2017-02-01, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Klargörande: Hon var anhållen men blev aldrig häktad.
Okej. Men då det finns ju bilder på hennes bedrägeri så borde hon ju suttit anhållen tills brottet har löst sig. Ja hon har barn och blaha men hon har själv satt sig i den sitsen hon befinner sig i.
Citera
2017-02-01, 20:34
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Okej. Men då det finns ju bilder på hennes bedrägeri så borde hon ju suttit anhållen tills brottet har löst sig. Ja hon har barn och blaha men hon har själv satt sig i den sitsen hon befinner sig i.
Anhållen kan du bara vara x antal dagar.
Sedan ansågs det inte finnas tillräckliga skäl för att motivera häktning.
Citera
2017-02-01, 20:37
Medlem
Citat:
Anhållen kan du bara vara x antal dagar.
Sedan ansågs det inte finnas tillräckliga skäl för att motivera häktning.
Har alltid trott att om det finns bevis, finns ju till och med ett instagramkonto & en webbsida där det finns bilder när hon lurar folk på pengar, så får man ett nytt boende i en cell tills man blir dömd för brottet.
Citera
2017-02-01, 20:51
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Har alltid trott att om det finns bevis, finns ju till och med ett instagramkonto & en webbsida där det finns bilder när hon lurar folk på pengar, så får man ett nytt boende i en cell tills man blir dömd för brottet.

Nej inte riktigt så. Brottet måste förväntas ge ett längre fängelsestraff eller att personen flyr utomlands, eller försvårar förundersökningen (tar bort bevis, hotar vittnen etc) eller att personen begår mer brott. Men åklagaren måste bevisa att något av det ovan nämnda är troligt för en domstol (häktesförhandling) och det lyckades man inte med.

Hon har åkt på stryk åtminstone en gång i Turkiet. Finns bilder på det i förra FUP. Av vad jag förstått var det av hennes ex-sambo efter att hon lurat hans dotters kompis på resepengar.
Citera
2017-02-01, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Nej inte riktigt så. Brottet måste förväntas ge ett längre fängelsestraff eller att personen flyr utomlands, eller försvårar förundersökningen (tar bort bevis, hotar vittnen etc) eller att personen begår mer brott. Men åklagaren måste bevisa att något av det ovan nämnda är troligt för en domstol (häktesförhandling) och det lyckades man inte med.

Hon har åkt på stryk åtminstone en gång i Turkiet. Finns bilder på det i förra FUP. Av vad jag förstått var det av hennes ex-sambo efter att hon lurat hans dotters kompis på resepengar.
Men har hon inte skrivit om en kommande utlandsresa till Kanarieöarna?
Citera
2017-02-01, 21:00
Medlem
eilahtans avatar
Catrin är en riktigt trevlig tjej, varför sitter ni och smutskastar henne fortfarande?
Citera
2017-02-01, 21:06
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eilahtan
Catrin är en riktigt trevlig tjej, varför sitter ni och smutskastar henne fortfarande?
För att hon inte tagit ansvar för sina handlingar?
Citera
2017-02-01, 21:18
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Men har hon inte skrivit om en kommande utlandsresa till Kanarieöarna?

Det är rätt nyligen hon skrev om resan och det rör väl sig (förhoppningsvis) inte om ett flyktförsök, utan en ren semesterresa.
Citera
2017-02-01, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Det är rätt nyligen hon skrev om resan och det rör väl sig (förhoppningsvis) inte om ett flyktförsök, utan en ren semesterresa.
Det brukar ju låta så.
Citera
2017-02-01, 21:22
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Det brukar ju låta så.

Ja men hon har två små barn och förmodligen inget större kapital. Sedan är det nog inget längre fängelsestraff som väntar. Jag skulle vara förvånad om hon får sex månader eller mer.

Som jag skrivit tidigare är det jättejobbigt att vara på flykt utomlands, även utan barn och med pengar.
Citera
2017-02-01, 21:25
Medlem
eilahtans avatar
Citat:
För att hon inte tagit ansvar för sina handlingar?

Nej, det är sant. När du säger det så är hon fortfarande skyldig att ersätta mig runt 10K.
Orkar inte gå igenom 400 sidor dock, hur går det i fallet?
Finns det någon sorts "månad för månad" sammanfattning?

Jag antar att jag får ränta på pengarna tills jag ligger i graven.
Citera
2017-02-01, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eilahtan
Nej, det är sant. När du säger det så är hon fortfarande skyldig att ersätta mig runt 10K.
Orkar inte gå igenom 400 sidor dock, hur går det i fallet?
Finns det någon sorts "månad för månad" sammanfattning?

Jag antar att jag får ränta på pengarna tills jag ligger i graven.

Finns en sammanfattning på första sidan och länkar till domar,läs gärna där innan du skriver kommentarer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in