Citat:
Ursprungligen postat av
SvartaBjorn
Då får jag väl göra henne besviken så här i adventstider.
Dvs förenklat att om de hon är skyldiga skadestånd till påminner henne om skulden (så kallat preskriptionsavbrott) så löper det tio år till. Och tio år till. Och tio år till. ...

Visst är det så, men det kräver att BO är aktiv. Och tyvärr är många inte det. Och saken faller i glömska ju längre tiden går. Majoriteten av dem som har mindre fordringar bryr sig knappast. Då det är egot som fått sig en smäll väljer nog merparten att bara glömma det och gå vidare. Men det är konstigt att dem med större belopp inte agerar.
Hedlunds onda ande svävar fortfarande över några få av oss i tråden men majoriteten gör endast mer sporadiska besök i dagsläget. Tråden kommer tyvärr att tyna bort och Hedlund mister sin fanclub, till hennes stora besvikelse. Utan Flashback är hon inget. Hon får inte ett uns av den negativa uppmärksamhet hon behöver på sin "blogg"/insta. Och när det dör på Flashback så kommer också hennes "blogg"/insta att dö i takt med att bilderna på kidsen postas. Detta för att hon har absolut inget att tillföra andra människor.
Hon kan åka på sina "mamma betalar" resor, hitta glömda julklappar mitt i sommaren, fynda sina fula kläder/skor, ljuga om vänner och middagar, visa upp sig med håriga män etc. Det är egentligen inte många som bryr sig längre. Men det är ett ganska skönt spel mellan Flashback och Hedlund. Hon vet hur tråden ska eldas upp och Flashback vet hur Hedlund ska dissekeras i sina lögner.
Ja, maken till lögnare är svårt att hitta. Jag brukar roa mig med att fundera på hur mycket jag inte vet om denna vidriga människa. Hur många lögner hon levererat i still med historier som när hon blev våldtagen och var basketproffs. Det måste finnas mängder med stories hon dragit genom åren som inte är så kända.