2017-04-05, 14:20
Medlem
Leckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso
Undras vilka männen i 55-70 års åldern är som satt in 1500 kr på CHs konto och vad det gäller?

Haha, bra spanat. Kanske bara är gåvor i all välmening till en ensamstående mor som har det lite knapert?
Citera
2017-04-05, 14:25
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leckis
Haha, bra spanat. Kanske bara är gåvor i all välmening till en ensamstående mor som har det lite knapert?

Eller bedrägerier som resten av alla insättningarna, vet inte vilka insättningar ni syftar på men det finns två st swishar skickade av medelålders män på 1500 kr st som swishades medan hon befann sig i Polen.
Ser många swishar som inte verkar finnas representerade i fupen. Har åklagaren lagt ner många punkter i det här åtalet? Finns det ett stort mörkertal måntro, folk som inte polisanmält?
Citera
2017-04-05, 14:41
Medlem
Ensamstående mor till två barn, 600-700 000 kr i skulder, äger ingenting av värde, mediokert arbetsliv och en kommande rättegång med fler skulder och eventuellt ett fängelsestraff i sikte. Ja, vem skulle inte få ont i bröstet av det? Undrar hur länge hon kommer att arbeta.. det blir existensminimum för henne i många år framöver när kronofogden vaknar till liv och vill ha sin beskärda del av hennes månadslön.

"Övre medelklass"
Citera
2017-04-05, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Eller bedrägerier som resten av alla insättningarna, vet inte vilka insättningar ni syftar på men det finns två st swishar skickade av medelålders män på 1500 kr st som swishades medan hon befann sig i Polen.
Ser många swishar som inte verkar finnas representerade i fupen. Har åklagaren lagt ner många punkter i det här åtalet? Finns det ett stort mörkertal måntro, folk som inte polisanmält?

Stod det inte i LTs plusartikel igår att det var 26 nedlagda fall? Jag bad om citat ur artikeln här och fick det men tror mod tog bort det.
Citera
2017-04-05, 14:44
Medlem
Har nu läst till och från under en lång tid i denna tråd, (Började följa tråden iom att en bekant blev blåst av Catrin) utan att skriva något. Tänkte det var på tiden, då jag verkligen inte förstår hur Catrin tänker. Eller för den delen kan vara så iskall och manipulativ att man måste bedra andra människor.

Det gör mig så förbannad att se hur hon utnyttjar oskyldiga personer, för att hon sedan ska kunna leva livet (1 kväll) på Stureplan eller åka på finlandskryssning ett par gånger i månaden.

Jag hoppas verkligen att hon dömds till fängelse 12+ månader så att hon får känna på verkliga livet och hur det är att leva i vår värld. Hon lever ju helt och hållet i en egen fantasivärld.
Citera
2017-04-05, 15:02
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Ensamstående mor till två barn, 600-700 000 kr i skulder, äger ingenting av värde, mediokert arbetsliv och en kommande rättegång med fler skulder och eventuellt ett fängelsestraff i sikte. Ja, vem skulle inte få ont i bröstet av det? Undrar hur länge hon kommer att arbeta.. det blir existensminimum för henne i många år framöver när kronofogden vaknar till liv och vill ha sin beskärda del av hennes månadslön.

"Övre medelklass"

Med dem skulderna samt hennes inkomst kommer hon dö skuldsatt. De slantar kfm framgent kommer mäta ut kommer inte ens täcka räntan som tickar på för var dag som går. Skulsanering kan hon glömma med tanke på skuldernas art.

Det går bra nu Catrin!
Citera
2017-04-05, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc

"Övre medelklass"

Skulderna är betydligt högre. Tidigare sammanställning plus ränta i denna tråd visade runt 1 mkr om jag minns det rätt. Kerstin uttrycker sin vanmakt i dagens pappers-Expressen sidan 35.
Citera
2017-04-05, 15:19
Medlem
Neonights avatar
Nu ska hon vara sjukskriven 1 mån från sitt nya jobb för att mentalt förbereda sig inför rättegång. Nu ska hon "ta tjuren vid hornen"

Hade det inte varit bättre att ta tjuren vid hornen efter första vändan i rätten? Catrin handlar liksom i efterhand. "Nuuuu ska jag ta tjuren vid hornen, när mitt liv rasar ihop. Nu är det dags för förändring"

En smart man lär av sina misstag, en vis man lär av andras. Catrin tycks inte tillhöra någon av dessa.
Citera
2017-04-05, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurq
Är det någon som tänkt gå på rättegången btw? Tänkte om vi skulle dra ihop ett litet gäng.

Jag tänker gå.
Hon kommer aldrig kunna koppla mitt ansikte till något användarnamn här eller någon annanstans heller. Jag får ge fan i att vinka så som jag utlovat bara
Jag vet ju att hon gärna vill åt mig av olika skäl

*vinkar här istället*

Nu när jag sett hennes inlägg från sjukan så tror jag att det är sant, att hon är där. Men jag skulle tippa på att det hör ihop med hennes pågående mående, bihåleinflammationen syftar jag på, inte någon propp. Men jag har fel hela tiden när jag gissar.

Ångest tror jag visst hon kan lida av, hon är inte opåverkad av kommande rättegång och att hon återigen är bevakad av media och allmänhet. Hon fortsätter tappert att ge sken av det motsatta med sina löjliga "queenin" och "goda känslan" i magen.
Men när hon sitter där i salen, med alla ögon på sig, då kommer hon inte "queena" och den goda magkänslan kommer vara ersatt av ren skam.
Hon har inte ett enda ess i rockärmen, när ska hon inse att vi vet det?
Citera
2017-04-05, 15:36
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Nu ska hon vara sjukskriven 1 mån från sitt nya jobb för att mentalt förbereda sig inför rättegång. Nu ska hon "ta tjuren vid hornen"

Hade det inte varit bättre att ta tjuren vid hornen efter första vändan i rätten? Catrin handlar liksom i efterhand. "Nuuuu ska jag ta tjuren vid hornen, när mitt liv rasar ihop. Nu är det dags för förändring"

En smart man lär av sina misstag, en vis man lär av andras. Catrin tycks inte tillhöra någon av dessa.
Vad ska hon bli sjukskriven för? Hon kan möjligtvis välja att inte gå till sitt jobb om hon har timanställning. Men pengar från försäkringskassan kan hon väl ändå inte få?
Citera
2017-04-05, 15:39
Medlem
JaredLetos avatar
Fan va förbannad jag blir på hennes senaste inlägg. Jag vet inte om jag bara är ovanligt förbannad rent generellt just nu för jag har ingen personlig koppling till Carina själv, en ändå så blir jag så jävla förbannad på hennes jävla narcissistiska jävla blogginlägg. Hörrö, Christina, ta och dammsug lite oftare hemma så slipper du tramsa runt på akuten och ta tid från folk som faktiskt behöver sjukvård. Köerna är långa redan som det är just nu.
Citera
2017-04-05, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Fan va förbannad jag blir på hennes senaste inlägg. Jag vet inte om jag bara är ovanligt förbannad rent generellt just nu för jag har ingen personlig koppling till Carina själv, en ändå så blir jag så jävla förbannad på hennes jävla narcissistiska jävla blogginlägg. Hörrö, Christina, ta och dammsug lite oftare hemma så slipper du tramsa runt på akuten och ta tid från folk som faktiskt behöver sjukvård. Köerna är långa redan som det är just nu.
Vilka är de här Carina och Christina du dillar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in