2016-07-25, 15:49
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallas
Mycket bra skrivet. Du skulle bli författare. Tänk bara på att ultrarapid=snabbt, slowmotion=sakta

Ultrarapid som det används i svenska är detsamma som slowmotion. Det kommer av att kameran spelar in i "ultrarapid" varpå själva filmen blir slowmotion.
Citera
2016-07-25, 19:00
Medlem
christallqhulaaas avatar
såg en berusad kvinna bajsa utanför fönstret där jag bodde mitt på gatan helt öppet.

på solna t bane station en kuf som slängde ned bröd på spåret och sedan hoppade ned och hämtade det, väldigt underligt.
Senast redigerad av christallqhulaaa 2016-07-25 kl. 19:05.
Citera
2016-07-25, 21:13
Medlem
Scapulas avatar
Citat:
Mycket bra skrivet. Du skulle bli författare. Tänk bara på att ultrarapid=snabbt, slowmotion=sakta

Jag såg en gubbe komma springandes i stan enbart iförd gummistövlar. Han var inte jagad och sprang inte efter någonting, en gubbe i 60-årsåldern. Jag har ingen aning ifall det var ett vad eller vad det handlade om, tycks förbli ett olöst mysterium.
Citera
2016-07-25, 22:32
Bannlyst
Idag satt en korpulent, alkoholiserad herre bakom mig på bussen. Iklädd jeansväst med ett hårsvall som inte har sett schampo på år och dar. Mannen orerade högt om tio gram metamfetamin och skanderade ut " i died for your lifestyle". Det hela pågick hela bussresan till slutdestinationen och gamla tanter och vanliga människor skruvade på sig obekvämt.

Samma buss för två år sedan. Sitter mitt emot en tjej som var klädd som en riktig vänsterfeminist. In kliver en kille i 25 års åldern. Iklädd shorts, en öppen och smutsig ryggsäck samt tofflor. Han betedde sig stissigt och var märkbart påtänd på amfetamin. Han satte sig breve tjejen och fräste ur sig " jag måste få knulla, måste få slicka fitta " Jag var chockad och samtidigt lite fascinerad. Tjejen såg dock inte lika glad ut utan reste sig och gick längre fram i bussen. Killen klev av stationen efter, spelandes luftpiano.
Citera
2016-07-25, 23:33
Medlem
TatueradeSnutkukars avatar
Kanske inte det sjukaste men sjukt nog.

Hängde på en ölpub i Prag för längesedan då det kom in en stammisgubbe i 60-årsåldern - i linne och kalsonger (långa, hängiga, vita). Drack lugnt några öl och drog lite gags med de andra stammisarna.
Citera
2016-07-26, 00:58
Medlem
Zaaphs avatar
Definitivt inte det sjukaste men i detta ögonblick befinner jag mig på en full ybuss, påväg nedför Norrlandskusten, med Emmabodafestivalen som mål.

Framför mig sitter en underlig duo. Man och kvinna i 55-60års åldern. Mannen är propert klädd och kvinnan ser lite ut som en alkad jazzfantast. När jag gick på bussen frågade jag bägge ifall jag kunde sitta bredvid dem och fick till min häpnad två bestämda nej. Istället anvisades jag en annan plats av kvinnan, som dock konstaterade att "det är spya där". Hon visade sedan på en obetydlig vit fläck på det lilla bordet, men jag är inte kräsmagad.

Då bussen börjar fyllas på bestämmer sig duon för att flytta ihop. Under tio minuter småfnittrar de och pussas. Samvaron går sedan över i ett raljerande kring dagens ungdoms beroende av mobil teknik. Bland annat avhandlas snapchat.

Då gör mannen ett ödestigert misstag. Ur sin ficka tar han fram... En mobil!
Kvinnan blir vansinnig. "Du är fan en 60årig gubbe!" skriker hon och försöker slå mobilen ur handen på mannen. Han håller ett fast tag om mobilen och stoppar tillbaka den i fickan. Så en halv minut senare händer det igen: Han tar upp mobilen! Kvinnan får ytterligare ett utbrott och börjar slå och dra i mannen.

Detta upprepar sig sedan fem-sex gånger inom loppet av lika många minuter. Då jag känner att jag ogillar dem och att de gott kan få slå lite vett i varandra (är definitivt kvinnan som är initiativtagare dock) låter jag det fortgå. Så gör också den proppfulla bussen och de två ybusschaufförerna. Folk tittar sig dock om med lika delar irritation och oro.

Till sist säger jag, lugnt och tydligt, att de får byta plats om de inte kan hantera att sitta bredvid varandra. Detta får faktiskt kvinnan att be om ursäkt och ett spänt lugn sänker sig i bussen.

Tre timmar senare har kvinnan angripit mannen kanske fyra gånger till, till synes pga hans beskedliga sovposition, lutad mot fönstret. Så länge det inte blir högljutt sitter jag som tyst och förundrad observatör...
Citera
2016-07-26, 01:11
Medlem
corsair556s avatar
Kanske inte det mest speciella men ändå en rätt kul händelse.

Bråvalla 2013, har precis anlänt, har parkerat bilen och går mot campingens ingång med mina och några polares plattor öl.
På väg in mot ingången möter vi en aspackad kille, kan inte ha varit mer än 16-17 år.
Han stannar framför oss och kollar på oss, sen på ölen. Det hela tar ca 5-10 sekunder, sedan lutar han sig låååååångsamt framåt som om han skulle välta men lyckas hålla balansen och tar fram sin hand och säger: "Erik". Och hälsar bestämt på mig och min polare samtidigt som han försöker hålla balansen.

