Citat:
Ursprungligen postat av
Alphatross
Ja, det är väl som Snubbar Suger och alla liknande sidor också? Finns ju massor.
https://www.instagram.com/snubbarsuger/
Tips i framtiden till alla som skriver till svenska tjejer på nätet är väl att allt du skriver kommer sparas och möjligtvis skickas till och läsas av dina föräldrar, släktingar och ja samtliga på dina sociala medier o.s.v. också. Kan ju vara värt att tänka på så man inte skriver något personligt eller pinsamt till någon som man inte vill att mamma eller nån faster eller arbetskollegorna ska få reda på också. Ha det så roligt.
När jag suttit en stund och skummat igenom den där snubbarsuger-sidan så slås jag (som så ofta) av hur det även där tycks vara en ganska stark överrepresentation av utlänningar bland inläggen där det syns namn och eller bild. Givetvis så rättfärdigar det
inte att svenska män skickar en massa skit. För det förvånar mig också väldigt. Hur kan man ens få idén att försöka inleda en konversation som många försöker göra? Menar ni som har gjort det att en replik som "Jävlar vilka BJ-läppar, där hade jag inte bangat stoppa dicken" funkar? Kan iofs tänka mig att det kan funka på rätt tid och plats med rätt tjej men knappast som inledningsfras med till nån man aldrig har sagt ett ord till tidigare.
Däremot finns det det ju snällare startvarianter också som t.ex. "Vill nog pussas med dig faktiskt" svar från tjejen, "haha det vill du alltså". Sen säger hon inget mer och han avslutar ohyfsat med "tycker inte ens att du är snygg" tjejen svarar "haha okidoki" och han lägger en till idiotmening "små bröst och söndersminkad". Men jävla sopa! Hade han nöjt sig med att gå vidare när hon inte var intresserad så hade jag tyckt att hon var ett arsle som la ut det men det hade hon säkert inte gjort bara för "vill nog pussas med dig faktiskt".
Måste passa på att säga också att vissa svar är helt underbara och jag garvar gott åt idioten som får stå med neddragna brallor och se korkad ut
"You remind me of my pinkie toe, little, cute and I'll probably bang you on the coffe table later tonight". Svaret, "You remind me of my trash can... No brain, full of trash and I'll probably throw you away later tonight"
Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Du är ursäktad, gör inte om det bara.
Jag anser tvärtom att ju mer uppmärksamhet hon får, desto mer skarvar och överdriver hon. Hon är helt enkelt inte snygg eller intressant nog för att bli så trakasserad som hon säger sig bli. Och om det nu är så att det är helt sant, ja då råkar hon ut för betydligt mer än vad gemene kvinna gör. Hade alla, eller i alla fall en majoritet, fått lika stor del av skopan så hade man inte kunnat gå ner för en större gata i en större stad utan att se det hända hela tiden.
Eftersom hon nu är småkänd och syns så råkar hon säkert ut för mer än andra men jag håller med om att för att vara så många som råkar ut för det så hör jag väldigt sällan talas om det annat än i såna här sammanhang. Aldrig stora diskussioner på jobbet (kvinnodominerad större arbetsplats) om hur många varje dag som blir trakasserade. Borde vara det stående samtalsämnet.
Det är som alla slöjdragningar och "rasistchocker" i t-banan som olika journalister kommer med lite då och då. Varför hör jag aldrig nån på jobbet komma in och säga att de varit med om en sån hemsk rasistchock när väldigt hög procent av journalister tycks hamna i sånt?