2016-09-10, 18:05
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glufsglufs30
Någon/några måste ju ta itu med den här människan för vårat rättssamhälle kommer inte att göra det. Hon skulle behöva lite stryk av anonyma mörkklädda män eller kvinnor

Eftersom vi, till skillnad från CH, är civiliserade och laglydiga människor finns det verkligen ingen idé att sprida sådana idéer runtomkring sig. Faktum är att det är precis sådant här snack som hon använder i sin blogg för att misstänkliggöra sina kritiker.

Vad behöver CH, då? Hon behöver sitta i fängelse, betala tillbaka alla sina skulder och sluta hindra sin son från att få umgås normalt med sin pappa. Det tror jag de flesta som hänger i denna tråd har som egentligt mål.
Citera
2016-09-10, 18:05
Medlem
pixiewings avatar
https://catrinhedlund.com/2016/09/10/vilken-jakla-resa/

Catrin ligger lite lågt... Eller inte 😆
Citera
2016-09-10, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Eftersom vi, till skillnad från CH, är civiliserade och laglydiga människor finns det verkligen ingen idé att sprida sådana idéer runtomkring sig. Faktum är att det är precis sådant här snack som hon använder i sin blogg för att misstänkliggöra sina kritiker.

Vad behöver CH, då? Hon behöver sitta i fängelse, betala tillbaka alla sina skulder och sluta hindra sin son från att få umgås normalt med sin pappa. Det tror jag de flesta som hänger i denna tråd har som egentligt mål.

Betala tillbaka sina skulder ? Vad ska hon få dom pengarna ifrån? Möjligtvis kan hon ansöka om skuldsanering om ett antal år och på så vis bli skuldfri men under den tiden gäller det att hon inte drar på sig nya skulder.

Och jo vissa människor behöver lite smäll för att inse att det dom sysslar med inte är ok för annars kommer hon aldrig att sluta och hamnar hon i fängelse blir det max några månader och sedan ute igen och kan fortsätta sin kriminella bana.
Citera
2016-09-10, 18:16
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan

Dessvärre kommer hon inte att få ett tillräckligt långt fängelsestraff. 2-6 månader kommer bara att förse henne med ett kontaktnät av yrkeskriminella som har smartare upplägg för en bedragare. Jag yrkar fortfarande på ett års fotboja. Inga resor, bara sitta i lägenheten och ta hand om barnen.
Citera
2016-09-10, 18:17
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Betala tillbaka sina skulder ? Vad ska hon få dom pengarna ifrån? Möjligtvis kan hon ansöka om skuldsanering om ett antal år och på så vis bli skuldfri men under den tiden gäller det att hon inte drar på sig nya skulder.

Och jo vissa människor behöver lite smäll för att inse att det dom sysslar med inte är ok för annars kommer hon aldrig att sluta och hamnar hon i fängelse blir det max några månader och sedan ute igen och kan fortsätta sin kriminella bana.

Hon har redan fått smäll av någon sur snubbe, det hjälpte inte ett dugg, tvärtom använde hon det för att vinna sympati under sina bedrägeriäventyr.

Du kan läsa mer om detta i resten av tråden, det finns sammanfattning och FUP länkade i första inlägget.
Citera
2016-09-10, 18:18
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Dessvärre kommer hon inte att få ett tillräckligt långt fängelsestraff. 2-6 månader kommer bara att förse henne med ett kontaktnät av yrkeskriminella som har smartare upplägg för en bedragare. Jag yrkar fortfarande på ett års fotboja. Inga resor, bara sitta i lägenheten och ta hand om barnen.

Bra idé, också ett alternativ. Och förhoppningsvis att hon förlorar vårdnaden om K1 till ML. Det jag ville framföra var mest hur urbota usel jag tycker idén om att begå lagbrott för att någon begår lagbrott är.
Citera
2016-09-10, 19:02
Bannlyst
Citat:
Läste på nätet : Dessutom tvingas Catrin Hedlund betala ett skadestånd på sammanlagt nästan en kvarts miljon kronor till målsägandena. Hon ska också genomgå behandlingsprogrammet ”Vinn” hos kriminalvården, ett program för kvinnor med en kriminell livsstil.

