2016-10-08, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Jag håller med dig om att det är helt sjukt att man lägger ner förundersökning efter förundersökning för att det enskilda bedrägeriet inte når upp till ett halvt prisbasbelopp.

Ett helt prisbasbelopp är för tillfället 44 300 kronor. Att du ska kunna bedra folk hej vilt så länge du "bara" tar strax under 22 150 kronor per offer är galet!

Men vill passa på och påminna om några saker!

Flertalet av fallen Catrin dömdes för i våras rörde lägre belopp än ett halvt prisbasbelopp. Vid någon punkt kickade uppenbarligen rättsväsendet igång och bestämde sig för att beivra brotten. Alldeles för sent - ja! Men hon blev åtalad och dömd.

Vad gäller de 14 fall som för tillfället ingår i förundersökningen mot henne nu så är det bara de 3 äldre fallen som rör högre belopp. Övriga 11 fall rör belopp som är lägre än ett halvt prisbasbelopp. De 11 fallen inträffade dock efter det att hon dömdes i våras och när det rör sig om återfall i brott är beloppen inte lika viktiga längre. Catrin kommer med andra ord inte längre undan med att lägga sig på under ett halvt prisbasbelopp.

Jag försvarar inte den rådande ordningen. Försöker bara förklara den. Tycker den suger på många sätt men kanske suger den åtminstone inte fullt så mycket som man kan få känsla av just nu.

Jo, det suger rejält att hon fått fortsätta hålla på och att hon inte blev häktad av tingsrätten.

Detta rättsväsende är ett skämt som omhuldar denna bedragerska.

Och att det ska vara så höga belopp också, stör mig, halvt och helt prisbelopp, innan det händer någonting :-(
Citera
2016-10-08, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Jo, det suger rejält att hon fått fortsätta hålla på och att hon inte blev häktad av tingsrätten.

Detta rättsväsende är ett skämt som omhuldar denna bedragerska.

Och att det ska vara så höga belopp också, stör mig, halvt och helt prisbelopp, innan det händer någonting :-(

Håller med om att det mesta här suger. Tycker att hon borde åtalats för länge sedan. Tycker inte att alla nedlagda förundersökningar borde lagts ned osv.

Men nu krävs det åtminstone inte längre att bedrägerierna kommer upp i ett halvt prisbasbelopp. Den tiden är över för Catrins del. ALLA bedrägerier Catrin begått/begår efter den fällande domen i våras kommer (som det ser ut i dagsläget) beivras. Oavsett belopp.

Det är knappast som att jag ställer mig upp och applåderar men erkänner ändå att det är ett litet steg i rätt riktning. Hennes framtid som bedragerska ser jävligt mycket mörkare ut efter den fällande domen. Och kommer se ännu mörkare ut efter en andra fällande dom. Hon kommer inte längre komma undan med det hon hittills kommit undan med. Det kommer bara bli värre och värre för henne om hon fortsätter begå bedrägerier.

Man kan lätt få bilden av att domen varken gjort till eller från men rent juridiskt spelar den stor roll och det är typ nu det på riktigt börjat märkas.

Man kan också få bilden av att Catrins liv fortsatt precis som innan och att hon är helt oberörd av det som händer. Men är det bara jag eller börjar man se allt fler sprickor i den fasaden?

Jag är övertygad om att Catrin lider av någon form av personlighetsstörning och att hennes känsloliv inte funkar på samma sätt som t ex mitt. Har därför tänkt att hon inte känner på samma sätt som jag hade gjort om det var jag som dömts för 17 fall av bedrägerier, hade skulder på en miljon, var outad som en bedragerska, precis tvingats "erkänna" att mitt enda claim to fame (kändisbarn) var en lögn, visste att jag skulle åtalas igen osv.

Tror fortfarande inte att det påverkar henne på samma sätt som det hade påverkat mig men tycker mig börja se tecken på att hon är jävligt mycket mer knäckt av allt det här än hon vill låtsas om.
Senast redigerad av UnicornMeat 2016-10-08 kl. 13:48.
Citera
2016-10-08, 16:34
Medlem
Hennes största claim to fame måste väl vara att hon är den sämsta bedragerskan genom tiderna?

Jag hittar inte tidningsartikeln som hon skriver om i bloggen, och FB har buggat i flera dagar nu, så jag börjar få lite abstinens när det gäller nyheter om CH
Citera
2016-10-08, 16:43
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Hennes största claim to fame måste väl vara att hon är den sämsta bedragerskan genom tiderna?

