2017-07-21, 15:06
Medlem
Mooons avatar
Ja, varför ska du/man göra det? Och nu snackar vi inte dejting-appar utan vanliga sociala medier.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men vad gick dom där sexistiska kommentarerna ut på i fallet med den kvinnliga cyklisten? För vissa kvinnor räcker det med om fel man raggar på dom eller fäller kommentarer om deras utseende för att det ska räknas som ofredande och "sexism"

Och vem har skickat filmade våldtäkter till handbollsspelaren? Har väldigt svårt att tänka mig att någon skickar filmer som utgör bevis för våldtäkt? Enligt vissa feminister så är porr filmade våldtäkter, man kan börja misstänka att det finns killar och män som istället skickat porrklipp till handbollsspelaren och det är ju inte ok på nåt sätt men eftersom hon helt uppenbart skarvar och förvränger fakta i fallet med priset från svenska FN-förbundet (inte riktiga FN) så går det att dra en fullt rimlig slutsats att hon tycks fila lite på sanningen både här och där, dvs hon överdriver saker och ting för att få mer uppmärksamhet?
Citera
2017-07-22, 10:06
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
En sak måste en förvirrad irriterad feminist som du förstå, flashback är fortfarande ett forum för yttrandefrihet och du kan ju inte gärna börja hänga läpp så fort du får mothugg i en debatt. Du resonerar väldigt korkat nu och ditt motiv att närvara i tråden tycks mest vara att kasta skit på killar och män i sann "Linnea-anda"

Varför måste man vara feminist för att tycka Linnéa gör en bra insats för oss tjejer? Vad är det för grabbiga fördomar du har? Jag är definitivt inte feminist för att jag tar mej min demokratiska rättighet att ha en åsikt om någon precis som du.

Du kan fortfarande inte komma från att damen ifråga har skapat sig en "media-karriär" genom att försöka framstå som någon sorts superhjälte i tajta trikåer som slår verbal knockout på alla killar och män som raggar på nätet (tex den "äldre mannen" som raggade på henne ), den enda anledningen till att denna tjej (25 år gammal) fortsätter att tjata om ämnet ifråga är att det genererar väldigt mycket uppmärksamhet och du kan ju knappast komma här och kräva att hon ska slippa kritik när folk helt uppenbart ifrågasätter rätt mycket av det hon spottar ur sig.

Hon ljuger ju också om priset från FN när det i själva verket är ett pris från svenska FN-förbundet, eftersom det är lätt att skarva om detta så kan man verkligen fråga sig vad mer hon skarvar om? Du kan inte heller heller kräva att kvinnor ska sättas i någon skyddad verkstad och helt slippa kritik bara för att dom råkar vara kvinnor. Läs de andra trådarna här på FB om diverse "kändismän" eller mediafigurer så är skribenterna ofta enormt mycket hårdare i sin kritik av dessa.

Varför måste man vara feminist för att tycka Linnéa gör en bra insats för oss tjejer? Vad är det för grabbiga fördomar du har? Jag är definitivt inte feminist för att jag tar mej min demokratiska rättighet att ha en åsikt om någon känd person precis som du.

Och vad priset beträffar vad då? Om det var från FN-förbundet var det väl inte sämre? Du kan skriva hur mycket negativt som helst. Ju mer skit du skriver ju fastare blir jag in min positiva övertygelse om en tjej som verkligen vågar sticka ut och säga ifrån.
Citera
2017-07-24, 00:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Och vad priset beträffar vad då? Om det var från FN-förbundet var det väl inte sämre?

Jo det är sämre och har inte alls samma tyngd som ett riktigt pris från FN. Man får vissa "Refaat-vibbar"

Jämför själv:

https://sv.wikipedia.org/wiki/FN:s_pris_f%C3%B6r_m%C3%A4nskliga_r%C3%A4ttigheter

Med detta:

Citera
2017-07-24, 08:45
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Jo det är sämre och har inte alls samma tyngd som ett riktigt pris från FN. Man får vissa "Refaat-vibbar"

Jämför själv:

https://sv.wikipedia.org/wiki/FN:s_pris_f%C3%B6r_m%C3%A4nskliga_r%C3%A4ttigheter

Med detta:

Tack för länken till FN förbundet. Nu fick jag också se den välförtjänta motiveringen.

