny lag har tillkommit. Det är främst obetald fordonsskatt en ny ägare bör vara vaksam på. Vad gäller parkeringsanmärkningar (den korrekta juridiska termen) ska sådana som uppkommit fram till datum för övertagandet betalas av den tidigare ägaren.

Men om bilen har mer än 5000 kronor i obetalda parkeringsböter och man gör ytterligare en felparkering kan kommunen beslagta bilen tills skulderna är betalda.

Parkerar man fel på mark som inte ägs av en kommun (privat mark eller tomtmark) får man istället en kontrollavgift.

Så! Nu har vi blivit upplysta.

Den här tråden handlar dock fortfarande om hur 35-åriga kvinnor upplever dejtande. Inte vilken bakgrundskontroll män önskar göra på sina partners. Lär finnas en uppsjö av trådar där sådant kan diskuteras.
Citera
2016-02-15, 20:12
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Nej du kör med gömma zucchinin istället.

Jag har redan berättat vad jag gör med dejter. Du försöker återigen sänka min trovärdighet genom att insinuera ett lösaktigt leverne. Gäääääsp.

Citat:
Ursprungligen postat av Kratach
Jag brukar ta reda på vissa saker eftersom vissa saker är viktiga. Men jag har aldrig "the talk" med mina partners.

The Talk är för mig synonymt med Det Stora Relationspratet. När man i ord befäster sin relation. När man verbalt bekräftar att man är ett par och vad man tänker kring framtiden.

Citat:
Saker har kommit gradvis under diskussioner om saker. Vissa saker vill man helt enkelt veta för att se om det är någon som har värderingar som liknar mina. Kvinnor som ger sig själva i sexslaveri till muslimer går fetbort (muslimer får bara ha sex med slavar utanför äktenskapet), tjejer som knullar blattar går fetbort eftersom dom då visar att dom inte vill bli behandlade med respekt (Nej blattar har inte respekt för svenska horor vad ni än inbillar er). Kvinnor som stannar kvar i relationer där de blir misshandlade går också bort. Kvinnor som varit otrogna i tidigare relationer går bort då de inte är pålitliga. Kvinnor som varit gifta/förlovade går även de bort då de inte är seriösa.

Alla har sina dealbreakers och särskilda egenskaper man helst ser att en partner inte har. Samtidigt som det finns attribut och egenskaper man gärna ser att en partner har.

Vad du har för preferenser är dock inte särskilt intressant i just den här tråden.

Citat:
Dåså då är du helt okej med att killen din knullar andra, om ingen sagt något är det ju okej.

Ja. För sjuttioåttonde gången. Så länge vi befinner oss på dejtingstadiet och exklusivitet inte har diskuterats och utlovats så är båda parter fria att knulla med andra.

Citat:
Du verkar enbart dejta män som är 50+. Dagens 18-45 är inte mono per automatik. Poly är sjukt vanligt. Och du är ju poly själv eftersom du knullar runt med flera samtidigt.

Nej, jag har aldrig dejtat riktiga oldtimers. De äldsta är i skrivande stund drygt 40.

Du rör dig sannerligen i marginaliserade kretsar. Poly är inte sjukt vanligt. Jag är inte polyamorös. Definitionen av polyamori är en flersamhet där man har känslomässiga band och känner kärlek till samtliga man är tillsammans med.

Hur i hela friden får du sådana konstellationer till sjukt vanliga?

Det låter mest något som pågår i HBTQ-kollektiv i någon av allmännyttans lägenheter i Botkyrka där inflyttade landsortskids "är sig själva."

Att ha parallella lösa förbindelser är inte detsamma som att vara polyamorös. Punkt.

Och återigen; om min handel och vandel vet du nada. Vänligen länka till inlägg där jag skriver att jag knullar runt med flera män samtidigt. Du kan gå igenom samtliga av mina inlägg. Vad du sitter hemma på kammaren och känner om saken är dessvärre inte intressant.
Senast redigerad av empoisonne 2016-02-15 kl. 20:15.
Citera
2016-02-15, 20:24
Bannlyst
30 tusen 594 visningar för den här banala trådrubriken (och tråd ärligt talat). Jag gillar dock det första svaret, ouch!

