2016-02-10, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Klart det är bra att hon säger det. Vem fan vill ta hand om en annans kostsamma skitungar. Om man är desperat kille kanske men någon gräns får det vara.

Det är såna som er som får kvinnor att höja kraven mer. Som kvinna ska man vara medveten om att man försvårar för sig själva om man skiljer sig och har barn. Det är begagnat och kostsamt att vara med kvinnor som har barn. De är för evigt dömda som singlar.

Om du blivit kär i tösen, utöver praktiska bitar som hur många mil den har gått och hur mycket soppa den slukar så kanske du köpt paketet.
Citera
2016-02-10, 21:08
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialaterkomst
Om du aktiv på någon dejting sajt så är killarna alltså införstådda med att dem kommer dras med dig och ditt lass genom din profil? Följdfråga, tycker du det är viktigt att delge innan man ens känner varandra?
Jag nämner det. Alltså jag får till en del dejter. Trots att jag nämner att jag har barn vilketnär ganska grundläggande ändå. Men är inte ute efter någon som ska hand om mina ungar, men det är ju nödvändigt att han accepterar det.
Citera
2016-02-10, 21:09
Medlem
-IamTheWalrus-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Det finns inga singeltjejer.

Tjena Chitho. Hur ful är du egentligen. Jag medlemmar en del på datingsidor och jag brukar få till träffar lite då och då. Det har aldrig varit något problem.
Citera
2016-02-10, 21:11
Medlem
NirvanAs avatar
Det som ställer till det i din situation är såklart att du redan har barn och din höga ålder.. Även om du trots allt kunde tänka dig fler barn med en ny man så kan det ske komplikationer pga åldern och framförallt är väldigt jobbigt att agera nån plastfarsa åt nån annans ungar.
Citera
2016-02-10, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -IamTheWalrus-
Tjena Chitho. Hur ful är du egentligen. Jag medlemmar en del på datingsidor och jag brukar få till träffar lite då och då. Det har aldrig varit något problem.
Hej kompis, jag får också till träffar, sist jag träffade nån var fredagen för tre veckor sen. Jag träffade en ganska snygg kvinna, men nu är det över och innan dess var det flera månader.

Hon ville ses igen men hon verkar löjligt upptagen så därför har det runnit ut. Så är det. Jag är dessutom rätt snygg men får sällan knulla och ALDRIG regelbundet.

Det finns inga kk relationer. Att knulla lite då och då får alla göra men stabilt sex är en stor bristvara. Tänk hur mycket du får anstränga dig för att få knulla en gång, det är löjligt.

Ni fattar inte att kvinnor inte är intresserade av sex. De gillar inte sex. Säg inte att de inte gillar sex med mig för det gör de, men det har inget med mig att göra om de gillar sex. Gillar de sex så har de det med vem som helst.
Senast redigerad av chirho 2016-02-10 kl. 21:21.
Citera
2016-02-10, 21:14
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Tror som du skriver att det är genom antingen bekanta eller genom någon form av fritidsintresse som man har störst chans att hitta kärleken. Mest för att man där redan har något gemensamt som det är lättare att spinna vidare omkring och lära känna varandra utan den där märkliga stelheten dom jag gissar infinner sig vid en första träff efter en match på någon dejtingsajt.

Jag vet inte om man har störst chans att hitta kärleken. Men om man har ett gemensamt intresse eller tycker om att hänga med samma människor så lär man fungera ganska bra tillsammans. Det är åtminstone min erfarenhet. Därmed inte sagt att romantiska känslor uppstår. Men det är, som du säger, antagligen enklare att spinna vidare på ett naturligt sätt.

Jag skulle antagligen tycka att det var ganska obekvämt att gå på en date med en total främling. Och det här med att försöka lära känna någon genom messande fram och tillbaka verkar inget vidare. Men om jag någon gång skulle få för mig att nätdejta så skulle jag antagligen vilja träffas omgående för att känna av hur det känns IRL. Messande i evigheter för att försöka lära känna någon på så vis skulle inte intressera mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Det förstår jag såklart. Män som lekt färdigt och har barn sen tidigare ( o inte vill ha fler) kanske ska provas mer. Men ibland känns det som att vissa bör med sig rädsla som är onödig

Jag vet inte om det är en onödig rädsla. Men ja, jag tror att det är den sortens män du borde träffa mer av.
Citera
2016-02-10, 21:25
Medlem
Kennethkvartings avatar
Jag är i din ålder också. Jag är lyckligt gift med en bra kvinna, hon är inte perfekt på alla sätt, men bra på många sätt.

Jag har inga planer på att ta ut skilsmässa i närtid. Min fru verkar inte heller ha några sådana planer.

Hur som helst; skulle vi hypotetiskt skiljas skulle nästa kvinna jag skulle gänga mig med behöva vara HÄLL-VETTES jävla bra på alla plan för att jag skulle orka binda mig.

Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med resonemanget, men generellt kan det nog vara knivigt att finna kärlek när man är så gamla och utslitna som vi är;-)
Citera
2016-02-10, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Det förstår jag såklart. Män som lekt färdigt och har barn sen tidigare ( o inte vill ha fler) kanske ska provas mer. Men ibland känns det som att vissa bör med sig rädsla som är onödig
Vad för slags rädslor?
Citera
2016-02-10, 21:35
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Tanken att det finns ensamstående pappor har aldrig slagit dig?

Du talar som du har förstånd till. För att citera Anton Svensson i Katthult.

TS är 35 år gammal. Att människor i yngre medelåldern, oavsett kön, har barn är inte märkligt. Och de allra flesta frånskilda fäder tar god hand om sina barn hälften av tiden. Det är så det ser ut år 2016. Det torde vara ytterst få frånskilda varannanveckasföräldrar i yngre medelåldern som söker efter en ny förälder och försörjare åt sina barn. Tvärtom. De allra flesta välfungerande föräldrar är mycket restriktiva när det gäller att plocka in nya vuxna i barnens liv.

Upplever att varannanveckasförälder är en kvalitetsstämpel och en praktisk fördel när man som lite skrajsen barnlös medelåldersperson funderar på om man ska våga.

Men ja, alltså, i min bekantskapskrets har det verkat som det fungerat lite mer friktionsfritt när det varit två singelföräldrar som hittat fram till varandra.
Citera
2016-02-10, 22:17
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Upplever att varannanveckasförälder är en kvalitetsstämpel och en praktisk fördel när man som lite skrajsen barnlös medelåldersperson funderar på om man ska våga.

Men ja, alltså, i min bekantskapskrets har det verkat som det fungerat lite mer friktionsfritt när det varit två singelföräldrar som hittat fram till varandra.

Föga oväntat är det många här på FB som talar om barn som en black om foten och att det skulle vara fråga om oansvariga och lösaktiga kvinnor som inte har koll på vare sig ägg eller ekonomi. För ja, det är alltid de ensamstående kvinnorna det talas nedlåtande om. De ensamstående männen tycks liksom inte finnas. Må så vara att kvinnorna i större utsträckning tar hand om barnen på heltid om ett par får barn i ung ålder och sedan går skilda vägar eller kanske ens inte har haft en varaktig relation.

I det här fallet är dock TS en 35-årig tvåbarnsmor. Hon är i yngre medelåldern. Även med hufvudstadsmått, och den höga ålder på förstföderskor vi har här, mätt så är det inte märkligt att hon har barn. Tvärtom. Det är vad man förväntas ha i hennes ålder.

Om vi bortser från verklighetsfrånvända pellejönsar här på FB så skulle jag säga att en 35-årig barnlös kvinna blir ifrågasatt på ett helt annat sätt än någon som har gjort det en kvinna "ska" göra. Det gäller i viss mån även barnlösa män. Men det finns en större samhällelig förväntan på kvinnor att vilja ha barn och leva familjeliv.

Nåväl. Min uppfattning är att de allra flesta ensamstående fäder är mycket engagerade i sina barn och de flesta tycks ha gemensam vårdnad och dela tiden 50/50. Det går givetvis att plocka fram statistik på det här. För den som orkar. Och ja, då kommer vi se att barnen i större utsträckning bor med modern. Men år 2016 lever ni någorlunda jämställt och att det skulle vara så illa som pellejönsarna här, åtminstone mellan raderna, gör gällande tror jag inte. Att ensamstående kvinnor desperat söker efter en försörjare till ungarna.

Min erfarenhet av ensamstående föräldrar är som sagt att de är mycket restriktiva när det gäller att plocka in nya vuxna människor i barnens liv. Och därmed också i sitt eget. Om personen i fråga, könet oaktat, så inte är bör man dra öronen åt sig. De ensamstående fäder jag har träffat har varit mycket noggranna i sin urvalsprocess. Det är ingen höjdare att investera känslor och tid i någon man så småningom inte kan introducera för sina barn. Och alla ensamstående mödrar jag känner resonerar på samma sätt.

Jag vet inte om det är en kvalitetsstämpel direkt. Men kanske. Det skulle för mig vara mycket olustigt om en separerad man inte var intresserad av och delaktig i sina barns liv. Oavsett vad jag själv känner för familjeliv så skulle jag undra vad det är för fel på snubben som inte vill vara med sina barn. Så ja, man kanske kan säga att varannanveckasförälder är ett sundhetstecken.

Och ja, min erfarenhet är densamma. Det verkar fungera bäst när två ensamstående föräldrar hookar upp. Även om jag vet att den familjekonstellationen kan vara problematisk när föräldrarna vill flytta ihop. Det kan bli många barn i ett stort åldersspann som ska rymmas i boendet.

