2016-02-15, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Varför då? Att börja ligga med andra när man dejtar är ju okej så varför inte senare? Vad är skillnaden? Psykopatvarningar på att inte acceptera det om man nu ska låna en term från hon jag svarade på.
du kan inte lära känna en ny eventuell partner på bara 1-2 träffar , krävs mer tid än så för att det ska bli någon riktig gnista mellan två hittar man någon intressant så ligger man inte med andra under tiden är mitt tänk , man ger den man tror är rätt för en första tjing på hela mej om det nu blir så , och jag har aldrig haft mer än en date åt gången på gång när jag letat ny livsvän
Citera
2016-02-15, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frifart
du kan inte lära känna en ny eventuell partner på bara 1-2 träffar , krävs mer tid än så för att det ska bli någon riktig gnista mellan två hittar man någon intressant så ligger man inte med andra under tiden är mitt tänk , man ger den man tror är rätt för en första tjing på hela mej om det nu blir så , och jag har aldrig haft mer än en date åt gången på gång när jag letat ny livsvän

Nej det vet jag, men tydligen så kliar det väldigt mycket i skrevet på folk att inte knulla runt är hu så hemskt. Nej tack, jag klarar mig utan dessa personer. Dom passar med andra som ligger runt och dejtar 5-10 andra samtidigt.
Precis, mitt tänk också, och ligger/dejtar den med andra är jag inte intressant nog. Så varför fortsätta? Finns ingen poäng med det.

Jag pratar inte om att man ska bli ett par direkt. Jag pratar om att man ska vara ärlig och visa respekt för personen.
Senast redigerad av Kratatch 2016-02-15 kl. 12:41.
Citera
2016-02-15, 12:47
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Jag förväntar mig inte seriositet på dejtingstadiet. Jag förväntar mig att personen är respektfull och ärlig med att den träffar andra så jag slipper vara en av de som den eventuellt väljer på. Jag är alltid exklusiv i KK relationer också, antar det är psykopatvarning på det också. "Du vill inte få sjukdomar och knulla där någon vart dagen innan? OMG psykopat!!!" eller?

Om du förväntar dig ärlighet så antar jag att frågan om exklusivitet trots allt kommer upp? Eller menar du att man när man börjar dejta någon ska redogöra för alla kontakter man har med andra människor?

Eftersom exklusivitet redan på dejtingstadiet tycks vara så viktigt för dig så undrar jag när du tar upp den saken till diskussion. Gör du det redan på första träffen? Eller till och med innan?

Själv har jag inte KK-relationer. Jag ligger inte med mina kompisar. Punkt. Dock har jag haft relationer där vi egentligen enbart har träffats för att ligga. Och så fort sexuella aktiviteter förekommer blir exklusivitet av intresse ur sjukdomsspridningshänseendet. Precis som jag skrev. Däremot kan man inte förvänta sig exklusivitet i sådana konstellationer om man inte diskuterar saken.

Citat:
Ursprungligen postat av Kratach
Ja, alla är fria att göra som dom vill. Så även jag. Jag vill inte avgöra om man är ett par eller inte på dejtingstadiet men jag tänker inte vara en av flera som personen "väljer ifrån" vill dom ha en grupp och sedan peka på någon och säga "han kysser bäst och knullar bra och hans jobb är spännande nog" så är det ingen jag vill ha iaf.

Du vill alltså ha total exklusivitet under dejtingfasen. Monogami innan man ens blivit ett par.

Citat:
Jag tycker det är lika mycket prinsessfasoner att tro att man ska vara trogen när man väl ingår en relation. Varför ska man vara det? bara för at man knullar andra så betyder inte den man är tillsammans med mindre, eller?

Det är upp till varje par att själva bestämma hur man vill ha det. Dock torde det vara så att de allra flesta människor som har relationer lever i monogama tvåsamheter. Och pratar man om saken och sinsemellan bestämmer att man inte ska träffa andra så ja, då tycker jag att man kan förvänta sig trohet. Å andra sidan är livet som livet är och skit händer.

