Citat:
Ursprungligen postat av
Gubbskem
Jag menar att hans försök att lyfta fram att han gör "allt rätt" i sina interaktioner med kvinnor men trots det buntas ihop med kvinnohatare bemöttes med med just det utav dig. En feminist. Att han inte ska förvänta sig något för att bete sig bra. Jag håller med dig.
Det är även uppenbart att han sätter kvinnor på piedestal. Det borde han inte göra. För sitt eget bästa.
Han buntas inte ihop med kvinnohatare. Han tillhör ett kön och en grupp som aktivt, som grupp!!, överordnat sig kvinnor som grupp. När feminister pratar om mansnormer och män som grupp så talar man alltså exakt om detta och inte om TS eller "gubbskemmar". Pratar feminister om manliga individer, i negativa ordalag, så brukar det vara just män som beter sig satan så illa mot kvinnor som individ. TS och gubbskemmar kan alltså ta åt sig på ett personligt plan när detta skett inte förr.
Sen anser jag att jag i mitt inlägg mycket noga betonade att jag inte svarade på hans TS, utan gav honom en annan frågeställning att suga på istället för samma tradiga karamell som redan sugits på till förbannelse i 300 andra trådar redan.
Är TS en snäll, fin kille, som respekterar tjejer och inte faller i den grop som jag beskrev så ska han fan vara stolt över sig själv. Han kommer landa med en tjej förr eller senare att pussa på och bli pussad av. Bara lev livet och se till träffa folk och undvik inhandla piedestaler till hemmet eller hjärnkontoret. Mycket föråldrat möblemang utan funktion.