Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-06, 16:03
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Som ovan säger. Inget internet på anstalt. Man har heller inte tillgång till en privat telefon. Alla samtal man ringer spelas dessutom in.
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Bra, då har inte demensen slagit till ännu. Kortare straff blir väl en klass 3? Finns det några klass 3 för kvinnor eller är det blandat klientel på olika avdelningar? Eller hamnar alla kvinnor på hinsan?
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Inget blandat klientel.

T. ex. Färingsö har klass 3
Suck! Jag som sett fram emot den spirande vänskapen mellan Johanna (Arboga) och Catrin.

Får väl passa på att njuta av kunskapen om att det inte finns några sociala media att (miss)bruka i alla fall...
Citera
2017-05-06, 16:17
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Suck! Jag som sett fram emot den spirande vänskapen mellan Johanna (Arboga) och Catrin.

Får väl passa på att njuta av kunskapen om att det inte finns några sociala media att (miss)bruka i alla fall...

Inte Johanna kanske men det finns nog flera andra trevliga kvinnor som kan uppfostra Catrin lite 😉 Tror hon kommer att tycka det är jobbigt att få order hela tiden och ARBETA för några kr i timmen.
Citera
2017-05-06, 17:13
Bannlyst
Citat:
Inte Johanna kanske men det finns nog flera andra trevliga kvinnor som kan uppfostra Catrin lite 😉 Tror hon kommer att tycka det är jobbigt att få order hela tiden och ARBETA för några kr i timmen.

13kr/timmen har dom i fängelset när dom arbetar vet inte hur många timmar dom arbetar per dag men kanske sex timmar ?

6x13= 78kr

78kr om dagen blir 1560 kr i månaden om dom arbetar fem dar i veckan.

Det bästa med allt om hon hamnar i fängese häxan kommer inte att kunna äta parmaskinka och dricka lyxdrinkar längre
Citera
2017-05-06, 18:42
Medlem
Det blir Färingsöanstalten, för Catrin, har för mig att de placerar fångarna, nära deras hemadresser.
Det står på kriminalvårdens hemsida vad fångarna gör på dagarna på respektive anstalt.
Inga delikatesser och krogrundor och resor på ett tag för Catrin och iklädd kriminalvårdens urtvättade kläder.
Hoppas det blir verklighet för Catrin snart!
Citera
2017-05-06, 18:56
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det blir Färingsöanstalten, för Catrin, har för mig att de placerar fångarna, nära deras hemadresser.
Det står på kriminalvårdens hemsida vad fångarna gör på dagarna på respektive anstalt.
Inga delikatesser och krogrundor och resor på ett tag för Catrin och iklädd kriminalvårdens urtvättade kläder.

Hon kan väl knacka på vilken som helst med inställelsepappret i näven, har de inte plats eller det är fel klass skickas hon vidare. Men hon vill nog ta närmaste så hon kan träffa sina knoddar och mor.
Men lyxig 😉 oxfilepasta lär hon inte få, troligen är dock maten bättre på anstalt än hemma hos henne. Och hon kan träna bort magen utan att tyngas av alla plikter ute i samhället, skola osv.
Citera
2017-05-06, 20:48
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Bra, då har inte demensen slagit till ännu. Kortare straff blir väl en klass 3? Finns det några klass 3 för kvinnor eller är det blandat klientel på olika avdelningar? Eller hamnar alla kvinnor på hinsan?

Jo, Ljustadalen i Sundsvall och Ringsjön i Eslöv. Finns dock inget klass 1 för kvinnor utan Ystad och Hinseberg är de med högsta säkerhetsklass och det är klass 2.

Döms hon till fängelse så har hon rätt att lämna in önskemål om vilken anstalt hon vill avtjäna sitt straff på. Om inte straffet är högre än 2 år för då hamnar hon automatiskt på Riksenheten på Hinseberg där man utreder bland annat vilken anstalt hon ska avtjäna sitt straff på.

