2016-02-14, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
När kvinnan är ensam heter det alltid att man kom överens om det. Fanns det inget du kunde kompromissa om? Fanns det inget som du kunde ändra på för att få det att fungera eller var attraktionen död?

Du menar att bara män får dumpa? Eller ska dom leva tillsammans och vara otrogna mot varandra? Eller du, svara inte jag tror jag vet ditt svar redan "Han får knulla runt men hon ska vara trogen"...
Senast redigerad av Kratatch 2016-02-14 kl. 11:29.
Citera
2016-02-14, 11:24
Medlem
bockyboats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Frågeställningen borde inte vara "Att dejta som 35-årig kvinna" utan "Att dejta som 35-årig förälder".

Kvinnor med barn går bort i nästan alla fall om man är ute efter något som kan bli långvarigt. Barn är i vägen. Man kan rationaliserad et hur mycket man vill men kvinnor med barn tenderar att inte vilja ha flera barn. Säg att du har barn på 7 och 10år. Du träffar en man, han vill ha barn men kanske först om 3-5 år. Vad gör ni då?
Skulle säga att åldern inte är avgörande i ditt fall utan din barnstatus. Även yngre tjejer har svårt att hitta partners som är seriösa om de har barn sedan tidigare.

Själv skulle jag inte dejta någon seriöst om denne varit gift tidigare. Jag drar öronen åt mig om någon varit förlovad även.

Just precis så - åldern i sig är inte den avgörande faktorn, att hon har barn är däremot det.

Jag tänkte förresten precis likadant som du när jag var singel, fast om män. Sådana som tidigare varit förlovade, gifta eller hade barn sållades bort. Eftersom jag själv vill förlova mig, gifta mig och skaffa barn så blir det ointressant för mig med en man som allra redan har gått igenom allt det där med en annan kvinna; inte lika speciellt, så att säga. Det visar på någon slags lösaktighet i sinnet att man kan hoppa runt från kvinna till kvinna och ge löften om något som man senare inte klarar av att hålla.
Citera
2016-02-14, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bockyboat
Just precis så - åldern i sig är inte den avgörande faktorn, att hon har barn är däremot det.

Jag tänkte förresten precis likadant som du när jag var singel, fast om män. Sådana som tidigare varit förlovade, gifta eller hade barn sållades bort. Eftersom jag själv vill förlova mig, gifta mig och skaffa barn så blir det ointressant för mig med en man som allra redan har gått igenom allt det där med en annan kvinna; inte lika speciellt, så att säga. Det visar på någon slags lösaktighet i sinnet att man kan hoppa runt från kvinna till kvinna och ge löften om något som man senare inte klarar av att hålla.

Precis. Det känns väldigt oseriöst.
Citera
2016-02-14, 11:32
Bannlyst
Citat:
Du menar att bara män får dumpa? Eller ska dom leva tillsammans och vara otrogna mot varandra? Eller du, svara inte jag tror jag vet ditt svar redan "Han får knulla runt men hon ska vara trogen"...
Nej, skriv inget jag inte menar din loser. Jag menar om de har försökt tillräckligt. Ingenting annat. Vem som får dumpa var det du som skrev och du går säkert i de tankar mer än vad jag gör.
Citera
2016-02-14, 11:35
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Precis. Det känns väldigt oseriöst.
Jag förstår att man vill uppleva familjebildning och liknande med en person som inte redan gjort det. Men jag ångrar ju inte min relation, den sprack och det gör många förhållanden. Kanske först efter 20 år, eller 30. Anser inte att det är oseriöst.
Citera
2016-02-14, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Nej, skriv inget jag inte menar din loser. Jag menar om de har försökt tillräckligt. Ingenting annat. Vem som får dumpa var det du som skrev och du går säkert i de tankar mer än vad jag gör.

Nej. Med tanke på att du tror att det spelar roll vem som jagar vem när det tar slut säger det mesta om dig.
Citera
2016-02-14, 11:37
Medlem
FE-ANALYSs avatar
Vilken härlig egotråd.
Jag sitter och funderar på hur det skulle vara om jag vore i samma sits som dig, det hade varit ganska trevligt tror jag. Hur lätt tror du att det är för en man med ett alldagligt utseende (på nätdejtingsidor) att få kontakt med kvinnor?

