2017-04-05, 08:48
Medlem
Jarnabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Intressant att hon som ändå är chef kan ha så dåligt med pengar mitt i månaden..

Tar absolut ingen i försvar, men man KAN ha flera konton...
Själv har jag
- ett för lön
- ett knutet till betalkort för dagliga utgifter, där jag har så lite pengar som möjligt. För över dit när jag behöver.
- ett för räkningar
- ett för sparande
Kanske överdrivet för somliga, men jag har iallafall koll på min ekonomi.

Edit: Dock är samtliga konton i samma bank. 😁
Senast redigerad av Jarnabo 2017-04-05 kl. 08:50.
Citera
2017-04-05, 08:49
Medlem
Juridisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Intressant att hon som ändå är chef kan ha så dåligt med pengar mitt i månaden..

Den goda ekonomiska hushållningen genomsyrar familjen.
Citera
2017-04-05, 08:55
Medlem
Juridisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnabo
Tar absolut ingen i försvar, men man KAN ha flera konton...
Själv har jag
- ett för lön
- ett knutet till betalkort för dagliga utgifter, där jag har så lite pengar som möjligt. För över dit när jag behöver.
- ett för räkningar
- ett för sparande
Kanske överdrivet för somliga, men jag har iallafall koll på min ekonomi.

Edit: Dock är samtliga konton i samma bank. 😁

Tveksamt att hon har sitt Swisch och bankkort kopplat till sparkontot.
Det är ett konto hon dagligen använder för inköp.
Citera
2017-04-05, 09:00
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Enligt en instagrampost var hon inne på slutförhör 10 mars (som gick lätt smidigt, brottsrubricering ändrades) men enligt fupen ägde detta förhör rum först 13.01 den 12 mars. En petitess men varför ljuga om en sådan sak, eller har FL daterat fel datum?

Det ska bli spännande att se vilken bevisning hon kommer med till huvudförhandlingen. Hon fick ju till den 31/3 på sig att inkomma med bevis men hördes aldrig av.

En fråga av mer spekulativ natur; kommer hon neka till anklagelserna under hela processen eller får vi se ett par krokodiltårar i hopp om ett mildare straff? Jag tippar på det först nämnda, eftersom skyddstillsyn inte kan komma på tal igen vid fällande dom. Det på grund av att straffet uppenbarligen inte haft någon effekt första gången.

En annan fråga; kan hon rehabiliteras? Jag har inga problem att se att hon kan prestera väl i en miljö där möjligheten för brottslig ekonomisk vinning stryps, men när hon sedan försätts på fri fot kan hon backa från en situation där bedrägeriets möjlighet presenteras?
Citera
2017-04-05, 09:00
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juridisk
Den goda ekonomiska hushållningen genomsyrar familjen.

Mammisen försörjer ju även CH med hyra osv, så klart hon e pank 😀
Citera
2017-04-05, 09:03
Medlem
Jarnabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juridisk
Tveksamt att hon har sitt Swisch och bankkort kopplat till sparkontot.
Det är ett konto hon dagligen använder för inköp.

Jag syftade på mamma AH:s kontoutdrag, med 147:- kvar innan hon fick de 40.000:-. Jag menar att det KAN finnas andra konton där hon har pengar. Men föga troligt då hon behöll 10.000:-. För man kan höja/ta bort spärren på maxbelopp för Swish, så det kan hon knappast skylla på...
Citera
2017-04-05, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Förstår inte hur någon kan vara så genomrutten och ond mot en medmänniska som Catrin är mot Kerstin. Må hela världen varnas för Catrin, så att hon inte kan fortsätta skada fler människor.
Kerstin hör även av sig till Anne och berättar gråtande om situationen och att det var pengar hon sparat väldigt länge (enligt brottscentralen), varför tar inte Anne sitt ansvar och för tillbaka pengarna? Hon har ju varit mellanhand och kan definitivt inte handlat i god tro när hon mycket väl känner till Catrins bakgrund. Jag tror Anne förstod att pengarna var resultatet av ett bedrägeri men valde att blunda för det, hon fick ju behålla 10 000 och det måste ha vart ett trevligt tillskott just den dagen eftersom Anne Hedlund bara har 147 kr på kontot.

Håller med i allt det du skriver!
hur kan man medvetet lura Kerstin så?
Och vad säger detta om Anne Hedlund? Hon har alltså 147 SEK på sitt konto mitten av månaden, när Kerstin betalar in 40 000:- till Anne och hon väljer att behålla
10 000 själv?
Helt klart tror jag med tanke på tidigare fall, är Anne medveten om att det är ett bedrägeri igen?

Och att hon sedan även får telefonsamtal från stackars Kerstin, men ändå inte väljer att inte föra tillbaka de stulna pengarna,
får mig att undra var Anne Hedlund har för moraliska värderingar?

Hur sjutton kan hon fortsätta vara förskolechef med allt detta i vetenskap?

Och Catrin, hur kan hon fortsätta förneka och sova gott om nätterna när hon vet hur mycket ont hon gjort alla?
Citera
2017-04-05, 09:21
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Enligt en instagrampost var hon inne på slutförhör 10 mars (som gick lätt smidigt, brottsrubricering ändrades) men enligt fupen ägde detta förhör rum först 13.01 den 12 mars. En petitess men varför ljuga om en sådan sak, eller har FL daterat fel datum?

Gick också in och jämförde på instagram reagerade på samma som du. Dock inträffade 12 mars på en söndag, är det vanligt att man håller såna icke-akuta förhör på söndagar?
Senast redigerad av Lalande 2017-04-05 kl. 09:28.
Citera
2017-04-05, 10:04
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Gick också in och jämförde på instagram reagerade på samma som du. Dock inträffade 12 mars på en söndag, är det vanligt att man håller såna icke-akuta förhör på söndagar?

Ja. Det låter i mina öron lite märkligt men polisen är väl i tjänst dygnets alla dagar så det kanske inte är så konstigt. Ponera att det är en lögn; varför ljuger man om en sådan tillsynes meningslös sak?

Har jag fel när jag antar att en FL inleder ett förhör med datum och klockslag?
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-04-05 kl. 10:07.
Citera
2017-04-05, 10:05
Medlem
Leckiss avatar
Följt tråden väldigt länge, så ber om ursäkt om jag missat det helt, men:

Långt ner i FUP står det om ett eventuellt kortbedrägeri mot en viss F.D.
Denna F.D utgår jag från är den "kände" basketspelaren som vunnit x-antal SM-Guld.

Vad har Catrin haft för relation till honom? Förhållande, vänner, annat?

Annars kan jag bara sälla mig till alla andra - Jösses vilken tragisk läsning detta var.
Citera
2017-04-05, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Hon använder Swish för att få betalt och lura folk?
Jag tycker att domstolarna ska döma så att hon inte får ha Swish. Det borde åklagaren kunna yrka och sedan verkställa. Swish borde i det här fallet kunna jämställas med ett brottsverktyg och därmed kunna förverkas.

Vad tycker ni?

Absolut borde det vara så men tveksamt om det rättsligt är möjligt?
Saknar
@UnicornMeat som säkert hade kunnat ge synpunkter när det gäller det juridiska?

OT
Vad tror ni Catrin gör en sån här dag som denna efter all negativ uppmärksamhet?
Senast redigerad av denisa 2017-04-05 kl. 10:10.
Citera
2017-04-05, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denisa

OT
Vad tror ni Catrin gör en sån här dag som denna efter all negativ uppmärksamhet?
All publicitet är bra publicitet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in