2016-11-25, 06:41
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Fy helvete. Jag känner en yngre kille som gör likadant. Dagen efter dricker han upp den avslagna skvätten i ölburkar och sen försöker han hålla ner det med mindre framgång. Det blir oftast en språng till toaletten på världsrekordtid så han hinner spy i toalettstolen.

Jag gillar öl men inte riktigt så mycket.

En kille på vårt område gjorde samma sak, dvs drack ur en brurk med gårdagens avslagna öl och sedan spydde direkt efteråt. Problemet visade sig vara att burken hade stått ute i anslutning till en gräsmatta och fungerat som snigelfälla under natten.
Citera
2016-11-25, 12:56
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
wow... vet inte riktigt vad jag ska säga. det här var verkligen "something" som man brukar säga. hur mådde du efter allt detta?

Jag skakade av mig det rätt snabbt, blev dock jävligt lättad när snubben klev av
Det jävligaste är att det är sant, mitt i tunnelbanan i NY en kväll eller eftermiddag eller vad det nu var, minns inte exakt.. Det som är skrämmande med folk, är att man fan aldrig vet vad de har tänkt hitta på, och med tanke på alla musslor med en förkärlek för att ge sitt liv som konfetti i tid och otid, så vet man ju fan inte.. Tänkte på julhandeln och snubben som misslyckades, Taymor Abdulwahab eller vad han nu hette...
Citera
2016-11-26, 01:44
Medlem
elgecys avatar
Satt en natt och glodde på tv när en ovanligt lång reklam för någon internationell bistånds eller välgörenhets-organisation dök upp. Kan ha varit UNHCR, kommer ej ihåg. I klippet ses iaf ett typiskt undernärt afrikanskt barn sitta i en hydda med flugor runt huvudet och leka med en... -dildo! Trodde först jag såg fel, gnuggade ögonen och vände mig om mot mitt sällskap för att säkerställa att jag verkligen såg vad jag såg och jajjemän han såg lika chockad ut som mig.

Jag har i efterhand aldrig mer sett just den scenen med dildon, och ingen av de jag berättar detta för tror mig. Synd. Bjöd på ett jävligt stort garv under stunden som varade iaf.
Citera
2016-11-26, 02:04
Medlem
DoktorDurangos avatar
Får väl fan vara från den tiden då jag arbetade som väktare, och just denna kväll skulle stänga Centrumbutiken i Hammarkullen.(trevligt, färgstarkt och progressivt område som ni ju vet). Tror detta var sommaren 2012. Rätt som det var ser jag två somalier i ungefär 18-20-årsåldern puckla skiten ur varandra mitt på torget, medan polarna står runtomkring och verkar sjukt likgiltiga inför vad som händer. Max 1 i sällskapet filmar, men resten står med händerna i fickan och ser på som statyer. Jag fann det väldigt konstigt att ingen försökte rycka in, eller ens yttrade något ord som antydde på att dom hejade på någon av parterna.

Båda grabbarna som slåss blöder kraftigt, och det fanns inte en chans att jag skulle rycka in för att försöka stoppa fighten, särskilt inte vid den tiden på den platsen med den livsfarliga konstellation av människor som figurerade på torget. I samma stund som jag kallar på förstärkning ser jag hur en av grabbarna har ett rejält övertag över den andra (var betydlig storleksskillnad på dom). Han sitter på honom och matar kraftfulla slag, och den lilla killens huvud flyger runt som en trasdockas. Så jävla obehagligt att se på, och jag tänkte att killen under kommer försvinna vilken sekund som helst, det är kört det här (paniken var brutal).

Efter att ha matat 20 + slag på den liggande killen märker jag hur killen på marken ballar ur totalt. Han är inte avsvimmad, utan har några helt demoniska spasmer och muskelryck som kan efterliknas sådana vid ett tråkigt MDMA-sneande. Helt plötsligt uppstår panik i folkmassan, och från att innan stå passiva, börjar såväl åskådarna som somaliern som matade slagen skaka tag i honom och säga något i stil med: "Mehdi, mehdi mannen svara! Lever du? Mannen skojja inte".

Jag tyckte givetvis detta var jätteskumt. För en minut sedan verkade det som att männen önskade inget annat än livet ur varandra. Pusselbitarna började dock falla samman, och jag insåg att detta nog snarare var en fight-uppgörelse inom ett kompisgäng, något som avslöjades genom att hela sällskapet var uppenbart oroliga för den liggande killens hälsa.

