2017-05-15, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Hur ofta blir du kontaktad av golddiggers-tjejer? Är det väldigt ofta, är det nog en idé att skapa ett Instagramkonto och lägga ut skärmdumpar: Goldonline.

Jag vet inte hur du definierar golddigger och jag är inte aktiv på sociala media.

Wikipedias definition är:

Gold digging is a type of transactional relationship in which people, usually women, engage in romantic relationships for money rather than love.

En man kan inte gå till en high-end bar in en världsmetropol eller ställen som Monaco, Miami, Las Vegas utan att kvinnor kommer fram till honom och erbjuder sex. Gäller i alla fall för mig. Visst det är prostitution det rör sig om, men många HDH:s, High-Dollar Hotties, är villiga att ingå ett långsiktigt förhållande bara du betalar. Och då börjar det för mig uppfylla Wikipedias definition av gold digging.

På samma platser hittar du modell typer som sitter och tar selfies samt med en fet sedelbunt. Kollar en man på en av kvinnorna så söker hon ögonkontakt med ett brett leende. Oftast tar dessa kvinnor inte själva initiativ, men är tillgängliga bara man betalar, t.ex. hon, och kanske hennes kompisar, följer med dig till någon plats och du står för allt och hon har sex med dig, men transaktionen är underförstådd.
Citera
2017-05-16, 01:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insperatus
Såg att Linnea svarat i kommentarsfältet på sin Instagram att det nu plötsligt tog flera timmar att skicka meddelanden till 700 Facebook-konton pga spamspärrar etc. Det känns som hon lade till detta efter att folk börjat undra hur hon egentligen bar sig åt... Eller så kanske hon läser denna tråd. Hon känns som en person som googlar sig själv.

Jag såg nyligen en dokumentär om en sydamerikansk läkare som köpte en flera hundra år gammal Maya-sten med hieroglyfer. Det blev en sensation när han gick ut med detta i media då den visade människor avbildade tillsammans med dinosaurier. Han ville så klart veta om det fanns fler liknande stenar. Då hade plötsligt säljaren fler till salu och helt plötsligt hade läkaren köpt på sig tusentals stenar.

Ovan låter lite som Linneas story. Hon får napp hos pressen med en (ganska medioker) av dessa chattloggar och plötsligt dyker det upp en ny varje vecka. Dessutom blir de allt mer finurliga och finputsade.

Och de som säger att "det är ju kul, fake eller inte" inser inte att det spär på manshat och skapar mer extremfeminister. Skulle det vara OK om jag startade ett konto där jag med fejkade konversationer framställer alla tjejer som exempelvis gold diggers?

Om folk var lite mer kritiska skulle hon inte kunna byggt en karriär på detta endast genom att visa lite skärmdumpar.

Japp, hon känns både falsk och beräknande och att hon vänder kappan efter vinden är ett tydligt tecken på att hon inte har rent mjöl i påsen. Egentligen så är det helt otroligt att ett sånt här litet flickebarn genererar så pass mycket uppmärksamhet i media och på instagram, hennes ego måste ha växt till oanade proportioner det senaste året tack vare uppmärksamheten.
Citera
2017-05-17, 16:15
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insperatus
Såg att Linnea svarat i kommentarsfältet på sin Instagram att det nu plötsligt tog flera timmar att skicka meddelanden till 700 Facebook-konton pga spamspärrar etc. Det känns som hon lade till detta efter att folk börjat undra hur hon egentligen bar sig åt... Eller så kanske hon läser denna tråd. Hon känns som en person som googlar sig själv.

Jag såg nyligen en dokumentär om en sydamerikansk läkare som köpte en flera hundra år gammal Maya-sten med hieroglyfer. Det blev en sensation när han gick ut med detta i media då den visade människor avbildade tillsammans med dinosaurier. Han ville så klart veta om det fanns fler liknande stenar. Då hade plötsligt säljaren fler till salu och helt plötsligt hade läkaren köpt på sig tusentals stenar.

