2017-07-19, 22:11
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Är väl inte så konstigt att hon är ansatt. Jag är äldre och betydligt fulare men har ändå kukar i inkorgen på ständig basis. Det är en maktdemonstration och inte bara att killar är kåta

Å andra sidan så ber ju du om det - genom att ständigt fläka ut dig med lättklädda bilder till höger och vänster tillochmed på fucking djävla Flashback av alla ställen.

Alltså nej - det gör det inte okej för folk att hota, trakassera eller skicka kukbilder såsom du och Linnea påstår att så sker. Men för helvete. Går man in i en tigerbur med ett helt knippe fläskkotletter hängandes runt halsen, så finns risken att man blir biten. Därför har inte tigerskötarna en massa köttstycken hängande på kroppen när de skall hantera tigrarna.

Och eftersom du glatt viker ut dig på Puma Swede-nivå även på ett anonymt forum och eftersom du ständigt måste visa upp dig så sexig som möjligt, och överdriva din sexighet - så lockar du helt enkelt till dig karlar som inte kan bete sig... Orsak och verkan.
Citera
2017-07-19, 22:18
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Å andra sidan så ber ju du om det - genom att ständigt fläka ut dig med lättklädda bilder till höger och vänster tillochmed på fucking djävla Flashback av alla ställen.

Alltså nej - det gör det inte okej för folk att hota, trakassera eller skicka kukbilder såsom du och Linnea påstår att så sker. Men för helvete. Går man in i en tigerbur med ett helt knippe fläskkotletter hängandes runt halsen, så finns risken att man blir biten. Därför har inte tigerskötarna en massa köttstycken hängande på kroppen när de skall hantera tigrarna.

Och eftersom du glatt viker ut dig på Puma Swede-nivå även på ett anonymt forum och eftersom du ständigt måste visa upp dig så sexig som möjligt, och överdriva din sexighet - så lockar du helt enkelt till dig karlar som inte kan bete sig... Orsak och verkan.
Tja, jag förstår vad du menar men har fått liknande respons på sociala medier där jag bara har ansiktsbilder, där snubbar massmailar allt som ens påminner om
En kvinna, och vänninor som är betydligt prydare än mig har liknande erfarenheter.
Och kukbilderna är på många sätt det minsta problemet. Visst jag är horig, men tämligen medelmåttig. Linnea är snygg, ung och med i sportsammanhang där hon syns, har absolut inte svårt att tro att det hon berättar är sant. Jag vet att många snubbar tror att kvinnor alltid överdriver men kan tala för mig själv att så inte rätt fallet- och för att förekomma gnället om att det är "skryt", nej det är inget jag eller de flesta tar som något smickrande och man förstår mycket väl att man har noll värde i den personens ögon.
Senast redigerad av Buffymylove 2017-07-19 kl. 22:21.
Citera
2017-07-19, 22:27
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det må vara en allvarlig anklagelse men jag står för det. Jag är inte heller ensam om denna uppfattning.

Nej, men det är ju mer troligt att snygga kvinnor får oönskad uppmärksamhet än att fula eller alldagliga får det. I alla fall så där ute på stan.

Nej det skall gudarna veta att du inte är ensam om din uppfattning. Det syns ju på den här tråden. Linnea verkar verkligen irritera er Flashbackkillar.

Och du vet ju tydligen mer än vi tjejer vet vilken uppmärksamhet vi får på stan.
Citera
2017-07-19, 22:54
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Nej det skall gudarna veta att du inte är ensam om din uppfattning. Det syns ju på den här tråden. Linnea verkar verkligen irritera er Flashbackkillar.

Och du vet ju tydligen mer än vi tjejer vet vilken uppmärksamhet vi får på stan.
Mig irriterar hon inte alls faktiskt.

Nej, det säger jag inte att jag gör. Jag säger bara att om det vore så utbrett som Linnea får det att verka, ja då skulle jag inte kunna gå hemifrån och till Medborgarplatsen utan att höra "öh bruden, schyssta pattar!" eller vad det nu kan vara var och varannan meter.
Citera
2017-07-20, 02:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Hur vet du att vi är killar? Eftersom vi alla är anonyma så kan vi lika gärna vara tjejer som genomskådat hennes lögner som tex det omtalade ickepriset från "FN"

Och varför irriterar du dig på en helt sund motreaktion där anonyma skribenter helt enkelt ifrågasätter alla hennes märkliga berättelser om hur hon råkar ut för både det ena och det andra på stadens gator, i tunnelbanan och på nätet i en aldrig tidigare skådad omfattning?

Har inte det gått upp för dig att dina meningsmotståndare i tråden kan ha flickvänner, sambos, fruar, kvinnliga släktingar, bekanta och vänner som både ser bättre ut och är mer välbalanserade och trevliga än din idol Linnea och alla dessa tjejer och kvinnor råkar inte ens ut för en promille av allt det som extremfeministen hävdar att hon råkar ut för?