Nu sket jag i rim och reson, och sprang istället fram till den stora grupperingen och skulle försöka rädda kille n på marken. Han är helt körd, vi snackar vita ögon, hostande av saliv samt inhumana muskelryck. I samma veva ber jag en av grabbarna i gänget ringa ambulansen, bara för att en sekund senare märka hur kilen projektilspyr ned mina arbetsbyxor totalt. Det slutar liksom inte; det var som att en högtryckskran hade satts på. Det var läskigt och helt jävla fruktansvärt. Blod blandat med spya i hans eget ansikte, och jag kämpade dessutom duktigt med att inte spy själv. För att väcka liv i den liggande snubben lutar sig plötsligt en av somalierna i gänget ned, trycker sin mun mot hans öra och avger ett avgrundsvrål i stil med "VAAAAKNAAA". Jag knuffar bort schimpansen, och försöker torka bort sörjan som uppstått. Såväl förstärkning som ambulans anländer till sist, och jag sätter mig ett tag på bänken för att vädra det som har hänt. Hela somaliergänget gråter nu på ett sätt som kan efterliknas en kör. Alla är oroliga för deras skadade och sneade vän, och dom tröstas duktigt av såväl ambulanspersonal som polis och "nattvandrare" (vet inte, typ föräldrar och andra unga förortskillar med västar på). Ja, stämningen är surrealistisk. Polisen verkar dessutom göra minimalt för att ens upprätta en anmälan eller förhöra personer, då dom endast står och kramar dessa somalier.

Kvar sitter jag på en bänk, tillsynes obemärkt av såväl myndigheter som anlänt som av samhällsmedborgare. En kvinna kommer förbi och anmärker dessutom på hur vi väktare aldrig vågar gripa in i slagsmål. Jag kände mig som en skit helt enkelt, gick hem och duschade av skammen samt la mig med helt spärrade ögon. Helt klart det sjukaste jag varit med om såväl inom väktaryrket som livet i övrigt.

Usch.
Senast redigerad av DoktorDurango 2016-11-26 kl. 02:07.
Citera
2016-11-26, 02:12
Medlem
EghtLeggeds avatar
När jag handlat mat och kom ut från mataffären så såg jag något minnesvärt.

En flicka cyklade över en gata med en fiol på paketklämman. När hon cyklade över gatan föll fiolen av paketklämman och en bil körde direkt över fiolen .
Jag såg sedan hur hon sorgset tog upp fiolen och satte fast den på cykeln igen.

Bilen stannade inte utan bara körde iväg. Det var ingen annan förutom jag och flickan som såg vad som skedde.

Jag undrar än idag hur hennes föräldrar reagerade när de fick se hennes fiol.
Citera
2016-11-26, 02:20
Medlem
EghtLeggeds avatar
Å just det, det här är en humorsida.....
Föreställ er hennes föräldrars miner när de såg fiolen :P.
Citera
2016-11-26, 02:23
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Satt en natt och glodde på tv när en ovanligt lång reklam för någon internationell bistånds eller välgörenhets-organisation dök upp. Kan ha varit UNHCR, kommer ej ihåg. I klippet ses iaf ett typiskt undernärt afrikanskt barn sitta i en hydda med flugor runt huvudet och leka med en... -dildo! Trodde först jag såg fel, gnuggade ögonen och vände mig om mot mitt sällskap för att säkerställa att jag verkligen såg vad jag såg och jajjemän han såg lika chockad ut som mig.