Ovan låter lite som Linneas story. Hon får napp hos pressen med en (ganska medioker) av dessa chattloggar och plötsligt dyker det upp en ny varje vecka. Dessutom blir de allt mer finurliga och finputsade.

Och de som säger att "det är ju kul, fake eller inte" inser inte att det spär på manshat och skapar mer extremfeminister. Skulle det vara OK om jag startade ett konto där jag med fejkade konversationer framställer alla tjejer som exempelvis gold diggers?

Om folk var lite mer kritiska skulle hon inte kunna byggt en karriär på detta endast genom att visa lite skärmdumpar.

Nu kan jag inte slå det här i bevis men det är ju extremt osannolikt att Linnea ska hinna med 5 gruppmeddelanden under ett spann av flera timmar och ändå vara pucketta på att berätta för den här mannen vad hon gjort. För det är ju det som framgår av konversationen.

Psykosocialt så finns bland 741 vänner en viss mängd som inte kollar sin fb så ofta, en viss mängd som skiter i vad som skrivs där, en viss mängd är avlägsna vänner som inte känner att det är deras sak att ta upp detta till en diskussion, men att ingen av de 741 inte direkt skulle DM:a honom och fråga vad som pågår och därmed förvarna honom om situationen är just osannolikt. Bland de 150 första bör det rimligtvis finnas minst en närmre vän som som vill varna även om han gjort fel, eller hans mamma, eller en syster som undrar vad han håller på med...och där borde han stänga ned sin vänlista så den inte är publik, och messa Linnea sitt stora hat. D.v.s innan hon skriver till han.

DM:s från vänner borde i all rimlighet noterats innan ett nytt mess från Linnea...men men. Det finns ju en liten chans att Linnea lyckades pricka in exakt när han gått och lagt sig, men jag tycker det är lite långsökt.
Citera
2017-05-17, 16:36
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Hur ofta blir du kontaktad av golddiggers-tjejer? Är det väldigt ofta, är det nog en idé att skapa ett Instagramkonto och lägga ut skärmdumpar: Goldonline.

Det kommer leda till kvinnohat. Vill du ha mer kvinnohat?

Kan redan se rubrikerna i media som typ:

Instagramkontot Goldonline framställer alla tjejer som golddigers! Experter: Spär på kvinnohat.

Instagramkontot Goldonline måste stängas ner enligt experter p.g.a misogyn.

Rasist, xenofob, homofob, kvinnohatare, antifeminist, Trump anhängare, alt-höger anhängare, nazist, SD:are, invandrarmotståndare står bakom kontot Goldonline.

Hatar du kvinnor Mooon?
Citera
2017-05-26, 10:59
Medlem
GabrielToshs avatar
Sen dess har jag under dagen blivit sexuellt trakasserad på gatan över 20 gånger på tre timmar och det var ännu värre igår.

Enligt henne så försöker män väldigt ofta få kontakt med henne irl när hon rör sig ute i samhället. Om det stämmer (vilket jag tror) så måste det ju vara hennes pigga hårfärg som är huvudanledningen, eller vad tror ni?

Tycker också hon gör ett misstag om hon kallar artigt/respektfullt kontaktsökande irl för trakasserier, tror inte vara enda en som går fram till henne gör det på ett dräggigt sätt.

https://www.instagram.com/p/BUhLDv_AwPG/?taken-by=assholesonline
Citera
2017-05-27, 16:16
Medlem
På instagram är det inte bara hennes mess som ligger upplagda.

Fruktansvärt jobbigt se kränkta killar ..

En sak att man svarar fräckt eller otrevligt direkt kan bero på..

Det är ditt 3847 mess med dräggiga kommentarer.
Du mår inte så bra den dan.
Du orkar inte vara trevlig mot alla manskön som skriver.
Du är heligt trött på dåliga raggfraser.