Vad tror du det beror på?
Citera
2017-07-20, 02:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Förlåt! Men jag har väldigt svårt att tro att hon skulle nedlåta sej till att överdriva och rent av ljuga med tanke på den uppmärksamhet hon fått.

Det är uppmärksamheten som lockar, har inte du förstått det än? Den här tjejen har mer eller mindre byggt hela sin mediakarriär på sexuella trakasserier och når inte dessa tillräckligt hög nivå så återstår bara att skarva med sanningen.

Om du har svårt att tro så betyder inte det att mer skarpsinniga personer har svårt att komma med fullt saklig kritik mot detta oerhört uppblåsta fenomen som denna extremfeminist utgör.

Människor kan ljuga om vad som helst så länge det gynnar ett speciellt syfte. Sexuella trakasserier förtjänar mer än att bli kidnappat av feminister som försöker nå personlig vinning av detta problem.

Enklare än så går det nog inte att förklara det hela.
Citera
2017-07-20, 10:28
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hur vet du att vi är killar? Eftersom vi alla är anonyma så kan vi lika gärna vara tjejer som genomskådat hennes lögner som tex det omtalade ickepriset från "FN"

Och varför irriterar du dig på en helt sund motreaktion där anonyma skribenter helt enkelt ifrågasätter alla hennes märkliga berättelser om hur hon råkar ut för både det ena och det andra på stadens gator, i tunnelbanan och på nätet i en aldrig tidigare skådad omfattning?

Har inte det gått upp för dig att dina meningsmotståndare i tråden kan ha flickvänner, sambos, fruar, kvinnliga släktingar, bekanta och vänner som både ser bättre ut och är mer välbalanserade och trevliga än din idol Linnea och alla dessa tjejer och kvinnor råkar inte ens ut för en promille av allt det som extremfeministen hävdar att hon råkar ut för?

Vad tror du det beror på?

Det är ju en vida känd offentlig hemlighet att Flashback är ett starkt mansdominerat forum.

Undrar f ö v vem som är mest irriterad? Du till exempel! Jag kommenterad endast att jag tyckte Linnéa gjorde ett bra program som Sommarvärd i P 1. Genast kastade sej irriterade Flashbackkillar på tangenterna.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är uppmärksamheten som lockar, har inte du förstått det än? Den här tjejen har mer eller mindre byggt hela sin mediakarriär på sexuella trakasserier och når inte dessa tillräckligt hög nivå så återstår bara att skarva med sanningen.

Om du har svårt att tro så betyder inte det att mer skarpsinniga personer har svårt att komma med fullt saklig kritik mot detta oerhört uppblåsta fenomen som denna extremfeminist utgör.

Människor kan ljuga om vad som helst så länge det gynnar ett speciellt syfte. Sexuella trakasserier förtjänar mer än att bli kidnappat av feminister som försöker nå personlig vinning av detta problem.

Enklare än så går det nog inte att förklara det hela.

Din förklaring är både enkel och simpel.

I ock för sej är jag inte förvånad efter vad jag sett sedan jag reggade mej för två år sedan.

Om en tjej bjuder på sej själv och sina erfarenheter medialt skall hon naturligtvis tas ner genom att bli beskylld för att ljuga och skarva. Du kallar det skarpsinne. Jag kallar det för larvigt försök till översitteri.
Citera
2017-07-20, 13:24
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Ja, det är väl som Snubbar Suger och alla liknande sidor också? Finns ju massor.
https://www.instagram.com/snubbarsuger/

Tips i framtiden till alla som skriver till svenska tjejer på nätet är väl att allt du skriver kommer sparas och möjligtvis skickas till och läsas av dina föräldrar, släktingar och ja samtliga på dina sociala medier o.s.v. också. Kan ju vara värt att tänka på så man inte skriver något personligt eller pinsamt till någon som man inte vill att mamma eller nån faster eller arbetskollegorna ska få reda på också. Ha det så roligt.
När jag suttit en stund och skummat igenom den där snubbarsuger-sidan så slås jag (som så ofta) av hur det även där tycks vara en ganska stark överrepresentation av utlänningar bland inläggen där det syns namn och eller bild. Givetvis så rättfärdigar det inte att svenska män skickar en massa skit. För det förvånar mig också väldigt. Hur kan man ens få idén att försöka inleda en konversation som många försöker göra? Menar ni som har gjort det att en replik som "Jävlar vilka BJ-läppar, där hade jag inte bangat stoppa dicken" funkar? Kan iofs tänka mig att det kan funka på rätt tid och plats med rätt tjej men knappast som inledningsfras med till nån man aldrig har sagt ett ord till tidigare.

