2016-02-11, 18:47
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Nix, en helt vanlig kvinna bara...

Edit! Jag missuppfattade nog ditt inlägg. Jag försöker inte göra henne till något, däremot menar jag att hon är en högst normal kvinna som inte gillar sex om inte något annat kommer med på köpet.

du skulle ju kunna upplysa mig om vad som kommer med på köpet?

som kvinna är det inte riskfritt att ligga med vem som helst, det är ju sådant vi måste ta i beaktning i högre grad än män för övrigt.
Citera
2016-02-11, 18:47
Medlem
Pingis.0s avatar
Som singelkille några år över 30 så upplever jag kvinnor mellan 30-40 med barn som mest kräsna.
En generalisering såklart, men det är ju ändå flashback.
Men upplever det helt klart mindre komplicerat att dejta kvinnor under 30-strecket och kvinnor som är 40+.
Jag har fått intrycket att singelkvinnor runt 35 år nio gånger av tio är den som avslutat sin tidigare relation, oftast av anledningen att "pirret" inte längre finns.
Vilket verkar bidra till att inget mindre än en Hollywood-förälskelse med den perfekte mannen duger, även om man intalar sig själv att man bara vill ha en snäll kille.
Men som tidigare nämnt, det är här är flashback och jag generaliserar.
Citera
2016-02-11, 18:56
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
du skulle ju kunna upplysa mig om vad som kommer med på köpet?

som kvinna är det inte riskfritt att ligga med vem som helst, det är ju sådant vi måste ta i beaktning i högre grad än män för övrigt.

Ekonomiskt vinning förstås plus äventyr, eftersom de flesta kvinnor har inga egna intressen och lever extremt tråkiga liv och då förväntar sig att mannen ska underhålla de. Som sagt, jag pratar generellt nu för enstaka undantag finns alltid när det gäller allt.

Vad menar du med att det inte är riskfritt att ligga med vem som helst? För det första har jag aldrig sagt att du ska ligga med vem som helst, utan någon du förstås är attraherad utav.
När det gäller sjukdomar kan du skydda dig, när det gäller våldsbrott så är risken försumbar om du träffar en vanlig Svensson...
Citera
2016-02-11, 19:03
Medlem
bockyboats avatar
Citat:
Med andra ord gillar du inte sex utan du har INGET EMOT det om du får något annat på köpet.
Detta är dock inget som jag kritiserar dig för, men sluta inbilla dig att du gillar sex när du inte gör det.
Men framförallt sluta yra om "vem som helst", ser du bra ut så får du på en vecka hundratals om inte tusentals förslag på nätet och att alla dessa män skulle vara "vem som helst" är ju bara trams.

Tror du på fullaste allvar att en kvinna får så många meddelanden på en vecka? Möjligen får hon ett hundratal under den första veckan efter att hon har registrerat sig, men inte därefter. Jag fick omkring 2000 mail totalt under den tid jag fanns på dejtingsajt, och det var under ett par månaders tid i alla fall.
Citera
2016-02-11, 19:04
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ekonomiskt vinning förstås plus äventyr, eftersom de flesta kvinnor har inga egna intressen och lever extremt tråkiga liv och då förväntar sig att mannen ska underhålla de. Som sagt, jag pratar generellt nu för enstaka undantag finns alltid när det gäller allt.

Vad menar du med att det inte är riskfritt att ligga med vem som helst? För det första har jag aldrig sagt att du ska ligga med vem som helst, utan någon du förstås är attraherad utav.
När det gäller sjukdomar kan du skydda dig, när det gäller våldsbrott så är risken försumbar om du träffar en vanlig Svensson...

jag är inte ute efter ekonomisk vinning, tro mig. Det jag vill ha förutom sex är ju intimitet, det är viktigt för mig. Jag har inte levt i celibat för det.
Citera
2016-02-11, 19:12
Citat:
Ursprungligen postat av bockyboat
Tror du på fullaste allvar att en kvinna får så många meddelanden på en vecka? Möjligen får hon ett hundratal under den första veckan efter att hon har registrerat sig, men inte därefter. Jag fick omkring 2000 mail totalt under den tid jag fanns på dejtingsajt, och det var under ett par månaders tid i alla fall.

Beror förstås på hur snygg hon är och var hon bor. 2000 mail tror jag ingen kille skulle komma upp i även om han tillbringade hela sitt vuxna liv på en dejtingsajt. Såvida inte det skulle vara en rik kändis, då jävlar...
Hur många av de 2000 mail du fick tyckte du förresten var något att ha? Let me guess, max 2-3 stycken...

Citat:
jag är inte ute efter ekonomisk vinning, tro mig. Det jag vill ha förutom sex är ju intimitet, det är viktigt för mig. Jag har inte levt i celibat för det.