Jag provade på en dejtingsida för något år sedan under ett par månader, men gav upp ganska snabbt. Några dejter blev det visserligen men inte med några som jag tyckte var intressanta ens innan träff, och några renodlade sexträffar var det inte tal om. Därför att de var de valen som stod till buds om jag skulle komma ut på någon dejt överhuvudtaget (Beggars can't be choosers, eller det var väl kanske det jag kunde).

Nu vet jag inte om du i huvudsak träffar folk genom nätet eller på andra sätt. När det gäller nätdejting som jag har ganska så ringa erfarenhet av, så tror jag att många kvinnor skulle må bra av att nyansera den bild de vill förmedla av sig själva.

Hur gammaldags det än låter så får nog bilder av typen "sexiga" selfies med plutmun och väl tilltagen urringning, många av de seriösare männen att backa från att ta kontakt. Av flera skäl. Det omvända gäller förstås också, att visa upp en bild av sig själv som tråkig och frigid.

Det konstiga är att många av de annonser som jag sett innehåller båda delarna, halvvågade bilder tillsammans med en osexig/trist och inte sällan lång kravspec. på hur ens tilltänkta partner skall vara utseendemässigt och åsiktsmässigt. Förmodligen handlar det i många fall om att söka bekräftelse och inte en seriös partner.

När det gäller barn så är det nog ett större hinder om den man du träffar inte har några själv.
Citera
2016-02-14, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jag förstår att man vill uppleva familjebildning och liknande med en person som inte redan gjort det. Men jag ångrar ju inte min relation, den sprack och det gör många förhållanden. Kanske först efter 20 år, eller 30. Anser inte att det är oseriöst.

Och det finns många i din situation. Gäller bara att gå efter dom istället för de som ännu inte upplevt det. Speciellt om man inte vill göra om det. (Om nu personen vill ha barn/gifta sig med någon som redan gjort det)

Något av det värsta jag vet är tjejer/killar som inte vill träffa en partner som redan har barn men som själva inte vill ha fler barn. Nu säger jag inte att du är så men väldigt många är det, speciellt kvinnor.

EDIT: Att ångra sina tidigare relationer/barn är ännu mer avtändande(och lite mentalt ostabil varning) än någon som gått igenom giftemål/barn med någon annan.
Citera
2016-02-14, 11:45
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Och det finns många i din situation. Gäller bara att gå efter dom istället för de som ännu inte upplevt det. Speciellt om man inte vill göra om det. (Om nu personen vill ha barn/gifta sig med någon som redan gjort det)

Något av det värsta jag vet är tjejer/killar som inte vill träffa en partner som redan har barn men som själva inte vill ha fler barn. Nu säger jag inte att du är så men väldigt många är det, speciellt kvinnor.

EDIT: Att ångra sina tidigare relationer/barn är ännu mer avtändande(och lite mentalt ostabil varning) än någon som gått igenom giftemål/barn med någon annan.
Jag är absolut öppen för någon med barn. Det underlättar nog på många plan. Som sagt, mina relationer har i övervägande drag berikat mitt liv.
Citera
2016-02-14, 11:48
Medlem
bockyboats avatar
Citat:

Det finns dock de som är mer konservativa än du på den fronten och som anser att ett förhållande med barn och giftermål är något man ingår för livet, däribland jag. Skulle inte ens kunna tänka mig att flytta ihop med en man som jag inte vill leva med livet ut.
Citera
2016-02-14, 11:50
Medlem
Citat:
Jag är absolut öppen för någon med barn. Det underlättar nog på många plan. Som sagt, mina relationer har i övervägande drag berikat mitt liv.

Vart står du när det kommer till att skaffa flera barn? (Det är oftast den frågan som avgör om du vill träffa barnlösa män)
Citera
2016-02-14, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bockyboat
Det finns dock de som är mer konservativa än du på den fronten och som anser att ett förhållande med barn och giftermål är något man ingår för livet, däribland jag. Skulle inte ens kunna tänka mig att flytta ihop med en man som jag inte vill leva med livet ut.

Så illa är inte jag dock. Jag kommer aldrig gifta mig eftersom det inte finns en chans att det kommer hålla livet ut (Jag tror inte på evig kärlek) och då är det dumt att lova varandra evig trohet. Men jag har svårt för folk som inte ser giftemål/förlovning för vad det är utan ser det mer som en kul grej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in