2016-06-03, 21:38
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritstag
OT - men finns väl olika anledningar. Jag trivs väldigt bra, kommer från landet och saknade det när jag bodde inne i stockholm. Jobbar i en branch som gör att jag är låst till stockholm men det är ju olika vad man gillar såklart.

Är dock också väldigt konfunderad över var pengarna kommer ifrån. Det är oavsett bidrag så är det en hög hyra, tillkommer el, internet, försäkring så räkna på 7500:- för boende med allt inräknat. Kläder till två växande barn är inte det billigaste heller.

Nej, jag ser verkligen inget utrymme i budgeten för att hon skulle haft råd med alla dessa resor. Hon påstår att det är sponsorer och fynd, släktingar som jobbar med resor och som ger rabatt... Men i första kollen kunde vi ju se att hon inte hade i närheten av så många sponsorer som hon haft tidigare, och tidigare har hon inte haft en drös heller. Samarbeten har hon ljugit om förr så hon kan lika gärna ljuga igen.

MEN: om vi tänker oss att hon fortfarande lurar folk på pengar... Ja, då går det kanske lättare att få ihop till en all-inclusive någonstans. Kanske säger hon till resebyråerna att hon är sådan där "toppbloggare" och de går på den, som den här senaste sponsorn.
Citera
2016-06-03, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
När jag kollar på hastiga svep jag gjort på ML och JJM (/JC) så framstår de liksom som så oehört opassande för CH. Av det jag sett, med reservation för att jag sett allt, är detta två stabila personer, ostraffade, kompetenta. JJM/JC verkar särskilt seriös. OI är vad jag minns i alla fall laglydig, men jag kan inte säga mer.

Läste om mytomani nyligen, ville inte vara överdramatisk och leka flashbackpsykolog, MEN: http://www.svd.se/mastare-pa-att-lju...n-skuldkanslor
Karismatiska. Socialt kompetenta. Ljuger om smått till stort. Inkapabla att fatta att deras lögner får konsekvenser för andra. Osv.

Mycket bra sammanställning!
Av en obehaglig brottslighet som dessutom inte verkar sluta. Mycket korrekt, sakligt och stramt återhållen. Hela tråden och ämnet har också en mycket kreativ och god stämning förhållandevis och det är bara att gratulera till detta.

http://www.psykopati.se/16914075
Ser tydliga kopplingar till psykopati, då mytomanin ofta bara kan vara ytan av något annat större.
Liksom funderar kring de telefonnummer och mejladresser som använts till den brottsliga verksamheten ändå inte skulle betraktas som brottsredskap och presenteras helt. Attackerna på helt oskyldiga människor visar ändå på kyla som inte all mytomaner har, vilken sedan i sin tur frontas på nätet med barnen. Beundrar ert kreativa tålamod och stämningen det skapar.

Hoppas att det kan leda till att hon slutar med sin bedrägliga verksamhet, oskyldig genom association eller innocense by association och att fronta med kändisar eller offer för elaka kändisar, liksom att fronta med barnen förefaller vara ett vanligt tema, de senaste är ganska påfrestande. Utgår från att hon måste vara riktigt charmig på något sätt för att kunna förklara för alla som möter henne dagligen och även läser på nätet. Någon av dessa kanske vill berätta hur den här bedragerskan förklarar sig...utan att avslöja för mycket....liksom berätta om vilka "sidoprojekt" hon har på jobbet vilket jag utgår från
Citera
2016-06-03, 22:13
Medlem
Mona.Krassligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Tänker inte gå i polemik med dig (min erfarenhet av bilar intressanta för KFM är tack och lov noll), men jag undrar ändå litet över det du skriver. Ponera att denna Volvo V40 med 17 år på nacken och kanske i gott skick trots sina 30 tusen mil, att den såldes privat, nog borde den väl kunna ge en tusenlapp eller två? Att fogden kan ha kostnader för att kränga ett objekt är väl inte skäl för att låta CH slippa göra rätt för sig? Det är ju vi skattebetalare som står för KFM:s kostnader och för egen del så skulle jag gärna öppna min plånbok för att ta kostnaden för fogden att sälja bilen även om det så bara inbringade en femhundring.

