2017-05-04, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Ett brottsoffer kan, så vitt jag förstod i grundskolan, vara under 15 år, och då är det stängda dörrar.

OT: I Catrins fall finns det absolut ingen som helst anledning till stängda dörrar. Kommer aldrig ske.

Nåja,
nu får vi ju inte glömma att Catrin hävdar att hon är oskyldig till alla anklagelser, så givetvis vill hon ha alla dörrar öppna?

Så all tänkbar tv, tidningar och div sociala medier kan bevittna?

Kaxig som tusan e hon, samtidigt viskar en fågel att hon börjar nojja inför rättegången då hon riskerar fängelse...

Detta får jag inte alls ihop!!

Catrin du har ju ditt på ditt torra säger du?
Och du påstår dig du världens bästa advokat bredvid dig och du är heeeelt oskyldig...?
(Host-host)
Citera
2017-05-05, 00:37
Medlem
Neonights avatar
Ja är man oskyldig behöver man ju inte vara orolig för fängelse. Skumt.
Citera
2017-05-05, 02:05
Medlem
"Man får fotografera utanför tingsrätten och även inne i vestibulen precis utanför salarna där förhandlingarna hålls. Då kan det gå att fotografera de ÅHÖRARE som går in till Catrin Hedlunds rättegång. Visserligen vet man inte vem som är vem av åhörarna, men man får bilder på de anonyma från huvudsakligen Flashback som skrivit att de ska närvara vid rättegången. Några på Flashback har faktiskt skrivit att de kanske ska komma förklädda, så att Catrin inte ska känna igen dem"

http://blogg.ng.se/bloggbevakning/20...msteg#comments

Så glöm inte lösnäsa och lösskägg kära flashbackare 😂
Citera
2017-05-05, 08:34
Bannlyst
Kommer inte häxans morsa att bli åtalad? Hon har väl också medverkat till bedrägerierna?
Citera
2017-05-05, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Kommer inte häxans morsa att bli åtalad? Hon har väl också medverkat till bedrägerierna?

Svaret är NEJ på din fråga. Hon klarade sig denna gång,tyvärr.
Bra namn Häxan, det finns Arboga Häxan Johanna/Anstiftan till mord och JärnaHäxan Catrin/Grovt bedrägeri.
Citera
2017-05-05, 09:55
Medlem
Neonights avatar
Catrin svara på frågan om "Varför är du nervös om du är oskyldig?"

Svar:

Citat:
har du någongång suttit i en rättegång med en åklagare som sätter press på dig för i hennes/hans ögon är du redan dömd!?" Det här är nog den värsta tiden - väntan på rättegång/domen..

Går man tillbaks ett instainlägg:

Citat:
Om ca 3.5v är det dags för min nästa rättegång, och jag är livrädd. Livrädd för att jag riskerar en fängelsedom.

Ska man alltså tolka det som att Catrin är rädd för att bli oskyldigt dömd?
Citera
2017-05-05, 11:44
Medlem
henki420s avatar
Jag tror fängelse kan bli bra för henne. Det ger henne struktur när någon annan får bestämma när hon ska gå och lägga sig, stiga upp eller äta. Att jobba i fabriken blir kanske den arbetsträning hon behöver. Sedan är det ett utmärkt sätt att slippa dricka alkohol eller resa utomlands.

Hon kommer att bli megakändis med den här tråden, då jag inte för ett ögonblick tror att hennes bravader slutar när hon hamnar bakom lås och bom. Dels kommer vi att få höra vad hon gör där, men jag har också på känn att hon genast kommer att sätta igång med nya bedrägerier när rättegången är klar.
Citera
2017-05-05, 12:03
Bannlyst
Vad fick hon senast hon dömdes? Villkorligt?
Citera
2017-05-05, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Jag tror fängelse kan bli bra för henne. Det ger henne struktur när någon annan får bestämma när hon ska gå och lägga sig, stiga upp eller äta. Att jobba i fabriken blir kanske den arbetsträning hon behöver. Sedan är det ett utmärkt sätt att slippa dricka alkohol eller resa utomlands.

Hon kommer att bli megakändis med den här tråden, då jag inte för ett ögonblick tror att hennes bravader slutar när hon hamnar bakom lås och bom. Dels kommer vi att få höra vad hon gör där, men jag har också på känn att hon genast kommer att sätta igång med nya bedrägerier när rättegången är klar.

Om påföljden bestäms till fängelse kan jag inte tänka mig att det blir längre än 2-6 månader. Då kan hon ansöka om att få fotboja. Är en stor kostnad för staten att ha människor bakom galler.

Är väl inte heller omöjligt att det blir många timmars samhällstjänst ist för fängelse. Det som talar emot är självklart att det är liknande brottslighet som tidigare.
Senast redigerad av dildopullan 2017-05-05 kl. 12:16.
Citera
2017-05-05, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Vad fick hon senast hon dömdes? Villkorligt?

Skyddstillsyn inkl genomgå behandlingsprogram.
Citera
2017-05-05, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dildopullan
Om påföljden bestäms till fängelse kan jag inte tänka mig att det blir längre än 2-6 månader. Då kan hon ansöka om att få fotboja. Är en stor kostnad för staten att ha människor bakom galler.

Är väl inte heller omöjligt att det blir många timmars samhällstjänst ist för fängelse. Det som talar emot är självklart att det är liknande brottslighet som tidigare.

Ett krav för att beviljas fotboja är mig veterligen att man har ett jobb, så den möjligheten är nog inte att hoppas på.
Citera
2017-05-05, 12:46
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swehammer
Ett krav för att beviljas fotboja är mig veterligen att man har ett jobb, så den möjligheten är nog inte att hoppas på.

Nä precis och det krävs att det är ett stadigvarande jobb som hon haft en längre tid, inte något hittepåjobb inför rättegången. Hur har det gått med hennes studier förresten? Blev det bara en CSN-skuld av det hela?

Återfall i systematiskt, grovt bedrägeri under den tid hon varit dömd till skyddstillsyn kan bara leda till fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in