Jag har i efterhand aldrig mer sett just den scenen med dildon, och ingen av de jag berättar detta för tror mig. Synd. Bjöd på ett jävligt stort garv under stunden som varade iaf.
Jag finner din historia som otrolig och påhittad. Finns inte en chans i världen att någon reklamfilm för välgörenhet skulle innehålla något sådant. MEN jag har faktiskt en något liknande historia som slavarbetande svartstäderska under mina unga år. Jag var med och städade vad jag tror var några chefers hem efter att de flyttats utomlands i arbetet eller något sådant. När jag ändå skulle städa och plocka undan kunde jag inte låta bli att kolla på några kort som var lösa. De föreställde bland annat en asiatisk kvinna i underkläder som poserade mindre glatt och inte särskilt sexigt (porrunderkläder i svart och kornblått) och sedan lite äldre bilder (kanske 80-tal) inuti i afrikanska hyddor där kvinnor satt och ammade barn. Det märkliga var att insidan av väggarna var tapetserade med grovporr Mycket konstigt för mitt unga jag att hitta och jag vill minnas att bilderna var omkring sent 70-tal iom dålig kvalité som färg men jag har för mig att porren var mycket ner elegant då än skiten som användes som tapeter. Minnet är något dåligt men det kan ha rört sig om polaroid bilder,kanske ser de snabbt äldre ut. Jag vet inte. Asiatiskan såg iaf ut som 90-tal. Jag har jävligt svårt för gnäll från afrikaner men sådant får mig att tänka att det nog allt förekommit väldigt mycket sexuell exponering av uttråkade vita som "turistat". Stackars barn som växer upp i sådan miljö, en blandning mellan bordell och urbefolkning typ. Vidrigt vad människor med pengar gör mot dem utan. (Fanns kontopapper med ett par hundra tusen som låg slängda i lyan) Jag har alltid sätt en heder i att inte stjäla av privatpersoner (snattade förr liksom man kunde ta något olovligt hemma när man var riktigt jävlig) men jag blev så sugen på den bärbara som dumpats iom att jag var fattig själv och alltid önskat något att skriva på och det var typ värsta lyxattribut för mig 😂. Jag avstod men såg dem som mindervärdiga och tog ändå därför en flagga med Bob Marley med mig därifrån. Men min syrra gav bort den till någon kompis i sina tonår. Annars hade jag haft den kvar än idag.
Senast redigerad av Trashtextat 2016-11-26 kl. 02:33.
Citera
2016-11-26, 21:19
Medlem
Brewcifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Du kan ha råkat beskåda "Monster-Madde". Hon härjade runt i Bromma under 90:talet.
Hon hade förutom ett väldigt vrickat psyke även en förkärlek till olika kroppsvätskor. Hon skar bla upp sår på armarna och sörplade sedan i sig blodet som trängde fram, kissade på golvet i tunnelbanevagnarna för att sedan leka runt i det, smetade blod på butiksfönster osv.

Hon hade klippkort till Beckis psykosavdelning när det begav sig och det var egentligen väldigt synd om tjejen då hon tydligen hade blivit sexuellt utnyttjad av så gott som hela sin familj under uppväxten och det var därför som hon hade blivit så vriden i psyket. Madde fick ett sorgligt slut då hon tog livet av sig genom att skära upp sina handleder i badkaret. En kompis till mig bodde granne med henne och såg när ambulansen kom och hämtade henne. 90:talets psykiatrireform har mycket blod på sitt samvete.

Väldig sorgligt!
Påminner mig om en annan original fast från borås.
Citera
2016-11-28, 18:08
Medlem
Inte det sjukaste kanske, men lite udda ändå. Var ute och promenerade idag och gick förbi en liten sopfylld gräsplätt som låg inträngd mellan husen. Mitt bland skräpet stod en stor bur (typ hönsbur, kanske 2x2x2m) och i den satt två små barn instängda. Såg väldigt märkligt ut, men barnen vinkade och var glada, och jag antar att det var föräldrarnas sätt att låta barnen få leka utomhus utan att bli överkörda i den galna trafiken.
Citera
2016-11-29, 00:51
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelivingrose
Inte det sjukaste kanske, men lite udda ändå. Var ute och promenerade idag och gick förbi en liten sopfylld gräsplätt som låg inträngd mellan husen. Mitt bland skräpet stod en stor bur (typ hönsbur, kanske 2x2x2m) och i den satt två små barn instängda. Såg väldigt märkligt ut, men barnen vinkade och var glada, och jag antar att det var föräldrarnas sätt att låta barnen få leka utomhus utan att bli överkörda i den galna trafiken.

Var bor du? Jag fick en känsla av att något sådant här bara kan hända i USA.
Citera
2016-11-29, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Var bor du? Jag fick en känsla av att något sådant här bara kan hända i USA.

Helt rätt att det inte handlar om Sverige. Dock inte Usa, utan Kambodja. Här kan allt hända!
Citera
2016-11-30, 01:48
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelivingrose
Helt rätt att det inte handlar om Sverige. Dock inte Usa, utan Kambodja. Här kan allt hända!

Okej, hehe Kambodja är nog lite mer extremt än USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in