2017-07-20, 15:22
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du "lånade" en telefon av en tjej som du i din tur hade raggat upp? Svartsjuka eller bara rent kontrollbehov? Sexdejting tycks förresten vara ditt gebit här i livet så det skramlar tomt när du försöker uttrycka dina åsikter angående sexistiska svins sexinbjudningar?

Hur vet du att din tillfälliga "Tinderdejt" inte haft långa sexkonversationer med olika män tidigare som sen blev förbannade när dom blev blåsta på konfekten, möjligheten finns ju faktiskt din dejt helt plötsligt slutade svara när det dök upp något ännu intressantare på köttmarknaden?

Men ok för att återgå till damen ifråga som ägnar så mycket tid och näthat, sexuella trakasserier och raggande män, det som är mest förvånande med trådens TOPIC är hur hon orkar lägga ner så mycket tid på att chatta och rent ut sagt rätt ofta provocera folk? Hur hinner hon? Man kan nästan tro att det det hela blivit lite av en fetisch för henne?

Nej, mer att hon var inne på min och jag på hennes. Så jag skulle väl snarare kalla det raka motsatsen till svartsjuka eller kontrollbehov, mer avsaknaden av det.
Nej, gissar att du varit inne i min tråd men om du läser och räknar lite så inser du nog att sex inte är vad jag är ute efter.

Nu förstår jag inte riktigt vad du svarar på. Det var nya matchningar som från ingenstans kom med sexuella trakasserier.
Och vadå blåsta på konfekten? En förutsättning för att ha sex med en tjej är väl ändå att träffa henne? Onödigt att börja i den ändan, höjer svårighetsgraden monumentalt.

Jag tror att hon tycker att det är så pass viktigt att hon är beredd att offra den tiden för det.
Citera
2017-07-20, 15:38
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag vet att hon har en tipsmail, vilket så klart gör det ännu troligare att en del av det är påhitt och en del rena troll.

Sen så pratar i alla fall jag i första hand om det hon säger sig råka ut för utanför internet. Att kvinnor blir trakasserade på internet i stor utsträckning är liksom inget jag säger emot. Sen kan jag ju tycka att i en hook up-app som Tinder så får man helt enkelt räkna med att få meddelanden av sexuell karaktär.

Ja just ja, om något fan typ tycker att det är lite liv på instakontot och sitter och dikterar ihop grejer. Det är ju inte ett helt orimligt scenario, kan säkert ha hänt. Känt ganska ambitiöst dock, eftersom det är så lätt att få autentiskt material.

Jag vet inte exakt hur Linnea beskrivit att det sker ute i vardagen, men jag vet att mitt ex t ex blev utsatt för sådant endel. Bl a när vi hade bråkat och hon gick 20m framför mig (på väg till tåget) så kom det en kille mot henne och tog henne rakt på fittan. Då väntade hon in mig och berättade om det. Dock hade vi fullt med väskor och bråttom så jag blev galen för att jag inte fick möjlighet att konfrontera honom. Och hon hade blivit utsatt för flera sådana liknande situationer tidigare också.

Jag vet inte, jag tycker ändå att man ska bete sig oavsett var man befinner sig, även om det är krogen eller Tinder. Bara för att personerna kanske är intresserade av varandra så behöver man ju inte bete sig som ett svin. Det är ju också anledningen till den första tjejen som jag refererar till också ganska snabbt tog bort sin Tinder, för att hon helt enkelt inte orkade vara där när hon kunde få sådana meddelanden. Hon blev helt enkelt ledsen av dem.
Citera
2017-07-20, 15:42
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Jag vet inte exakt hur Linnea beskrivit att det sker ute i vardagen, men jag vet att mitt ex t ex blev utsatt för sådant endel. Bl a när vi hade bråkat och hon gick 20m framför mig (på väg till tåget) så kom det en kille mot henne och tog henne rakt på fittan. Då väntade hon in mig och berättade om det. Dock hade vi fullt med väskor och bråttom så jag blev galen för att jag inte fick möjlighet att konfrontera honom. Och hon hade blivit utsatt för flera sådana liknande situationer tidigare också.
Det är klart att sånt händer men det verkar hända Linnea mer än andra. Hon har trots allt i stort sett dagligen blivit trakasserad sen hon var 11.