Men du är alltså typen som avkräver exklusivitet under dejtingfasen men tycker att man kan knulla runt när man sedan har blivit ett par. Ser man på.

Citat:
Antar att du tycker att det är helt okej om mannen du dejtar helt plötsligt börjar dejta och knulla med andra? Menar det är lugnt och så? Säg att ni dejtat i någon månad eller två sedan börjar han ligga runt med andra och du stannar alltså kvar och dejtar vidare? Det kallar jag självskadebeteende.

Ja, om vi "bara" dejtar och inte har gjort några utfästelser så får han givetvis ligga med och träffa andra. Har vi inte en seriös relation så avkräver jag inte total hängivelse och trohet.

Det är inte ett självskadebeteende. Det är ett sunt förhållningssätt till relationer. Att tro att man helt och hållet kan äga en annan människa är inte friskt. Särkilt inte när man blott har dejtat en månad eller två och inte har utlovat någon exklusivitet.

När man sedan tar steget och väljer att vara ett par så är det för de allra flesta självklart att man slutar träffa andra. Förutom du då. Du menar att man kan knulla runt och vara tillsammans lika mycket för det. Och ja, det kan man ju. Om det är vad man har kommit överens om. Men för de allra flesta ser det inte ut så. Att ingå en relation medför för de flesta av oss exklusivitet.
Senast redigerad av empoisonne 2016-02-15 kl. 12:54.
Citera
2016-02-15, 12:49
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Varför då? Att börja ligga med andra när man dejtar är ju okej så varför inte senare? Vad är skillnaden? Psykopatvarningar på att inte acceptera det om man nu ska låna en term från hon jag svarade på.

Det var inte vad jag skrev.
Citera
2016-02-15, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Om du förväntar dig ärlighet så antar jag att frågan om exklusivitet trots allt kommer upp? Eller menar du att man när man börjar dejta någon ska redogöra för alla kontakter man har med andra människor?

Eftersom exklusivitet redan på dejtingstadiet tycks vara så viktigt för dig så undrar jag när du tar upp den saken till diskussion. Gör du det redan på första träffen? Eller till och med innan?

Själv har jag inte KK-relationer. Jag ligger inte med mina kompisar. Punkt. Dock har jag haft relationer där vi egentligen enbart har träffats för att ligga. Och så fort sexuella aktiviteter förekommer blir exklusivitet av intresse ur sjudomsspridningshänseendet. Precis som jag skrev. Däremot kan man inte förvänta sig exklusivitet i sådana konstellationer om man inte diskuterar saken.

Du vill alltså ha total exklusivitet under dejtingfasen. Monogami innan man ens blivit ett par.

Det är upp till varje par att själva bestämma hur man vill ha det. Dock torde det vara så att de allra flesta människor som har relationer lever i monogama tvåsamheter. Och pratar man om saken och sinsemellan bestämmer att man inte ska träffa andra så ja, då tycker jag att man kan förvänta sig trohet. Å andra sidan är livet som livet är och skit händer.

Men du är alltså typen som avkräver exklusivitet under dejtingfasen men tycker att man kan knulla runt när man sedan har blivit ett par. Ser man på.

Ja, om vi "bara" dejtar och inte har gjort några utfästelser så får han givetvis ligga med och träffa andra. Har vi inte en seriös relation så avkräver jag inte total hängivelse och trohet.

Det är inte ett självskadebeteende. Det är ett sunt förhållningssätt till relationer. Att tro att man helt och hållet kan äga en annan människa är inte friskt. Särkilt inte när man blott har dejtat en månad eller två och inte har utlovat någon exklusivitet.