Linnéa Claeson har med mod reagerat och agerat öppet mot hot och kränkningar på nätet, och därigenom synliggjort en skrämmande verklighet som många möter. Linnéa har, genom ett engagemang som spridit sig som ringar på vattnet i breda folklager, bemött sexuella trakasserier med en blandning av humor och allvar. Linnéa lyfter också på ett förtjänstfullt sätt fram dessa viktiga frågor i traditionella medier.”
Citera
2017-07-25, 00:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Tack för länken till FN förbundet. Nu fick jag också se den välförtjänta motiveringen.

Och du har inga invändningar mot att hon låtsas att det är riktiga FN som hon fått ett pris av?

Kan inte detta tyda på:

1. En allmän omedvetenhet om vad svenska FN-förbundet är för någonting?

2. Att hon ljuger medvetet för att framhäva sig själv och sin betydelse?

3. Att hon helt enkelt inte förstår skillnaden mellan FN och svenska FN-förbundet?

4. Att hon körde en fuling a la Refaat i hopp om att bluffen inte skulle upptäckas?

Vi kan också ställa oss frågan om hur mycket mer hon skarvar om men du tycks inte vara intresserad av någon anledning utan hyllar henne helt okritiskt?
Citera
2017-07-25, 09:13
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Och du har inga invändningar mot att hon låtsas att det är riktiga FN som hon fått ett pris av?

Kan inte detta tyda på:

1. En allmän omedvetenhet om vad svenska FN-förbundet är för någonting?

2. Att hon ljuger medvetet för att framhäva sig själv och sin betydelse?

3. Att hon helt enkelt inte förstår skillnaden mellan FN och svenska FN-förbundet?

4. Att hon körde en fuling a la Refaat i hopp om att bluffen inte skulle upptäckas?

Vi kan också ställa oss frågan om hur mycket mer hon skarvar om men du tycks inte vara intresserad av någon anledning utan hyllar henne helt okritiskt?

FN förbundets uppskattning är ju heller inte fy skam. Sunda förnuftet säger att om hon ljugit och skarvat som hon beskylls för av vissa skulle hon ganska snart avslöjats och inte fått en så framträdande roll medialt som hon har och knappast fått offentligt erkännande. De hypoteser som radas upp för att misstänkliggöra henne faller platt till marken.
Citera
2017-07-25, 17:18
Medlem
Citat:
FN förbundets uppskattning är ju heller inte fy skam. Sunda förnuftet säger att om hon ljugit och skarvat som hon beskylls för av vissa skulle hon ganska snart avslöjats och inte fått en så framträdande roll medialt som hon har och knappast fått offentligt erkännande. De hypoteser som radas upp för att misstänkliggöra henne faller platt till marken.

"Sunda förnuftet"? Vad grundar du det på? Menar du att det finns journalister som kritiskt granskar hennes "tillvägagångssätt"?

Det är alltså inte 100% ryggdunk utan det finns kritiska röster? (Utöver flashback alltså).
Citera
2017-07-25, 21:43
Medlem
Älskar Linnéa och stöder henne 100%.
Dags att gubbslem/sexister och vanliga douchebags får lite knäppar på näsan. Tog några tusen år men äntligen får vi män smaka lite på vår egen medicin.
Cry me a river småpöjkar.
Citera
2017-07-27, 09:29
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianna-agron
"Sunda förnuftet"? Vad grundar du det på? Menar du att det finns journalister som kritiskt granskar hennes "tillvägagångssätt"?

Det är alltså inte 100% ryggdunk utan det finns kritiska röster? (Utöver flashback alltså).

Nej det vet jag väl att inte alla gillar Linnéa och hennes agerande på media. Om någon har mod att sticka ut blir han/hon inte så sällan ifrågasatt. Om hon inte skulle blivit ifrågasatt hade jag verkligen undrat och kanske inte varit så benägen att ge henne min sympati.
Citera
2017-07-28, 01:50
Medlem
Har hon nånsin lagt upp ngt bevis för att hon verkligen får såna där mess mm??
Allt verkar vara rätt fejkat.
Citera
2017-07-28, 10:11
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotYetNotYet
Har hon nånsin lagt upp ngt bevis för att hon verkligen får såna där mess mm??
Allt verkar vara rätt fejkat.

Hon har citerat några och jag har som tjej ingen anledning att betvivla att det är verklighet och inte fejk.

Jag har också fast inte i samma omfattning som hon få ta emot både det ena och det andra på SMS och övriga sociala medier.
Citera
2017-07-29, 07:07
Medlem
Parallaxs avatar
Visst har väl de postade skärmdumparna med trakasserier minskat väldigt mycket det senaste? Kan väl aldrig ha med ytterligare etablering (mer föreläsningar, sommarprat mm) för fröken Claesson? Kan inte hjälpa Manuel Knight-vibbarn här alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in