Citat:
Jag vet inte, jag tycker ändå att man ska bete sig oavsett var man befinner sig, även om det är krogen eller Tinder. Bara för att personerna kanske är intresserade av varandra så behöver man ju inte bete sig som ett svin. Det är ju också anledningen till den första tjejen som jag refererar till också ganska snabbt tog bort sin Tinder, för att hon helt enkelt inte orkade vara där när hon kunde få sådana meddelanden. Hon blev helt enkelt ledsen av dem.
Det säger jag absolut inget om.
Citera
2017-07-20, 15:48
Medlem
Läste en artikel om en annan kvinna (som är snyggare än Linnéa) som också är en handbollspelare och hon får inte utstå i närheten av lika mycket trakasserier som Linnéa påstår att hon blir utsatt för.
Vill gärna läsa om flera kvinnliga (och givetvis snygga) handbollspelare och om de får utstå lika mycket skit som Linnéa.
Stör mig inte så mycket på att Linnéa har detta som tidsfördriv. Men jag ser rött när en lögnerska ska få fördelar som att bli en kolumnist (?) och får fortsätta att sprida sina lögner.

//Siegestor
Citera
2017-07-20, 17:25
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Läste en artikel om en annan kvinna (som är snyggare än Linnéa) som också är en handbollspelare och hon får inte utstå i närheten av lika mycket trakasserier som Linnéa påstår att hon blir utsatt för.
Vill gärna läsa om flera kvinnliga (och givetvis snygga) handbollspelare och om de får utstå lika mycket skit som Linnéa.
Stör mig inte så mycket på att Linnéa har detta som tidsfördriv. Men jag ser rött när en lögnerska ska få fördelar som att bli en kolumnist (?) och får fortsätta att sprida sina lögner.

//Siegestor

Vem då? Vad för artikel?
Citera
2017-07-20, 18:25
Medlem
Mooons avatar
Jag kommer ihåg en artikel jag läste, kan tyvärr inte hitta den nu men den handlade om en annan idrottstjej som också fick mycket skit i sina sociala medier. Vad hon gjorde var att plocka bort sig från dem, hon orkade inte kämpa mot sextrakasserier, dic-picks, sunkiga kommentarer, hot. Det är kanske den artikeln Siegestor har läst men som vanligt, haft lite otur när han tänkte.

Citat:
Vem då? Vad för artikel?
Citera
2017-07-20, 19:27
Medlem
Citat:
Vem då? Vad för artikel?

Tror det var ca ett halvår tillbaka som jag läste den. Dansk tidning (givetvis något som svensk media inte skriver om).
Har letat men inte hittat den ännu. När man skriver kvinnlig handbollsspelare och näthat så får jag bara upp en massa artiklar med Linnéa.
Får fortsätta leta senare ikväll och posta länken om jag hittar den.

Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Jag kommer ihåg en artikel jag läste, kan tyvärr inte hitta den nu men den handlade om en annan idrottstjej som också fick mycket skit i sina sociala medier. Vad hon gjorde var att plocka bort sig från dem, hon orkade inte kämpa mot sextrakasserier, dic-picks, sunkiga kommentarer, hot. Det är kanske den artikeln Siegestor har läst men som vanligt, haft lite otur när han tänkte.

Kan du sluta trolla nu? Du börjar bli jobbig med ditt skitsnack i varenda tråd.

//Siegestor
Citera
2017-07-21, 11:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Både du och Siegestor kan ha rätt men ni bör visa upp era källor, en annan aspekt på det hela är det helt orimliga i hennes olika påståenden, förut så var hon en totalt okänd idrottstjej för den stora breda massan och frågan är hur alla näthatare och sextrakasserande knäppskallar i verkliga livet fick korn på henne och ägnade en sådan intensiv uppmärksamhet åt just henne INNAN hon började bli omskriven och rikskänd i media som någon sorts kvinnlig fantomen som nitar skurkarna med ett "dödskallemärke" på hakan?
Citera
2017-07-21, 12:27
Medlem
Mooons avatar
"Mountainbike-cyklisten Jenny Rissveds, som vann OS-guld 2016, valde nyligen att stänga sin blogg sedan den fyllts av sexistiska kommentarer". http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/8dn9r/skickar-penisbilder-och-valdtaktsfilmer

Nu spelade Linnea handboll sedan många år och blev uppmärksam genom detta. Det är konstigt att ni som skriver här och så kraftigt förnekar att detta händer eller att Linnea och andra kvinnor får skylla sig själva och att dessa trakasserier inte är något att bry sig om. Det är bra att hon lyfter frågan och att det uppmärksammas så folk förstår att det händer och att det är vidrigt att få sådana meddelanden.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Både du och Siegestor kan ha rätt men ni bör visa upp era källor, en annan aspekt på det hela är det helt orimliga i hennes olika påståenden, förut så var hon en totalt okänd idrottstjej för den stora breda massan och frågan är hur alla näthatare och sextrakasserande knäppskallar i verkliga livet fick korn på henne och ägnade en sådan intensiv uppmärksamhet åt just henne INNAN hon började bli omskriven och rikskänd i media som någon sorts kvinnlig fantomen som nitar skurkarna med ett "dödskallemärke" på hakan?
Citera
2017-07-21, 13:22
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
"Mountainbike-cyklisten Jenny Rissveds, som vann OS-guld 2016, valde nyligen att stänga sin blogg sedan den fyllts av sexistiska kommentarer". http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/8dn9r/skickar-penisbilder-och-valdtaktsfilmer

Nu spelade Linnea handboll sedan många år och blev uppmärksam genom detta. Det är konstigt att ni som skriver här och så kraftigt förnekar att detta händer eller att Linnea och andra kvinnor får skylla sig själva och att dessa trakasserier inte är något att bry sig om. Det är bra att hon lyfter frågan och att det uppmärksammas så folk förstår att det händer och att det är vidrigt att få sådana meddelanden.
Jag instämmer. Hon är modig som lyfter fram problemet.
Citera
2017-07-21, 13:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Men vad gick dom där sexistiska kommentarerna ut på i fallet med den kvinnliga cyklisten? För vissa kvinnor räcker det med om fel man raggar på dom eller fäller kommentarer om deras utseende för att det ska räknas som ofredande och "sexism"

Och vem har skickat filmade våldtäkter till handbollsspelaren? Har väldigt svårt att tänka mig att någon skickar filmer som utgör bevis för våldtäkt? Enligt vissa feminister så är porr filmade våldtäkter, man kan börja misstänka att det finns killar och män som istället skickat porrklipp till handbollsspelaren och det är ju inte ok på nåt sätt men eftersom hon helt uppenbart skarvar och förvränger fakta i fallet med priset från svenska FN-förbundet (inte riktiga FN) så går det att dra en fullt rimlig slutsats att hon tycks fila lite på sanningen både här och där, dvs hon överdriver saker och ting för att få mer uppmärksamhet?
Citera
2017-07-21, 13:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Jag instämmer. Hon är modig som lyfter fram problemet.

Hon är inte mer modig än alla de skribenter och journalister som försöker lyfta fram problemet med det organiserade tiggeriet och alla de ofredanden som i princip hela Sveriges befolkning råkar ut för lite då och då, det är inte ok att att behöva mötas av aggressivt tiggeri och bluffmakare som både byter tiggarskyltar med varandra vid avlösning eller som helt enkelt sysslar med avancerat bedrägeri där dom påstår att dom är dövstumma eller vill växla pengar och liknande bluffmetoder såvida dom inte rycker pantkassarna ur händerna på barn och pensionärer.

Det vore bra och viktigt om handbollsspelaren också kunde uppmärksamma allt detta, att lämna människoavföring i barnens lekparker och lekstugor är väl ändå så lågt man kan sjunka som människa?

Allt handlar inte bara om vissa kvinnors utsatta situation på nätet, det finns andra problem att ta itu med och handbollsspelaren borde kunna göra en insats här och fokusera på detta för nu vet alla att hon inte gillar eller tolererar sexister och knäppskallar på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in