2018-08-06, 18:18
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweDave
Hej
Jag är en av de som har stora krav på CH. Hon är skyldig mig 140.000 . Jag har fått utslag hos KFM och hon har således en bokförd skuld till mig. Jag kommer INTE ge mig förrän hon gjort rätt för sig.
Jag funderar skarpt på att sätta henne i personlig konkurs. Inte säkert att det gör att hon betalar tillbaka men det kommer orsaka problem iaf.
Hoppas fler är inne på samma linje.
BTW när det gäller skuldsanering har jag pratat med KFM om detta. De säger att chansen att man får skuldsanering då skulderna till så stor del består av skadestånd är MINIMAL

Nu tassar jag verkligen på gränsen av att åka dit på 1.06 men eftersom ditt användarnamn är nyregistrerat så tar jag chansen.

Är du en av de som har nämnts i tråden som är i färd med att sammanställa och driva det vidare? Om det är så, och du går ut i tråden så har du samtligas stöd. Det är garanterat efter att ha följt detta.

140k? Det är inte lite det inte. Det har väl heller inte framkommit under någon rättegång hittills, eller har det? Du kan göra stor skillnad om du driver det vidare. Börja med att polisanmäla!
Citera
2018-08-06, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso
Många insatta i ämnet har tidigare skrivit att det inte finns möjlighet för en med så stora skulder från bedrägeri att få skuldsanering. Senast i dagarna även info från Kfm här i tråden. CH skriver på sin blogg att det är mycket ”pirr i magen” och resfeber nu. Undras vilken typ av ”pirr i magen” Kerstin kände när hon blev blåst på 70 000 kr och en resa till Maldiverna? Var får hon pengar till en GC-resa mitt i högsäsong? Minst 50 000 kr för hennes familj. Med de begränsningar hon har borde hushållsekonomin gå plus/minus 0 varje månad.
Jag ska inte säga helt säkert nu, men en väns far hade skatteskulder på 20-40 miljoner och vad jag förstod så fick han sanering.
Men detta tar jag inte gift på.
Har även hört att saneringen har gått från 5-3 år.

Men oavsett så tror jag inte att CH klarar av att hålla sig schakt och inte dra på sig något eller flasha runt på 5-7 år på existens.
Citera
2018-08-06, 20:54
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Men på riktigt? Du är en av de som bara sväljer allt som sägs utan en enda egen reflektion?

Vad är det med folk?

Min brorsas mors son skriver på FB. Det är något jag kan ta gift på.

De är lite svagbegåvade bara.

När det gäller tiden för skuldsanering, så är det 5 år för privatpersoner.
Citera
2018-08-06, 21:33
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnisen
Klart att hon inte får ta nya lån. Bidrag får hon väl alltid...😞

Man får inte bidrag av soc om man väljer att studera, åtminstone inte försörjningsstöd. Hur det är med alla hennes andra bidrag vet jag inte.
För övrigt tycker jag det är dumt. Om en person studerar men samtidigt får soc-bidrag kan denne bli fri från bidragen snabbare genom utbildning. Nu menar jag rent generellt och inte i Catrins fall.

Catrin kommer aldrig att studera, växa upp eller göra rätt för sig. Hon måste bli tvingad på ett eller annat sätt.
Den bästa lösningen jag hittils har hört är personlig konkurs. Jag studerar själv men kan bidra med 200kr till summan som krävs för att göra detta möjligt.
Citera
2018-08-06, 21:39
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ja det är det. Hon har ju sökt skuldsanering tidigare och fått avslag. När nästa rättegång kommer så lär ju inte chanserna öka direkt.
När nästa rättegång kommer...? Är hon anmäld igen?
Citera
2018-08-06, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Men på riktigt? Du är en av de som bara sväljer allt som sägs utan en enda egen reflektion och bara vidareförmedlar utan att låta hjärnan filtrera något?

Vad är det med folk?

Min brorsas mors son skriver på FB. Det är något jag kan ta gift på.
Då skuldsanering inte är aktuellt och så inte har varit och det att jag inte är så jävla nyfiken som dig din sjuka jävel så lägger jag väl ingen jävla vikt på en sanering.
Men på riktigt horunge, du klarade av att citera mig men dock bara med angrep och utan att tillföra tråden något värde.

Men du som är experten, hur ser utsikten ut för CH att få en sanering?
Citera
2018-08-06, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso
Har inte sett en så stor skuld i de FU/domar som publicerats. Vad beror skulden på?

Jag skulle gissa på bedrägerier. Är jag helt fel ute?
Citera
2018-08-06, 22:03
Medlem
Någon som är insatt i vårdnadsbidrag och föräldrapenning som kan ge en bild av hur CHs månadsinkomst ser ut? Tydligen får man studera på distans och ta ut föräldrapenning. Men hennes arbetshistorik kan inte ge henne en hög föräldrapeng. Sen har jag inte förstått hur hon kan ha varit på gymmet och slappat hela dagarna och ändå haft barnen 40 h per vecka på dagis.
Citera
2018-08-06, 22:59
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ja det är det. Hon har ju sökt skuldsanering tidigare och fått avslag. När nästa rättegång kommer så lär ju inte chanserna öka direkt.