Däremot finns det det ju snällare startvarianter också som t.ex. "Vill nog pussas med dig faktiskt" svar från tjejen, "haha det vill du alltså". Sen säger hon inget mer och han avslutar ohyfsat med "tycker inte ens att du är snygg" tjejen svarar "haha okidoki" och han lägger en till idiotmening "små bröst och söndersminkad". Men jävla sopa! Hade han nöjt sig med att gå vidare när hon inte var intresserad så hade jag tyckt att hon var ett arsle som la ut det men det hade hon säkert inte gjort bara för "vill nog pussas med dig faktiskt".

Måste passa på att säga också att vissa svar är helt underbara och jag garvar gott åt idioten som får stå med neddragna brallor och se korkad ut
"You remind me of my pinkie toe, little, cute and I'll probably bang you on the coffe table later tonight". Svaret, "You remind me of my trash can... No brain, full of trash and I'll probably throw you away later tonight"

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Du är ursäktad, gör inte om det bara.

Jag anser tvärtom att ju mer uppmärksamhet hon får, desto mer skarvar och överdriver hon. Hon är helt enkelt inte snygg eller intressant nog för att bli så trakasserad som hon säger sig bli. Och om det nu är så att det är helt sant, ja då råkar hon ut för betydligt mer än vad gemene kvinna gör. Hade alla, eller i alla fall en majoritet, fått lika stor del av skopan så hade man inte kunnat gå ner för en större gata i en större stad utan att se det hända hela tiden.
Eftersom hon nu är småkänd och syns så råkar hon säkert ut för mer än andra men jag håller med om att för att vara så många som råkar ut för det så hör jag väldigt sällan talas om det annat än i såna här sammanhang. Aldrig stora diskussioner på jobbet (kvinnodominerad större arbetsplats) om hur många varje dag som blir trakasserade. Borde vara det stående samtalsämnet.

Det är som alla slöjdragningar och "rasistchocker" i t-banan som olika journalister kommer med lite då och då. Varför hör jag aldrig nån på jobbet komma in och säga att de varit med om en sån hemsk rasistchock när väldigt hög procent av journalister tycks hamna i sånt?
Citera
2017-07-20, 14:05
Medlem
snubblens avatar
Var nog ett halvår sedan jag kikade in i denna tråden senast och det känns som att det vevas lite samma diskussioner här om och om. Killarna tycker "Den utsatthet för tjejer hon beskriver är överdriven, hon fabricerar säkert."

Fast nu har hon ju tom en tipsmejl där man kan skicka in prints, så allt är ju inte ens sådant som skrivits till henne. Och vad är det egentligen som är så osannolikt. Bara av att läsa här i tråden så hittar man ju flera hatiska, sexistiska kommentarer riktat mot henne. Har ni så svårt att föreställa er att folk som skriver sådant här, inte skulle kunna säga eller skriva det till henne personligen?

Händer det bara henne då? Nope. Senast jag lånade en tjej jag träffades telefon och var inne på hennes Tinder så möttes jag direkt av liknande meddelanden. Hon hade helt neutrala bilder men det kom sexinbjudningar och män blev aggressiva bara man svarade nej.

Vad jag fascineras av är hur otroligt oförsiktiga de män är som skriver till henne. Från öppna Facebookkonton med alla vänner tillgängliga t ex. Är de inte rädda för att hon ska kontakta dem? Bryr de sig inte? Vill de bli uthängda som sexistiska svin för sina familjer och vänner? Eller varför gör man sådär egentligen? Någon som förstår? Är det så viktigt att kränka andra människor att man inte bryr sig om att det kan innebära konsekvenser för en själv?
Citera
2017-07-20, 14:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det är ju en vida känd offentlig hemlighet att Flashback är ett starkt mansdominerat forum.

Undrar f ö v vem som är mest irriterad? Du till exempel! Jag kommenterad endast att jag tyckte Linnéa gjorde ett bra program som Sommarvärd i P 1. Genast kastade sej irriterade Flashbackkillar på tangenterna.

En sak måste en förvirrad irriterad feminist som du förstå, flashback är fortfarande ett forum för yttrandefrihet och du kan ju inte gärna börja hänga läpp så fort du får mothugg i en debatt. Du resonerar väldigt korkat nu och ditt motiv att närvara i tråden tycks mest vara att kasta skit på killar och män i sann "Linnea-anda"

Citat:
Din förklaring är både enkel och simpel.

I ock för sej är jag inte förvånad efter vad jag sett sedan jag reggade mej för två år sedan.

Om en tjej bjuder på sej själv och sina erfarenheter medialt skall hon naturligtvis tas ner genom att bli beskylld för att ljuga och skarva. Du kallar det skarpsinne. Jag kallar det för larvigt försök till översitteri.

