2016-11-21, 07:19
Medlem
Var kanske 6år gammal. Var hos några släktingar, vi satt i köket och fikade. Och ute var det världens regnoväder, åskade och blixtrade.
Min syssling kanske 14år skulle dra ur sladden till telefonen, då den plötsligt ringer. Han lyfter luren och då slår blixten ned utanför, ur telefonluren slår det då stora gnistor!!
Tur att han inte hade hunnit sätta den mot örat!!
Citera
2016-11-21, 18:45
Medlem
HighwayDelights avatar
Besökte New York för en herrans massa år sedan, tog tunnelbanan till Brooklyn, lugn och frid, och sedan helt plötsligt så kliver det på en wacko gubbe som börjar gapa om gud och att han är förlorad eller vad det nu var han predikade om, jag var bara jävligt rädd att han skulle ha en sprängladdning under tröjan eller liknande, något skönt när han klev av...
Citera
2016-11-22, 00:20
Medlem
Hade precis flyttat in i ett kollektiv med lite random typer och första helgen hade vi såklart inflyttningsfest. Allt gick smooth och vi var väl kanske 25 stycken.
Framåt småtimmarna när folk börjar röra sig hemåt blir en dåvarande roommate (vi kan kalla honom Niklas) erbjuden att ta benso tillsammans med två vänner till honom som ingen annan känner. Vi var alla då rätt färska på sånt och jag hade aldrig tidigare kommit i kontakt med något annat än weed.
Niklas full som bara den bestämmer sig i alla fall för att prova och alla andra drar hem/går och lägger sig.
Jag vaknar dagen efter och hittar en kökskniv fasthuggen i väggen. Det är små spår av blod lite varstans i lägenheten och Niklas helt livlös och okontaktbar i soffan. På hans armar är det blodiga mönster i form av kryss med inramade i fyrkanter. Såg helt surrealistisk ut och jag trodde först att det var fejkblod.

Niklas vaknade senare till helt förstörd och vill i efterhand inte prata om det som hänt. Vi fick av hans två vänner senare höra att de hade blivit skraja och dragit när han gått runt i lägenheten med kökskniven i högsta hugg och en screammask över ansiktet.

Är mest glad att det inte gick värre än vad det gick och att ingen annan kom till skada än han själv! Har ingen kontakt med Niklas idag men han verkar ha ordning på sitt liv men att ta droger har han inte slutat med.
Citera
2016-11-22, 02:28
Medlem
Smått surrealistiskt och definitivt drogfritt:

Var på nån slags marknad när jag var barn. Slutet av 70-talet och det var populärt med halvlånga vida kjolar som stannade mitt på vaden.

Jag står på en trottoar av asfalt men det är grusväg nedanför. I alla fall är det så jag minns det. Eller så stod vi på nån slags uppbyggnad, trälårar kanske?

Nedanför trottoaren står tre kvinnor. Två okända med min mor i mitten. Det pågår nån slags bil och motorcross- uppvisning. Vädret börjar bli dåligt och det liksom regnar åt lite alla möjliga håll samtidigt som solen skiner. Alla är lite småfrusna och sommarklädda.

Kvinnsen på marken kikar nån gång ned på marken där det börjar bli lite blött. Det skvätter väl lite från uppvisningen med. Men ingen flyttar på sig till att börja med.

Så går kvinnan till vänster upp till oss andra. Man ser att hon kollar lite på sina skor.

Sedan börjar det märkliga. Det flyter upp mer och mer vatten och kvar där i vattnet står min mor och en kvinna till.

Mycket märklig känsla att se vattnet bara höjas och två kvinnor som bara står där. Ser hur mors kjol flyter upp och liksom lägger sig på vattnet.

Det gick nästan upp till knäna före mor upptäcker vad som händer och skriker:

"Men jag sjunker, jag sjunker!"

Klackskor hade hon också och en av de blev kvar nere i gyttjan Den fick morfar fiska upp senare.

Hur kan man inte märka att det flyter upp vatten nästan till knäna?

Och hur kom det sig att ingen sa till dem? Vi stod alla bara och iakttog. Även tanten som flyttat på sig.

Kanske vägde värmen av vattnet på marken och vädret upp varann? Kära mor var rätt chockad själv.

Glömmer det aldrig: Jag sjunker, jag sjunker!
Citera
2016-11-22, 19:03
Medlem
knullmorfars avatar
För några veckor sedan såg jag en zigenare på restaurang som tog vinägerflaskan, drog i sig ett par klunkar och satte tillbaka den på bordet
Citera
2016-11-22, 20:18
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
[quote=Andersdamaan|59059278]Du kan ha råkat beskåda "Monster-Madde". Hon härjade runt i Bromma under 90:talet.
[quote]
detta såg ut att vara en helt normal tjej på dryga 20, var denna monster madde så pass ung och såg hon helt normal ut? Kommer inte riktigt ihåg exakt hur denna tjej såg ut ganska söt vill jag minnas, normal o det var ju därför det kom som en chock...
Citera
2016-11-22, 20:34
Medlem
Andersdamaans avatar
[quote=TjuvenFerdinand|59102490][quote=Andersdamaan|59059278]Du kan ha råkat beskåda "Monster-Madde". Hon härjade runt i Bromma under 90:talet.
Citat:
detta såg ut att vara en helt normal tjej på dryga 20, var denna monster madde så pass ung och såg hon helt normal ut? Kommer inte riktigt ihåg exakt hur denna tjej såg ut ganska söt vill jag minnas, normal o det var ju därför det kom som en chock...
Jo det borde stämma rent åldersmässigt. Hon var rätt söt också men tyvärr helt tillstökad i psyket.
Citera
2016-11-23, 19:24
Medlem
Emanuhabbs avatar
Det klart sjukaste jag varit med om, hände på 70-talet, en kväll i en studentkorridor i Uppsala.
I korridoren fanns på vänster sida 4 stycken enkelrum, på höger sida ett gemensamt kök och ett dubbelrum.
I ena änden av korridoren, vid ingången, fanns ett duschrum, i andra änden en liten vädringsbalkong. Korridoren var väl 11-12 meter lång. Vi var 6 glada gossar som bodde där, alla runt 20.