Nåväl, 35 år är väl inte så hemskt? Dejta en 30-åring i värsta fall. Skulle män i den åldern verkligen vara så hemskt omogna?
Citera
2016-02-15, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Jag tror att det är ganska vanligt att folk, oavsett kön, dejtar som ett tidsfördriv. Som en kul grej.

Citat:
Allt jag har sagt är att dejtingfas och seriöst förhållande är två skilda ting och att man inte kan förvänta sig exklusivitet i initialfasen om man inte har diskuterat den saken.

Citat:
Du är osedvanligt korkad. Det som är sunt är att inte förvänta sig för mycket av andra människor. Särskilt inte sådant som inte uttryckligen har utlovats.

Alltså, inte för att jag delar hans perspektiv, men det är ju inte särdeles svårt att förstå hur han resonerar. Han förväntar sig inte att folk ska avstå från att dejta andra, utan är fullt medveten om att de flesta kvinnor gladeligen parallelldejtar rejält, speciellt om de faktiskt letar partner lite mer aktivt.

Däremot väljer han att inte vilja vara med på det tåget, även om det kostar honom i form av radikalt lägre utbud. Helt enkelt eftersom han inte gillar känslan av att vara en i mängden.

Vad är det som är svårt att förstå? Det är ju inte så mycket mer udda än alla andra preferenser folk har. Precis som alla andra vill han att det ska kännas rätt. Och precis som blödiga romantiker som snyftar till Hugh Grant-filmer så är han inte riktigt på samma våglängd som samhället i stort, och får därför svårare att hitta någon. Sucks to be him.
Citera
2016-02-15, 20:43
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakgrundsbrus
Alltså, inte för att jag delar hans perspektiv, men det är ju inte särdeles svårt att förstå hur han resonerar. Han förväntar sig inte att folk ska avstå från att dejta andra, utan är fullt medveten om att de flesta kvinnor gladeligen parallelldejtar rejält, speciellt om de faktiskt letar partner lite mer aktivt.

Däremot väljer han att inte vilja vara med på det tåget, även om det kostar honom i form av radikalt lägre utbud. Helt enkelt eftersom han inte gillar känslan av att vara en i mängden.

Vad är det som är svårt att förstå? Det är ju inte så mycket mer udda än alla andra preferenser folk har. Precis som alla andra vill han att det ska kännas rätt. Och precis som blödiga romantiker som snyftar till Hugh Grant-filmer så är han inte riktigt på samma våglängd som samhället i stort, och får därför svårare att hitta någon. Sucks to be him.

Han efterfrågar monogami i dejtingfasen, ja. Jag har mycket svårt att förstå hur sådant går till rent praktiskt. Villkorar man sådant redan innan man går på en första dejt? Eller är det avskedsfrasen på första dejten? "Vill du ses igen får du baske mig inte träffa andra!"

Vi vill alla att det ska kännas rätt. Annars kan det lika gärna vara.

Jag som kvinna skulle dra öronen åt mig om sådana villkor kom på tal redan innan eller under första träffen. Den vinden av ägandehävdelse luktar inte gott.
Citera
2016-02-15, 20:47
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Han efterfrågar monogami i dejtingfasen, ja. Jag har mycket svårt att förstå hur sådant går till rent praktiskt. Villkorar man sådant redan innan man går på en första dejt? Eller är det avskedsfrasen på första dejten? "Vill du ses igen får du baske mig inte träffa andra!"

Jag som kvinna skulle dra öronen åt mig om sådana villkor kom på tal redan innan eller under första träffen. Den vinden av ägandehävdelse luktar inte gott.
Det är väl sådant man märker vid själva dejte[r]n[a], även om det specifikt inte behöver vara uttalat. Intuition eller vad det kallas.
Citera
2016-02-15, 20:51
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Det är väl sådant man märker vid själva dejte[r]n[a], även om det specifikt inte behöver vara uttalat. Intuition eller vad det kallas.

Vad märker man menar du? Att man på något intuitivt sätt skulle känna på sig att någon efterfrågar exklusivitet utan att det diskuteras?
Citera
2016-02-15, 20:53
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Vad märker man menar du? Att man på något intuitivt sätt skulle känna på sig att någon efterfrågar exklusivitet utan att det diskuteras?
Ja, jag tror man märker vad det är för typ man har kring sig?
Citera
2016-02-15, 20:57
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Ja, jag tror man märker vad det är för typ man har kring sig?

