2016-09-19, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Femte senaste inlägget, det ligger kvar. Med en bild i motljus. Jag samlar kommentarerna i en spoiler, inte så visuellt vackert men kanske mer lättöverskådligt än ett antal printscreens:
Bloggbevakning lyckades få med ytterligare några stöttande kommentarer i sin printscreen: http://blogg.ng.se/bloggbevakning/wp...16/09/cat3.jpg
Hajar däremot inte varför Katrin har raderat dessa, de ser ju ut att vara till hennes fördel?
Citera
2016-09-19, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harambe
Är det någon som vet varför hon skiftar sitt IG konto mellan att vara öppet och privat
Jag, och flera med mig, har trott att hon låser kontot på natten (eller när hon av annan anledning inte kan ha telefonen nära till hands) för att hon då inte kan vara aktiv och radera eventuella negativa kommentarer. Instagram har ju som sagt ingen modereringsfunktion på kommentarerna.

Detta känns ju däremot ganska förvirrande nu när hon tar bort positiva kommentarer men låter negativa finnas kvar.
Citera
2016-09-19, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinanird
Bloggbevakning lyckades få med ytterligare några stöttande kommentarer i sin printscreen: http://blogg.ng.se/bloggbevakning/wp...16/09/cat3.jpg
Hajar däremot inte varför Katrin har raderat dessa, de ser ju ut att vara till hennes fördel?

Hon har inte raderat några stöttande kommentarer. De finns ju kvar längst upp på det inlägget?
Citera
2016-09-19, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linie
Hon har inte raderat några stöttande kommentarer. De finns ju kvar längst upp på det inlägget?
Jaha, jag är blockad från hennes insta och kan endast kolla via webben, kanske är nåt knas för där börjar kommentarerna just nu med "pernillish" (såsom i DreamTwisters spoiler här ovan).
Sorry om jag lämnade missvisande info helt enkelt
Citera
2016-09-19, 17:57
Medlem
husbys avatar
Citat:
Femte senaste inlägget, det ligger kvar. Med en bild i motljus. Jag samlar kommentarerna i en spoiler, inte så visuellt vackert men kanske mer lättöverskådligt än ett antal printscreens:

MEN JESUS KRISTUS!!!! Hon är fan halare än en vaselin smord jävla teflonvägg! Varför tror hon själv att en åklagare försökte häkta henne? Varför tror hon själv att hon har blivit åtalad för bedrägeri....... IGEN!?!?!?!

Det går ju inte att få ut ett enda vettigt svar från den där. Och samtidigt som hon skriver att hon vill att vi ska fråga henne istället för att "läsa all bullshit media skriver".

Snälla Catrin, sätt dig ned i 2 sekunder och fundera på varför ingen tror dig. Okej, varför 99,9 procent inte tror dig. Du bryr dig visst om vad andra tycker och tror om dig. Det finns få personer som bryr sig så mycket om det som just du gör.

Edit: tack för update DreamTwister
Citera
2016-09-19, 18:02
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linie
I den bilden ja, inte på hennes insta som den ser ut nu. Så jo, hon raderar. Enligt för mig obegriplig strategi.
Citera
2016-09-19, 18:06
Medlem
husbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Jag begriper i så fall inte varför hon ens låter kommentarerna stå kvar, eller att hon svarar. Fast så är det ju mycket med detta som jag inte begriper.

En sak jag finner hopp i är ändå att åklagaren omvärderade den där "beloppen är för låga"-invändningen. Är det "bara" för att det handlar om ett "återfall" (eller, vad jag hellre vill kalla det: ett utan avbrott fortsatt beteende)?

http://lt.se/nyheter/nyheter/1.42943...greps-i-hemmet (näst senaste artikeln, 16/9)

Kan man säga att de 23 som fick sina fall nedlagda tidigare hade taskig otur som inte ingår i den nya utredningen?

