2016-02-11, 19:56
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
att älska sex är inte samma sak som att ligga med de som kommer i ens väg. Att vilja ha kvalitet som någon skrev tidigare, är inte en motsättning till att vara kåt. Varför i hela friden skulle jag vilja att nån ska spendera pengar på mig? Jag har mina egna. Din sexualitet kanske fungerar på ett annat sätt än min. Och jag har kommit upp i en ålder där jag inte behöver låtsas njuta av sex om det inte är bra.

Hur många rika kvinnor är tillsammans med fattiga män? De kan nog räknas på ena handens fingrar. So what om du har egna pengar, du vill ändå ha en man som har ännu mer och som han gärna spenderar på dig. Så är 99.99% av kvinnorna...

Ännu en gång, vem har sagt att du ska ha sex med alla som kommer i din väg? Men om du nu verkligen gillar sex så borde åtminstone någon duga bland de som kommer i din väg?
Det här är dock en larvig diskussion eftersom du inte alls gillar sex, även om du själv inbillar dig det...
Citera
2016-02-11, 20:07
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Hur många rika kvinnor är tillsammans med fattiga män? De kan nog räknas på ena handens fingrar. So what om du har egna pengar, du vill ändå ha en man som har ännu mer och som han gärna spenderar på dig. Så är 99.99% av kvinnorna...

Ännu en gång, vem har sagt att du ska ha sex med alla som kommer i din väg? Men om du nu verkligen gillar sex så borde åtminstone någon duga bland de som kommer i din väg?
Det här är dock en larvig diskussion eftersom du inte alls gillar sex, även om du själv inbillar dig det...

det handlar mer om att jag inte tänker lista hur många gånger jag har sex. Du kan ju försöka sluta inbilla dig att du känner mig
Citera
2016-02-11, 20:10
Citat:
det handlar mer om att jag inte tänker lista hur många gånger jag har sex. Du kan ju försöka sluta inbilla dig att du känner mig

Jag känner kvinnor, och inget av det du skriver har fått mig tro att du skulle vara något större undantag...
Citera
2016-02-11, 20:12
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Vad är att vara utnyttjad enligt dig?

Det du också måste förstå, är att även om killen från början är "endast" ute efter sex så kan man fatta tycke för någon och så blir det mer per automatik.
Det säger sig självt egentligen, om killen tycker du är rolig och spännande att umgås med så kommer han vilja umgås med dig också. Den bittra sanningen är dock den att de flesta kvinnor är jävligt tråkiga så när mannen har fått sitt (sex) så har han inget intresse av att tillbringa mer tid med kvinnan...

Vad om killen är tråkig också? ( Sitter hemma och spelar spel, lite tennis då och då, springar runt på natten som papper boy ?) Trodde jag hade funnit mitt perfect macts..
Citera
2016-02-11, 20:12
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Intressant tråd med många bra tankar och reflexioner. Till TS: de som bara skriver om att du är uttjänt och inte har nåt värde på singelmarknaden är bara osäkra småpojkar med kukkomplex och inget man ska bry sig om... Är själv 35+ skild småbarnspappa och jag kan inte tänka mig att dejta en kvinna utan egna barn. Det fins inte på kartan eftersom jag dels är väldigt barnkär själv, dels är det en faktor som både underlättar och gör livet tillsammans mycket roligare och mer innehållsrikt.

Jag är inte heller intresserad av engångsligg, utan som någon skrev tidigare, i vår ålder söker man efter kvalitet. Med det sagt, du är inte ensam i dina värderingar och tankar, vi är många som upplever samma problematik, men ålder och barn är ingen black om foten, snarare en fördel att använda.

tack för trevligt inlägg misstänker att Flashback inte är representativt..
Citera
2016-02-11, 20:16
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Träffa någon som också har barn? Jag blev medlem på happy pancake igår och var på dejt idag, men jag har inga barn.
Citera
2016-02-11, 20:21
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Vad om killen är tråkig också? ( Sitter hemma och spelar spel, lite tennis då och då, springar runt på natten som papper boy ?) Trodde jag hade funnit mitt perfect macts..

Han har då åtminstone några intressen, vilket är mer än vad man kan säga om de flesta tjejer...

Citat:
tack för trevligt inlägg misstänker att Flashback inte är representativt..

Det är killen vars inlägg du tycker är trevligt som inte är representativ då de allra flesta män är visst intresserade av engångsligg. Acceptera det så mår du bättre sen...
Citera
2016-02-11, 20:38
Bannlyst
TS, varför inte bara inse att gräset inte är grönare på andra sidan och du kommer inte finna "mr right" precis som de flesta killar accepterar att de inte kommer hitta en löjligt het, snygg och kåt 18-25 år gammal om de inte är skitrika?

När man når 30+ är man mogen om man inser att less is more och med det sagt är det inte nödvändigtvis tråkigt. Om man känner så har man mentalitet av en person som har glidit räkmacka och fått allt serverat.
Citera
2016-02-11, 20:38
Medlem
Citat:
Han har då åtminstone några intressen, vilket är mer än vad man kan säga om de flesta tjejer...

Det är killen vars inlägg du tycker är trevligt som inte är representativ då de allra flesta män är visst intresserade av engångsligg. Acceptera det så mår du bättre sen...

Tro mig, till sist är det inte så jävla spännande längre, men visst skulle jag träffa på en yppig 19 åring så visst... men det ger så otroligt mycket mer att ha kanonsex OCH en meningsfull relation. Och nittonåringa tjejer är vanligtvis jävligt ointresserade av att ligga med gubbar som mig.
Citera
2016-02-11, 20:49
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Tro mig, till sist är det inte så jävla spännande längre, men visst skulle jag träffa på en yppig 19 åring så visst... men det ger så otroligt mycket mer att ha kanonsex OCH en meningsfull relation. Och nittonåringa tjejer är vanligtvis jävligt ointresserade av att ligga med gubbar som mig.

Snarare är det inte så jävla spännande att ha sex med sin fru/sambo/partner för tusende gången. Det är ju för fanken därför som de flesta män går till prostituerade, just att sexbiten inte längre är spännande med sin partner...
Citera
2016-02-11, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Min erfarenhet är dock att ytterst få män vill dela en kvinna med andra män. De allra, allra flesta vill binda upp kvinnan och därmed även binda upp sig själva.

Ytterst få är intresserade av polyamorösa konstellationer. Sedan behöver man inte gifta sig och dela vardagen tillsammans. Men jag har aldrig någonsin varit med om att en man inte har efterfrågat exklusivitet. Och då har jag träffat såväl fäder som barnlösa män i olika åldrar.

Mannen vill säkert ha exklusivitet....men han vill ha sin frihet; d v s män föredrar i regel att ha polygyna relationer.

Du kan ju fundera på varför TS har sina problem
Citera
2016-02-11, 21:08
Medlem
Citat:
det är ju ganska svårt att skaffa sig en uppfattning om ens personlighet efter bara en natt tillsammans. Med utnyttjad menar jag att någon påstår sig vilja det ena och andra men det är mest svepskäl för att motparten ska överväga att ligga.

Men hallå. Om du inte är beredd att ligga så kommer du aldrig att hitta någon.........ska en man bli intresserad måste ni börja med sexbiten...inte relationsbiten. Den niten går inte en erfaren man på. Vid den åldern vet de flesta män om riskerna att bli friendzonad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in