2016-01-15, 00:21
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Vet inte din ålder och du behöver inte berätta. Gissar ganska ung.
Men jag kan ha fel och ber då om ursäkt.
Det är bra om du är juste och inte ser tjejer som de där konstiga andra du bara inte kan förstå dig på.

Sluta överanalysera och go with the flow. Skit i testosteron och feminin/maskulin-problematiken.
Bara acceptera den du är, bemöt andra med respekt och du kommer att bli rikligt belönad
Bli absolut inte förbittrad som så många andra
Visst finns det gott om tjejer med, bad boy complex och en hel del taskiga brudar.
Good boys finish last= det är de justa killarna tjejerna behåller. Och vill ligga med.
Garanterat kommer de få de justa tjejerna tillbaka.

Bara du har självförtroende.

Det är dock inte viktigt för mig att bli belönad, visst har jag en sexuell drift men jag begär ingenting. Det är mitt naturliga tillstånd att inte vara misogyn, hade varit likadan oavsett århundrade eller plats.

Ont: Självklart är det här en bekräftelsetråd eller kanske snarare ett tidsfördriv. Jag kom att tänka på detta med min icke-misogyni i samband med allt tjafs om invandrares beteenden och svenskars historiska, Sverigedemokraternas nuvarande beteende...
Citera
2016-01-15, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Jag menar att hans försök att lyfta fram att han gör "allt rätt" i sina interaktioner med kvinnor men trots det buntas ihop med kvinnohatare bemöttes med med just det utav dig. En feminist. Att han inte ska förvänta sig något för att bete sig bra. Jag håller med dig.

Det är även uppenbart att han sätter kvinnor på piedestal. Det borde han inte göra. För sitt eget bästa.

Han buntas inte ihop med kvinnohatare. Han tillhör ett kön och en grupp som aktivt, som grupp!!, överordnat sig kvinnor som grupp. När feminister pratar om mansnormer och män som grupp så talar man alltså exakt om detta och inte om TS eller "gubbskemmar". Pratar feminister om manliga individer, i negativa ordalag, så brukar det vara just män som beter sig satan så illa mot kvinnor som individ. TS och gubbskemmar kan alltså ta åt sig på ett personligt plan när detta skett inte förr.

Sen anser jag att jag i mitt inlägg mycket noga betonade att jag inte svarade på hans TS, utan gav honom en annan frågeställning att suga på istället för samma tradiga karamell som redan sugits på till förbannelse i 300 andra trådar redan.

Är TS en snäll, fin kille, som respekterar tjejer och inte faller i den grop som jag beskrev så ska han fan vara stolt över sig själv. Han kommer landa med en tjej förr eller senare att pussa på och bli pussad av. Bara lev livet och se till träffa folk och undvik inhandla piedestaler till hemmet eller hjärnkontoret. Mycket föråldrat möblemang utan funktion.
Citera
2016-01-15, 00:30
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Jag försökte bara ge honom en liten knuff för att komma ur sin situation. Genom att belysa hur ouppskattat hans beteende är, inte bara hos vanliga kvinnor men även hos feminister. Jag tycker inte heller han ska förvänta sig något för att han gräver ner sig och gör sig osynlig för kvinnor. Framförallt gör han sig själv och sitt eget liv en otjänst.

Att gräva ner sig är dock det enda rätta att göra i dagens samhälle.
Man skall inte vara enabler för en massa folk som beter sig som skit mot en, oavsett om dom är kvinnor som kallar sig feminister eller bara män som "tar för sig".
Citera
2016-01-15, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMonopolyOfForce

En person som svarar "Varför skulle jag bry mig om en ful en som du" när någon kommer fram och säger hej på krogen är enligt mig dum i huvudet och inte heller speciellt intelligent självsäker eller mogen, varför skulle det ens röra mig i ryggen vad en sån person tycker om mig?

Det jag ville få sagt var att jag i sådana specifika, unika fall kan förstå ifall mannens reaktion blir att spotta ur sig kränkningar eller dylikt. Att elakheter bemöts med elakheter helt enkelt. Inte för att jag personligen skulle göra det, men jag kan förstå att andra väljer att ge igen med samma mynt.

Citat:
Ursprungligen postat av TheMonopolyOfForce
Säger inte att reaktionen inte är nästan naturlig men med lite distans och eftertanke så förstår du nog vad jag menar? Försöker hjälpa till! Att lägga ansvaret på någon annan och tycka synd om sig själv i sin situation leder ingenstans! även om man ibland har all rätt i världen att känna sig orättvist behandlad och i en hopplös situation.

Nej givetvis förstår jag, men som sagt en minoritet män som inte klarar av att bli avvisade, men som sagt beror det på hur avvisandet sker. Det är ytterst relevant ifall avvisandet sker på ett bra sätt, eller ifall det sker på ett ondskefullt sätt. Inget konstigt att spydigheter bemöts med spydigheter, även om jag inte tror att det är särskilt vanligt att kvinnor är elaka gentemot män som är välmenande och artiga.
Citera
2016-01-15, 00:32
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Han buntas inte ihop med kvinnohatare. Han tillhör ett kön och en grupp som aktivt, som grupp!!, överordnat sig kvinnor som grupp. När feminister pratar om mansnormer och män som grupp så talar man alltså exakt om detta och inte om TS eller "gubbskemmar". Pratar feminister om manliga individer, i negativa ordalag, så brukar det vara just män som beter sig satan så illa mot kvinnor som individ. TS och gubbskemmar kan alltså ta åt sig på ett personligt plan när detta skett inte förr.