Det är inte gratis att hålla en exekutiv auktion, bara förmedlingsarvodet skulle bli mer än tusenlapp eller två. Då finns det inget värde i att utmäta. Krm utmäter ju exempelvis inte persondatorer numera, eftersom det kostar för mkt att återställa de till säljbart skick, mot vad de inbringar.

Det är naturligtvis inget skäl för henne att inte göra rätt för sig, men en bil för 2-3 tusen kronor är inte en tillgång värd att utmäta. Skattebetalarna står för Krf kostnader, men inte vid exekutiv auktion. Den kostnaden belastas den utmätte. Jag förstår inte ditt resonemang, ska skattebetalarna lägga 4-5 000 kr på att en bil ska mätas ut för att inbringa 500 kr? Det är kontraproduktivt. Krf har begränsade resurser och lägger krutet där vart det kan inbringa mest stålar. I CH fall är det inte att utmäta rostiga bilar utan värde, utan att ist göra en löneutmätning.
Citera
2016-06-03, 22:23
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Mycket bra sammanställning!
Av en obehaglig brottslighet som dessutom inte verkar sluta. Mycket korrekt, sakligt och stramt återhållen. Hela tråden och ämnet har också en mycket kreativ och god stämning förhållandevis och det är bara att gratulera till detta.

http://www.psykopati.se/16914075
Ser tydliga kopplingar till psykopati, då mytomanin ofta bara kan vara ytan av något annat större.
Liksom funderar kring de telefonnummer och mejladresser som använts till den brottsliga verksamheten ändå inte skulle betraktas som brottsredskap och presenteras helt. Attackerna på helt oskyldiga människor visar ändå på kyla som inte all mytomaner har, vilken sedan i sin tur frontas på nätet med barnen. Beundrar ert kreativa tålamod och stämningen det skapar.

Hoppas att det kan leda till att hon slutar med sin bedrägliga verksamhet, oskyldig genom association eller innocense by association och att fronta med kändisar eller offer för elaka kändisar, liksom att fronta med barnen förefaller vara ett vanligt tema, de senaste är ganska påfrestande. Utgår från att hon måste vara riktigt charmig på något sätt för att kunna förklara för alla som möter henne dagligen och även läser på nätet. Någon av dessa kanske vill berätta hur den här bedragerskan förklarar sig...utan att avslöja för mycket....liksom berätta om vilka "sidoprojekt" hon har på jobbet vilket jag utgår från

Tack, vi har haft ett bra samarbete, tror jag! På ett vis önskar jag att vi hade kunnat använda detta samarbete till att utreda någon annan händelse, den här människan förtjänar ingen uppmärksamhet. Men som jag ser det är det en vinst ifall en enda person läser detta och undviker att bli lurad. Det står klart att de som redan blivit bedragna kommer att få se i stjärnorna efter sina pengar.

Jo, visst måste hon ha någon slags charm. Som sagt: åtminstone en av dessa män som har umgåtts med henne har jag svårt att se skulle välja vilken sopa som helst. Sålunda har hon viss social kompetens. Men kan man ljuga om allt och göra det så att man i alla fall inte blir påkommen så räcker det nog långt. Sedan att det skiter sig tror jag hon struntar i. Jag tror inte att hon ser det som att "bli påkommen", snarare ser hon det som att "andra bara jävlas". När människor kritiserar henne, eller till och med bara påpekar felaktigheter hon uttryckt så säger hon att det finns undantag, att det vet hon bäst för hon har kontakt med den och den (fastän vi har väldigt kompetent folk här som är sakkunniga på områdena i fråga), att folk är bara haters... Nog för att jag mycket väl skulle förstå ifall hon har haters, men det är rätt att räkna sådana ifall varje person som ställer en för henne obehaglig fråga eller kommer med minsta kritik är en sådan.

