2018-11-29, 20:31
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08-an
Tvivlar på att KF går igenom hennes facebook ang skuldsanering, finns liksom inget bevisvärde el sanningskrav på facebook

Det spelar ingen roll. Det är färska brott och det kommer att dröja många, många, många år innan det blir någon skuldsanering för henne.
Citera
2018-11-29, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 08-an
Tvivlar på att KF går igenom hennes facebook ang skuldsanering, finns liksom inget bevisvärde el sanningskrav på facebook

Myndigheter kollar sånt. Både polisen och kronofogden. Har själv arbetat på KF därav min vetskap. Och eftersom hon har ett skadestånd till brottsoffer så kan dom mycket väl kolla igenom både bloggar och FB för att se hennes leverne. För att inte tala om de skärmdumpar som folk kanske tar och kan skicka in för att styrka hennes spel.

Självklart är kontoutdrag det starkaste bevisvärde och jag antar att hon också vägrar jobba för att slippa utmätning....
Citera
2018-11-30, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dakotawhite
Myndigheter kollar sånt. Både polisen och kronofogden. Har själv arbetat på KF därav min vetskap. Och eftersom hon har ett skadestånd till brottsoffer så kan dom mycket väl kolla igenom både bloggar och FB för att se hennes leverne. För att inte tala om de skärmdumpar som folk kanske tar och kan skicka in för att styrka hennes spel.

Självklart är kontoutdrag det starkaste bevisvärde och jag antar att hon också vägrar jobba för att slippa utmätning....
Skadestånd till brottsoffer försvinner visst efter tio år också, hon har skrivit om det som en kommentar också hos bloggbevakning, så efter tio år behöver hon inte betala det.
Kul att hon fick sitta i arresten hos polisen i Flemingsberg över en natt också då i september, det verkar ha avskräckt henne iallafall, nu är allt som vanligt med henne igen.
Citera
2018-11-30, 13:28
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Skadestånd till brottsoffer försvinner visst efter tio år också, hon har skrivit om det som en kommentar också hos bloggbevakning, så efter tio år behöver hon inte betala det.
Kul att hon fick sitta i arresten hos polisen i Flemingsberg över en natt också då i september, det verkar ha avskräckt henne iallafall, nu är allt som vanligt med henne igen.
Då får jag väl göra henne besviken så här i adventstider.
Citat:
Den generella preskriptionsbestämmelsen i 2 § PreskL på 10 år gäller dock enbart under förutsättning att inga preskriptionsavbrytande åtgärder vidtagits. En preskriptionsavbrytande åtgärd innebär att en ny preskriptionstid börjar löpa från dagen för preskriptionsavbrottet enligt 6 § PreskL.
Dvs förenklat att om de hon är skyldiga skadestånd till påminner henne om skulden (så kallat preskriptionsavbrott) så löper det tio år till. Och tio år till. Och tio år till. ...

Ovanstående citat är taget från https://lawline.se/answers/preskript...nde-skadestand där det finns mer information om vad som gäller.
Citera
2018-11-30, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn

Dvs förenklat att om de hon är skyldiga skadestånd till påminner henne om skulden (så kallat preskriptionsavbrott) så löper det tio år till. Och tio år till. Och tio år till. ...

Ovanstående citat är taget från https://lawline.se/answers/preskript...nde-skadestand där det finns mer information om vad som gäller.
Okej.
Då blir det hela livet för henne då med skadestånd till sina brottsoffer med de obetalda skulderna.
Citera
2018-11-30, 18:42
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn

Visst är det så, men det kräver att BO är aktiv. Och tyvärr är många inte det. Och saken faller i glömska ju längre tiden går. Majoriteten av dem som har mindre fordringar bryr sig knappast. Då det är egot som fått sig en smäll väljer nog merparten att bara glömma det och gå vidare. Men det är konstigt att dem med större belopp inte agerar.

Hedlunds onda ande svävar fortfarande över några få av oss i tråden men majoriteten gör endast mer sporadiska besök i dagsläget. Tråden kommer tyvärr att tyna bort och Hedlund mister sin fanclub, till hennes stora besvikelse. Utan Flashback är hon inget. Hon får inte ett uns av den negativa uppmärksamhet hon behöver på sin "blogg"/insta. Och när det dör på Flashback så kommer också hennes "blogg"/insta att dö i takt med att bilderna på kidsen postas. Detta för att hon har absolut inget att tillföra andra människor.

Hon kan åka på sina "mamma betalar" resor, hitta glömda julklappar mitt i sommaren, fynda sina fula kläder/skor, ljuga om vänner och middagar, visa upp sig med håriga män etc. Det är egentligen inte många som bryr sig längre. Men det är ett ganska skönt spel mellan Flashback och Hedlund. Hon vet hur tråden ska eldas upp och Flashback vet hur Hedlund ska dissekeras i sina lögner.

