Citat:
Ursprungligen postat av
Lalande
Förstår inte hur någon kan vara så genomrutten och ond mot en medmänniska som Catrin är mot Kerstin. Må hela världen varnas för Catrin, så att hon inte kan fortsätta skada fler människor.
Kerstin hör även av sig till Anne och berättar gråtande om situationen och att det var pengar hon sparat väldigt länge (enligt brottscentralen), varför tar inte Anne sitt ansvar och för tillbaka pengarna? Hon har ju varit mellanhand och kan definitivt inte handlat i god tro när hon mycket väl känner till Catrins bakgrund. Jag tror Anne förstod att pengarna var resultatet av ett bedrägeri men valde att blunda för det, hon fick ju behålla 10 000 och det måste ha vart ett trevligt tillskott just den dagen eftersom Anne Hedlund bara har 147 kr på kontot.
Håller med i allt det du skriver!
hur kan man medvetet lura Kerstin så?
Och vad säger detta om Anne Hedlund? Hon har alltså 147 SEK på sitt konto mitten av månaden, när Kerstin betalar in 40 000:- till Anne och hon väljer att behålla
10 000 själv?
Helt klart tror jag med tanke på tidigare fall, är Anne medveten om att det är ett bedrägeri igen?
Och att hon sedan även får telefonsamtal från stackars Kerstin, men ändå inte väljer att inte föra tillbaka de stulna pengarna,
får mig att undra var Anne Hedlund har för moraliska värderingar?
Hur sjutton kan hon fortsätta vara förskolechef med allt detta i vetenskap?
Och Catrin, hur kan hon fortsätta förneka och sova gott om nätterna när hon vet hur mycket ont hon gjort alla?