Du kan fortfarande inte komma från att damen ifråga har skapat sig en "media-karriär" genom att försöka framstå som någon sorts superhjälte i tajta trikåer som slår verbal knockout på alla killar och män som raggar på nätet (tex den "äldre mannen" som raggade på henne ), den enda anledningen till att denna tjej (25 år gammal) fortsätter att tjata om ämnet ifråga är att det genererar väldigt mycket uppmärksamhet och du kan ju knappast komma här och kräva att hon ska slippa kritik när folk helt uppenbart ifrågasätter rätt mycket av det hon spottar ur sig.

Hon ljuger ju också om priset från FN när det i själva verket är ett pris från svenska FN-förbundet, eftersom det är lätt att skarva om detta så kan man verkligen fråga sig vad mer hon skarvar om? Du kan inte heller heller kräva att kvinnor ska sättas i någon skyddad verkstad och helt slippa kritik bara för att dom råkar vara kvinnor. Läs de andra trådarna här på FB om diverse "kändismän" eller mediafigurer så är skribenterna ofta enormt mycket hårdare i sin kritik av dessa.
Citera
2017-07-20, 14:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Var nog ett halvår sedan jag kikade in i denna tråden senast och det känns som att det vevas lite samma diskussioner här om och om. Killarna tycker "Den utsatthet för tjejer hon beskriver är överdriven, hon fabricerar säkert."

Fast nu har hon ju tom en tipsmejl där man kan skicka in prints, så allt är ju inte ens sådant som skrivits till henne. Och vad är det egentligen som är så osannolikt. Bara av att läsa här i tråden så hittar man ju flera hatiska, sexistiska kommentarer riktat mot henne. Har ni så svårt att föreställa er att folk som skriver sådant här, inte skulle kunna säga eller skriva det till henne personligen?

Händer det bara henne då? Nope. Senast jag lånade en tjej jag träffades telefon och var inne på hennes Tinder så möttes jag direkt av liknande meddelanden. Hon hade helt neutrala bilder men det kom sexinbjudningar och män blev aggressiva bara man svarade nej.

Vad jag fascineras av är hur otroligt oförsiktiga de män är som skriver till henne. Från öppna Facebookkonton med alla vänner tillgängliga t ex. Är de inte rädda för att hon ska kontakta dem? Bryr de sig inte? Vill de bli uthängda som sexistiska svin för sina familjer och vänner? Eller varför gör man sådär egentligen? Någon som förstår? Är det så viktigt att kränka andra människor att man inte bryr sig om att det kan innebära konsekvenser för en själv?

Du "lånade" en telefon av en tjej som du i din tur hade raggat upp? Svartsjuka eller bara rent kontrollbehov? Sexdejting tycks förresten vara ditt gebit här i livet så det skramlar tomt när du försöker uttrycka dina åsikter angående sexistiska svins sexinbjudningar?

Hur vet du att din tillfälliga "Tinderdejt" inte haft långa sexkonversationer med olika män tidigare som sen blev förbannade när dom blev blåsta på konfekten, möjligheten finns ju faktiskt din dejt helt plötsligt slutade svara när det dök upp något ännu intressantare på köttmarknaden?

Men ok för att återgå till damen ifråga som ägnar så mycket tid och näthat, sexuella trakasserier och raggande män, det som är mest förvånande med trådens TOPIC är hur hon orkar lägga ner så mycket tid på att chatta och rent ut sagt rätt ofta provocera folk? Hur hinner hon? Man kan nästan tro att det det hela blivit lite av en fetisch för henne?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-07-20 kl. 14:55.
Citera
2017-07-20, 15:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Eftersom hon nu är småkänd och syns så råkar hon säkert ut för mer än andra men jag håller med om att för att vara så många som råkar ut för det så hör jag väldigt sällan talas om det annat än i såna här sammanhang. Aldrig stora diskussioner på jobbet (kvinnodominerad större arbetsplats) om hur många varje dag som blir trakasserade. Borde vara det stående samtalsämnet.

Det är som alla slöjdragningar och "rasistchocker" i t-banan som olika journalister kommer med lite då och då. Varför hör jag aldrig nån på jobbet komma in och säga att de varit med om en sån hemsk rasistchock när väldigt hög procent av journalister tycks hamna i sånt?
Ja, det är ju lite i dom banorna jag tänker. Det borde dessutom vara över Bookface hela tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av snubblen

Jag vet att hon har en tipsmail, vilket så klart gör det ännu troligare att en del av det är påhitt och en del rena troll.

Sen så pratar i alla fall jag i första hand om det hon säger sig råka ut för utanför internet. Att kvinnor blir trakasserade på internet i stor utsträckning är liksom inget jag säger emot. Sen kan jag ju tycka att i en hook up-app som Tinder så får man helt enkelt räkna med att få meddelanden av sexuell karaktär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in