2016-10-10, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Vi som inte riktigt är med - vilken typ är Catrins senaste bedrägerier-
hon är väl rätt bränd som resebyrådirektör?

Bedrägerier med konsertbiljetter.
Citera
2016-10-10, 09:27
Medlem
Citat:
Angående fängelsebiten så yrkar åklagaren (enligt media) på 6mån fängelse, och som ni vet så avtjänar man inte alltid hela straffet utan kommer ut efter 2/3. Man tittar även på hur det ser ut på det personliga planet och om man istället kan ge en annan påföljd.

Jag blir seriöst bekymrad över denna människa. Förstår hon inte vikten av vad hon har gjort? Och vad hon kommer stå inför rätta om? Och vad hennes påföljder blir? Att hon blir dömd, det tror jag sker med hundra procents säkerhet. Det här slipper hon inte undan. Och stämpeln av att du (läs catrin) suttit i fängelse, kommer vara betydligt värre än din vidriga trampstamp du har på svanken.

Och när hon skriver på sin blogg: och jag väljer – för barnens skull – att inte skriva ut allt som händer och sker i vår familj. så blir man ju ärligt talat förbannad. Du gör ju allt för att spinna det i din favör, visa upp precis allt ur din perfekta synvinkel, för att få det så bra som möjligt i din movie. Nä du Catrin, du sjunger på absolut sista valsen nu, och det är dags att du förstår allvaret i din situation.

Och sen till UnicornMeat: TOPPENJOBB!
Citera
2016-10-10, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latmasksamtal
Jag blir seriöst bekymrad över denna människa. Förstår hon inte vikten av vad hon har gjort? Och vad hon kommer stå inför rätta om? Och vad hennes påföljder blir? Att hon blir dömd, det tror jag sker med hundra procents säkerhet. Det här slipper hon inte undan. Och stämpeln av att du (läs catrin) suttit i fängelse, kommer vara betydligt värre än din vidriga trampstamp du har på svanken.

Och när hon skriver på sin blogg: och jag väljer – för barnens skull – att inte skriva ut allt som händer och sker i vår familj. så blir man ju ärligt talat förbannad. Du gör ju allt för att spinna det i din favör, visa upp precis allt ur din perfekta synvinkel, för att få det så bra som möjligt i din movie. Nä du Catrin, du sjunger på absolut sista valsen nu, och det är dags att du förstår allvaret i din situation.

Och sen till UnicornMeat: TOPPENJOBB!

UnicornMeat är kanon, keep up the good work!
Citera
2016-10-10, 09:35
Medlem
henki420s avatar
Vad var det för snack från åklagaren om att det fanns värre brottslighet i det nya åtalet? Sedan bör väl cyckelbedrägerierna också ingå. Oh vad jag längtar till åtal och FUP.
Citera
2016-10-10, 09:56
Medlem
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inr...id=mailsignout
Citera
2016-10-10, 10:40
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Polisen har säkert med hennes kontoutdrag i sin utredning. Där syns alla inkommande pengar från brottsoffren och vilka de är. Så vi behöver nog inte leta efter dem.

Ja, hu... Det var ju helt fruktansvärt att läsa kontoutdragen i föregående FUP, men till nästa FUP är jag i alla fall förberedd. Catrin: restaurantbesök och taxi till hotell. De bedragna: coop och busskort. Så obehagligt att se det svart på vitt.
Citera
2016-10-10, 11:51
Medlem
Citat:
Vad var det för snack från åklagaren om att det fanns värre brottslighet i det nya åtalet? Sedan bör väl cyckelbedrägerierna också ingå. Oh vad jag längtar till åtal och FUP.

Det verkar som att den "värre" brottsligheten var de större och lite mer avancerade bedrägerierna. De tre fallen som begåtts innan förra domen.

Cykelbedrägerierna borde ingå. Jag tycker det är lite konstigt att det inte ringde någon som helst klocka i åklagarens huvud när jag drog det jag läst mig till där. En fundering som slog mig - expojkvännen kanske inte alls har polisanmält? Som jag minns det stod det i artikeln att fallet var polisanmält men det behöver ju inte stämma.
Citera
2016-10-10, 12:04
Medlem
Citat:

Hittade artikeln och texten är fan rätt missvisande om det Martin Fälling pratar om bara är lite mer avancerade bedrägerier:

"– Hon är misstänkt för en rad liknande bedrägerier med samma modus, men hon är även misstänkt för andra typer av brott som i nuläget drivs av åklagaren. Man kan säga att det trumfar bedrägerierna, och de indikationer jag har fått från åklagaren tyder på att man inte kommer gå vidare med bedrägerierna, berättar Martin Fälling för Nyheter24.