Men jag ser ju inga större utsikter att få några pengar tillbaka. Hon visar ju inget spår av mental mognad eller vilja att göra rätt för sig. Men min skuld kommer hon aldrig undan. Om hon är sugen på att nånsin få ett ekonomiskt normalt liv så borde hon göra rätt för sig. jag är inte omöjlig för någon typ av förlikning men då får hon fan visa lite välvilja

Jag förstår om du inte vill kommentera ett framtida scenario - men när du skriver "nästa rättegång" får man intrycket att det finns brottslighet som ännu inte är prövat rättsligt. Ett bedrägeri på 140.000 finns inte att finna i FUP 1 och 2, men sedan tickar väl räntan på så en större skuld i det förgångna skulle väl nu kunna vara uppe i en sådan summa nu.

Som sagt, förväntar mig inget svar, utan är bara material för vidare diskussion för inbitna trådskribenter.
Citera
2018-08-07, 00:00
Medlem
Jag har föjt detta periodvis, och läste just ikapp vad som hänt de senaste sex månaderna.
Man blir ju mållös.
Vilken fruktansvärd kvinna Catrin är.

Det kan inte stå rätt till i skallen på henne.
Hon har blåst så många människor och kan bara inte lägga band på sig.

Sitter och kommentera på bloggar, "hittar" julklappar för 3000 spänn och åker på resor.
Hon har verkligen noll självinsikt.
Chansen är väl inte obefintlig att hon håller på med något fuffens igen.

Det med tragiska (och vidrigaste) är allt som rör hennes ungar.

Bedragare och löst folk är ingenting nytt.
Däremot fattar jag inte hur man kan ploppa ut ungar med nya farsor på löpande band.
Ungar som aldrig kommer att få ett stabilt, välordnat liv.

Allt för att kunna leva i någon fantasivärld som toppblogerska med Audi och dyra klockor...
Dyrköpt fasad.

Catrin spelar ju hårt på det ensamstående mamma kortet. Det är säkerligen därför systemet daltar så in i norden med henne.

Verkligheten kommer dock ikapp, varje jävla gång.
Personlig konkurs kommer garanterat.
Hon tror på skuldsanering? Hahaha...den var bra!

Hon kommer sluta totalt utblottad på gatan eller i något härbärge till slut.

Alternativt så rinner det över för någon och hon blir söndermisshandlad.

Hon måste vara så in i helvetes korkad att fortsätta provocera brottsoffrena på detta sätt. Kan inte vara kul att gå runt där i lilla Järna...

Att hon skulle ta tag i sitt liv, plugga och jobba finns inte på kartan.
Lycka till med att söka jobb. En snabb googling och du är körd Catten.
Citera
2018-08-07, 00:17
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Jag har föjt detta periodvis, och läste just ikapp vad som hänt de senaste sex månaderna.
Man blir ju mållös.
Vilken fruktansvärd kvinna Catrin är.

Det kan inte stå rätt till i skallen på henne.
Hon har blåst så många människor och kan bara inte lägga band på sig.

Sitter och kommentera på bloggar, "hittar" julklappar för 3000 spänn och åker på resor.
Hon har verkligen noll självinsikt.
Chansen är väl inte obefintlig att hon håller på med något fuffens igen.

Det med tragiska (och vidrigaste) är allt som rör hennes ungar.

Bedragare och löst folk är ingenting nytt.
Däremot fattar jag inte hur man kan ploppa ut ungar med nya farsor på löpande band.
Ungar som aldrig kommer att få ett stabilt, välordnat liv.

Allt för att kunna leva i någon fantasivärld som toppblogerska med Audi och dyra klockor...
Dyrköpt fasad.

Catrin spelar ju hårt på det ensamstående mamma kortet. Det är säkerligen därför systemet daltar så in i norden med henne.

Verkligheten kommer dock ikapp, varje jävla gång.
Personlig konkurs kommer garanterat.
Hon tror på skuldsanering? Hahaha...den var bra!

Hon kommer sluta totalt utblottad på gatan eller i något härbärge till slut.

Alternativt så rinner det över för någon och hon blir söndermisshandlad.

Hon måste vara så in i helvetes korkad att fortsätta provocera brottsoffrena på detta sätt. Kan inte vara kul att gå runt där i lilla Järna...

Att hon skulle ta tag i sitt liv, plugga och jobba finns inte på kartan.
Lycka till med att söka jobb. En snabb googling och du är körd Catten.

Spoton. Det kommer inte sluta väl för henne. Men fler barn kommer det bli. Garanterat. Ska med nöje se hur Catrin mår/lever när hon är runt 50 år. Tror inte det kommer bli en vacker syn.

Barnen har stuckit, och Catrin står och stampar på samma ställe, men utan en mor som backar upp henne. Det kommer gå åt helvete för henne.

Hade hon bara haft vett nog att hålla käften, skrota alla meningslösa bloggar etc skulle hon övertid kunna flyga lite under radarn, men nej, inte ens det enkla lyckas hon reda ut.

Arma barn.
Citera
2018-08-07, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Spoton. Det kommer inte sluta väl för henne. Men fler barn kommer det bli. Garanterat. Ska med nöje se hur Catrin mår/lever när hon är runt 50 år. Tror inte det kommer bli en vacker syn.

Barnen har stuckit, och Catrin står och stampar på samma ställe, men utan en mor som backar upp henne. Det kommer gå åt helvete för henne.

Hade hon bara haft vett nog att hålla käften, skrota alla meningslösa bloggar etc skulle hon övertid kunna flyga lite under radarn, men nej, inte ens det enkla lyckas hon reda ut.

Arma barn.

Ja, fler barn kommer det nog att bli, hon är fruktbar flera år till och något skydd verkar inte användas heller.
Stackars barn!
Ingen självinsikt alls utan hon kör på bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in