2017-06-16, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykologpudel
Var inte det kontot endast "för hennes närmaste vänner och familj"?

Det här ska bli spännande har vi lite att läsa i sommar då, via flashback :-)
Citera
2017-06-16, 17:51
Medlem
Citat:

616 st följare på instagram har jag svårt att tro att CH har.
Ännu mindre har jag svårt att tro att de räknas till närmaste vänner...dessa få är snarare 1-3 st inkl mamman och brorsan?
Citera
2017-06-16, 17:53
Medlem
Citat:

Nej skärmdumpen ovan kom från hennes "vanliga" konto (cathedlund) med 616 följare.

https://www.instagram.com/cathedlund/

Det nya privata heter "catrinhedlundprivat" och har för övrigt 46 följare.

https://www.instagram.com/catrinhedlundprivat/
Senast redigerad av Hjarnsubstans 2017-06-16 kl. 17:58.
Citera
2017-06-16, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
616 st följare på instagram har jag svårt att tro att CH har.
Ännu mindre har jag svårt att tro att de räknas till närmaste vänner...dessa få är snarare 1-3 st inkl mamman och brorsan?

Många nyfikna människor/spamkonton säkerligen.

Mamman och brorsan verkar inte ha instagram.
Citera
2017-06-16, 18:13
Medlem
GilGrissom82s avatar
Hon kanske medvetet slänger ut beten på sin privata IG/Snapchat med uppgifter om "semester", "afterwork" där fulla ölglas står på hennes plats, "skrikterapi" i en liten plastbåt etc etc, för att connect-the-dots och lista ut vem av hennes (hittills oblockade) följare som lägger ut den "hemliga" informationen på andra forum.

Och vips så krymper skaran av följare
Senast redigerad av GilGrissom82 2017-06-16 kl. 18:15.
Citera
2017-06-16, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Hon kanske medvetet slänger ut beten på sin privata IG/Snapchat med uppgifter om "semester", "afterwork" där fulla ölglas står på hennes plats, "skrikterapi" i en liten plastbåt etc etc, för att connect-the-dots och lista ut vem av hennes (hittills oblockade) följare som lägger ut den "hemliga" informationen på andra forum.

Och vips så krymper skaran av följare

Givetvis har hon koll på sånt, eller försöker. Hon är för övrigt på afterwork med jobbet just nu enligt snapchat.
Citera
2017-06-16, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Givetvis har hon koll på sånt, eller försöker. Hon är för övrigt på afterwork med jobbet just nu enligt snapchat.

Är det i Södertälje centrum och ölar kanske?
AW = Efter arbetet på svenska :-)
Citera
2017-06-16, 18:31
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Många nyfikna människor/spamkonton säkerligen.

Mamman och brorsan verkar inte ha instagram.

Det här väcker faktiskt en ganska intressant fråga: hur insatta är mamma och brorsan egentligen i CH's liv på sociala medier?

Jag menar, får de se samma sida av henne som alla (vi) som följer hennes bloggande, instagrammande och snapchattande? Eller visar hon upp två helt olika fasader?
Citera
2017-06-16, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Är det i Södertälje centrum och ölar kanske?
AW = Efter arbetet på svenska :-)

Nej det såg ut som Stockholm. Eftersom arbetsplatsen ligger i Stockholm så tror jag knappast allihopa åker till Södertälje för AW. Jag vet vad AW betyder btw.
Citera
2017-06-16, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det här väcker faktiskt en ganska intressant fråga: hur insatta är mamma och brorsan egentligen i CH's liv på sociala medier?

Jag menar, får de se samma sida av henne som alla (vi) som följer hennes bloggande, instagrammande och snapchattande? Eller visar hon upp två helt olika fasader?

Ingen aning. Om de läste bloggen kan man ju inte veta. På snapchat kan man inte se vilka som personen följer eller har som följare. Instagram hittar jag dem inte på.
Citera
2017-06-16, 18:55
Medlem
Citat:
Nej det såg ut som Stockholm. Eftersom arbetsplatsen ligger i Stockholm så tror jag knappast allihopa åker till Södertälje för AW. Jag vet vad AW betyder btw.

Okej, jag skrev Södertälje eftersom hon brukar festa omkring där :-)
Citera
2017-06-16, 19:20
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej, vi behöver inte engelska uttryck.
Vi pratar svenska här i Sverige.

Okej, jag har inte Snapchat och jag vill inte följa henne där.
Ha en trevlig kväll!

Finns det öht något svenskt uttryck för Afterwork/AW? Eller för After-ski, After-sun eller After-eight? Nä, har nog bara hört de engelska uttrycken.

Btw. Och vad är i så fall din svenska benämning på engelska ordet "Snapchat" som du själv använder?

(Det där var visserligen OT, men tycker att själva inlägget om användandet av ordet AW är OT, så det är bara bra om hela diskussionen tas bort).

Mer intressant däremot är om CH's (nya?) arbetskamrater på AW:n vet vem hon är (kopplat till bedrägerierna)? Eller om ämnet hanteras som "elefanten i rummet", dvs alla känner till det men ingen pratar om det. Hade varit intressant att vara en fluga på ölglaset och höra AW-snacket

För övrigt är det ju positivt att hon verkar ha ett jobb igen. Hoppas bara att åtminstone en del av lönen går till att betala skadeståndet till brottsoffren. Och inte enbart till AW-öl.
Senast redigerad av GilGrissom82 2017-06-16 kl. 20:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in