2018-11-07, 19:23
Medlem
1200cls avatar
Om man läser lite noga ser man:
Inget är omöjligt och även skuldbiten får jag snart hjälp med.
Har hon fått tag på en ny sugardaddy eller hur skall detta gå till? Kanske pengar från mamma (som fick lite över från ett av de blåsningar som skett).
Citera
2018-11-07, 19:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1200cl
Om man läser lite noga ser man:
Inget är omöjligt och även skuldbiten får jag snart hjälp med.
Har hon fått tag på en ny sugardaddy eller hur skall detta gå till? Kanske pengar från mamma (som fick lite över från ett av de blåsningar som skett).
Hon menar nog skuldsanering. Som i anständighetens namn borde diskvalificera såna som henne...
Citera
2018-11-07, 19:33
Medlem
1200cls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Hon menar nog skuldsanering. Som i anständighetens namn borde diskvalificera såna som henne...

Om man läser på Kfm´s sida ser man detta:
Skuldernas tillkomst

Vid skälighetsbedömningen ska KFM särskilt beakta hur och varför en skuld har uppkommit. Skulder på grund av t.ex. lyxkonsumtion, misslyckad spekulation eller skadestånd på grund av brott kan tala emot en skuldsanering.

Hon är dömd för ett brott vilket bör vara ett hinder för henne. Hon har dessutom inte visat någon vilja att betala sina skulder vilket normalt sett är ett positivt tecken.
Citera
2018-11-07, 19:35
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1200cl
Om man läser på Kfm´s sida ser man detta:
Skuldernas tillkomst

Vid skälighetsbedömningen ska KFM särskilt beakta hur och varför en skuld har uppkommit. Skulder på grund av t.ex. lyxkonsumtion, misslyckad spekulation eller skadestånd på grund av brott kan tala emot en skuldsanering.

Hon är dömd för ett brott vilket bör vara ett hinder för henne. Hon har dessutom inte visat någon vilja att betala sina skulder vilket normalt sett är ett positivt tecken.
Likafullt är detta vad hon tagit upp flera gånger tidigare och i ljuset av hur hon tillåts hålla på har jag rätt liten tilltro till KFM atm
Citera
2018-11-07, 19:44
Medlem
1200cls avatar
Jag håller med dej i vissa delar men det hon anger är hennes sanning.
Det troliga är att hon hoppas att hon skall kunna vara kvalificerad för skuldsanering.
Om Kfm får lite info om hennes resor, inköp som hon gärna skriver om, tror jag att det blir lite jobbigare för henne.

Dom som har fodringar på henne bör spara alla hennes inlägg om resor/inköp mm och maila till hennes personliga kronofogde. Det blir då en handling som kan användas vid en ev skuldsanering. Inte positivt för henne.

Här kan ni läsa mer om skuldsanering: https://www4.skatteverket.se/rattsli....2/322268.html
Citera
2018-11-07, 20:52
Medlem
Såg i sista bilden som lagts upp att hon skrev att hon har adhd? jaha ja...eller så tror vi inte på det. Hon har väl lyckats lura sig till en sån diagnos också.
Citera
2018-11-07, 22:26
Medlem
ADHD är det fullt rimligt att hon har. Hon har uppenbara problem med impulskontroll, är väldigt rastlös och kombinationen ADHD och någon form av personlighets/empatistörning är ju tämligen vanlig bland återfallskriminella. Det vore ju intressant att se om psykiatrin också diagnosticerar henne med en personlighetssstörning från Kluster B. Och är det på det sättet så kommer det vara oerhört svårt för henne (även om hon ärligt skulle vilja det) att ändra på sig.
Citera
2018-11-07, 22:54
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuchullain
ADHD är det fullt rimligt att hon har. Hon har uppenbara problem med impulskontroll, är väldigt rastlös och kombinationen ADHD och någon form av personlighets/empatistörning är ju tämligen vanlig bland återfallskriminella. Det vore ju intressant att se om psykiatrin också diagnosticerar henne med en personlighetssstörning från Kluster B. Och är det på det sättet så kommer det vara oerhört svårt för henne (även om hon ärligt skulle vilja det) att ändra på sig.

Jag har vid något tillfälle ringat in hennes alla brott under kriterierna för psykopati och det finns mycket som talar i den riktningen. På senare tid har jag också funderat på om det kan finnas något bipolärt i bilden - pendlandet mellan de "låga" perioderna då hon stänger av och sluter sig, och som nu de "maniska" där hon är full av självförtroende och helt självutlämnande.

