Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-04, 00:05
  #1
Medlem
Schweppes99s avatar
Citat:
En äldre man skrev till Linnéa Claeson, något hon varit med om förut. Hon bestämde sig för att driva lite med honom – och svaren blev som hon väntade sig.
Det finns väldigt många med väldigt kass människosyn, säger hon till Aftonbladet.

Med kontot vill Linnéa bidra till kunskap och medvetenhet om näthat och trakasserier.

Jag tror inte att alla förstår att det är en annan människa med känslor och tankar på andra sidan. Man tar sig rätten att behandla andra människor illa. Jag tycker det är så sjukt, säger hon.

Jag läste texten och blev rätt paff hur linnea beskrivs som någon hjälte och mannen som någon näthatare/ någon som trakasserar. Han kallar henne för sötnos och hon svarar ganska kränkande = trakasserar och tar sig rätten att behandla honom illa.

Han svarar ju också kanska kränkande efter men som man brukar säga "det var ju hon som började"

Vad tycker ni? Är det hon eller mannnen som näthatar/trakasserar?

Från konversationen

M - Hej, lust att snacka lite med en äldre man?

L - Men JA, vilken tur att du skriver!

M - Hur är läget med dig sötnos?

L - Det är just det jag ville prata om. Jag sitter och försöker bryta ner en text från Aristoteles och skulle verkligen behöva hjälp. Jag gissar från din profilbild att ni var typ klasskompisar. Vad skulle du säga är hans mest vitala brister i teorin kring naturrätten och den förste orörlige röraren?
L- Sa han nåt om det när ni hängde?

M- Nu var du rolig va ditt lilla luder. Finns ingen mer tid att slösa på dig iallafall.


unvis.it/http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22199230.ab
Citera
2016-02-04, 00:10
  #2
Medlem
farfars avatar
Du glömde "Lilla slampa sluta bara"

Linnéa är en klipsk ung kvinna, hon har ytterligare en gubbe som beundrare från och med nu, ska jag be om att få tala om.

Män är fan patetiska.

Edit: Förresten, var är det hon blir kontaktad/hittad av gubben och dom andra don juanerna?
__________________
Senast redigerad av farfar 2016-02-04 kl. 00:16.
Citera
2016-02-04, 00:17
  #3
Medlem
Schweppes99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Du glömde "Lilla slampa sluta bara"

Linnéa är en klipsk ung kvinna, hon har ytterligare en gubbe som beundrare från och med nu, ska jag be om att få tala om.

Män är fan patetiska.

ah, pallade inte skriva av alla bilder. Tog med en av hans förolämpningar.

Det jag menar är att hon provocerar fram reaktionen.
Citera
2016-02-04, 00:21
  #4
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Du glömde "Lilla slampa sluta bara"

Linnéa är en klipsk ung kvinna, hon har ytterligare en gubbe som beundrare från och med nu, ska jag be om att få tala om.

Män är fan patetiska.

Edit: Förresten, var är det hon blir kontaktad/hittad av gubben och dom andra don juanerna?

Ja, det står att hon blev kontaktad av mannen. Jag antar att det rör sig om en dejtingapp eller dejtingsida eftersom han var lite "på".

Nej, hon gjorde inte fel utan svarade på aningen otrevligt sätt att hon inte var intresserad. Det var som sagt hon som blev kontaktad av denna man och har man inget sunt förnuft och förstår att hon är för ung för en äldre man får man ta konsekvenserna för det. Hoppas han hängdes ut, men antagligen inte.
Citera
2016-02-04, 00:24
  #5
Medlem
GeneralPoops avatar
Haha tyckte mest den var rätt skoj.

Lite fånigt att ställa upp på en intervju i tidningen dock kanske.
Men men, det var ett svar på tal till en gubbe. En humorlös och rätt enkelspårig gubbe därtill.
Och hans avslutande svar visar ju helt enkelt att hon hade ganska rätt i vilken typ av människa gubben var.
Citera
2016-02-04, 00:29
  #6
Medlem
Xer0s avatar
Ja det var då fan att alla äldre män är såhär.

Alla män kallar kvinnor för slampor och luder, och via sms. Kolla här har ni ett exempel.
Ungefär som när alla negrer våldtar, och alla flyktingbarn är skäggbarn osv.
Citera
2016-02-04, 00:40
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attjagorkar
Ja, det står att hon blev kontaktad av mannen. Jag antar att det rör sig om en dejtingapp eller dejtingsida eftersom han var lite "på".

Nej, hon gjorde inte fel utan svarade på aningen otrevligt sätt att hon inte var intresserad. Det var som sagt hon som blev kontaktad av denna man och har man inget sunt förnuft och förstår att hon är för ung för en äldre man får man ta konsekvenserna för det. Hoppas han hängdes ut, men antagligen inte.

