2017-04-05, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Vad ska hon bli sjukskriven för? Hon kan möjligtvis välja att inte gå till sitt jobb om hon har timanställning. Men pengar från försäkringskassan kan hon väl ändå inte få?

Hon har garanterat fått sparken från sitt jobb. Redan förra veckan och nu skyller hon på rättegången.
Citera
2017-04-05, 16:36
Medlem
Jarnabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Vilka är de här Carina och Christina du dillar om?

Catten/Katten/Cattan/Latrin/Bedragarbloggerskan... Whatever, oärlig har många namn... 😂
Citera
2017-04-05, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Stod det inte i LTs plusartikel igår att det var 26 nedlagda fall? Jag bad om citat ur artikeln här och fick det men tror mod tog bort det.

I denna artikel i LT från 7/9-16 skrivs det om 26 nedlagda fall som var begångna före förra rättegången. De förundersökningsbegränsades bort.

http://www.lt.se/stockholm/sodertalj...ga-kommentarer

Som jag förstått det så har inga fall lagts ned utav de som begåtts under tiden för skyddstillsynen. Men där kan jag ha fel.

Däremot så tycker jag att kontoutdraget visar på att det är flera biljettbedrägerier som genomförts men som inte verkar ha blivit anmälda. (Tänker främst på de större belopp som swishats från nummer tillhörande unga tjejer, ej bosatta i Sthlm)

Och förresten, tack Hjarnsubstans för att du fixade FUP:en!
Citera
2017-04-05, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milajk
I denna artikel i LT från 7/9-16 skrivs det om 26 nedlagda fall som var begångna före förra rättegången. De förundersökningsbegränsades bort.

http://www.lt.se/stockholm/sodertalj...ga-kommentarer

Som jag förstått det så har inga fall lagts ned utav de som begåtts under tiden för skyddstillsynen. Men där kan jag ha fel.

Däremot så tycker jag att kontoutdraget visar på att det är flera biljettbedrägerier som genomförts men som inte verkar ha blivit anmälda. (Tänker främst på de större belopp som swishats från nummer tillhörande unga tjejer, ej bosatta i Sthlm)

Och förresten, tack Hjarnsubstans för att du fixade FUP:en!

I FUPen anges det 17 ärenden på ett ställe. En tanke som slog mig är varför samhället skall stå för alla kostnader för utredning, advokat, polis etc för den som döms för ett brott. Krasst ekonomiskt hade det varit billigare för samhället att bara stryka allt detta. Men det hade inte gått av många andra uppenbara skäl.

Klassisk narcissism i att bli akut sjuk och få sympati på blogg och Facebook. Annars kommer väl snart "she is back" eller "good news" för att hålla egot igång. Man ser också i FUPen att det är en farlig människa. Undrar vad hon gör om hon blir pressad?
Citera
2017-04-05, 17:20
Medlem
JaredLetos avatar
Fy fan vilken äcklig jävla fitta hon är. Läser FUP:en nu och det är helt sjukt att man kan ljuga och bedra någon så här mycket. Någon skriver ett meddelande i orolig ton om sina pengar och hon svarar nonchalant med "brb". Hade jag tagit pengar ur mitt barns sparkonto för att mätta denna äckliga parasitens behov i förhoppning om att få något i i retur; men blivit lurad. Då hade jag tagit första bästa buss till Södertälje och slagit in hennes lägenhetsdörr med en yxa och tagit tillbaka varenda jävla öre.

När hon blir dömd, oavsett straff, så hoppas jag att självinsikten kickar in och att hon glädjer sig åt vilken jävla tur hon har haft. Det kunde varit riktigt fula fiskar hon blåste men nu "råkar" det vara helt vanliga familjelivspersoner (ej referens till sidan familjeliv utan livsstilen kring att bara vilja leva ett familjeliv), som inget annat vill än att bo i en större lägenhet.