När man sedan tar steget och väljer att vara ett par så är det för de allra flesta självklart att man slutar träffa andra. Förutom du då. Du menar att man kan knulla runt och vara tillsammans lika mycket för det. Och ja, det kan man ju. Om det är vad man har kommit överens om. Men för de allra flesta ser det inte ut så. Att ingå en relation medför för de flesta av oss exklusivitet.
man visar respekt och att man är seriös mot den man träffar/dejtar i genom att jag själv inte ligger med någon annan under tiden det tar att lära känna varandra , väljer tjejen att inte göra lika som mej så är det hennes egna val , är ju det jag vill få reda på innan man går in i ett förhållande med en sådan profil , tar det 2-3-4 månader med enbart självsex så är det så !!!!!!! ingen stor grej för mej i alla fall
Senast redigerad av frifart 2016-02-15 kl. 12:58.
Citera
2016-02-15, 13:01
Medlem
Citat:

Själv har jag inte KK-relationer. Jag ligger inte med mina kompisar. Punkt. Dock har jag haft relationer där vi egentligen enbart har träffats för att ligga. Och så fort sexuella aktiviteter förekommer blir exklusivitet av intresse ur sjudomsspridningshänseendet. Precis som jag skrev. Däremot kan man inte förvänta sig exklusivitet i sådana konstellationer om man inte diskuterar saken.

Jag brukar vara uppriktig med vad jag förväntar mig. Vill man inte acceptera det så slipper man. Det jag förväntar mig är att den är ärlig om att den dejtar/ligger med andra. Jag brukar sällan säga att jag kommer dra när det kommer fram då folk tenderar att ljuga om det då och det är inget dom behöver höra mig säga, kan dom inte lista ut det är dom inte särskilt smarta i alla fall.

Jag brukar ta upp sådant innan man ens går på första dejten, att jag vill veta sådant. Sen om dom tolkar det som kontroll/psykopatbehov så är dom mer än välkomna att göra det, båda slipper varandra. Win - Win.

Innan jag ens har sex med någon så är jag väldigt tydlig med att jag enbart har exklusiva KK relationer. Vill dom inte så slipper dom. Jag tvingar ingen. Jag har inte sex med mina vänner heller. jag går heller aldrig från vän till KK/relation. Men jag har gått från KK/Relation till vän.

Nej, klart man måste prata om det, speciellt idag då det är mer norm att ligga runt och dejta med femhundra pers på samma gång än det är att vara nyfiken på en och samma.

Citat:

Om du vill kalla det så. Är jag inte intressant nog så finns det ju ingen poäng med att dejta vidare.

Citat:

Men du är alltså typen som avkräver exklusivitet under dejtingfasen men tycker att man knulla runt när man sedan har blivit ett par. Ser man på.

Jag ser inte hur man kan kräva att någon ska vara trogen om man själv har knullat runt med andra tidigare. Finns ingen logik i det alls. Hon behöver ju inte veta det. Att kräva monogami i en relation är ju psykopatbeteende. (Eller något sådant som du sa). Nej jag tycker inte man ska knulla runt med andra när man blir ett par men jag tycker inte man ska förvänta sig att personen inte ska göra det om man själv gjort så.

Citat:

Vad är poängen med att dejta någon då? Du nöjer dig med att vara nummer 2, 3, 4, 5 eller vad det nu kan vara alltså? De andra ville inte ha honom så han nöjer sig med dig eftersom det är du som blev kvar. Kvinnor är konstiga, men det är klart kvinnor brukar ju även vilja ha sina vänners killar så det säger ju en hel del.

Är det sunt att knulla runt och dejta massor av personer samtidigt? Du får gärna utveckla det där.
Varför skulle någon som gör så vara trogen mot en partner sen? Den har ju uppenbarligen problem att fokusera på en person.

Klart man kan, kan man knulla runt och dejta andra så betyder ju personen ingenting, så varför ska man sluta ligga med andra bara för att man bestämmer sig för att bli mer stadiga? Snarare så att personen inte försvinner bara för man råkar nämna att man knullat någon annan på jobbet.

