2017-04-05, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Absolut borde det vara så men tveksamt om det rättsligt är möjligt?
Saknar
@UnicornMeat som säkert hade kunnat ge synpunkter när det gäller det juridiska?

OT
Vad tror ni Catrin gör en sån här dag som denna efter all negativ uppmärksamhet?

Hon är på akuten enligt incheckning på FB. Frågan är ju bara varför hon är på SöS när Södertälje sjukhus är närmare Järna. Kanske blev utgång i Stockholm och bortamatch efter ölen igår.
Citera
2017-04-05, 10:26
Medlem
DreamTwisters avatar
Några småsaker:
Vilken bil är det hon tankar tro? Toyotan är ju avställd.
Swishandet till sig själv kräver väl 2 mobiler? Ett mobilnummer kan mig veterligt bara knytas till ett kontonummer.
Citera
2017-04-05, 10:35
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurq
Hon är på akuten enligt incheckning på FB. Frågan är ju bara varför hon är på SöS när Södertälje sjukhus är närmare Järna. Kanske blev utgång i Stockholm och bortamatch efter ölen igår.

"Misstänkt propp i lungan, det går bra nu 😏"

Är det sjukvården som misstänker propp eller hon själv som hoppas vara sjuk? Nu gör hon allt för att slippa rättegång och fängelse. Måste säga att hon är ganska ambitiös. Graviditeten var ju inte så välgenomtänkt insåg hon. Men detta ger ju också bra material till bloggen. Ett genomgående tema är ju den sjuke sonen, som senast exponerades i bloggen halvnaken inne i ett undersökningsrum. Nu när sonen verkar vara frisk måste hon hitta nya infallsvinklar.
Citera
2017-04-05, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso
Nu måste CH vara stolt då hon nämndes på tv i Brottscentralen. Kort inslag med intervju av Kerstin Håkansson som beskrev att hon haft ett helvete. CH hade tom ringt till hennes chef och sagt att hon var psykiskt sjuk. Och hon klagar när hennes haters ringer till hennes arbetsgivare. Kerstin såg lika god och snäll ut som man fick uppfattning av i FUPen.

På riktigt?? Usch jag tänker inte se den intervjun, stackars Kerstin.
Catrin ringde väl även dit polisen när de åkte hem till CH för att kräva tillbaka pengarna?
Kan vi skramla åt Kerstin?

Jag tyckte lite (med betoning på lite) synd om CH igår när allt drogs igång igen. Men när man läser sådana här saker så inser man ju att CH bara är ond och ego rakt igenom.

CH, du förtjänar att gå ensam genom livet.
Som jag skrivit innan, vi syns i rätten, jag kommer sitta där och vinka lite glatt åt dig.

Avskräde.
Citera
2017-04-05, 10:42
Medlem
Kan moderator lägga till länken för inslaget på expressens brotts-tv i trådstart?
Citera
2017-04-05, 10:44
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurq

Som hypokondriker kan jag säga att lungemboli är ganska svårdiagnostiserat - större chans att det rör sig om lunginflammation, astma alt. panikångest. Lungcancer måste också alltid uteslutas. Från Internetmedicin;

Symtomen vid LE ofta ospecifika men i 95 % av fallen kan den kliniska bilden vid lungemboli hänföras till något av följande "syndrom":

Akut dyspné (ca 70 %)
Pleurit/hemoptys (ca 20 %)
Instabil hemodynamik med/utan chockbild (ca 5 %)
Atypisk symtombild (ca 5 %)

med andra ord torde man vara rätt medtagen.
Citera
2017-04-05, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande

Är det sjukvården som misstänker propp eller hon själv som hoppas vara sjuk? Nu gör hon allt för att slippa rättegång och fängelse. Måste säga att hon är ganska ambitiös.

Kanske är något psykiskt som visar sig fysiskt? Jag kan inte mkt om kroppen men vänner son lider av panikångest m.m säger att psykiska besvär kan yttra sig i fysik smärta. Tänker på smärta i bröstet som kanske är ren ångest över situationen?

Rättegången är ju rätt långt bort så jag tror inte hon fejkar nu, isåfall är hon lite för tidigt ute.
Kanske är en anhörig som är på sjukhuset? Behöver inte vara CH själv.
Citera
2017-04-05, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Som hypokondriker kan jag säga att lungemboli är ganska svårdiagnostiserat - större chans att det rör sig om lunginflammation, astma alt. panikångest. Lungcancer måste också alltid uteslutas. Från Internetmedicin;

Symtomen vid LE ofta ospecifika men i 95 % av fallen kan den kliniska bilden vid lungemboli hänföras till något av följande "syndrom":

Akut dyspné (ca 70 %)
Pleurit/hemoptys (ca 20 %)
Instabil hemodynamik med/utan chockbild (ca 5 %)
Atypisk symtombild (ca 5 %)

med andra ord torde man vara rätt medtagen.

Tänk, jag var inte helt ute och cyklade
Citera
2017-04-05, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Kanske är något psykiskt som visar sig fysiskt? Jag kan inte mkt om kroppen men vänner son lider av panikångest m.m säger att psykiska besvär kan yttra sig i fysik smärta. Tänker på smärta i bröstet som kanske är ren ångest över situationen?

Rättegången är ju rätt långt bort så jag tror inte hon fejkar nu, isåfall är hon lite för tidigt ute.
Kanske är en anhörig som är på sjukhuset? Behöver inte vara CH själv.

Dessvärre tror jag inte Hedlund kan utveckla följdsjukdomar pga ångest, hon visar ju gång på gång NOLL i ånger, empati?
Inte heller verkar hon ta något ansvar, hon ringer istället polisen när stackars Kerstins man ber om kvitto???
Citera
2017-04-05, 11:00
Medlem
Jag tror inte det är något fel på henne alls faktiskt. För det första har jag haft bihåleinflammation och då var jag sängliggande i en månad. Låg i ett tyst, svart rum och trodde jag skulle dö. Visserligen var det en kraftig inflammation, men ändå. Oavsett sitter man inte ute i solen och dricker öl. Och att hon nu skulle ha en propp i lungan? Hah.

Normala människor checkar inte in på sjukhuset, enbart de som vill ha uppmärksamhet gör det. Vad säger ens att hon är där? Jag kan checka in i vita huset om jag vill det.

Har vi kommit fram till vems den lila golfen är förresten?
Citera
2017-04-05, 11:04
Medlem
Juridisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande

Ha-Ha-HA!Viken simulant det är av henne. Hon gör allt hon kan för att få bort uppmärksamheten från åtalet och istället få lite missriktad sympati. Munchausen-syndrom kan man få barnen tvångsomhändertagna för.
Citera
2017-04-05, 11:07
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Tänk, jag var inte helt ute och cyklade

behöver ju som du riktigt påpekar inte handla om henne själv utan någon i sin närhet, men det är skrivet på ett sätt som väcker sympatier hos den som skrivit det. Tänkte på hennes son som lider av astma, men den diagnosen är mycket mycket sällsynt bland barn.(< 1/100.000)

men mycket talar väl för att hon ref. till sig själv, eftersom hon svarar på kommentarer på ett sådant vis.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-04-05 kl. 11:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in