Du menar att om exempelvis en korpulent kvinna kontaktar en på dejtingapp så måste man tydliggör att man finner ointresse av överviktiga kvinnor, genom nån form av sarkasm? Exempelvis: "Tack, för att du skriver, skulle du och dina vänner vilja följa med mig nån gång till simhallen? Det har alltid varit min dröm att någon gång få testa att bada tillsammans med valar. "

Det vore inte bättre att bara låta bli att svara?
Citera
2016-02-04, 00:43
  #8
Medlem
Nordfeldts avatar
En person hyllas på nätet för ett intetsägande substanslöst svar till en pratglad man med gubbsjuka, självklart applåderat utav ett i mängden lika krystat och tröttsamt mediedrev där nyheter är baserat på en liten skithändelse som en internetkonversation på 20 sekunder som inte säger någonting överhuvudtaget.

Nytt år nya möjligheter, mina vänner.
Citera
2016-02-04, 00:50
  #9
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Du menar att om exempelvis en korpulent kvinna kontaktar en på dejtingapp så måste man tydliggör att man finner ointresse av överviktiga kvinnor, genom nån form av sarkasm? Exempelvis: "Tack, för att du skriver, skulle du och dina vänner vilja följa med mig nån gång till simhallen? Det har alltid varit min dröm att någon gång få testa att bada tillsammans med valar. "

Det vore inte bättre att bara låta bli att svara?

Nja, det är inte riktigt samma sak.
Sättet han inleder samtalet med tyder på en lägre intelligens.. "Hej sötnos" är någonting som kan verka stötande och tyder på att man antagligen ser ner på personen, i detta fall kvinnor. "Sötnos" är något man säger till en hund, en katt eller på sin gräns ett barn, inte till en vuxen kvinna som man inte känner, det är jävligt obehagligt. Det är detta som har provocerat, och många tror jag är ganska trötta på att män långt över sin åldersgrupp kontaktar en på dejtingsidor/dejtingappar. Problemet existerar inte riktigt för män då det inte anses socialt acceptabelt att som kvinna skicka iväg ett meddelande som "Hej sötnos, vill du ha fitta?" till en vilt främmande och mycket yngre man.
En överviktigt person har lika stor chans som vem som helst har att hitta någon som attraheras av den tro det eller ej...
Ålder däremot måste tom du känna att det finns gränser, jag menar en 50-plussare är äcklig när hen raggar på en 18-åring, oavsett kön.
Citera
2016-02-04, 01:02
  #10
Medlem
Hahaha. Tjejen ägde. Vilken skön tjej.
Citera
2016-02-04, 01:20
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attjagorkar
Nja, det är inte riktigt samma sak.
Sättet han inleder samtalet med tyder på en lägre intelligens.. "Hej sötnos" är någonting som kan verka stötande och tyder på att man antagligen ser ner på personen, i detta fall kvinnor. "Sötnos" är något man säger till en hund, en katt eller på sin gräns ett barn, inte till en vuxen kvinna som man inte känner, det är jävligt obehagligt. Det är detta som har provocerat, och många tror jag är ganska trötta på att män långt över sin åldersgrupp kontaktar en på dejtingsidor/dejtingappar. Problemet existerar inte riktigt för män då det inte anses socialt acceptabelt att som kvinna skicka iväg ett meddelande som "Hej sötnos, vill du ha fitta?" till en vilt främmande och mycket yngre man.
En överviktigt person har lika stor chans som vem som helst har att hitta någon som attraheras av den tro det eller ej...
Ålder däremot måste tom du känna att det finns gränser, jag menar en 50-plussare är äcklig när hen raggar på en 18-åring, oavsett kön.

Det fetade var det absolut dummaste jag någonsin läst. Övervikt är något väldigt oattraktivt i de flestas ögon. Det kan mycket väl jämföras med stor åldersskillnad. Jag skulle rentav säga att en 25 år äldre smal kvinna i de flesta fall skulle slå ut en jämnårig tjockis. Ändå har jag flera gånger råkat ut för korkade äckliga fetton som skriver till mig, en normalviktig kille, på Badoo.

Den adekvata frågan i detta fallet är dock om det ökar mina chanser att slippa dessa lågbegåvade värdelösa heffaklumpar, att vara elak. Elakheter för elakhetens skull är inget för mig.
Citera
2016-02-04, 01:20
  #12
Medlem
pedobear84s avatar
Vänta här nu.. den äldre gubben säger "söting" till henne.. hon svarar med att vara pissdryg och kalla honom uråldrig och gör sig rolig på hans bekostnad..

Varför hyllas hon över att vara ett litet omoget pissluder för? Kan någon förklara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback