Citat:
Ursprungligen postat av
Cuchullain
ADHD är det fullt rimligt att hon har. Hon har uppenbara problem med impulskontroll, är väldigt rastlös och kombinationen ADHD och någon form av personlighets/empatistörning är ju tämligen vanlig bland återfallskriminella. Det vore ju intressant att se om psykiatrin också diagnosticerar henne med en personlighetssstörning från Kluster B. Och är det på det sättet så kommer det vara oerhört svårt för henne (även om hon ärligt skulle vilja det) att ändra på sig.
Jag har vid något tillfälle ringat in hennes alla brott under kriterierna för psykopati och det finns mycket som talar i den riktningen. På senare tid har jag också funderat på om det kan finnas något bipolärt i bilden - pendlandet mellan de "låga" perioderna då hon stänger av och sluter sig, och som nu de "maniska" där hon är full av självförtroende och helt självutlämnande.
Jag har ofta tänkt att hennes beteende på sociala medier varit kopplat till vad som händer i "verkligheten" men har börjat tvivla på detta. Självklart påverkar det faktiska, men sedan finns det en cykel av psykiskt ohälsa som är minst lika viktig.
Självklart är hon överlycklig över att frivården inte längre kontrollerar henne (om det nu stämmer), som i sig kan trigga en manisk period med en massa dumma val, som givetvis är kopplad till en ADHD-problematik.
Eller så lurar hon oss alla och enbart är en fullblodspsykopat, det utesluter jag inte heller.