Kanske det. Jag har antagligen aldrig träffat på den sorten.

Är man så ovillkorlig i sina önskningar så bör man nog klart och tydligt uttala dessa istället för att lita till motpartens sjätte sinne.
Senast redigerad av empoisonne 2016-02-15 kl. 21:02.
Citera
2016-02-15, 21:03
Medlem
Citat:

Du är ovanligt korkad... Men å andra sidan vad förväntar man sig av någon som inte begriper hur en undergiven kan ta initiativ till sex utan att ta en dominant roll...

Jag ställer aldrig sådana krav, hur svårt ska det vara att förstå? Jag avslutar relationen om personen träffar andra bara. Ska jag rita en tecknad serie åt dig som förklarar det hela eller ta det på ditt modersmål istället? (Jag kan nog hitta någon som kan översätta åt mig om du säger vilket språk du pratar normalt)
Citera
2016-02-15, 21:05
Medlem
Citat:

Rimligtvis kan han inte göra så mycket åt det förrän det kommer till hans kännedom - ungefär som med otrohet, t.ex. Sen kan han förstås skjuta från höften och avsluta vid blotta misstanken, om han föredrar det. Eller undvika de mest troliga parallelldejtarna. (Undvika dejtingsiter, till att börja med.)

Citat:
Är man så ovillkorlig i sina önskningar så bör man nog klart och tydligt uttala dessa istället för att lita till motpartens sjätte sinne.

Är inte hela hans poäng att sortera bort de som inte naturligt har samma inställning som han? Då förtas ju hela poängen om han "förbjuder" dem.
Citera
2016-02-15, 21:48
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Du är ovanligt korkad... Men å andra sidan vad förväntar man sig av någon som inte begriper hur en undergiven kan ta initiativ till sex utan att ta en dominant roll...

Om hur jag knullar och vem som tar initiativ till vad vet du noll och intet. Juz sayin'.

Du har redan dragit slut shaming-kortet. Det funkade inte. Och nu rafsar du fram det andra tummade kortet jag nämnde tidigare. Frigitetskortet. Förminska kvinnan genom att berätta att hon är en trist torrfitta som inte får/begriper sig på sex.

Så. Gjort. Så. Många. Gånger.

Vad i hela friden har det i den här tråden att skaffa? Mer än att du, om än på ett ytterst klumpigt vis, försöker skymfa mig?

Vi har samtliga fattat du är inne i BDSM-svängen. Men vad sjutton har sexuellt undergivna personers förmåga till sexuella initiativ i den här tråden att skaffa?

Nu är du inte bara ute på fel bana och löper. Du har snört på dig skridskorna och hackar runt på tartanbeläggningen.

Citat:
Jag ställer aldrig sådana krav, hur svårt ska det vara att förstå? Jag avslutar relationen om personen träffar andra bara. Ska jag rita en tecknad serie åt dig som förklarar det hela eller ta det på ditt modersmål istället? (Jag kan nog hitta någon som kan översätta åt mig om du säger vilket språk du pratar normalt)

Du tycks glömma vad du själv har skrivit i tråden.

Nåväl, nu är det blott trötta personangrepp från din sida. Vänligen bemöt det jag skriver om du vill diskutera.

Nu försöker du dra mina språkfärdigheter i smutsen. Hur vore det om du sopade rent framför din egen dörr först? Den där kletiga bajsbumerangen, du vet. Den kommer farande nu igen. Rakt i ansiktet. Smack!

Citat:
Rimligtvis kan han inte göra så mycket åt det förrän det kommer till hans kännedom - ungefär som med otrohet, t.ex. Sen kan han förstås skjuta från höften och avsluta vid blotta misstanken, om han föredrar det. Eller undvika de mest troliga parallelldejtarna. (Undvika dejtingsiter, till att börja med.)

I det här inlägget skriver dock Kratach att han brukar ta upp frågor om exklusivitet redan innan första dejten.

(FB) Att dejta som 35-årig kvinna

Och jag undrar, uppriktigt och ärligt, hur sådana diskussioner går till.

Citat:
Är inte hela hans poäng att sortera bort de som inte naturligt har samma inställning som han? Då förtas ju hela poängen om han "förbjuder" dem.

Jo, visst är det så. Den sista meningen förstår jag dock inte.
Senast redigerad av empoisonne 2016-02-15 kl. 21:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in