Att sänka sig till att vara exklusiv med någon som legat runt när man dejtat och helt plötsligt ledsnat på de andra eller inte är åtråvärd av de andra längre är höjden av självförakt.
Citera
2016-02-15, 13:02
Medlem
Citat:
man visar respekt och att man är seriös mot den man träffar/dejtar i genom att jag själv inte ligger med någon annan under tiden det tar att lära känna varandra , väljer tjejen att inte göra lika som mej så är det hennes egna val , är ju det jag vill få reda på innan man går in i ett förhållande med en sådan profil , tar det 2-3-4 månader med enbart självsex så är det så !!!!!!! ingen stor grej för mej i alla fall

Vissa verkar tro att det handlar om fängelsetid i isolationscell som gäller om man inte kan dejta och knulla runt med andra.
Citera
2016-02-15, 13:08
Bannlyst
Citat:
Vissa verkar tro att det handlar om fängelsetid i isolationscell som gäller om man inte kan dejta och knulla runt med andra.
nej det är bara jag som trivs med detta sätt jag valt gillar att fokusera på det jag gör i livet
Citera
2016-02-15, 13:15
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:

Vilken ädel man du är. Du lever i avhållsamhet när du dejtar och tar dig tid att verkligen lära känna kvinnan innan du släpper till.

Jag menar likväl att man inte kan förvänta sig exklusivitet under dejtingfasen om inte saken diskuteras. För de allra flesta är dejting en kul grej. Ett sätt att umgås med nya människor. Man träffas och hänger och ser hur man fungerar tillsammans. Det är ingen dödsallvarlig grej.

Visst kan det vara så att man snabbt fattar tycke för någon och då vill man kanske inte investera för mycket tid och sedermera känslor om det inte kommer att leda någonstans. Då gör man klokast i att ta upp saken till diskussion ganska omgående.

Men snacket om att människor som under dejtingfasen inte är monomgama inte skulle vara respektfulla förstår jag inte. Har man inte diskuterat saken så har man inte. Och då kan man inte förvänta sig särskilt mycket.
Citera
2016-02-15, 13:18
Medlem
Citat:
nej det är bara jag som trivs med detta sätt jag valt gillar att fokusera på det jag gör i livet

Jo vi delar den synen men få andra verkar göra det. Vi är två psykopater tydligen :P
Citera
2016-02-15, 13:19
Medlem
Citat:
Vilken ädel man du är. Du lever i avhållsamhet när du dejtar och tar dig tid att verkligen lära känna kvinnan innan du släpper till.

Jag menar likväl att man inte kan förvänta sig exklusivitet under dejtingfasen om inte saken diskuteras. För de allra flesta är dejting en kul grej. Ett sätt att umgås med nya människor. Man träffas och hänger och ser hur man fungerar tillsammans. Det är ingen dödsallvarlig grej.

Visst kan det vara så att man snabbt fattar tycke för någon och då vill man kanske inte investera för mycket tid och sedermera känslor om det inte kommer att leda någonstans. Då gör man klokast i att ta upp saken till diskussion ganska omgående.

Men snacket om att människor som under dejtingfasen inte är monomgama inte skulle vara respektfulla förstår jag inte. Har man inte diskuterat saken så har man inte. Och då kan man inte förvänta sig särskilt mycket.

Jag fikar med folk ofta. Men jag dejtar dom inte för det. Det är en stor skillnad på att hänga och att dejta. På samma sätt som jag inte dejtar vänner jag fikar/käkar middag med.

När du ingår i en relation med någon brukar du säga "Jag knullade runt när vi dejtade men du får inte knulla med andra nu" ?
Senast redigerad av Kratatch 2016-02-15 kl. 13:22.
Citera
2016-02-15, 13:26
Bannlyst
Citat:

jo jag är ganska ädel i det fallet garanterat jag har själv valt detta och kräver inte av någon att de ska följa mitt val , det är helt upp till de och det är ju det som man vill få reda på hur de agerar och tänker för att se om man passar ihop . träffar och date är ytliga grejer enbart på kul , det är när man börjar hänga i vardagen och lära känna varandra på riktigt som de viktiga valen /beslut ska tas och då påverkar vad som hände runt träffarna helt klart , är en helhetsbild av människan man är ute efter för att kunna göra ett rätt val i livet som påverkar lång tid av ens liv ganska viktiga saker om du tänker efter , inte så kul att få tankarna i efterhand att hon låg med 9st andra killar under tiden vi bekantade oss , sådant sliter i sinnet med åren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in