Vilken härlig egotråd.
Jag sitter och funderar på hur det skulle vara om jag vore i samma sits som dig, det hade varit ganska trevligt tror jag. Hur lätt tror du att det är för en man med ett alldagligt utseende (på nätdejtingsidor) att få kontakt med kvinnor?
Jag provade på en dejtingsida för något år sedan under ett par månader, men gav upp ganska snabbt. Några dejter blev det visserligen men inte med några som jag tyckte var intressanta ens innan träff, och några renodlade sexträffar var det inte tal om. Därför att de var de valen som stod till buds om jag skulle komma ut på någon dejt överhuvudtaget (Beggars can't be choosers, eller det var väl kanske det jag kunde).
Nu vet jag inte om du i huvudsak träffar folk genom nätet eller på andra sätt. När det gäller nätdejting som jag har ganska så ringa erfarenhet av, så tror jag att många kvinnor skulle må bra av att nyansera den bild de vill förmedla av sig själva.
Hur gammaldags det än låter så får nog bilder av typen "sexiga" selfies med plutmun och väl tilltagen urringning, många av de seriösare männen att backa från att ta kontakt. Av flera skäl. Det omvända gäller förstås också, att visa upp en bild av sig själv som tråkig och frigid.
Det konstiga är att många av de annonser som jag sett innehåller båda delarna, halvvågade bilder tillsammans med en osexig/trist och inte sällan lång kravspec. på hur ens tilltänkta partner skall vara utseendemässigt och åsiktsmässigt. Förmodligen handlar det i många fall om att söka bekräftelse och inte en seriös partner.
När det gäller barn så är det nog ett större hinder om den man du träffar inte har några själv.