Ja, maken till lögnare är svårt att hitta. Jag brukar roa mig med att fundera på hur mycket jag inte vet om denna vidriga människa. Hur många lögner hon levererat i still med historier som när hon blev våldtagen och var basketproffs. Det måste finnas mängder med stories hon dragit genom åren som inte är så kända.
Citera
2018-11-30, 19:33
Medlem
Det finns ju annat än pengar, trots att C inte riktigt håller med. Hennes handlingar bidrar till att hon får det svårt på arbetsmarknaden, svårt med relationer, mycket komplicerat att förklara för barnen sedan när de kan läsa på nätet osv osv...

Hennes bo kan leva ett normalt liv utan hennes pengar och utan att skämmas över lögner, resten av deras liv.
Citera
2018-11-30, 21:46
Medlem
Det som bekymrar mig är att barnen snabbt blir stor och en dag googlar sin mammas namn och kan läsa om dina lögner om att ha varit basketproffs i Dubai, ljugit om en våldtäkt, bedrägerier, lillebrors påhittade pappa mm mm.
Hur förklarar du för dina barn hur du tänkte, eller snarare inte tänkte?
Saker du har gjort är helt oförlåtligt oavsett diagnoser, älskar man sina barn så gör man inte sådana grejer. En bra förälder ser till sina barns bästa, det gör inte du Catrin eftersom du utsätter dom för att bli mobbade längre fram på grund av dig. Tänk dig känslan när dina söner är i skolan och får höra glåpord som handlar om dig, hur kommer dina barn att må då?! Hur ska du kunna reparera all skit de kommer att få ta på grund av dig? Man kan misshandla ett barn fysiskt och psykiskt, en smäll går över men det psykiska sitter kvar för alltid. Det är dags att sluta nu Catrin innan någon ser till att barnen tas ifrån dig eller att dom själva lämnar dig. Det är dags nu...
Citera
2018-11-30, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeelfe
Det som bekymrar mig är att barnen snabbt blir stor och en dag googlar sin mammas namn och kan läsa om dina lögner om att ha varit basketproffs i Dubai, ljugit om en våldtäkt, bedrägerier, lillebrors påhittade pappa mm mm.
Hur förklarar du för dina barn hur du tänkte, eller snarare inte tänkte?
Saker du har gjort är helt oförlåtligt oavsett diagnoser, älskar man sina barn så gör man inte sådana grejer. En bra förälder ser till sina barns bästa, det gör inte du Catrin eftersom du utsätter dom för att bli mobbade längre fram på grund av dig. Tänk dig känslan när dina söner är i skolan och får höra glåpord som handlar om dig, hur kommer dina barn att må då?! Hur ska du kunna reparera all skit de kommer att få ta på grund av dig? Man kan misshandla ett barn fysiskt och psykiskt, en smäll går över men det psykiska sitter kvar för alltid. Det är dags att sluta nu Catrin innan någon ser till att barnen tas ifrån dig eller att dom själva lämnar dig. Det är dags nu...
Det hjälper inte vad du skriver för hon kommer ändå aldrig att lyssna på det, hon lär fortsätta i sina mönster och spår hela sitt liv.
Citera
2018-11-30, 23:22
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnisen
Det finns ju annat än pengar, trots att C inte riktigt håller med. Hennes handlingar bidrar till att hon får det svårt på arbetsmarknaden, svårt med relationer, mycket komplicerat att förklara för barnen sedan när de kan läsa på nätet osv osv...

Hennes bo kan leva ett normalt liv utan hennes pengar och utan att skämmas över lögner, resten av deras liv.

Här tror jag du är inne på något viktigt. Jag tror inte Catrin känner skam inför sina handlingar. Utan skyddas delvis av en sköld av neutraliseringstekniker där varje snedsteg rationaliseras; offren är inga offer, de som fördömer henne är lika jävliga själva, hon gjorde det för familjen osv.
Citera
2018-12-01, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Här tror jag du är inne på något viktigt. Jag tror inte Catrin känner skam inför sina handlingar. Utan skyddas delvis av en sköld av neutraliseringstekniker där varje snedsteg rationaliseras; offren är inga offer, de som fördömer henne är lika jävliga själva, hon gjorde det för familjen osv.
Jag håller med dig.
Hon kan inte känna skam och skuld, hon svävar uppe i det blå i sin egen lilla bubbla.
Bekräftelsebehov på sociala medier också på blogg, instagramkonto och snapchat.
Citera
2018-12-01, 00:40
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Jag håller med dig.
Hon kan inte känna skam och skuld, hon svävar uppe i det blå i sin egen lilla bubbla.
Bekräftelsebehov på sociala medier också på blogg, instagramkonto och snapchat.

Ja, man ser ju nu efter restriktionerna, att hon snabbt faller tillbaka i ett mönster som inte kommer tjäna henne väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in