Det fetade: Nej jag fattar inte heller varför hon lägger ned tid på att svara på kommentarer för att i nästa sekund radera dem. Både sina egna och andras som hon just svarat på. Hela den här människan är ett stort mysterium som jag inte kan greppa. Jag försöker verkligen förstå hur hon resonerar, men varje dag sitter jag här som en fågelholk och bara kliar mig i håret. Jag får det inte att gå ihop. När ska hon inse att nästan ingen tror på henne och att hon är avskydd av i stort sett alla människor som hon någonsin har varit bekant med, eller på något sätt haft kontakt med.
Citera
2016-09-19, 18:09
Medlem
Citat:
I den bilden ja, inte på hennes insta som den ser ut nu. Så jo, hon raderar. Enligt för mig obegriplig strategi.

Hoppar in i Linies försvar. Går man in på CHs Instagram från appen så finns alla kommentarer kvar att läsa. Alltså, inget är raderat och kommentarerna som visas på Bloggbevaknings screenshots finns kvar.
Citera
2016-09-19, 18:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milajk
Hoppar in i Linies försvar. Går man in på CHs Instagram från appen så finns alla kommentarer kvar att läsa. Alltså, inget är raderat och kommentarerna som visas på Bloggbevaknings screenshots finns kvar.
Tack då lärde jag mig något Med bara webläsaren ser man nämligen inte längre de tre första inläggen från den stödjande fancluben. Inte heller det senaste jag citerade från hennes insta finns kvar.

Edit: Fast stämmer verkligen det? Fick en kompis som har IG att kolla och h*n ser inte heller de tre första stödposterna faktiskt.
Senast redigerad av DreamTwister 2016-09-19 kl. 18:30.
Citera
2016-09-19, 18:52
Medlem
Citat:
Tack då lärde jag mig något Med bara webläsaren ser man nämligen inte längre de tre första inläggen från den stödjande fancluben. Inte heller det senaste jag citerade från hennes insta finns kvar.

Edit: Fast stämmer verkligen det? Fick en kompis som har IG att kolla och h*n ser inte heller de tre första stödposterna faktiskt.

I min app är den första kommentaren skriven av 'scuubajoe' sedan 'richard_brandman' följt av 'denisespoljar' osv. Mao ser det ut för mig som på Bloggbevaknings screenshot.
Be din vän att trycka på "visa fler kommentarer".

OnT: vet någon ifall det nu efter helgen går att begära ut papper från häktningsförhandlingen? Eller blir de inte offentliga handlingar ifall personen släpps fri (frias enl CH)?
Citera
2016-09-19, 19:03
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milajk
I min app är den första kommentaren skriven av 'scuubajoe' sedan 'richard_brandman' följt av 'denisespoljar' osv. Mao ser det ut för mig som på Bloggbevaknings screenshot.
Be din vän att trycka på "visa fler kommentarer".

OnT: vet någon ifall det nu efter helgen går att begära ut papper från häktningsförhandlingen? Eller blir de inte offentliga handlingar ifall personen släpps fri (frias enl CH)?
Det syns inga fler. Första är CHs med alla hashtaggarna och det efter det kommer inlägget med kämpa. Jag ser exakt samma inlägg som i webläsaren på min laptop faktiskt, vad vi (läs: jag som blir irriterad) än trycker på i mobilappen och hur många gånger vi än gör det.
Jag kan inte förklara det så jag får strunta i diskrepansen helt enkelt.

Och nog borde väl dokumentationen kring begäran om häktning med utfall vara offentlig handling som vanligt? Jag kan kontakta tingsrätten i morgon om det, lär väl vara Södertörns Tingsrätt där hon satt anhållen.
Citera
2016-09-19, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husby
MEN JESUS KRISTUS!!!! Hon är fan halare än en vaselin smord jävla teflonvägg! Varför tror hon själv att en åklagare försökte häkta henne? Varför tror hon själv att hon har blivit åtalad för bedrägeri....... IGEN!?!?!?!

Det går ju inte att få ut ett enda vettigt svar från den där. Och samtidigt som hon skriver att hon vill att vi ska fråga henne istället för att "läsa all bullshit media skriver".

Snälla Catrin, sätt dig ned i 2 sekunder och fundera på varför ingen tror dig. Okej, varför 99,9 procent inte tror dig. Du bryr dig visst om vad andra tycker och tror om dig. Det finns få personer som bryr sig så mycket om det som just du gör.

Edit: tack för update DreamTwister
Hon är psykiskt sjuk. Det går liksom inte. Hon kommer aldrig förstå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in