Läser man handlingarna från stämningsansökan och rättegång är det tydligt att hon inte kan se sin egen del i det hela, det var OI som i princip pressade henne till att sälja falska biljetter, polisen tog henne för rattfylleri på grund av Listerine, eller det fantastiska "Jag vill betala tillbaka mina skulder!" (citat ur domen). Vill hon det? Kanske var hon ärlig här, men frågan är: Kommer hon? Kan hon? Jag vill åka till Uzbekistan via transsibiriska järnvägen, men det betyder inte att jag kommer göra det.

Det är för övrigt något mysko med de där som läser henne dagligen. Ibland kommer det upp kommentarer om hur hon är bäst och inte skall lyssna på alla dummingarna som kommenterar... men utan att någon dumming kommenterat? De flesta kritiska kommentarer släpps inte igenom, det har vi gjort test på.

Hon har en tendens att referera till andra. "Det är många som undrar...", "Många av er...". Vilka är dessa andra människor? Är det människor som på allvar sätter sig ner och skriver mail istället för att bara slänga upp en kommentar på Instagram och bloggen...? Hon har inte ens länkat sin mail, man måste gå in, kopiera den, starta sin mail, kopiera in den... Vilken modern människa under 50 gör det?

Mycket som inte stämmer här.
Citera
2016-06-03, 22:24
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mona.Krasslig
. I CH fall är det inte att utmäta rostiga bilar utan värde, utan att ist göra en löneutmätning.

Hur skulle en löneutmätning gå till i CH:s fall?
Citera
2016-06-03, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mona.Krasslig
Det är inte gratis att hålla en exekutiv auktion, bara förmedlingsarvodet skulle bli mer än tusenlapp eller två. Då finns det inget värde i att utmäta. Krm utmäter ju exempelvis inte persondatorer numera, eftersom det kostar för mkt att återställa de till säljbart skick, mot vad de inbringar.

Det är naturligtvis inget skäl för henne att inte göra rätt för sig, men en bil för 2-3 tusen kronor är inte en tillgång värd att utmäta. Skattebetalarna står för Krf kostnader, men inte vid exekutiv auktion. Den kostnaden belastas den utmätte. Jag förstår inte ditt resonemang, ska skattebetalarna lägga 4-5 000 kr på att en bil ska mätas ut för att inbringa 500 kr? Det är kontraproduktivt. Krf har begränsade resurser och lägger krutet där vart det kan inbringa mest stålar. I CH fall är det inte att utmäta rostiga bilar utan värde, utan att ist göra en löneutmätning.

Jag inser [långsamt] att avyttringskostnaderna många ggr kan överstiga värdet. Var är smärtgränsen? Är det att värdet på bilen beräknas vara ca 4-5000?
(det fetade) Nej, skattebetalarna skall inte i det här fallet stå för notan. Jag lovade att jag personligen kan stå för kostnaden. Låt oss säga att det skulle glädja mig.
Citera
2016-06-03, 23:37
Medlem
Citat:
Hur skulle en löneutmätning gå till i CH:s fall?

Kronofogden drar pengar från hennes lön, innan den betalas ut till henne.
Citera
2016-06-03, 23:53
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Kronofogden drar pengar från hennes lön, innan den betalas ut till henne.

Är det bara jag, eller ser förbehållsbeloppet (det vill säga det som man får behålla) ganska fett ut? CH förlorar inte det hon redan har, men kommer med andra ord få jobba gratis, det är väl det enda. Eller är jag missunnsam nu...?
https://www.kronofogden.se/Hurmycketfardubehalla.html

Det här bådar ju inte heller gott för de bedragna:
"Det som utmätts fördelar vi mellan dem du är skyldig pengar, i proportion till respektive skulds storlek. Vissa skulder har dock högre prioritet än andra, t.ex. underhållsbidrag, skatter och böter. En löneutmätning kan pågå så länge skulden finns kvar och du har inkomster som går att utmäta. Om du får en ny skuld när utmätning pågår, läggs den till de andra. Ditt förbehållsbelopp, det du får behålla, påverkas inte. Inte heller utmätningsbeloppet. "
https://www.kronofogden.se/Loneutmatning2.html
Citera
2016-06-04, 00:20
Medlem
Citat:

Jo, visst måste hon ha någon slags charm. Som sagt: åtminstone en av dessa män som har umgåtts med henne har jag svårt att se skulle välja vilken sopa som helst. Sålunda har hon viss social kompetens.