Sagsjön och Färingsö är ganska små anstalter och de fokuserar på missbruksproblematik eller sådana som tidigare suttit på Ystad och Hinseberg och inte har så lång tid kvar på sina straff.

Tidigare hade Hinseberg även en öppen anstalt, anstalten Båtshagen, men jag läste att den nu blivit ett flyktingboende.
Citera
2017-05-06, 21:50
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
13kr/timmen har dom i fängelset när dom arbetar vet inte hur många timmar dom arbetar per dag men kanske sex timmar ?

6x13= 78kr

78kr om dagen blir 1560 kr i månaden om dom arbetar fem dar i veckan.

Det bästa med allt om hon hamnar i fängese häxan kommer inte att kunna äta parmaskinka och dricka lyxdrinkar längre

Mer än jag fick i lumpen 2007, och både hon och jag fick gratis mat och boende.
Citera
2017-05-06, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors

Undrar om det blir några glamour bilder upplagda på nätet, iförd kriminalvårdens urtvättade mysbyxor.

Fångarna brukar ofta smuggla in telefoner.

Men det är nog för mycket att önska sig.

Bilden alltså.
Citera
2017-05-07, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juridisk
Jag är jurist, men min trovärdighet kan kanske ifrågasättas.

Just i Catrins fall är jag osäker på utfallet, men presumtionen talar för grovt brott, dock vet man aldrig hur domstolen resonerar. Det som däremot starkt talar till hennes nackdel (oberoende av brottets definition) är fortsatt brottslighet under skyddstillsyn.

Vi får inte glömma den "dom" Catrin har fått av folket. Hennes framtida arbetsgivare, vänner, barn och hennes ekonomi är i ruiner. Tror detta är betydligt värre än ett års fängelse. Hon kommer i stora delar uppfattas som en paria i samhället. Hennes brottsliga bana kan fortsätta, men det blir svårare och svårare då hennes namn är svartlistat. Hennes störning går inte över och kommer försätta henne i en sämre och sämre sits. Har tvivlat på samhällets insatser i hennes fall. Men nu verkar det snart vara Game over. Kommer inte hennes barn in på samma bana kommer deras fördömanden också komma en dag. Och då tror jag alla inser att hon fått det straff hon förtjänar.
Citera
2017-05-07, 04:34
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuggubben
Undrar om det blir några glamour bilder upplagda på nätet, iförd kriminalvårdens urtvättade mysbyxor.

Fångarna brukar ofta smuggla in telefoner.

Men det är nog för mycket att önska sig.

Bilden alltså.
Jag får nog göra dig besviken, tyvärr.

Verkar inte som att Instagram anses som livsnödvändigt på våra anstalter. Och detta är nog den värsta delen av den kommande "vården" av Catrin.

*Observera att Catrin kommer att vårdas då vi inte har straff i Sverige*

Edit: Om nu C. mot förmodan lyckas smuggla in en telefon så är säkert någon av hennes "haters" så taskiga att de kommer att anmäla detta och "förstöra" för henne.
Senast redigerad av SvartaBjorn 2017-05-07 kl. 04:39.
Citera
2017-05-07, 04:52
Medlem
Hon har lagt ut två filmer på snapchat när hon är ute och promenerar, på den ena filmen står "ute och njuter av friheten för om tre månader kanske jag sitter locked up om rätten dömer så" och på nästa film står det "Meeeen frivården yrkar på program hos dom ist, we will see"
Citera
2017-05-07, 07:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Hon har lagt ut två filmer på snapchat när hon är ute och promenerar, på den ena filmen står "ute och njuter av friheten för om tre månader kanske jag sitter locked up om rätten dömer så" och på nästa film står det "Meeeen frivården yrkar på program hos dom ist, we will see"

Ja ska häxan bli frisk och hederlig behövs ett program hos frivården istället för fängelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in