Vi hade samlats i köket för att fika, satt och slösnackade, alla var lite trötta, det var mot slutet av terminen.
Det visade sig att någon hade ett par flaskor vin hemma, någon hade starköl, några hade sprit. Vi beslöt oss för att ha en liten improviserad köksfest.
Fram på småtimmarna kom något ljushuvud på att vi skulle lira bowling i korridoren. Men inte med klot och käglor, för det hade vi ju inga, utan med en starköl och våra kroppar.

I ena änden av korridoren, framför balkongdörren, ställde vi en flaska starköl.
Sedan hällde vi en flaska schampo i en hink, fyllde den med vatten, och öste ut den på korridorgolvet för att det skulle bli halt. Det räckte inte, så vi letade fram en flaska gul såpa och nåt golvtvättmedel, sprayade ut det över golvet, och öste på några hinkar vatten till.

Därefter skulle man ta sats från duschrumsdörren, och i höjd med dörren till köket kasta sig raklång på golvet, och glida på magen fram till flaskan i andra änden av korridoren. Den som kom fram skulle få flaskan.
Där stod vi, i kallingarna, och skålade vildsint för att vi kommit på en sådan rolig sport...

Det var mycket svårare än vi trott, många försök blev det, men oftast kom man bara halvvägs, eller dunsade in i någon vägg. Fläckvis var golvet ganska torrt, så man bromsades, med röda friktionsmärken på magen. Varmt blev det också, så vi öppnade balkongdörren för att få in lite luft.
Efter ca en halvtimmes försök hade ännu ingen kommit fram, magar och knän hade fått stå ut med en hel del, men vi var så glada och fulla att det gjorde ju ingenting…

Då får en av killarna nog. Han tar sats, inte från duschrumsdörren, utan han öppnar den och tar sats från innersta väggen. Med ett dödsföraktande vrål kastar han sig iväg.

Och kommer för långt! Han dunsar i flaskan med huvudet, krossar den mot tröskeln till balkongen, får massor av skärsår på bröst och mage, glider över tröskeln ut på balkongen, kör huvudet mellan spjälorna, sliter av höger öra och fastnar med huvudet mellan spjälorna.

Hans skrik var fruktansvärda.
Vi andra stod ju vid banans början, och trodde först att han jublade över att han kommit fram, så vi hojtade och skränade att det var bra jobbat, flarran är din, snyggt genomfört, mästerligt, han borde ställa upp i OS…

Så småningom insåg vi att det var inte jubelrop som kom från killen, utan smärtvrål…
Vi klarade inte att dra loss honom, utan blev tvungna att ringa till brandkåren, som kom och sågade av en spjäla så han kom loss. Därefter fick han åka till Akademiska och få skärsåren omsedda, och örat fastsytt, för det hittade en brandman på gräset nedanför balkongen…
En representant från Stiftelsen Studentstaden kom och hälsade på dagen efter. Han var inte vänlig.
Citera
2016-11-23, 19:49
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
[quote=Andersdamaan|59102686][quote=TjuvenFerdinand|59102490]
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Du kan ha råkat beskåda "Monster-Madde". Hon härjade runt i Bromma under 90:talet.

Jo det borde stämma rent åldersmässigt. Hon var rätt söt också men tyvärr helt tillstökad i psyket.

Ja, hon gav mig iallfall ett outplånligt minne
Citera
2016-11-24, 00:25
Medlem
budadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emanuhabb

Utövade ni sporten fler gånger?
Citera
2016-11-25, 00:59
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Besökte New York för en herrans massa år sedan, tog tunnelbanan till Brooklyn, lugn och frid, och sedan helt plötsligt så kliver det på en wacko gubbe som börjar gapa om gud och att han är förlorad eller vad det nu var han predikade om, jag var bara jävligt rädd att han skulle ha en sprängladdning under tröjan eller liknande, något skönt när han klev av...

wow... vet inte riktigt vad jag ska säga. det här var verkligen "something" som man brukar säga. hur mådde du efter allt detta?
Citera
2016-11-25, 01:09
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
En äldre herre gick och letade tomburkar i papperskorgar fanns det dricka kvar så drack han upp det fräscht

Fy helvete. Jag känner en yngre kille som gör likadant. Dagen efter dricker han upp den avslagna skvätten i ölburkar och sen försöker han hålla ner det med mindre framgång. Det blir oftast en språng till toaletten på världsrekordtid så han hinner spy i toalettstolen.

Jag gillar öl men inte riktigt så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in