Lång utläggning här. Men jag tror att det är enklast för TS att träffa någon som redan har barn och har förståelse för det livet hon lever.
Senast redigerad av empoisonne 2016-02-10 kl. 22:32.
Citera
2016-02-11, 00:39
Medlem
ZenginsMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Föga oväntat är det många här på FB som talar om barn som en black om foten och att det skulle vara fråga om oansvariga och lösaktiga kvinnor som inte har koll på vare sig ägg eller ekonomi. För ja, det är alltid de ensamstående kvinnorna det talas nedlåtande om. De ensamstående männen tycks liksom inte finnas. Må så vara att kvinnorna i större utsträckning tar hand om barnen på heltid om ett par får barn i ung ålder och sedan går skilda vägar eller kanske ens inte har haft en varaktig relation.

I det här fallet är dock TS en 35-årig tvåbarnsmor. Hon är i yngre medelåldern. Även med hufvudstadsmått, och den höga ålder på förstföderskor vi har här, mätt så är det inte märkligt att hon har barn. Tvärtom. Det är vad man förväntas ha i hennes ålder.

Om vi bortser från verklighetsfrånvända pellejönsar här på FB så skulle jag säga att en 35-årig barnlös kvinna blir ifrågasatt på ett helt annat sätt än någon som har gjort det en kvinna "ska" göra. Det gäller i viss mån även barnlösa män. Men det finns en större samhällelig förväntan på kvinnor att vilja ha barn och leva familjeliv.

Nåväl. Min uppfattning är att de allra flesta ensamstående fäder är mycket engagerade i sina barn och de flesta tycks ha gemensam vårdnad och dela tiden 50/50. Det går givetvis att plocka fram statistik på det här. För den som orkar. Och ja, då kommer vi se att barnen i större utsträckning bor med modern. Men år 2016 lever ni någorlunda jämställt och att det skulle vara så illa som pellejönsarna här, åtminstone mellan raderna, gör gällande tror jag inte. Att ensamstående kvinnor desperat söker efter en försörjare till ungarna.

Min erfarenhet av ensamstående föräldrar är som sagt att de är mycket restriktiva när det gäller att plocka in nya vuxna människor i barnens liv. Och därmed också i sitt eget. Om personen i fråga, könet oaktat, så inte är bör man dra öronen åt sig. De ensamstående fäder jag har träffat har varit mycket noggranna i sin urvalsprocess. Det är ingen höjdare att investera känslor och tid i någon man så småningom inte kan introducera för sina barn. Och alla ensamstående mödrar jag känner resonerar på samma sätt.

Jag vet inte om det är en kvalitetsstämpel direkt. Men kanske. Det skulle för mig vara mycket olustigt om en separerad man inte var intresserad av och delaktig i sina barns liv. Oavsett vad jag själv känner för familjeliv så skulle jag undra vad det är för fel på snubben som inte vill vara med sina barn. Så ja, man kanske kan säga att varannanveckasförälder är ett sundhetstecken.

Och ja, min erfarenhet är densamma. Det verkar fungera bäst när två ensamstående föräldrar hookar upp. Även om jag vet att den familjekonstellationen kan vara problematisk när föräldrarna vill flytta ihop. Det kan bli många barn i ett stort åldersspann som ska rymmas i boendet.

Lång utläggning här. Men jag tror att det är enklast för TS att träffa någon som redan har barn och har förståelse för det livet hon lever.
TS kanske borde ha sökt till tv-programmet Päron i solen, där singelföräldrar tar med sina barn för att dejta andra singelföräldrar, TS får söka dit nästa år så kan hon dejta och ha lite semester på samma gång
Citera
2016-02-11, 01:58
Medlem
Klopeks avatar
Den här typen av trådar från tjejer äcklar mig bara. Hur i helvete kan en tjej ha problem att hitta en relation, oavsett om det är ren sex det handlar om eller en seriös relation?

Bli medlem på en dejtingsajt och lägga upp bilder på dig. En press kan du skita i ingen som bryr sig ändå. Oavsett om du väger 120kg eller 50kg kommer du få 100st mail från killar på bara ett par dagar, en del vill bara knulla och en del vill ha något seriöst. Om du inte har en seriös dejt inom en vecka är du mentalt handikappad eller så är du en 4-5a och söker killar som är 10or. Så enkelt är det. ALLA tjejer kan få en relation, givetvis kommer du bara få sex om du stöter på 10or. Håller du dig på din nivå status/utseendemässigt så kommer du ha en pojkvän inom några veckor.

Sedan som du sedan tidigare sagt är det inte direkt positivt att du har barn, en man vill inte ta hand om någon annan mans äckliga avkomma, bastarder till ungar är inget som lockar. Det är det enda negativa med dig men eftersom det finns sådant överskott på singelmän så finns det alltid någon som kan tänka sig att ta hand om någon annans mans avkomma.

Du vet allt detta jag skrivit stämmer men du tar på dig en offerkofta. Det är inte ett dugg synd om dig och det vet du mycket väl om.
Senast redigerad av Klopek 2016-02-11 kl. 02:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in