Jag hittar inte tidningsartikeln som hon skriver om i bloggen, och FB har buggat i flera dagar nu, så jag börjar få lite abstinens när det gäller nyheter om CH
Är det inte LT som avses?
http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.43...r-fem-nya-fall
Citera
2016-10-08, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Håller med om att det mesta här suger. Tycker att hon borde åtalats för länge sedan. Tycker inte att alla nedlagda förundersökningar borde lagts ned osv.

Men nu krävs det åtminstone inte längre att bedrägerierna kommer upp i ett halvt prisbasbelopp. Den tiden är över för Catrins del. ALLA bedrägerier Catrin begått/begår efter den fällande domen i våras kommer (som det ser ut i dagsläget) beivras. Oavsett belopp.

Det är knappast som att jag ställer mig upp och applåderar men erkänner ändå att det är ett litet steg i rätt riktning. Hennes framtid som bedragerska ser jävligt mycket mörkare ut efter den fällande domen. Och kommer se ännu mörkare ut efter en andra fällande dom. Hon kommer inte längre komma undan med det hon hittills kommit undan med. Det kommer bara bli värre och värre för henne om hon fortsätter begå bedrägerier.

Man kan lätt få bilden av att domen varken gjort till eller från men rent juridiskt spelar den stor roll och det är typ nu det på riktigt börjat märkas.

Man kan också få bilden av att Catrins liv fortsatt precis som innan och att hon är helt oberörd av det som händer. Men är det bara jag eller börjar man se allt fler sprickor i den fasaden?

Jag är övertygad om att Catrin lider av någon form av personlighetsstörning och att hennes känsloliv inte funkar på samma sätt som t ex mitt. Har därför tänkt att hon inte känner på samma sätt som jag hade gjort om det var jag som dömts för 17 fall av bedrägerier, hade skulder på en miljon, var outad som en bedragerska, precis tvingats "erkänna" att mitt enda claim to fame (kändisbarn) var en lögn, visste att jag skulle åtalas igen osv.

Tror fortfarande inte att det påverkar henne på samma sätt som det hade påverkat mig men tycker mig börja se tecken på att hon är jävligt mycket mer knäckt av allt det här än hon vill låtsas om.

Jag tror också att Catrin lider av någon personlighetsstörning.
Fortsätter hon så lär det ju bli mörkare och mörkare och en sluten fångvårdsanstalt till slut,
Citera
2016-10-09, 07:42
Medlem
PTHJs avatar
CH i farten?

https://polisen.se/Stockholms_lan/Ak...nd-Sodertalje/
Citera
2016-10-09, 09:07
Medlem
Jarnabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PTHJ
CH i farten?

https://polisen.se/Stockholms_lan/Ak...nd-Sodertalje/

Nope. Visserligen gör Latrin vad som helst för att få uppmärksamhet och hamna i tidningen.
Det var en hoverboard som började brinna och 2 hundar räddades från lägenheten. Alltså INTE Latrins lägenhet. Artikel i lt: http://lt.se/nyheter/nyheter/1.43573...sbrand-i-jarna
Citera
2016-10-09, 11:35
Medlem
Varför han man inte få snatta för ett par 1,000 från riiikaaa krääämaaareee - som
ICA - Jula - Rusta - Ö & B o IKEA när Catrin/Latrin får lura åt sig
+10,000 från hur många som helst o det anses vara rätt OK
(av de flesta utom just de drabbade)?
Citera
2016-10-09, 12:03
Medlem
Hon är tydligen stolt över att ha hamnat på löpsedeln eftersom hon måste snappa om det 🙈
http://sv.tinypic.com/r/21amsub/9
Citera
2016-10-10, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraemmha
Hon är tydligen stolt över att ha hamnat på löpsedeln eftersom hon måste snappa om det 🙈
http://sv.tinypic.com/r/21amsub/9

Absolut, hon anser att all publicitet är god publicitet.

Hon skulle vara stolt över att dömas ut som hopplöst fall i lyxfällan också

#theycanthandleme #värst #enmiljonbackmenfirarmedenfinlandskryssning #LosAngeles #Järna #Lyxrulltårtamedsmågodis
Senast redigerad av Lurkarn 2016-10-10 kl. 08:46.
Citera
2016-10-10, 09:16
Medlem
Vi som inte riktigt är med - vilken typ är Catrins senaste bedrägerier-
hon är väl rätt bränd som resebyrådirektör?
Citera
2016-10-10, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Vi som inte riktigt är med - vilken typ är Catrins senaste bedrägerier-
hon är väl rätt bränd som resebyrådirektör?

Enligt åklagaren är alla bedrägerier som ingår i förundersökningen för tillfället och som är begångna efter domen biljettbedrägerier. Har för mig att alla 11 fall rör Håkan Hellström-biljetter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in