Om man blir avspisad så kanske inte de första man gör är kalla någon hora.. utan man kan be om ursäkt för man gick in lite fel?
Många killar män ser det som sin plikt/rättighet att säga till söta tjejer dom är söta.. SLUTA med det...
Inte undra på en del snygga brudar är blåsta dom utvecklas ju inte utan halkar runt på en tro dom bara duger för dom är söta, utvecklande är att se vad folk ÄR , vad dom besitter inom sig alla har ett värde som inte baseras på utseende.

Kränkt kränktare kränktast
Senast redigerad av Onyxer 2017-05-27 kl. 16:18.
Citera
2017-06-02, 18:53
Medlem
Insperatuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyxer
På instagram är det inte bara hennes mess som ligger upplagda.

Nähä? Det måste alla i tråden missat! Om du tittar igen så ser du att de flesta är hennes egna. De hon lagt upp från andra tjejer är inte alls lika finurliga och känns mindre författade. Det är mer i stil med:

- Hej sexy!
- Öh... Nej?

Inte alls så många "DIN HORA DU SKA DÖ!!!!" som är standardavslut i nästan alla Linneas konversationer.

Bara för att det finns folk som är skeptiska till sånt här betyder det inte per automatik att de själva är kränkta sexmonster. Ifrågasätta är inte samma sak som att ta förövarna i försvar. Att tjejer är utsatta det vet vi ju såklart. När min tjej går på stan i Sthlm en dag så är det alltid minst en kille som kommer och försöker få hennes nummer. Men Linnea skrev nyligen på Facebook att hon blev trakasserad 20 gånger på 3 timmar. Hon överdriver! Om det inte är så att hon räknar det som trakasserier när någon skrattar åt hennes hår eller pajaskläder.

Hon tar kort på TV:n och lägger upp på Facebook när hon är med i morgonsoffor etc. Hon njuter av att vara medias gullegris.
Senast redigerad av Insperatus 2017-06-02 kl. 19:06.
Citera
2017-06-03, 02:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GabrielTosh
Sen dess har jag under dagen blivit sexuellt trakasserad på gatan över 20 gånger på tre timmar och det var ännu värre igår.

Enligt henne så försöker män väldigt ofta få kontakt med henne irl när hon rör sig ute i samhället. Om det stämmer (vilket jag tror) så måste det ju vara hennes pigga hårfärg som är huvudanledningen, eller vad tror ni?

Tycker också hon gör ett misstag om hon kallar artigt/respektfullt kontaktsökande irl för trakasserier, tror inte vara enda en som går fram till henne gör det på ett dräggigt sätt.

https://www.instagram.com/p/BUhLDv_AwPG/?taken-by=assholesonline

Man kan nästan börja misstänka att hon har någon typ av allvarlig psykisk störning, dvs ett sjukdomsliknande tillstånd där hon inbillar att hon utsätts för raggningsförsök av det motsatta könet trots att inget har hänt, det finns inte en chans i världen att hon utsätts för så många sexuella trakasserier på gatan på bara tre timmar eller så är hon mytoman och tror på fullt allvar att alla som tittar på henne eller som bara råkar befinna sig i hennes närhet utsätter henne för sexuella trakasserier? Det är faktiskt mer synd om henne än de män som hängs ut på hennes sidor, hon tycks ju mer eller mindre vara outtröttlig i sitt manshat och det är en stark indikator på att hon inte mår speciellt bra. Visst finns det störda män men det finns minst lika många störda kvinnor men det bör påpekas att absolut ingen tjänar på att debatten kring nättrakasserier och påhopp i det vanliga livet i princip blir helt kidnappat av en ung kvinna som bara vill ha uppmärksamhet kring sin egna person.
Citera
2017-06-08, 11:41
Medlem
julernsts avatar
Vad jag inte kan förstå är hur någon kan vara negativt inställd till någon som beskriver hur verkligheten ser ut för många tjejer. Visst att hon säkert kryddar ibland, och visst att hon gillar uppmärksamheten, men det hade antagligen du också gjort. Men ingen här tvivlar på att det faktiskt finns många män som på allvar tror att det är en bra idé att inleda konversationer i stil med "Vill se dig fingra dig själv, smeka dina små glansiga rosa blygläppar".