Nej jag tror dig inte men det spelar ingen roll. Så du menar att ingen av de killarna som vill ha sex med dig är intresserad av intimitet också? Vem försöker du lura???
Citera
2016-02-11, 19:14
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Beror förstås på hur snygg hon är och var hon bor. 2000 mail tror jag ingen kille skulle komma upp i även om han tillbringade hela sitt vuxna liv på en dejtingsajt. Såvida inte det skulle vara en rik kändis, då jävlar...
Hur många av de 2000 mail du fick tyckte du förresten var något att ha? Let me guess, max 2-3 stycken...

Nej jag tror dig inte men det spelar ingen roll. Så du menar att ingen av de killarna som vill ha sex med dig är intresserad av intimitet också? Vem försöker du lura???

jag har inte sagt "ingen", men det är inte särskilt vanligt. Och jag vill inte bli utnyttjad.
Citera
2016-02-11, 19:17
Medlem
Intressant tråd med många bra tankar och reflexioner. Till TS: de som bara skriver om att du är uttjänt och inte har nåt värde på singelmarknaden är bara osäkra småpojkar med kukkomplex och inget man ska bry sig om... Är själv 35+ skild småbarnspappa och jag kan inte tänka mig att dejta en kvinna utan egna barn. Det fins inte på kartan eftersom jag dels är väldigt barnkär själv, dels är det en faktor som både underlättar och gör livet tillsammans mycket roligare och mer innehållsrikt.

Jag är inte heller intresserad av engångsligg, utan som någon skrev tidigare, i vår ålder söker man efter kvalitet. Med det sagt, du är inte ensam i dina värderingar och tankar, vi är många som upplever samma problematik, men ålder och barn är ingen black om foten, snarare en fördel att använda.
Citera
2016-02-11, 19:22
Citat:
jag har inte sagt "ingen", men det är inte särskilt vanligt. Och jag vill inte bli utnyttjad.

Vad är att vara utnyttjad enligt dig?

Det du också måste förstå, är att även om killen från början är "endast" ute efter sex så kan man fatta tycke för någon och så blir det mer per automatik.
Det säger sig självt egentligen, om killen tycker du är rolig och spännande att umgås med så kommer han vilja umgås med dig också. Den bittra sanningen är dock den att de flesta kvinnor är jävligt tråkiga så när mannen har fått sitt (sex) så har han inget intresse av att tillbringa mer tid med kvinnan...
Citera
2016-02-11, 19:31
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Vad är att vara utnyttjad enligt dig?

Det du också måste förstå, är att även om killen från början är "endast" ute efter sex så kan man fatta tycke för någon och så blir det mer per automatik.
Det säger sig självt egentligen, om killen tycker du är rolig och spännande att umgås med så kommer han vilja umgås med dig också. Den bittra sanningen är dock den att de flesta kvinnor är jävligt tråkiga så när mannen har fått sitt (sex) så har han inget intresse av att tillbringa mer tid med kvinnan...

det är ju ganska svårt att skaffa sig en uppfattning om ens personlighet efter bara en natt tillsammans. Med utnyttjad menar jag att någon påstår sig vilja det ena och andra men det är mest svepskäl för att motparten ska överväga att ligga.
Citera
2016-02-11, 19:42
Citat:
det är ju ganska svårt att skaffa sig en uppfattning om ens personlighet efter bara en natt tillsammans. Med utnyttjad menar jag att någon påstår sig vilja det ena och andra men det är mest svepskäl för att motparten ska överväga att ligga.

Man kan ju fråga sig varför killen känner sig tvungen att ljuga om sina intentioner med en kvinna som påstår sig gilla sex...?

Men jag kan förklara för dig. Killen säger sånt han tror kvinnan vill höra just för att hon ska ligga med honom, precis som kvinnan låtsas njuta av sexet eller älska mannen för att han ska spendera pengar på henne.
Citera
2016-02-11, 19:47
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Man kan ju fråga sig varför killen känner sig tvungen att ljuga om sina intentioner med en kvinna som påstår sig gilla sex...?

Men jag kan förklara för dig. Killen säger sånt han tror kvinnan vill höra just för att hon ska ligga med honom, precis som kvinnan låtsas njuta av sexet eller älska mannen för att han ska spendera pengar på henne.

att älska sex är inte samma sak som att ligga med de som kommer i ens väg. Att vilja ha kvalitet som någon skrev tidigare, är inte en motsättning till att vara kåt. Varför i hela friden skulle jag vilja att nån ska spendera pengar på mig? Jag har mina egna. Din sexualitet kanske fungerar på ett annat sätt än min. Och jag har kommit upp i en ålder där jag inte behöver låtsas njuta av sex om det inte är bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in