Vilken typ av brott det är Catrin Hedlund mer kan ha gjort sig skyldig till kan han inte gå in på, men ett av bedrägeribrotten gäller hennes tidigare pojkvän."

Längre ner i samma text står det att cykelbedrägerierna utreds polisiärt.

http://nyheter24.se/nyheter/brott-st...catrin-hedlund
Citera
2016-10-10, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Hittade artikeln och texten är fan rätt missvisande om det Martin Fälling pratar om bara är lite mer avancerade bedrägerier:

"– Hon är misstänkt för en rad liknande bedrägerier med samma modus, men hon är även misstänkt för andra typer av brott som i nuläget drivs av åklagaren. Man kan säga att det trumfar bedrägerierna, och de indikationer jag har fått från åklagaren tyder på att man inte kommer gå vidare med bedrägerierna, berättar Martin Fälling för Nyheter24.

Vilken typ av brott det är Catrin Hedlund mer kan ha gjort sig skyldig till kan han inte gå in på, men ett av bedrägeribrotten gäller hennes tidigare pojkvän."

Längre ner i samma text står det att cykelbedrägerierna utreds polisiärt.

http://nyheter24.se/nyheter/brott-st...catrin-hedlund

Någon missuppfattning då.
Enligt åklagaren kommer inte de nedlagda förundersökningen att återupptas av processekonomiska skäl.

Har mailat polisens förundersökningsledare, den som har utredningen, lite frågor om när utredningen kommer vara klar.
Citera
2016-10-10, 13:56
Medlem
mzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat

Man kan också få bilden av att Catrins liv fortsatt precis som innan och att hon är helt oberörd av det som händer. Men är det bara jag eller börjar man se allt fler sprickor i den fasaden?

Jag är övertygad om att Catrin lider av någon form av personlighetsstörning och att hennes känsloliv inte funkar på samma sätt som t ex mitt. Har därför tänkt att hon inte känner på samma sätt som jag hade gjort om det var jag som dömts för 17 fall av bedrägerier, hade skulder på en miljon, var outad som en bedragerska, precis tvingats "erkänna" att mitt enda claim to fame (kändisbarn) var en lögn, visste att jag skulle åtalas igen osv.

Tror fortfarande inte att det påverkar henne på samma sätt som det hade påverkat mig men tycker mig börja se tecken på att hon är jävligt mycket mer knäckt av allt det här än hon vill låtsas om.

Jag har mkt svårt att tro att hennes liv bara knatar på med #jagbryrmiginte #jagärstarkochlyckligareännågonsin #ensamärstark #nibarahatar, utan att hon har grov ångest men visar upp en fasad för oss på FB eftersom det #ärhonensammotvärlden.
Om hon på riktigt INTE har panik över hur hennes sits är nu: Ja, då är hon sjukt störd... #isånnafallpåriktigtstackars
Citera
2016-10-10, 15:54
Medlem
vonDunajewskans avatar
Okej, här en fråga som jag tycker är rätt befogad att ställa:

Har Catrin Hedlund någonsin levererat något hon sagt sig sälja?

Jag menar, finns det faktiskt någon människa där ute som köpt en vara från CH och alltså betalat den precisa summan och fått den exakta varan inom den överenskomna tiden?

Syftar nu med andra ord inte på exempelvis(!) en charterresa till Turkiet inklusive fem nätter på 4-stjärnigt hotell för 8000:- som sedermera visat sig vara en tågresa till Säffle med tre nätter på vandrarhem för 15 000:- och dessutom levererats till köparen med sju veckors försening. Detta räknas alltså även det som bedrägeri, även om köparen faktiskt erhållit NÅGOT.

Finns dessa lyckliga köpare, eller är de mytiska varelser som bara förekommer i sagor och legender...? Någon som vet?
Citera
2016-10-10, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Okej, här en fråga som jag tycker är rätt befogad att ställa:

Har Catrin Hedlund någonsin levererat något hon sagt sig sälja?

Jag menar, finns det faktiskt någon människa där ute som köpt en vara från CH och alltså betalat den precisa summan och fått den exakta varan inom den överenskomna tiden?

Syftar nu med andra ord inte på exempelvis(!) en charterresa till Turkiet inklusive fem nätter på 4-stjärnigt hotell för 8000:- som sedermera visat sig vara en tågresa till Säffle med tre nätter på vandrarhem för 15 000:- och dessutom levererats till köparen med sju veckors försening. Detta räknas alltså även det som bedrägeri, även om köparen faktiskt erhållit NÅGOT.

Finns dessa lyckliga köpare, eller är de mytiska varelser som bara förekommer i sagor och legender...? Någon som vet?

Jag tror inte det.

Unicornmeat kanske vet mera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in