Men hon sprider ju manshat, gapar någon. Ja, det kanske är nödvändigt för att fler tjejer ska fatta att dom inte bara behöver acceptera all skit som män utsätter dom för. Det kanske kan hjälpa dom att komma i kontakt med sin ilska nästa gång en idiot är respektlös.
Citera
2017-06-08, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julernst
Vad jag inte kan förstå är hur någon kan vara negativt inställd till någon som beskriver hur verkligheten ser ut för många tjejer. Visst att hon säkert kryddar ibland, och visst att hon gillar uppmärksamheten, men det hade antagligen du också gjort. Men ingen här tvivlar på att det faktiskt finns många män som på allvar tror att det är en bra idé att inleda konversationer i stil med "Vill se dig fingra dig själv, smeka dina små glansiga rosa blygläppar".

Men hon sprider ju manshat, gapar någon. Ja, det kanske är nödvändigt för att fler tjejer ska fatta att dom inte bara behöver acceptera all skit som män utsätter dom för. Det kanske kan hjälpa dom att komma i kontakt med sin ilska nästa gång en idiot är respektlös.

Det är ju att hon ljuger mycket som gör att jag inte klarar av henne.
Givetvis finns det många män som skriver som idioter och startar en konversation som ditt exempel, men det gör det inte ok att hata alla män och ge varje man skulden för detta. Kollektiv skuldbeläggning. Det finns inget jag kan göra, det kommer alltid finnas idioter. Precis som att det finns så otroligt många korkade tjejer.
Men om man är en vit, heterosexuell man så är allt dåligt i världen vårt fel. För att det är "logiskt".

//Siegestor
Citera
2017-06-08, 13:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Men finns det något trovärdigt statistiskt underlag för att så pass många tjejer råkar ut för konversationer typ den som du gav exempel på? Sen vet jag inte om du har kännedom om allt denna sk. "hjältinna" hittar på, under våren så var hon själaglad för att hon lyckts lura iväg något mongo till en förutbestämd mötesplats där någon form av dejt skulle äga rum, hjältinnan höll på att spricka av glädje över att hon lyckats lura iväg mannen och hon är ändå 25 år gammal men ligger på en tonårings pinsamma låga nivå vad gäller humor. Källa, en expressentidning i april.

Citat:

Löjligt, med din och hennes logik så ska vi män reagera med vild oregerlig ilska så fort vi känner oss trakasserade av högljudda studentflak, drinkluder på krogen, påstridiga tiggare som inte hajar att dom gjort bort sig för tid och evighet med sitt tjat, korkade PK-politiker som bara spyr ut idiotier, respektlösa människor finns överallt och av båda könen. Det enda den här hjältinnan är intresserad av i slutändan är uppmärksamhet kring henne själv, om hon värnade om kvinnor i stort så skulle hon istället slåss mot hedersförtrycket ute i Sveriges många förorter, där kan hon göra en verklig insats mot de "patriarkala strukturerna" men det kommer troligtvis inte att ske och alla vet nog varför.
Citera
2017-06-08, 15:05
Medlem
seriously?s avatar
Citat:

"Kryddar ibland"? Hon marinerar samt kör en rub för att sedan avsluta med en dubbel-glaze.

Det hon på sin höjd har fått är ett "ligga?" och det ser hon som en våldtäkt. (f.ö fb's bästa tråd)

Bara att skriva meddelande till de där 700 vännerna hade tagit väldigt länge med tanke på att Facebook stänger av din möjlighet att kontakta någon via PM om du spammar. Om det fungerar som de flesta filter fungerar brukar du bli avstängd i 24-48 timmar, och permanent vid upprepade tillfällen.
Senast redigerad av seriously? 2017-06-08 kl. 15:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in