Sen anser jag att jag i mitt inlägg mycket noga betonade att jag inte svarade på hans TS, utan gav honom en annan frågeställning att suga på istället för samma tradiga karamell som redan sugits på till förbannelse i 300 andra trådar redan.

Är TS en snäll, fin kille, som respekterar tjejer och inte faller i den grop som jag beskrev så ska han fan vara stolt över sig själv. Han kommer landa med en tjej förr eller senare att pussa på och bli pussad av. Bara lev livet och se till träffa folk och undvik inhandla piedestaler till hemmet eller hjärnkontoret. Mycket föråldrat möblemang utan funktion.

Exakt, han ingår i en grupp som feminister anser har ansvar för något allmänomslutande patriarkat som förtrycker kvinnor. Vilket du klargjorde i ditt långa första inlägg.

Han ska inte förvänta sig något. Absolut inget tack. Därför är mitt tips att han ska leva lite för sig själv och försöka sluta lägga värde i hur han förhåller sig till kvinnor utan istället tänka mer på sitt eget välmående.
Citera
2016-01-15, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Nej givetvis förstår jag, men som sagt en minoritet män som inte klarar av att bli avvisade, men som sagt beror det på hur avvisandet sker. Det är ytterst relevant ifall avvisandet sker på ett bra sätt, eller ifall det sker på ett ondskefullt sätt. Inget konstigt att spydigheter bemöts med spydigheter, även om jag inte tror att det är särskilt vanligt att kvinnor är elaka gentemot män som är välmenande och artiga.

Även om de är elaka så har man själv initierat. Kan därför inte se varför man skulle bli upprörd.
Citera
2016-01-15, 00:37
Medlem
Citat:

Rätt komiskt ändå, alla andra som arbetar med sådana här frågor professionellt brukar vara mycket noggranna med specifika grupperingar. Om vi samtalar om män som beter sig annorlunda ifrån normen så benämns dom, våldtäktsmän, kvinnomisshandlare, män med misogyna beteendestörningar osv. för att motarbeta det som feministerna orsakar... Så tycker personligen att feministerna borde uppgradera sin ordlista lite, innan polariseringen blir värre.
Citera
2016-01-15, 00:38
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Ännu en "jag skall ha medalj för att jag inte gjort bort mej än-tråd"....
Jag är också snäll men förväntar mej inte nåt för det.
This ^

Ett bussigt beteende kan jag känna är att inte slå sig på bröstet för att man är så jävla bussig.
Citera
2016-01-15, 00:39
Medlem
Citat:

Tänk om jag inte identifierar mig med den gruppen? Idag pratar man om att skapa ett tredje juridiskt kön och jag skulle gärna tillhöra det.

Jag är ganska stolt, men det saknar betydelse om jag hittar nån att pussas med eller ej. Min personlighet måste vara fast, likaså min integritet oavsett om tjejer "belönar" mig. Grinar illa av förakt för män som försöker ställa sig in hos kvinnor.

Jag har åsikter som går emot vad de flesta tjejer gillar och skulle aldrig ändra mig om inte nån övertygar mig med logiska resonemang.
Citera
2016-01-15, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
Även om de är elaka så har man själv initierat. Kan därför inte se varför man skulle bli upprörd.

Om jag själv initierar kontakt och är både artig och välmenande, och jag får ta emot nedvärderande kommentarer gällande mitt utseende, då skulle jag definitivt bli upprörd. Inte i den mening att jag skulle ge igen med samma mynt, även om jag som sagt förstår att andra skulle ta till med den metoden. Jag skulle sannolikt gått därifrån och blivit nedstämd för en stund.
Citera
2016-01-15, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dianno
This ^

Ett bussigt beteende kan jag känna är att inte slå sig på bröstet för att man är så jävla bussig.

Japp, en sådan här tråd får jag självklart inte gillande från kvinnor av, jag är inte dum utan rätt intelligent även om jag verkar såsig i mina inlägg ibland. Inte heller har jag nåt behov av att framstå som en god människa. Det enda jag är är icke-misogyn. Jag behandlar män och kvinnor lika.
Citera
2016-01-15, 00:43
Medlem
Citat:
Exakt, han ingår i en grupp som feminister anser har ansvar för något allmänomslutande patriarkat som förtrycker kvinnor. Vilket du klargjorde i ditt långa första inlägg.

Han ska inte förvänta sig något. Absolut inget tack. Därför är mitt tips att han ska leva lite för sig själv och försöka sluta lägga värde i hur han förhåller sig till kvinnor utan istället tänka mer på sitt eget välmående.

Jag kan ju tycka att en eget välmående är rätt starkt kopplat till just hur man förhåller sig till andra.
och att detta därför självklart ska värderas av en själv, precis som detta värderas av alla andra runt en.
Men jag tror det du menar är lite mer, lägg ner överansträng dig, sluta fokusera på ev. misslyckanden, och lev istället. Vilket jag kan hålla helt med om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in