2017-05-30, 13:24
Medlem
SmygarBerits avatar
Tycker det är smått roligt att hon konstant måste visa upp "bevis" och andra resonemang efter hur diskussionerna går här på fb. Hon har ju hävdat bestämt att hon inte läser om sig själv. Men hon har visst en rak kanal till sin instastory utifrån vad vi pratar om här.

Nåja. Hon kom förmodligen undan denna gång, men hon drar verkligen bara ut på ångesten. Hade detta varit jag så hade jag velat göra bort rättegången på en endaste gång för att kunna gå vidare. Den här grejen med att skaffa barn är jag helt övertygad om att den är en skenmanöver för sitt eget mående. Istället för att bearbeta sig själv och inse faktum så skaffar man sig en graviditet att fokusera på istället. En tillfällig bubbla som känns skön för stunden.
Citera
2017-05-30, 13:28
Medlem
Man kan ge cipro tidigt i graviditeten. Innan broskutveckling sker. Det är ok. Sämre i senare graviditet. Men man behandlar på vida indikationer när kvinnan är gravid pga risk för sepsis spm är potentiellt dödligt.
Citera
2017-05-30, 13:29
Medlem
Vad jag förstår är det inte njursvikt utan njurinflammation.
Citera
2017-05-30, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelebrateLife
Vad jag förstår är det inte njursvikt utan njurinflammation.

Nej, det är inte njursvikt. Det som dock kan ske om bakterien passerar till blodbanan är njursvikt pga att inte samma flöde når njuren. Den är känslig för det. Men njursvikt handlar det inte om nu.
Citera
2017-05-30, 13:33
Medlem
mejdejmejdejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhothefuckisBirger
Då är hon hemma igen. Medicin mot njurbäckeninflammation och hävdar fortfarande att hon är gravid...
http://i.imgur.com/pYIZ9Ir.png
http://i.imgur.com/PUdQXpz.jpg

Tack för att du tar dig tiden att slänga upp hennes dravel, det är ytterst uppskattat!
Citera
2017-05-30, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Nej, det är inte njursvikt. Det som dock kan ske om bakterien passerar till blodbanan är njursvikt pga att inte samma flöde når njuren. Den är känslig för det. Men njursvikt handlar det inte om nu.

Hon som får det så ofta borde ju få en "avlastning" inopererad! Jag har haft det en gång och redan då pratade man om att gå in och avlasta njuren.
Citera
2017-05-30, 13:37
Medlem
Citat:
Gravida kvinnor kissar ofta falskt negativ på nitrit och falsk positivt på granulocyt. Dessa tester säger därför ingenting. Hon är troligtvis gravid. Som läkare vet man att det är riskabelt att inte behandla symtomen då det är stor risk för sepsis. Huruvida hon har det eller inte vet jag såklart inte eftersom jag inte vet hela bilden

Nej, du har ju inte träffat patienten ifråga så då är det ju svårt att sätta diagnos på henne.
Sepsis betyder blodförgiftning.
Du får väl skriva ut dina facktermer så vi förstår vad vi menar här :-)
Citera
2017-05-30, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Nej, du har ju inte träffat patienten ifråga så då är det ju svårt att sätta diagnos på henne.
Sepsis betyder blodförgiftning.
Du får väl skriva ut dina facktermer så vi förstår vad vi menar här :-)

Sorry! Ska tänka på det. Ibland är det svårt att ens komma ihåg vad det heter på svenska när alla böcker skriver orden på grekiska eller latin.
Citera
2017-05-30, 13:47
Medlem
Citat:
Sorry! Ska tänka på det. Ibland är det svårt att ens komma ihåg vad det heter på svenska när alla böcker skriver orden på grekiska eller latin.

Okej.
Citera
2017-05-30, 13:51
Medlem
Inget läkarintyg har kommit in till tingsrätten ännu, fick ett mail på min fråga nyss om det.
Hon fejkar och fotograferar och lägger upp på sitt snapchat konto.
Det hon fotade av var kanske ett gammalt läkarintyg.
Det är något sorgligt över denna människa samtidigt som jag blir irriterad över hennes beteende.
Citera
2017-05-30, 13:52
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Helt OK!
Tack för att du tar dig tid att reda ut begreppen angående hennes sjukdom.
Rätt ska vara rätt - även när det gäller Catrin. Det är det som skiljer oss från henne...
Citera
2017-05-30, 13:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ciprofloxacin

Står på intyget: "akut tubulo-interstitiell nefrit". Det tyder ju på att någon form av utslag är gjord på testerna. Dock vet jag inte hur pass "kraftig" inflammation som krävs för att de skriver så. Tidig graviditet kan ju öka inslaget av vita blodkroppar vad jag vet iaf. Mao kan det indikera på "urinvägsinfektion" eller liknande. En läkare i tråden kanske kan förklara mer?
Var ser du intyget? Länk uppskattas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in