Fy fan. Hoppas hon vaknar upp med en sådan jävla ångest någon dag. Och att den ångesten aldrig försvinner för resten av hennes värdelösa jävla pissliv.
Citera
2017-04-05, 17:28
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Fy fan vilken äcklig jävla fitta hon är. Läser FUP:en nu och det är helt sjukt att man kan ljuga och bedra någon så här mycket. Någon skriver ett meddelande i orolig ton om sina pengar och hon svarar nonchalant med "brb". Hade jag tagit pengar ur mitt barns sparkonto för att mätta denna äckliga parasitens behov i förhoppning om att få något i i retur; men blivit lurad. Då hade jag tagit första bästa buss till Södertälje och slagit in hennes lägenhetsdörr med en yxa och tagit tillbaka varenda jävla öre.

När hon blir dömd, oavsett straff, så hoppas jag att självinsikten kickar in och att hon glädjer sig åt vilken jävla tur hon har haft. Det kunde varit riktigt fula fiskar hon blåste men nu "råkar" det vara helt vanliga familjelivspersoner (ej referens till sidan familjeliv utan livsstilen kring att bara vilja leva ett familjeliv), som inget annat vill än att bo i en större lägenhet.

Fy fan. Hoppas hon vaknar upp med en sådan jävla ångest någon dag. Och att den ångesten aldrig försvinner för resten av hennes värdelösa jävla pissliv.

Hon är ju empati störd så det tror jag knappast. Hon bryr sig inte om något, riktig sjuk är hon
Citera
2017-04-05, 17:46
Medlem
SmygarBerits avatar
Jävlar vilken fylledrutt hon verkar vara! Jävligt mkt alkohol hela tiden. När man går igenom hennes kontoutdrag så har hon verkligen bara spenderat pengar på skräp! Rent ironiskt med tanke på hennes instagram #fitness #styrketräning "ohyeah "pumpit osv osv

Hade varit mer "kul" å se ifall hon använt pengarna på aktiviteter med sina barn...om hon nu ska sätta sprätt på dem dvs. Typ köpt saker till dem från leksaksbutiker, besökt lekland osv osv. Nä hon lägger pengar bara på skit å ingenting!

Läst på "Bloggbevakning" att flera funderar på att samla in pengar till det stackars äldre paret som blev dynglurade på sin resa till Maldiverna. Är bra sugen på att hjälpa till. Gör så ont i hjärtat när man läser om frun var snäll och godtrogen och hennes man gjorde allt i sin makt för att rätta till detta med idioten Catrin.
Hoppas hon får ett kännbart straff denna gång, helst fängelse över ett år.
Hade jag kunnat så skulle jag mer än gärna varit där vid kommande rättegång. Ni som ska dit får hemskt gärna rapportera!
Citera
2017-04-05, 18:43
Medlem
Lalandes avatar
Jag undrar en sak. Exakt vad har Catrin blivit sjukskriven en månad för? Hon blev ju friskförklarad på akuten, hon skriver ju det själv i bloggen!? (Dock så var det "så värt!" att åka in)
Kanske luft i lungorna = en månads sjukskrivning?

Jag trodde luft i lungorna var standard? Annars, hur andas dom i hennes familj?
Sen undrar jag, hon hade bihåleinflammation och var sjukskriven för den sen i måndags, men orkade åka hela vägen in till pojkvännen i stan igår. Alltså hur ska hon ha det?

Hon måste ju ha blivit av med jobbet?
Senast redigerad av Lalande 2017-04-05 kl. 18:47.
Citera
2017-04-05, 18:52
Medlem
Juridisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Jag undrar en sak. Exakt vad har Catrin blivit sjukskriven en månad för? Hon blev ju friskförklarad på akuten, hon skriver ju det själv i bloggen!? (Dock så var det "så värt!" att åka in)

Sen undrar jag, hon hade bihåleinflammation och var sjukskriven för den sen i måndags, men orkade åka hela vägen in till pojkvännen i stan igår. Alltså hur ska hon ha det?

