Citat:
Ursprungligen postat av
GoogleSEO
Mycket bra sammanställning!
Av en obehaglig brottslighet som dessutom inte verkar sluta. Mycket korrekt, sakligt och stramt återhållen. Hela tråden och ämnet har också en mycket kreativ och god stämning förhållandevis och det är bara att gratulera till detta.
http://www.psykopati.se/16914075
Ser tydliga kopplingar till psykopati, då mytomanin ofta bara kan vara ytan av något annat större.
Liksom funderar kring de telefonnummer och mejladresser som använts till den brottsliga verksamheten ändå inte skulle betraktas som brottsredskap och presenteras helt. Attackerna på helt oskyldiga människor visar ändå på kyla som inte all mytomaner har, vilken sedan i sin tur frontas på nätet med barnen. Beundrar ert kreativa tålamod och stämningen det skapar.
Hoppas att det kan leda till att hon slutar med sin bedrägliga verksamhet, oskyldig genom association eller innocense by association och att fronta med kändisar eller offer för elaka kändisar, liksom att fronta med barnen förefaller vara ett vanligt tema, de senaste är ganska påfrestande.
Utgår från att hon måste vara riktigt charmig på något sätt för att kunna förklara för alla som möter henne dagligen och även läser på nätet. Någon av dessa kanske vill berätta hur den här bedragerskan förklarar sig...utan att avslöja för mycket....liksom berätta om vilka "sidoprojekt" hon har på jobbet vilket jag utgår från
Tack, vi har haft ett bra samarbete, tror jag! På ett vis önskar jag att vi hade kunnat använda detta samarbete till att utreda någon annan händelse, den här människan förtjänar ingen uppmärksamhet. Men som jag ser det är det en vinst ifall en enda person läser detta och undviker att bli lurad. Det står klart att de som redan blivit bedragna kommer att få se i stjärnorna efter sina pengar.
Jo, visst måste hon ha någon slags charm. Som sagt: åtminstone en av dessa män som har umgåtts med henne har jag svårt att se skulle välja vilken sopa som helst. Sålunda har hon viss social kompetens. Men kan man ljuga om allt och göra det så att man i alla fall inte blir påkommen så räcker det nog långt. Sedan att det skiter sig tror jag hon struntar i. Jag tror inte att hon ser det som att "bli påkommen", snarare ser hon det som att "andra bara jävlas". När människor kritiserar henne, eller till och med bara påpekar felaktigheter hon uttryckt så säger hon att det finns undantag, att det vet hon bäst för hon har kontakt med den och den (fastän vi har väldigt kompetent folk här som är sakkunniga på områdena i fråga), att folk är bara haters... Nog för att jag mycket väl skulle förstå ifall hon har haters, men det är rätt att räkna sådana ifall varje person som ställer en för henne obehaglig fråga eller kommer med minsta kritik är en sådan.
Läser man handlingarna från stämningsansökan och rättegång är det tydligt att hon inte kan se sin egen del i det hela, det var OI som i princip pressade henne till att sälja falska biljetter, polisen tog henne för rattfylleri på grund av Listerine, eller det fantastiska "Jag vill betala tillbaka mina skulder!" (citat ur domen). Vill hon det? Kanske var hon ärlig här, men frågan är: Kommer hon? Kan hon? Jag vill åka till Uzbekistan via transsibiriska järnvägen, men det betyder inte att jag kommer göra det.
Det är för övrigt något mysko med de där som läser henne dagligen. Ibland kommer det upp kommentarer om hur hon är bäst och inte skall lyssna på alla dummingarna som kommenterar... men utan att någon dumming kommenterat? De flesta kritiska kommentarer släpps inte igenom, det har vi gjort test på.
Hon har en tendens att referera till andra. "Det är många som undrar...", "Många av er...". Vilka är dessa andra människor? Är det människor som på allvar sätter sig ner och skriver mail istället för att bara slänga upp en kommentar på Instagram och bloggen...? Hon har inte ens länkat sin mail, man måste gå in, kopiera den, starta sin mail, kopiera in den... Vilken modern människa under 50 gör det?
Mycket som inte stämmer här.