Det är för övrigt något mysko med de där som läser henne dagligen. Ibland kommer det upp kommentarer om hur hon är bäst och inte skall lyssna på alla dummingarna som kommenterar... men utan att någon dumming kommenterat? De flesta kritiska kommentarer släpps inte igenom, det har vi gjort test på.

Hon har en tendens att referera till andra. "Det är många som undrar...", "Många av er...". Vilka är dessa andra människor? Är det människor som på allvar sätter sig ner och skriver mail istället för att bara slänga upp en kommentar på Instagram och bloggen...? Hon har inte ens länkat sin mail, man måste gå in, kopiera den, starta sin mail, kopiera in den... Vilken modern människa under 50 gör det?

Mycket som inte stämmer här.

Jag som man och som har känt en annan kvinna med det här beteendet tror att jag kan förstå.

Hon ser ju någorlunda bra ut, och spelar på det hela tiden (nej jag tycker inte hon ser bra ut) med sina bikinibilder, hon är säkert flörtig, och många (alla) män tänker med pitten ibland...

Symptomatiskt är att killarna (oftast) inte stannar någon längre tid, för alla killar känner någon som har blivit fast med en tjej som verkat bra men visat sig vara ett bottennapp (ofta för att dom har blivit med barn)

Lite samma sak som "häftiga killar" som lyckas få tjejer på löpande band trots att dom är praktpuckon, ett tag funkar det men inte i längden.

Sen hennes kommentarer om "alla hennes följare" som "frågar saker hela tiden", hon lever i sin lilla fantasivärld, har hon inga följare så tänker hon sig att hon har följare och fejkar dom, annars faller ju lögnen om att vara toppbloggare också.

Det är många kort i hennes korthus som redan fallit, och många andra ligger och vickar...
Citera
2016-06-04, 14:34
Medlem
Det har varit väldigt mycket skriverier i den här tråden om allt dåligt Catrin har gjort men det är viktigt att kunna skilja på "Catrin - bedragerskan och mytomanen" och på "Catrin - basketproffset".

Säga vad man vill om hennes person och privatliv men det går fan inte att ta ifrån henne att hon är en atlet i världsklass!

https://m.youtube.com/watch?v=I1TlOBLxZ8U

Nu håller vi tummarna för att alla stora talangjägare läser den här tråden och ser det här klippet så Catrin kan värvas till en storklubb, dra in miljarder och på den vägen kunna betala tillbaka alla pengar hon stulit!
Citera
2016-06-04, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Det har varit väldigt mycket skriverier i den här tråden om allt dåligt Catrin har gjort men det är viktigt att kunna skilja på "Catrin - bedragerskan och mytomanen" och på "Catrin - basketproffset".

Säga vad man vill om hennes person och privatliv men det går fan inte att ta ifrån henne att hon är en atlet i världsklass!

https://m.youtube.com/watch?v=I1TlOBLxZ8U

Nu håller vi tummarna för att alla stora talangjägare läser den här tråden och ser det här klippet så Catrin kan värvas till en storklubb, dra in miljarder och på den vägen kunna betala tillbaka alla pengar hon stulit!

Haha, ja jag såg det där klippet tidigare, basketproffs var det!
Citera
2016-06-04, 16:38
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Haha, ja jag såg det där klippet tidigare, basketproffs var det!

Klippet på Youtube, som är inlagt av Catdelux1986 och snart är 7 år gammalt visar nog att vi inte ska hoppas på några miljarder där inte....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in