Sedan slöddrar han fram : "kan man få en bärs eller?"
(det skall tilläggas att klockan är runt 14-15)

Jag svarar "Njaaa detta är vår öl, och du verkar ha det rätt bra du!"
"Erik" rycker på axlarna vänder sig om och börjar följa folkströmmen och vinglar mot ingången.

Då ser jag han pojken har 2 st 33cl ölburkar i sina bakfickor på byxorna.

Då blev det helt plötslig jätteroligt. Han fortsatte följa oss och be på mer öl tills vi kom till ingången. Tror han hälsade på alla 3-4 gånger

Ingen aning om vad som hände med honom sen. Tror han inte kom in på campingen igen iallafall haha!
Citera
2016-07-26, 09:41
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corsair556
Kanske inte det mest speciella men ändå en rätt kul händelse.

Bråvalla 2013, har precis anlänt, har parkerat bilen och går mot campingens ingång med mina och några polares plattor öl.
På väg in mot ingången möter vi en aspackad kille, kan inte ha varit mer än 16-17 år.
Han stannar framför oss och kollar på oss, sen på ölen. Det hela tar ca 5-10 sekunder, sedan lutar han sig låååååångsamt framåt som om han skulle välta men lyckas hålla balansen och tar fram sin hand och säger: "Erik". Och hälsar bestämt på mig och min polare samtidigt som han försöker hålla balansen.

Sedan slöddrar han fram : "kan man få en bärs eller?"
(det skall tilläggas att klockan är runt 14-15)

Jag svarar "Njaaa detta är vår öl, och du verkar ha det rätt bra du!"
"Erik" rycker på axlarna vänder sig om och börjar följa folkströmmen och vinglar mot ingången.

Då ser jag han pojken har 2 st 33cl ölburkar i sina bakfickor på byxorna.

Då blev det helt plötslig jätteroligt. Han fortsatte följa oss och be på mer öl tills vi kom till ingången. Tror han hälsade på alla 3-4 gånger

Ingen aning om vad som hände med honom sen. Tror han inte kom in på campingen igen iallafall haha!
https://www.youtube.com/watch?v=DjWUKTS5yuQ#t=1m09
Citera
2016-07-26, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Ultrarapid som det används i svenska är detsamma som slowmotion. Det kommer av att kameran spelar in i "ultrarapid" varpå själva filmen blir slowmotion.
Första meningen fel. Andra helt rätt.
Citera
2016-07-26, 10:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Första meningen fel. Andra helt rätt.

'Det går i ultrarapid' tror jag nog 95% av svenskarna uppfattar som att det går långsamt.
Citera
2016-07-26, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaaph
Definitivt inte det sjukaste men i detta ögonblick befinner jag mig på en full ybuss, påväg nedför Norrlandskusten, med Emmabodafestivalen som mål.

Framför mig sitter en underlig duo. Man och kvinna i 55-60års åldern. Mannen är propert klädd och kvinnan ser lite ut som en alkad jazzfantast. När jag gick på bussen frågade jag bägge ifall jag kunde sitta bredvid dem och fick till min häpnad två bestämda nej. Istället anvisades jag en annan plats av kvinnan, som dock konstaterade att "det är spya där". Hon visade sedan på en obetydlig vit fläck på det lilla bordet, men jag är inte kräsmagad.

Då bussen börjar fyllas på bestämmer sig duon för att flytta ihop. Under tio minuter småfnittrar de och pussas. Samvaron går sedan över i ett raljerande kring dagens ungdoms beroende av mobil teknik. Bland annat avhandlas snapchat.

Då gör mannen ett ödestigert misstag. Ur sin ficka tar han fram... En mobil!
Kvinnan blir vansinnig. "Du är fan en 60årig gubbe!" skriker hon och försöker slå mobilen ur handen på mannen. Han håller ett fast tag om mobilen och stoppar tillbaka den i fickan. Så en halv minut senare händer det igen: Han tar upp mobilen! Kvinnan får ytterligare ett utbrott och börjar slå och dra i mannen.

Detta upprepar sig sedan fem-sex gånger inom loppet av lika många minuter. Då jag känner att jag ogillar dem och att de gott kan få slå lite vett i varandra (är definitivt kvinnan som är initiativtagare dock) låter jag det fortgå. Så gör också den proppfulla bussen och de två ybusschaufförerna. Folk tittar sig dock om med lika delar irritation och oro.

Till sist säger jag, lugnt och tydligt, att de får byta plats om de inte kan hantera att sitta bredvid varandra. Detta får faktiskt kvinnan att be om ursäkt och ett spänt lugn sänker sig i bussen.

Tre timmar senare har kvinnan angripit mannen kanske fyra gånger till, till synes pga hans beskedliga sovposition, lutad mot fönstret. Så länge det inte blir högljutt sitter jag som tyst och förundrad observatör...

Kul historia. Du får dock ursäkta min okunnighet och förklara vad en "ybuss" är. Jag har aldrig hört ordet förut.
Citera
2016-07-26, 12:57
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Kul historia. Du får dock ursäkta min okunnighet och förklara vad en "ybuss" är. Jag har aldrig hört ordet förut.

En buss som körs av detta företaget får man anta: https://www.ybuss.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in