Går hon fortfarande på det här "Vinn"-programmet? Det verkar ju inte hjälpa så bra när bedrägerierna fortsätter ?
Sätt återfallsförbrytaren i fängelse istället och sluta tramsa bort våra skattepengar.
Citera
2016-09-10, 19:12
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Läste på nätet : Dessutom tvingas Catrin Hedlund betala ett skadestånd på sammanlagt nästan en kvarts miljon kronor till målsägandena. Hon ska också genomgå behandlingsprogrammet ”Vinn” hos kriminalvården, ett program för kvinnor med en kriminell livsstil.

Går hon fortfarande på det här "Vinn"-programmet? Det verkar ju inte hjälpa så bra när bedrägerierna fortsätter ?

Nej hon började inte ens på det. Lyckades snacka sig ur det.
Citera
2016-09-10, 19:39
Medlem
Från senaste blogginlägget
"försökt planera in lite studietimmar då min skola börjar om några veckor"

Har skolor verkligen så sen start? Eller är det så flexibelt om man studerar på distans?
Citera
2016-09-10, 19:39
Medlem
mzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pixiewing
https://catrinhedlund.com/2016/09/10/vilken-jakla-resa/

Catrin ligger lite lågt... Eller inte 😆

Ngt som jag tänkt på under hela Cerstins resa (no pun intended) är hur hon vill fortsätta visa upp ett lyxliv. Innan domen kostade resorna multum men nu bara popcorn-pengar. Det är samma resor utomlands och samma "lyx"-bilder men nu är summan bara 2,50 istället för 25 000 kr.

Hon vill vara samma fortsatt världsvana, beresta globetrotter samtidigt som hon måste förklara för bl.a. oss på FB (som hon inte läser) att hon inte lägger mer än kaffepengar på desamma.

"Allt är så sjuuuukt billigt! Jorden runt på under 1000-lappen. Inga problem, jag har råd och jag luras inte längre.."
Citera
2016-09-10, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mzie
Ngt som jag tänkt på under hela Cerstins resa (no pun intended) är hur hon vill fortsätta visa upp ett lyxliv. Innan domen kostade resorna multum men nu bara popcorn-pengar. Det är samma resor utomlands och samma "lyx"-bilder men nu är summan bara 2,50 istället för 25 000 kr.

Hon vill vara samma fortsatt världsvana, beresta globetrotter samtidigt som hon måste förklara för bl.a. oss på FB (som hon inte läser) att hon inte lägger mer än kaffepengar på desamma.

"Allt är så sjuuuukt billigt! Jorden runt på under 1000-lappen. Inga problem, jag har råd och jag luras inte längre.."

Så länge hon blåser folk å därmed har råd med att resa så lär hon fortsätta!
En arbetslös 2-barnsmamma med en miljon i skulder dessutom (!!!) samt skulder hos KFM skulle inte ens ha råd med en kaffe på stan - om hon försökte göra rätt för sig!

Lägg då även till att Catrin inte är nån direkt skönhet, spinkig för lång överkropp och platt rumpa!
Och hon använder samma kläder varje dag om och om igen, no class!
- att hitta nån som vill försörja henne blir tufft?

Vad återstår?
Hon vill ju fortsätta glassa med med sina budgetresor, denna bruden passar inte i Saint Tropez...
Citera
2016-09-10, 20:02
Medlem
ImpAusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Om jag fattat det rätt så annonserar hon inte nu, utan tar kontakt med de som efterfrågar biljetter i evenemangsgrupperna.

Vilket då isåfall skulle tyda på motsatsen till att denna någon på blocket skulle vara Catrin, inte sant? Är det bara jag som slås av hur jävla konstigt det är att folk kan hålla på såhär jävla länge med något? Det är som när man tittar på lyxfällan och folk har varit skuldsatta upp över öronen i flera år och ba "nej men jag gömmer mina räkningar. Det händer aldrig något.". Jag upphör aldrig att bli förvånad över det. Aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in