Hennes SGI lär vara nollad. Där blir det inte många slantar alls.
Klart hon har fått kicken. Ingen vill väl ha en ekobrottsling anställd.
Citera
2017-04-05, 19:11
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Hon är ju empati störd så det tror jag knappast. Hon bryr sig inte om något, riktig sjuk är hon
Och konsekvensstörd. För läser man hur hon resonerar med en av individerna som hon lurade på en resa till Turkiet så verkar hennes resonemang vara att "aha, men om du nu har kontaktat myndigheterna så behöver inte jag göra något för du har redan bett andra lägga sig i och göra det du borde göra, åt dig. Så varför ska jag göra det jag borde ha gjort från första början?".

Jag vet inte hur man ska läsa hennes meddelande i stundens hetta, men nu när jag sitter och läser så tänker jag bara "hur fan går de på detta". Hon är stressig och på som fan när det kommer till att ta emot pengar. Men när det är omvända roller så är det ditten och datten; Ke*vin ligger och spyr på golvet, hon har inte haft mobilen vid sig, hon har tappat bort dagarna och inte insett att det är lördag, hennes fb är "cp" och skickar inte allt hon skriver, hon påstår sig sagt saker hon inte har sagt. Ursäkt efter ursäkt, hela tiden.

Att spela offer är hon duktig på. Hon har precis lurat en snubbe på 5500:- och hon känner sig kränkt och förtalad när han inte får tillbaka sina pengar. Riktigt sjukt beteende. Hur kan detta inte har snappats upp av någon tidigare? En vän, familjemedlem, vem som helst. Hjälp går ju att få. Fy fan.

Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Jävlar vilken fylledrutt hon verkar vara! Jävligt mkt alkohol hela tiden. När man går igenom hennes kontoutdrag så har hon verkligen bara spenderat pengar på skräp! Rent ironiskt med tanke på hennes instagram #fitness #styrketräning "ohyeah "pumpit osv osv

Hade varit mer "kul" å se ifall hon använt pengarna på aktiviteter med sina barn...om hon nu ska sätta sprätt på dem dvs. Typ köpt saker till dem från leksaksbutiker, besökt lekland osv osv. Nä hon lägger pengar bara på skit å ingenting!

Läst på "Bloggbevakning" att flera funderar på att samla in pengar till det stackars äldre paret som blev dynglurade på sin resa till Maldiverna. Är bra sugen på att hjälpa till. Gör så ont i hjärtat när man läser om frun var snäll och godtrogen och hennes man gjorde allt i sin makt för att rätta till detta med idioten Catrin.
Hoppas hon får ett kännbart straff denna gång, helst fängelse över ett år.
Hade jag kunnat så skulle jag mer än gärna varit där vid kommande rättegång. Ni som ska dit får hemskt gärna rapportera!
Pallar du länka?
Citera
2017-04-05, 19:42
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande

De hittade inget fel på henne, men det var heller inte panikångest enligt läkarna hur man nu kan utesluta det. Det låter exakt som något en läkare skulle säga om de inte hittar något fel på en patient - "det sitter i huvudet, åk hem och ta en Alvedon". Jag tror hon hittar på frisk, den här läkarfiguren som hon refererar till är fake. Hela anamnesen känns uppdiktad.

Det känns som ett återkommande tema det här med att hon vill vara offret när saker och ting
går åt helvete?
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-04-05 kl. 19:44.
Citera
2017-04-05, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
De hittade inget fel på henne, men det var heller inte panikångest enligt läkarna hur man nu kan utesluta det. Det låter exakt som något en läkare skulle säga om de inte hittar något fel på en patient - "det sitter i huvudet, åk hem och ta en Alvedon". Jag tror hon hittar på frisk, den här läkarfiguren som hon refererar till är fake. Hela anamnesen känns uppdiktad.

Det känns som ett återkommande tema det här med att hon vill vara offret när saker och ting
går åt helvete?

Tänkte samma! Hur kan man utesluta en psykisk åkomma? Utgår från att INGET är sant från bedragerskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in