Jag har ofta tänkt att hennes beteende på sociala medier varit kopplat till vad som händer i "verkligheten" men har börjat tvivla på detta. Självklart påverkar det faktiska, men sedan finns det en cykel av psykiskt ohälsa som är minst lika viktig.

Självklart är hon överlycklig över att frivården inte längre kontrollerar henne (om det nu stämmer), som i sig kan trigga en manisk period med en massa dumma val, som givetvis är kopplad till en ADHD-problematik.

Eller så lurar hon oss alla och enbart är en fullblodspsykopat, det utesluter jag inte heller.
Citera
2018-11-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Jag har vid något tillfälle ringat in hennes alla brott under kriterierna för psykopati och det finns mycket som talar i den riktningen. På senare tid har jag också funderat på om det kan finnas något bipolärt i bilden - pendlandet mellan de "låga" perioderna då hon stänger av och sluter sig, och som nu de "maniska" där hon är full av självförtroende och helt självutlämnande.

Jag har ofta tänkt att hennes beteende på sociala medier varit kopplat till vad som händer i "verkligheten" men har börjat tvivla på detta. Självklart påverkar det faktiska, men sedan finns det en cykel av psykiskt ohälsa som är minst lika viktig.

Självklart är hon överlycklig över att frivården inte längre kontrollerar henne (om det nu stämmer), som i sig kan trigga en manisk period med en massa dumma val, som givetvis är kopplad till en ADHD-problematik.

Eller så lurar hon oss alla och enbart är en fullblodspsykopat, det utesluter jag inte heller.

Du gör så otroligt kloka analyser. Jag tror man kan utesluta bipolär (tyvärr) i det här fallet. Hennes frånvaro från socialamedier har nog tyvärr bara en självuppfyllande profetia. Fullblodspsykopat tror jag ligger närmast till hands. Noll empati ingen förmåga att visa någon ånger överhuvudtaget. För att inte prata om självinsikt.
Citera
2018-11-07, 23:45
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfishy
Du gör så otroligt kloka analyser. Jag tror man kan utesluta bipolär (tyvärr) i det här fallet. Hennes frånvaro från socialamedier har nog tyvärr bara en självuppfyllande profetia. Fullblodspsykopat tror jag ligger närmast till hands. Noll empati ingen förmåga att visa någon ånger överhuvudtaget. För att inte prata om självinsikt.

Ja, Jag vill inte cementera mig i någon tro, allt vi får se är vad hon väljer att visa oss. Vad vi får se är henne "frontstage-action" men sedan har vi hennes "backstege-actions" (begrep lånade från Goffman) hennes backstage-actions är det som är det intressanta. Någon form störning finns bakom det hon vill ge sken av; narcissism är en självklar del, som ofta bottnar till viss del i brist på empati.

Nu får hon uppmärksamhet från psykologer och krim.vård, tidigare var det från sjukvården. Det är uppenbart för mig att hon njuter av den här uppmärksamheten från krim.vård/psykologer eftersom hon i sin enfald tror att hon lurar dem. De bryr sig inte, det är ett jobb. Hon lurar bara sig själv. Hon njuter nog också av vad som skrivs här, men vi når henne på ett sätt som inte rättssystemet kan göra. Vi vet vem hon är, vi känner henne på sätt och vis bättre än hennes allra närmaste.

Nu har hon bara "trollen", och vi är många - och vi kan trycka på hennes knappar.
Citera
2018-11-08, 11:17
Medlem
Citat:

Jag tror som du att hon har Antisocial personlighetsstörning eller narcissistisk personlighetsstörning eller både de diagnoserna.
Vet inte om hon har ADHD diagnos, hon pratar mycket också och jag litar inte på henne alls.
Mycket kloka ord från dig.
Citera
2018-11-10, 04:11
Medlem
Citat:

Nu är jag inte någon expert på ämnet.
Men eftersom jag delar problematiken så undrar jag rent generellt vad du menar med att ADHD skulle vara kopplat med maniska perioder ?
Det är inte så ADHD fungerar(iallafall inte i mitt fall) mina som du säger "maniska perioder" är normaltillståndet. Allt utöver det är sömn. (vilket är jävligt svårt att få till, Vilket gör det svårt att sköta ett normalt 9-5 jobb, vilket för vissa personer kan få dom att hänfalla till brott.)
Varifrån tar du informationen om att man som "lidandes" av ADHD skulle ha maniska perioder ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in